Shpongle, Infected Mushroom (en dan vooral Vicious Delicious album), 1200 Micrograms, Skazi, Ajja, Ott, Hallicunogen, Vibe Tribe en Younger Brother is allemaal hele chille psytrance, of iets in die trant iig.
Oude rock zoals Pink Floyd, The Doors, Rolling Stones, The Beatles (Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band vooral
![:grin:]()
), Grateful Dead live albums, Kyuss, DeWolff (niet oud maar wel briljant!), Cream, Jimi Hendrix, kan nog wel ff doorgaan
Blues en Jazz kunnen ook geweldig zijn, Eric Clapton, Gary Moore, Tom Waits bijvoorbeeld.
Downtempo/Chillwave is ook superchill, Toro Y Moi, Bonobo, Flume, XXYYXX, The XX, Moloko, Beach House, ook al is dat meer Dream Pop maar het is wel superchill.
Eigenlijk is alles wat je normaal al goed vind nog beter op xtc, 't enige wat ik eigenlijk dan niet zo chill vind is keiharde metal. En verder ligt het ook een beetje aan de setting wat voor muziek het chillst is natuurlijk.