Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsErythroxylum coca

Erythroxylum coca

11 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
d
digiLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo

ik gebruik geen drugs, maar ik wil graag iets weten over de cocaplant
<erythroxylum>

is deze plant legaal in nederland te krijgen?

kan ik het als kamerplant gebruiken.

als ik op bladeren kauw maak ik als schizofreen kans op psychosen?

is de kans als ik op bladeren kauw groot dat ik een verslaving ontwikkel??

waar kan ik de plant kopen <heb op internet met bloemenwinkel gebeld, ze zei dat ik gewoon bij de intratuin terecht kon.>

intratuin had ze niet <wel tabaks en theeplanten>

verder in geen enkele bloemenwinkel in de stad <heb ze alle 5 geprobeerd>

m vr gr,

digi
M
Mac...Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Nja, volgens mij heeft het weinig nut om gewoon wat op te bladeren te kauwen.
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hmm, ja..ik zou het wel eens willen proberen en misschien kan je het wel online bestellen op azarius (zie de banner)
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#4
Oh jawel...heeft ook gewoon effect hoor indianen gebruikten het wel
s
spacekonijnLid
01-01-2024, 00:00
#5
lijkt me wel leuk om te doen ja.
volgens mij doen ze dat in bepaalde landen nog steeds allemaal
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ja, :). Ook al zou cocaïne me niet trekken.
d
doopieLid
01-01-2024, 00:00
#7
Coca planten kan je niet bij de intratuin kopen
en stek kost je al snel 75 euro
een plant van een jaar kost je 1000 euries.
en voor een plant van 3 jaar ben je al 5 ruggen kwijt.
f
fneawognfkglnLid
01-01-2024, 00:00
#8
Planten kunnen in Nederland wettelijk eigenlijk niet verboden zijn, maar alleen preparaten: gedroogde paddo's zijn verboden als harddrugs maar verse zijn in principe gewoon legaal ookal bevatten ze de als harddrugs geclassificeerde stoffen psilocybine, psilocine enz.

Toch zijn er voor cannabisplanten en cocaplanten verboden opgesteld, waarbij de eerste wordt gedoogd maar de tweede absoluut niet.

Grappig trouwens dat papaver somniferum (opium...) totaal niet gereguleerd is voor zover ik weet.

En het kauwen van cocabladeren heeft inderdaad effect, dit was de manier waarop het vroeger altijd gebruikt werd door bv. de Inca's (althans de koningen enz.).
f
fneawognfkglnLid
01-01-2024, 00:00
#9
digi zei:
als ik op bladeren kauw maak ik als schizofreen kans op psychosen?

is de kans als ik op bladeren kauw groot dat ik een verslaving ontwikkel??

waar kan ik de plant kopen <heb op internet met bloemenwinkel gebeld, ze zei dat ik gewoon bij de intratuin terecht kon.>
Klik om te vergroten...
Dat eerste, jazeker...

Het tweede, dat hangt helemaal van jezelf af, hoewel de beschikbaarheid van cocabladeren heel weinig is, zou de kans heel groot zijn dat je zo erg van het gevoel dat ze je geven gaat houden dat je cocaïne gaat gebruiken, eigenlijk te groot om het risico te nemen zou ik zeggen.

Dat derde, waar je het kunt kopen, nou bij de winkels zeker niet aangezien het dus een verboden plant is. Heb nooit van iemand gehoord die een cocaplant had of iemand kende die het had. Denk dat het next to impossible is.

Om nog ff off-topic terug te komen op het eerste, als je de pech hebt schizofreen te zijn kan je dat soort drugs eigenlijk niet gebruiken zonder een grote kans op een psychose. Gebruik van drugs is eigenlijk alleen acceptabel voor mensen die mentaal zeer goed in orde zijn (geen psychiatrische ziektes, geen neiging tot vluchtgedrag in wat voor vorm dan ook, enz.). Er zijn mensen die gezond zijn en af en toe op feestjes bv. xtc gebruiken, of bv. in vakanties of in sommige weekenden een jointje roken, zonder er wat aan over te houden van verslaving of schade. Alcohol kunnen de meeste mensen wel onder controle houden, heroïne vrijwel niemand. Er zullen vast mensen zijn die de discipline hebben om heroïne heel af en toe te gebruiken zelfs bij laagdrempelige beschikbaarheid, maar ik denk dat dat er zeer zeer weinig zijn.
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#10
mmm, opzich trekken me die bladeren wel:P Dat klinkt ook zo onschuldig! Sterker nog, als ik als kind in een land was geboren waar deze plant in het wilt voor kwam, dan zou er een kans zijn geweest dat ik wel eens op die bladeren gekauwd had! Ik probeerde vroeger regelmatig de smaak van bladeren uit namelijk! haha :P
p
pipodeclownLid
01-01-2024, 00:00
#11
www.cocagrowers.org
d
doopieLid
01-01-2024, 00:00
#12
zo die 1 jarige planten zijn daar flink goedkoop aanreder zou ik zeggen

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."