Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBeste drugs om muziek op te maken?

Beste drugs om muziek op te maken?

15 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Verschillende soorten genres blenden met verschillende soorten drugs

Zo zullen uppers zoals pep,coke,mdma altijd de hardere stylen beinvloeden zoals hardcore en al z'n analogen, techno

Bij rock & roll heeft heroïne altijd een grote rol gespeelt en nogsteeds. (Maar ook andere drugs zoals alcohol en uppers, cannabis, benzo's)

Bij hiphop heeft cannabis en alcohol altijd een grote rol gespeelt en nogsteeds en ook zie je in Amerikaanse rap dat opiaten een grote rol zijn gaan spelen vergelijkbaar met rock & roll en dan voorral lean en oxycodon. Maar ook xanax

En ook dit is per persoon verschillend en zullen bepaalde genres blenden met bepaalde soorten drugs maar net als de artiesten die de drugs gebruiken bij het maken van hun muziek merk je ook dat bepaalde soorten drugs bepaalde soorten muziek heel lekker laten klinken.
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#2
Leuk topic.
Ik maak zelf muziek met mijn synthezisers,drumcomputer,... allen met elkaar geconnecteerd en gesynchroniseerd.
Niets met computer, alles handmatig.
Het voordeel bij deze apparatuur is dat je praktisch alles kan maken wat er in je hoofd zit. Elke dag is vernieuwend.
Cannabis is een absolute meerwaarde voor allerhande elektronische stijlen, het geeft meer creativiteit en wat meer diepte in de muziek die je maakt.
In de afterglow van paddo´s of andere tripmiddelen word zelf muziek maken een spiritueel gebeuren. De muziek die je maakt bepaald de koers die je neemt in je reis... het beïnvloed de visuals en de staten van ´zijn´. Best fenomenaal.
Hier word ook het wat meer psychedelische werk voor gekozen, denk aan... goatrance, psybient, experimenteel --achtige invloeden.

Bij mdma is dit ook het geval, al kan daar zeker techno, acid, trance bij.... ,het is maar net wat er op dat moment in je opkomt en waar je zin in hebt.
N
New DawnLid
01-01-2024, 00:00
#3
Leuk topic inderdaad!

Ik heb vandaag een Roland TB-03 in ontvangst genomen, mijn eerste "stand-alone" geluidsfrequentiegenerator!
Dat ding functioneert nu als ketamine versterker... Wat een geluid komt daar uit, ik zit flink te spacen momenteel.

Het tempo staat zo traag als ie kan, spacy reverb delay er over, beetje feedback, snufje overdrive, een kudde patterns die ik geleend heb van het internet zodat ik een leuke basis heb, en daarna gewoon maar knopjes draaien en indrukken.... Alsof je op reis bent door een buitenaards landschap, de eerste dag dat ik hem heb klinkt ie al een stuk professioneler dan ik had durven dromen..! :grin:

Dat je met zo weinig knopjes zo belachelijk veel bizarre geluiden uit een apparaat kan krijgen terwijl je knetterwaus bent... Fascinerend!

mandragora zei:
De muziek die je maakt bepaald de koers die je neemt in je reis... het beïnvloed de visuals en de staten van ´zijn´. Best fenomenaal.
Klik om te vergroten...

100x dit, absoluut, wat is geluid fantastisch!

Het enige nadeel: Ik heb een nieuwe verslaving... Het gaat me gewoon niet lukken om deze week geen TR-06 te bestellen...
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#4
New Dawn zei:
Leuk topic inderdaad!

Ik heb vandaag een Roland TB-03 in ontvangst genomen, mijn eerste "stand-alone" geluidsfrequentiegenerator!
Klik om te vergroten...
Ik heb de Roland TB-3, Roland TR-8, Roland VT-3 en een Roland GAIA SH-01. Perfect op elkaar afgestemd , helemaal in sync
Voor mij DE gouden combinatie
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#5
New Dawn zei:
Het enige nadeel: Ik heb een nieuwe verslaving... Het gaat me gewoon niet lukken om deze week geen TR-06 te bestellen...
Klik om te vergroten...
Kijk, dat is een gezonde verslaving! Heb ik ook, het is gezond voor je mentale welzijn en creativiteit. Ik heb ze al een 7 jaar in mijn bezit denk ik. Het is misschien een wat dure aankoop in begin, maar dat is éénmalig... erna heb je een super interessante hobby voor de rest van je leven.

Gewoon doen zou ik zeggen, ik had eerst ook gewoon de Roland GAIA SH-01, maar er moet natuurlijk een apparaat bij waar je er een ritme/bassline/drumkicks mee kan onderzetten of louter techno mee kan maken zo kwam de TR-8, dan miste ik nog de 303 sound dus kwam de TB-3 erbij en om af te sluiten de vocoder om je stem mee te vervormen de VT-3. Na dit alles heb ik voor mij de perfecte combinatie en mis of verlang ik niets meer er bovenop. Veel plezier ermee, je hebt er een fantastische hobby bij!
N
New DawnLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik heb even snel wat Youtube filmpjes bekeken om te ervaren wat jouw apparatuur doet, dat ziet er uit als een mooie complete combinatie inderdaad!

Goed om te weten dat er waarschijnlijk een grens is aan de onderdelen die ik aan zou willen gaan schaffen, er is nu gewoon een vacuum dat gevuld moet worden, die acid generator is op zichzelf echt al best wel heel erg veel geluid, maar er moet inderdaad gewoon een ritmisch beukende herrieschopper in de collectie zitten.

Ik heb de TR-06 besteld, bedankt voor het enablen!
N
NathanielLid
01-01-2024, 00:00
#7
Wiet blijft toch wel favoriet.

Ook s op 3fa 48 uur fruityloops zitten tweaken. Was erg leuk, over het resultaat zullen we t verder maar niet hebben hahaha
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#8
Op cocaïne maak ik Napalm Death achtige grindcore. :smirk:
T
TheRealKoekertLid
01-01-2024, 00:00
#9
Cannabis en of uppers. En hoe gek het ook klinkt de combinatie van die 2 lijkt vooral goed te werken qua produceren heb ik gemerkt. Creativiteit van de wiet. En door de speed/coke whatever blijf je scherp en helder en kun je lang doorgaan zonder mentaal vermoeid te worden. En de inspiratie en ideeen blijven maar komen. (Wel blijven blowen haha) Je kan dan ook echt lange sessies maken waarin je veel voortgang boekt. Terwijl als ik alleen cannabis gebruik kan ik maar iets van 2 uurtjes ofso echt effectief aan het werk zijn. Daarna kak ik in en ga ik dingen vergeten enzo en wordt ik moe en inspiratieloos. (Opzich ook prima hoor want in de meeste gevallen houdt ik het toch maar bij alleen cannabis en is 1 a 2 uurtjes zat)


Psychedelica kan wellicht ook helpen maar dan echt een lichte dosis of de na-effecten denk ik zo. Als je echt aan het trippen bent snap je er allemaal toch niks meer van. Uberhaupt achter een pc gaan zitten kan al overweldigend zijn of gewoon vermoeiend of ingewikkeld. Instrumenten bespelen zal waarschijnlijk wel veel beter gaan onder invloed van psychedelica dan gaan lopen klooien in FL studio in die staat. Zelf eigenlijk nog niet de behoefte gehad om met tripmiddelen op te produceren.


Als je bezig bent met muziek en je gebruikt toch al drugs probeer het eens uit zou ik zeggen. En dan het liefst ook opnemen en terugluisteren. Want wie weet denk je alleen maar dat het erop vooruit gaat maar valt het in de praktijk (met een nuchtere blik) tegen.
r
reDStoneLid
01-01-2024, 00:00
#10
Muziek maken schijnt toch het beste te gaan als je nuchter bent. Dat talent wordt echt niet beter door drugs. Nina Simone was 99% van de tijd onder invloed van heroine, maar alleen als ze haar zover kregen om eens een keertje nuchter op te treden, pas dan zag en hoorde je de genie.

Vaak gebruiken ze drugs in de muziek industrie om door te kunnen gaan, maar de creativiteit komt van henzelf, de drugs maakt ze echt niet beter.
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#11
reDStone zei:
Muziek maken schijnt toch het beste te gaan als je nuchter bent. Dat talent wordt echt niet beter door drugs. Nina Simone was 99% van de tijd onder invloed van heroine, maar alleen als ze haar zover kregen om eens een keertje nuchter op te treden, pas dan zag en hoorde je de genie.

Vaak gebruiken ze drugs in de muziek industrie om door te kunnen gaan, maar de creativiteit komt van henzelf, de drugs maakt ze echt niet beter.
Klik om te vergroten...

Rumours is gemaakt op coke en werd een van de beste verkochte albums allertijden, alsook het beste softrock album ooit gemaakt.

David Bowie, Iggy Pop, Aerosmith, Glenn Hughes,... allemaal maakten ze onder invloed geweldige muziek. Het blijft niet duren, dat is zeker. Maar je statement klopt voor het grootste deel dus van geen kanten.
r
reDStoneLid
01-01-2024, 00:00
#12
Lemmy zei:
. Maar je statement klopt voor het grootste deel dus van geen kanten.
Klik om te vergroten...
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#13

Ontken je nu wat ik hierboven zeg of lul je maar wat?
S
StratoraLid
01-01-2024, 00:00
#14
Met wat cannabis zweefde ik met gitaar op schoot zo het universum in en was het improvisatie in optima forma.
Ook met wat truffels ging het best lekker alleen leek het wel of mijn vingers vertragend over de hals gingen…maar best oke.
Xtc werkte niet zo….ik kon geen feel krijgen dus dan maar muziek luisteren….en dan kom ik al snel bij dance terecht.
h
hetgajulliegoedLid
01-01-2024, 00:00
#15
Al veel topics over het luisteren van muziek en tips over de beste muziek bij een (type) drug. Maar wat gebruiken jullie als je zelf muziek maakt? En versxhilt dat nog bij wat je speelt, en of je dat alleen doet of met een bandje?
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#16
Muziek maken is voor mij extra leuk als ik cannabis heb gebruikt. Het mooie is, dat ik daarvan geen verstoring van mijn motoriek merk, zoals bij alcoholgebruik wel het geval is. Wel is het fijn als er geïmproviseerd kan worden.

Muziek maken met MDMA is ook leuk. Je voelt de andere bandleden beter aan, maar als je te waus wordt, is het soms lastiger om nog goed te functioneren.

Verder dronk ik vaak erg veel alcohol voor een optreden. Voornamelijk door de zenuwen. Een paar drankjes kan helpen, maar het wordt al snel te veel.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."