Toch kun je, ook als recreatief (coacaine) geberuiker, volgens mij niet ontkennen dat je medeverantwoordelijk bent aan het leed dat ermee gepaard gaat. Het lijkt mij een beetje simel redeneren dat alleen groot verbruikers de problemen veroorzaken. Eerlijk gezegd voelde ik mij toch een beetje aangesproken door dit bericht. Ik denk dag ze onder gebruikers alleen een stukje bewustwording willen creeren, en zo raar is dat niet volgens mij.
Ik voel me niet medeverantwoordelijk aan de liquidaties. Degenen die de trekker overhalen zijn dat wel. Dat liquideren lijkt me nergens nodig voor. Dat gaat puur om macht en ego’s. Als er geen drugs was gingen die gekken elkaar wel liquideren om vrouwenhandel, sigaretten of plutonium om maar wat te noemen.
Ik voel me wel verantwoordelijk voor het drugsafval dat gedumpt wordt in de openbare plekken omdat ik weet dat dat onder de huidige wetgeving gewoon gebeurt als men drugs wil produceren.
Het zou beter zijn als drugsproducenten hun afval legaal tegen betaling bij het milieupark mogen inleveren. Hun drugs door officiële instanties een keurmerk krijgen en dat de beste drugs op speciale plekken verkocht mogen worden onder toezicht. De gebruikers kiezen dan vast wel voor de kwaliteitsdrugs die wat duurder zijn.
De beste producenten kunnen dan blijven produceren na een 3 jarige testperiode. Iedereen die daarna nog drugs wil produceren moet een vergunning aanvragen en een proefperiode doorstaan. Zo zijn er gereguleerde producenten, gereguleerde drugs en gereguleerde “fabrieken” die alleen veilig mogen werken.
Iedereen die onder de radar blijft produceren en verkopen wacht een hele zware straf.
De liquidaties die machtsbeluste bendes uitvoeren verplaatsen zich naar andere gebieden zoals vrouwenhandel, wapenhandel enz.
Zo hoeft de druggebruiker zich niet meer te verantwoorden voor liquidaties en milieuschade.
Deze regeling gaat de wet van Parfumflesje heten. Als iemand aanvullingen of verbeteringen heeft hoor ik het graag.