Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsErvaringen met "partydoppen"

Ervaringen met "partydoppen"

11 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
W
WauspausLid
01-01-2024, 00:00
#1
Beste medeleden,

Na natuurlijk nog steeds gefrustreerd te zijn over het feit dat op festivals en andere feesten de dop van de gekochte flesjes water worden gedraaid, kwam ik van de week universele flesdopjes oftewel "partydoppen" tegen.

Nu ben ik erg benieuwd of mensen hier met de volgende punten ervaring hebben.

1) Werkt het goed, sluit het goed af en kan je er mee dansen en springen of wat je hart ook maar begeert?
2) Hoe gaan beveiligers hiermee om als ze het tegenkomen? Op sommige sites wordt namelijk geclaimd dat beveiligers het niet mogen afpakken als het aan je sleutelbos vast zit.
3) Hoe makkelijk of moeilijk zou het zijn om een flesje met deze dop naar de toiletten te "smokkelen" en met water te vullen?

Alhoewel ik snap dat dit niet helemaal de bedoeling is van de organisatoren van een festival lijkt mij dit toch wel ideaal om tientallen euro's te besparen op wat toch gewoon water is, en daarnaast kan je hiermee toch uit je dak gaan met drinken in je handen.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik dacht dat over grote doppen van de XTC ging, hahaha.

Maar hoe kun je een universele flesjesdop hebben als niet alle merken dezelfde afmetingen hebben?
B
BasLid
01-01-2024, 00:00
#3
Als je die rubberen partydoppen bedoelt (die blauwe party dop), die mogen gewoon mee naar binnen. Maar je hebt ook plastic partydoppen die je echt op een flesje kan draaien. Die mogen ook gewoon naar binnen. Die rubberen zijn daarentegen wel een stuk slechter, maar het werkt wel effectief als je je duim erop houdt. Zo hou ik mijn eigen flesje meestal vast, met de duim in die rubberen dop.

Ik heb mensen zelfs gewoon eigen flesjes mee naar binnen zien smokkelen (halve liter flessen met eigen dop). Voornamelijk meiden waren dat die dat meekregen in hun tas. Ligt maar net aan welk festival. Net zoals het bijvullen. Als je niet mag bijvullen, kan je het flesje van daar of thuis makkelijk meenemen door hem achter je te houden.
W
WauspausLid
01-01-2024, 00:00
#4
Psychedelibee zei:
Ik dacht dat over grote doppen van de XTC ging, hahaha.

Maar hoe kun je een universele flesjesdop hebben als niet alle merken dezelfde afmetingen hebben?
Klik om te vergroten...

Haha die doppen heeft iedereen op dit forum waarschijnlijk wel ervaring mee.

Maar ik heb op internet twee varianten gezien zoals Bas hierboven ook al vertelde

1) Rubberen dop die zich in de ingang vormt

2) Plastic dop, ik heb er een gezien die via 3D printers wordt gemaakt die 2 verschillden kanten heeft met schroef aan de binnenkant. Blijkbaar passen deze 2 maten op de meerderheid van de flessen.
W
WauspausLid
01-01-2024, 00:00
#5
Bas zei:
Als je die rubberen partydoppen bedoelt (die blauwe party dop), die mogen gewoon mee naar binnen. Maar je hebt ook plastic partydoppen die je echt op een flesje kan draaien. Die mogen ook gewoon naar binnen. Die rubberen zijn daarentegen wel een stuk slechter, maar het werkt wel effectief als je je duim erop houdt. Zo hou ik mijn eigen flesje meestal vast, met de duim in die rubberen dop.

Ik heb mensen zelfs gewoon eigen flesjes mee naar binnen zien smokkelen (halve liter flessen met eigen dop). Voornamelijk meiden waren dat die dat meekregen in hun tas. Ligt maar net aan welk festival. Net zoals het bijvullen. Als je niet mag bijvullen, kan je het flesje van daar of thuis makkelijk meenemen door hem achter je te houden.
Klik om te vergroten...

Misschien leuk om allebij de varianten in te kopen aangezien ze toch bijna niks kosten.

Ik zal trouwens inderdaad ook eens proberen een vriendin een waterflesje proberen mee te laten nemen in haar tas, kan ook nooit kwaad.

Volgend festival op het lijstje is Supersized Kingsday in Eindhoven. Hopen dat ze daar niet al te streng zijn bij de controles.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik kan me een maatschappelijke discussie herinneren uit de jaren 90, na een housefeest waar het veel te heet was en waar gewoon kraanwater voor veel te veel geld werd verkocht. Volgens mij werden organisatoren toen verplicht om voldoende gratis kraanwater aan te kunnen bieden de volgende housefeesten.
Geen idee hoe dat tegenwoordig geregeld is.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik neem altijd een paar doppen mee van verschillende soorten (gebruikte) flesjes. Dus bv een dop van de Chaudfontaine water (die zijn net een tikkie groter dan van bv cola etc), een coca cola dop en nog een dop. Dan heb je altijd een passende dop bij je. Gratis.
o
oortjesLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik heb degene van plastic (festicap).

Werkt super goed. Nooit enig gezeik mee gehad bij de beveiliging. Wat er op de site staat is afschrikken, door 1 flesje water te kopen gaat de organisatie niet de winst draaien die ze willen draaien natuurlijk. Mijn hele party groep heeft er een, we zijn met 9. 1 van ons had pech en die lekte ietsjes als hij de fles op zijn kop hielt maar verder alles perfect. Is je geld dubbel en dwars waard!

Sommige feesten zijn ze in het begin streng op dat je je fles niet mee mag nemen naar de wc, later op de avond valt dat meestal af. Probeer ook een andere wc, de ene bewaker is de andere niet. Ze zijn niet allemaal zo streng.

Gewoon doen!

@acht.zes
Ieder festival moet verplicht 1 gratis water punt hebben waar je gewoon mag tappen. Alleen zeggen ze dat het geen drinkwater is haha.
Ik geloof dat bij 28 graden en hoger de organisatie verplicht is om water uit te delen.
L
LemonadeLid
01-01-2024, 00:00
#9
De Dunne zei:
Ik neem altijd een paar doppen mee van verschillende soorten (gebruikte) flesjes. Dus bv een dop van de Chaudfontaine water (die zijn net een tikkie groter dan van bv cola etc), een coca cola dop en nog een dop. Dan heb je altijd een passende dop bij je. Gratis.
Klik om te vergroten...
Ik doe precies hetzelfde, in mijn ravetasje zitten dopjes van ieder gangbaar merk. Er is weinig zo irritant als niet kunnen dansen door een flesje zonder dop in je handen :tearsofjoy:
B
BasLid
01-01-2024, 00:00
#10
oortjes zei:
Ieder festival moet verplicht 1 gratis water punt hebben waar je gewoon mag tappen. Alleen zeggen ze dat het geen drinkwater is haha.
Klik om te vergroten...
Juist dit inderdaad. Als je op een festival bent waar je een flesje krijgt ipv een beker, dan kan je dit dan gewoon hier bijvullen. In het begin is iedereen angstig over het feit of het wel echt drinkwater is. Maar wanneer de 30 graden of warmer wordt gepasseerd en de droge bekken beginnen te komen, tapt iedereen water.

Alleen klote dat die kranen altijd heel langzaam zijn, je staat er zo even 5 minuten voor een vol flesje water. :tearsofjoy:
s
stomme eendLid
01-01-2024, 00:00
#11
Bas zei:
Alleen klote dat die kranen altijd heel langzaam zijn, je staat er zo even 5 minuten voor een vol flesje water. :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...
Ik vind water halen altijd een heel vermakelijke bezigheid eigenlijk, altijd gezellig.

Op buitenfestivals weigeren ze doppen vn omdat ze weg worden gegooid een vervolgens in de grond worden getrapt. X duizenden is een hels karwei dat eruit te krijgen.
Feestjes waar ze kraanwater drinken ontmoedigen door bv geen flesjes toe te laten op de wc heb ik gelukkig nooit meegemaakt. Klinkt ook niet bepaald als prettig beleid.
B
BasvanHovenLid
01-01-2024, 00:00
#12
Psychedelibee zei:
Ik dacht dat over grote doppen van de XTC ging, hahaha.
Klik om te vergroten...

Ik nam die afslag ook. Het duurde langer dan ik trots op ben voordat ik doorhad waar het daadwerkelijk over ging...

Wauspaus zei:
Na natuurlijk nog steeds gefrustreerd te zijn over het feit dat op festivals en andere feesten de dop van de gekochte flesjes water worden gedraaid
Klik om te vergroten...

....ook omdat ik nooit van dit soort vieze streken heb gehoord want ik ben nooit op dit soort feesten.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."