Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Beste medeleden, Na natuurlijk nog steeds gefrustreerd te zijn over het feit dat op festivals en andere feesten de dop van de gekochte flesjes water worden gedraaid, kwam ik van de week universele flesdopjes oftewel "partydoppen" tegen. Nu ben ik erg benieuwd of mensen hier met de volgende punten ervaring hebben. 1) Werkt het goed, sluit het goed af en kan je er mee dansen en springen of wat je hart ook maar begeert? 2) Hoe gaan beveiligers hiermee om als ze het tegenkomen? Op sommige sites wordt namelijk geclaimd dat beveiligers het niet mogen afpakken als het aan je sleutelbos vast zit. 3) Hoe makkelijk of moeilijk zou het zijn om een flesje met deze dop naar de toiletten te "smokkelen" en met water te vullen? Alhoewel ik snap dat dit niet helemaal de bedoeling is van de organisatoren van een festival lijkt mij dit toch wel ideaal om tientallen euro's te besparen op wat toch gewoon water is, en daarnaast kan je hiermee toch uit je dak gaan met drinken in je handen."
"Psychedelibee zei: Ik dacht dat over grote doppen van de XTC ging, hahaha. Maar hoe kun je een universele flesjesdop hebben als niet alle merken dezelfde afmetingen hebben? Klik om te vergroten... Haha die doppen heeft iedereen op dit forum waarschijnlijk wel ervaring mee. Maar ik heb op internet twee varianten gezien zoals Bas hierboven ook al vertelde 1) Rubberen dop die zich in de ingang vormt 2) Plastic dop, ik heb er een gezien die via 3D printers wordt gemaakt die 2 verschillden kanten heeft met schroef aan de binnenkant. Blijkbaar passen deze 2 maten op de meerderheid van de flessen."
"Beste forumleden, Na al dik een half jaar lang op dit forum rond te snuffelen leek het mij nu toch eindelijk tijd om ook een account aan te maken. Heel kort over mij: Ik ben 18 jaar en ben afgelopen zomer voor het eerst in contact gekomen met echte drugs. Ik heb toen op een festival MDMA genomen, waarvan als ik het zou moeten omschrijven, het een van de beste momenten van mij leven was (maar dat zal bijna iedereen van jullie wel snappen). 6 maanden hierna ben ik naar een technofeestje geweest waar ik voor mijn tweede keer heb gebruikt. Nu wil ik met koningsdag weer wat gaan gebruiken en ben ik dus dit keer zo verstandig geweest om in tegenstelling tot mijn andere keren mijn XTC wel te laten testen. Hier is mij het volgende opgevallen: 1) Mijn drugs werden herkend in de testservice. Er werden een paar vragen gesteld met betrekking tot waar, wanneer en hoeveel ik voor de xtc heb betaald. Er werd een klein kleurentestje (zuurtest volgens mij) gedaan, en daarnaast werd de XTC opgemeten. Ik kreeg dus de uitslag dat de XTC herkend was. Maar hoe weten ze 100% zeker dat deze pil niet uit een andere (slechte) batch kan komen waardoor de pil alsnog vervuild is? 2) Wat mij daarnaast enorm tegenviel was hoelang het duurt voordat iedereen aan de beurt is geweest. Gemiddeld wordt er ongeveer 10 minuten per persoon gesproken. Aangezien de testservicepunten maar 1x per week 1,5 uur open zijn, betekend dit dat er maar schokkend weinig aantal mensen hun drugs laten testen, of zie ik dat verkeerd?"
"Psychedelibee zei: 100% zekerheid krijg je nooit, ook niet als ze het opsturen richting het lab. Maar als ze je pil herkennen kun je er vanuit gaan dat het klopt, voor de zekerheid doen ze daarom dus ook nog die zuurtest ter plekke. En om de zoveel weken sturen ze ook pillen die ze herkennen weer richting het lab, om nogmaals te verifieren dat het werkelijk om dezelfde batch gaat. Pillen uit een andere batch hebben vaak net iets andere afmetingen. Dat gaat vaak om enkele milimeters waardoor je het zelf op het oog niet kunt zien. Om je een voorbeeld te geven, een aantal jaar geleden had ik een pil die getest was op 195mg. Een paar maanden later wilde ik er meer van hebben en kreeg een nieuwe sample mee van mijn dealer om te laten testen. Door het opmeten hadden ze bij de testservice door dat het om een andere batch ging waarvan de sterkte zo rond de 100mg lag. Op het oog zagen de pillen er exact hetzelfde uit, maar de afmetingen waren net een paar milimeter verschillend. Dat hangt er vanaf waar je woont, hier in Amsterdam kun je tegenwoordig 6 dagen per week langs een testcentrum. Klik om te vergroten... Bedankt, dit heldert weer wat op. Leuk feitje is trouwens dat hun meting van mij pil exact overkwam met wat in het systeem stond (wat tot hele kleine eenheden gaat). Dit kwam volgens hun zo goed als nooit voor omdat ze een bepaald marge hebben waar het in moet vallen. Ik zal deze MDMA dus met een gerust hart nemen als de tijd rijp is."
"Bas zei: Als je die rubberen partydoppen bedoelt (die blauwe party dop), die mogen gewoon mee naar binnen. Maar je hebt ook plastic partydoppen die je echt op een flesje kan draaien. Die mogen ook gewoon naar binnen. Die rubberen zijn daarentegen wel een stuk slechter, maar het werkt wel effectief als je je duim erop houdt. Zo hou ik mijn eigen flesje meestal vast, met de duim in die rubberen dop. Ik heb mensen zelfs gewoon eigen flesjes mee naar binnen zien smokkelen (halve liter flessen met eigen dop). Voornamelijk meiden waren dat die dat meekregen in hun tas. Ligt maar net aan welk festival. Net zoals het bijvullen. Als je niet mag bijvullen, kan je het flesje van daar of thuis makkelijk meenemen door hem achter je te houden. Klik om te vergroten... Misschien leuk om allebij de varianten in te kopen aangezien ze toch bijna niks kosten. Ik zal trouwens inderdaad ook eens proberen een vriendin een waterflesje proberen mee te laten nemen in haar tas, kan ook nooit kwaad. Volgend festival op het lijstje is Supersized Kingsday in Eindhoven. Hopen dat ze daar niet al te streng zijn bij de controles."