Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsKorpschef: Partydrugs moeten af van 'normaal' imago

Korpschef: Partydrugs moeten af van 'normaal' imago

30 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
w
wonderaliceLid
01-01-2024, 00:00
#1
Toch kun je, ook als recreatief (coacaine) geberuiker, volgens mij niet ontkennen dat je medeverantwoordelijk bent aan het leed dat ermee gepaard gaat. Het lijkt mij een beetje simel redeneren dat alleen groot verbruikers de problemen veroorzaken. Eerlijk gezegd voelde ik mij toch een beetje aangesproken door dit bericht. Ik denk dag ze onder gebruikers alleen een stukje bewustwording willen creeren, en zo raar is dat niet volgens mij.
B
BasLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik betwijfel of ze überhaupt stapjes willen maken richting het legaliseren! Ik denk dat iedereen gewoon binnen kort in de keuken van hun ouders hun pillen staan te maken.

Ma: 'Kook jij vanavond?'
Ik: 'Tuuuurlijk ma, doe ik wel even!'
A
Amfitamientje PowerLid
01-01-2024, 00:00
#3
wonderalice zei:
Toch kun je, ook als recreatief (coacaine) geberuiker, volgens mij niet ontkennen dat je medeverantwoordelijk bent aan het leed dat ermee gepaard gaat. Het lijkt mij een beetje simel redeneren dat alleen groot verbruikers de problemen veroorzaken. Eerlijk gezegd voelde ik mij toch een beetje aangesproken door dit bericht. Ik denk dag ze onder gebruikers alleen een stukje bewustwording willen creeren, en zo raar is dat niet volgens mij.
Klik om te vergroten...

Ik voel me niet medeverantwoordelijk aan de liquidaties. Degenen die de trekker overhalen zijn dat wel. Dat liquideren lijkt me nergens nodig voor. Dat gaat puur om macht en ego’s. Als er geen drugs was gingen die gekken elkaar wel liquideren om vrouwenhandel, sigaretten of plutonium om maar wat te noemen.

Ik voel me wel verantwoordelijk voor het drugsafval dat gedumpt wordt in de openbare plekken omdat ik weet dat dat onder de huidige wetgeving gewoon gebeurt als men drugs wil produceren.

Het zou beter zijn als drugsproducenten hun afval legaal tegen betaling bij het milieupark mogen inleveren. Hun drugs door officiële instanties een keurmerk krijgen en dat de beste drugs op speciale plekken verkocht mogen worden onder toezicht. De gebruikers kiezen dan vast wel voor de kwaliteitsdrugs die wat duurder zijn.

De beste producenten kunnen dan blijven produceren na een 3 jarige testperiode. Iedereen die daarna nog drugs wil produceren moet een vergunning aanvragen en een proefperiode doorstaan. Zo zijn er gereguleerde producenten, gereguleerde drugs en gereguleerde “fabrieken” die alleen veilig mogen werken.

Iedereen die onder de radar blijft produceren en verkopen wacht een hele zware straf.

De liquidaties die machtsbeluste bendes uitvoeren verplaatsen zich naar andere gebieden zoals vrouwenhandel, wapenhandel enz.

Zo hoeft de druggebruiker zich niet meer te verantwoorden voor liquidaties en milieuschade.

Deze regeling gaat de wet van Parfumflesje heten. Als iemand aanvullingen of verbeteringen heeft hoor ik het graag.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Totale legalisatie lijkt me nog niet haalbaar, maar kleine stapjes zoals bijvoorbeeld drugsafval anoniem mogen aanbieden bij de afvalverwerking om het milieu te ontlasten zouden best al wel genomen kunnen worden.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#5
Die criminele wereld ontstaat niet omdat wij drugs gebruiken, maar omdat de overheid dat zo nodig illegaal moet houden.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#6
@Bas
Moet dat per se in de keuken van mijn ouders? Of mag mijn eigen keuken ook? :tongueout:
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#7
Fool zei:
Die criminele wereld ontstaat niet omdat wij drugs gebruiken, maar omdat de overheid dat zo nodig illegaal moet houden.
Klik om te vergroten...

Opzich mee eens, maar ik vind toch, intuïtief, dat wij als gebruikers wél enige medeverantwoordelijkheid dragen voor de gevolgen van productie van middelen die op dit moment nu eenmaal als illegaal gekenmerkt zijn.

Het beleid deugt niet en de overheid zou tot inkeer moeten komen, maar ik vind net als wonderalice een beetje bewustwording niet verkeerd. Er zijn genoeg mensen die helemaal niet weten wat voor ellende er allemaal achter de schermen plaatsvindt. Desalniettemin vind ik dit een slecht artikel dat veel te extreem met het vingertje naar de gebruiker wijst.
K
KropSlaLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik voelde mij toch wel enigzins aangesproken door dit bericht, ik heb hier ook al eens bij stilgestaan met betrekking tot bijvoorbeeld het geweld achter mijn lijntje coke of de milieubelasting van mijn pil. Ik sluit me qua mening dan ook aan bij alice en roze olifant. Natuurlijk zou legalisering een hoop oplossen, maar op dit moment is dat nou eenmaal (nog) niet zo. Wat bewustwording kan tot die tijd geen kwaad toch?

Drugsgebruik is net als alle markten uiteindelijk toch een kwestie van vraag en aanbod. Zonder vraag geen aanbod en (op dit moment) bijhorende criminaliteit of milieubelasting. Ik moet zeggen dat zo'n bericht me dus weer aan het denken zet en op mijn rol wijst. Want sorry, maar ik vind het dus echt te makkelijk om alleen degene die de trekker over haalt 'verantwoordelijk te stellen' voor het doden, elke schakel telt en niet alleen de laatste. Ik vind zoiets zeggen een beetje alsof je de slager zou verwijten dat hij een koe vermoordt, terwijl je nog staat te kauwen op een zojuist gekochte hamburger.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#9
KropSla zei:
Ik voelde mij toch wel enigzins aangesproken door dit bericht, ik heb hier ook al eens bij stilgestaan met betrekking tot bijvoorbeeld het geweld achter mijn lijntje coke of de milieubelasting van mijn pil. Ik sluit me qua mening dan ook aan bij alice en roze olifant. Natuurlijk zou legalisering een hoop oplossen, maar op dit moment is dat nou eenmaal (nog) niet zo. Wat bewustwording kan tot die tijd geen kwaad toch?

Drugsgebruik is net als alle markten uiteindelijk toch een kwestie van vraag en aanbod. Zonder vraag geen aanbod en (op dit moment) bijhorende criminaliteit of milieubelasting. Ik moet zeggen dat zo'n bericht me dus weer aan het denken zet rn op mijn rol wijt. Want sorry, maar ik vind het dus echt te makkelijk om alleen degene die de trekker over haalt 'verantwoordelijk te stellen' voor het doden, elke schakel telkt en niet alleen de laatste. Ik vind zoiets zeggen een beetje alsof je de slager zou verwijten dat hij een koe vermoordt, terwijl je nog staat te kauwen op een zojuist gekochte hamburger.
Klik om te vergroten...

Dit dus, ik durfde het vleesvoorbeeld er zelf niet bij te halen om dat onderwerp niet (alweer) aan te snijden, maar de redenatie vertoont toch raakvlakken.
K
KropSlaLid
01-01-2024, 00:00
#10
Oh oeps, ik heb me bewust van het onderwerp weggehoudrn afgelopen maanden, dus wist niet dat het actueel vaker aangesneden werd. Nouja, verder niet bedoeld als uitlokking tot andere discussie :) Ps. Het onderwerp (vlees) niet willen aansnijden, was dat een bewuste woorspeling :tongueout:?
S
StimsalaBanneLid
01-01-2024, 00:00
#11
Helemaal mee eens!

Ook als ik bijvoorbeeld zo'n nieuwsbericht lees dat er weer drugsafval ergens in een bos gevonden word dat ook nog eens heeft lopen lekken. Ergens denk ik ja, ze kunnen het legaal nergens milieuvriendelijk afgeven maar aan de andere kant denk ik; Gvd, had gezorgd dat die vaten beter dicht zaten!

En bij die boosheid zit een hoop schaamte omdat die vaten wel uit het lab kunnen komen waar mijn pilletjes vandaan komen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."