Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumspaar vraagskes over paddo's

paar vraagskes over paddo's

8 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
t
toepieklootLid
01-01-2024, 00:00
#1
djowzee, kheb een paar vraagskes over paddo's...

ik hoor altijd van mensen of kheb da altijd al zo gehoord, dat je maximum maar 3/4 keer paddo's mag eten op een jaar, omdat het schadelijk is, het zijn telkens bloedvergiftigingen dat je krijgt, in hoeverre is dit waar eigl? ik weet dat het zobiezo schadelijk is maar ik vroeg mij af waarom die 3/4 keer dan zogzegd?

en als je de paddo's wil drogen, is dit best op een koude plek bv kelder? ik ga ze drogen met de ventilator, maar is het nu best met warme/koude lucht?

voor de niuewsgierigen, ik had dus een setje gekocht, en vanavond zijn de eerste geplukt, maar het was iets te vroeg, de kapjes stonden nog niet half-open zoals op de fotos, maar goed tis niet erg, er komen er nog genoeg af, het zijn ongeveer 7 stengels van om en bij de 12cm dacht ik..

grtzzz
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#2
Had een keer een half jaar waarin ik en een stel andere begaaiers het een keer of 10 deden, borrelpraat dus.
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#3
toepiekloot zei:
djowzee, kheb een paar vraagskes over paddo's...

ik hoor altijd van mensen of kheb da altijd al zo gehoord, dat je maximum maar 3/4 keer paddo's mag eten op een jaar, omdat het schadelijk is, het zijn telkens bloedvergiftigingen dat je krijgt, in hoeverre is dit waar eigl? ik weet dat het zobiezo schadelijk is maar ik vroeg mij af waarom die 3/4 keer dan zogzegd?
Klik om te vergroten...

Grootste onzin, echt bullcrap. Bovendien is het helemaal niet schadelijk.

en als je de paddo's wil drogen, is dit best op een koude plek bv kelder? ik ga ze drogen met de ventilator, maar is het nu best met warme/koude lucht?
Klik om te vergroten...

Droog, donker en koel.

voor de niuewsgierigen, ik had dus een setje gekocht, en vanavond zijn de eerste geplukt, maar het was iets te vroeg, de kapjes stonden nog niet half-open zoals op de fotos, maar goed tis niet erg, er komen er nog genoeg af, het zijn ongeveer 7 stengels van om en bij de 12cm dacht ik..

grtzzz
Klik om te vergroten...

De kapjes hoeven ook niet open, het doet er niet zoveel toe wanneer je ze plukt. Het gaat uiteindelijk toch om het gewicht :).
t
toepieklootLid
01-01-2024, 00:00
#4
rap beantwoord!
thx alvast!
ja kweet niet van die bullcrap, ik dacht toch dat dit enige waarheid bevatte? het zijn namelijk schimmels dus dat kan toch niet goed zijn voor het bloed?
M
Mindless1985Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Brie ook ^^
t
toepieklootLid
01-01-2024, 00:00
#6
allé, kben alvast wa wijzer geworden :) en wa is da dan mee die bloedvergiftigingen? wrs ook bullcrap... :)
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ja. Zolang je ze niet met 100'en kilo's naar binnen werkt overleef je het zeker wel en is het totaal niet slecht voor je.
J
JJJLid
01-01-2024, 00:00
#8
toepiekloot zei:
ik weet dat het zobiezo schadelijk is maar ik vroeg mij af waarom die 3/4 keer dan zogzegd?
Klik om te vergroten...
Het is absoluut niet schadelijk, lichamelijk tenminste. De enige schade die je kunt krijgen is mentaal, maar ik denk dat dat alleen gebeurt bij onverwantwoord gebruik, een uitzondering voor mensen met een psychotische aanleg misschien daargelaten.
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#9
Champignons toch ook? :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."