Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVliegezwam (amanita muscaria... ofzo)

Vliegezwam (amanita muscaria... ofzo)

16 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
R
Radeon915Lid
01-01-2024, 00:00
#1
hey mensen,

Ik was vandaag maar eens met een maat wat paddenstoeltjes gezocht.
We waren eerst op zoek naar kaalkopjes in het park (daar stonden er eerst ook best veel) maar helaas, het kaalkopjesseizoen is afgelopen want er was er niet één te bekennen..
Toen dus maar even op de fiets gestapt en wat vliegenzwammen wezen zoeken ik het bos. Die waren onderhand ook al half verlept maar we hadden toch nog een paar goeie verse gevonden.
Toen we weg wilden kwam er 2 boswachter aan.. 'zo jongens, hallucinogene paddestoeltjes aan het zoeken? ' Neeee hoor :grin:, wij zijn bramen aan het zoeken :rolleyes:
Het is maar goed dat ie niet in de rugzak keek want dan had ie een beetje heel rare bramen gezien :P

nog een tip voor de mensen die dit wel interresant vinden, pluk ze een beetje uit het zicht, want het zijn beschermende soorten, dus als je ze plukt kan je een boete krijgen van €800,- :openmouth:

maargoed, om een lang verhaal kort te maken, morgen wil ik dus die gaan gebruiken, maar we hebben dus maar 3 vrij kleine paddestoeltjes meegenomen.. zou dat genoeg wezen of kan ik beter ook nog een zakje gedroogde gaan halen bij de smartshop? niet dat ik weer net op het randje blijf hangen ofzo :(
En wat kan je van die dingen verwachten? ik hoorde dat het anders was dan gewone paddo's.. kan iemand wat ervaringen delen?

Thanks!
z
zwartwitLid
01-01-2024, 00:00
#2
je kan uberhaupt beter langs de smartshop gaan. 1. je weet niet wat je krijgt 2. ze zijn beschermd. omwille van de lieve natuur zul je ze zelf moeten kweken :wink:.
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#3
alleen het vliesje van de hoed eten heb ik gehoord
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Wat ik heb gehoord is iniedergeval niet vers eten. Droog ze of bak ze, dan zet je het gif om in de effect-gevende stof. Ik ben even de namen kwijt maar als je het niet weet en wel wil weten vind je het op www.erowid.org want daar staat bijna alles.

Verder; het is een deleriummiddel niet echt een normaal trip middel. Het effect niet het zelfde als gewone paddo's. De schil en net onder de schil zijn het sterkst qua effect. Neem ze niet vers en neem ze niet alleen zou ik zeggen want delirium middelen zorgen voor échte hallucinaties; ipv zintuigelijke verstoringen.


Het is dus iets gevaarlijker dan paddo's, en iets onvoorspelbaarder, verder wel gewoon een tripmiddel wat relatief veilig is.
s
shivaLid
01-01-2024, 00:00
#5
ik heb gehoord dat de vliegenzwammen van bij ons best wel zwak zijn daar de grond hier niet voedzaam genoeg is.
maar de vliegenzwammen uit syberië en consoorten met hun emense denne en berke bossen zijn veel beter en stukken sterker
w
wwaazzaappLid
01-01-2024, 00:00
#6
shiva zei:
ik heb gehoord dat de vliegenzwammen van bij ons best wel zwak zijn daar de grond hier niet voedzaam genoeg is.
Klik om te vergroten...

idd, dat dacht ik ook :)
D
De jongenLid
01-01-2024, 00:00
#7
Kijk maar goed of er geen wormpjes inzitten...
Zitten net onder de hoed tussen de dinge waar de spore zitten...
Heb er een paar dagen geleden weer een meegebracht en dan wil ik ze drogen eten de wormpjes em helemaal op :cry:

Maaaaar....Vandaag in de tuin 2 mooie ondekt...Had de afval van de eerste daar neergegooid. En nu groeien er gewoon nieuwe....Zalig :)
R
Radeon915Lid
01-01-2024, 00:00
#8
hey dat is wel beter, kan ik er zelf ook nog een paar kweken als ik die sporen opvang :P
Maargoed, eentje is wel een beetje aangevreten, maar door slakken, geen wormpjes gelukkig..
En we zullen ze maar even lekker laten drogen, en dan morgen eerst maar weer eens een gewone paddoreep nemen :mrgreen:
D
De jongenLid
01-01-2024, 00:00
#9
Vind ze zeer fasinerend. Laat wat weten als je ze hebt gebruikt he :wink:
V
Vinnie PazLid
01-01-2024, 00:00
#10
..............En hoe was de trip?

Geen afgebleekte ultragiftige panther amanita gehad hoop ik :openmouth:
r
rockaLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik word echt misselijk door het idee van een paddestoel met slakken en wormen eraan. :rolleyes:

Maar goed te erg gedoe om heel zo een vliegenzwam klaar te maken. Ga gewoon naar de smart shop zal ik zeggen :beer:
d
disasterLid
01-01-2024, 00:00
#12
Over de effecten heb ik dit gelezen op azarius:

Het is niet eenvoudig om de vliegenzwam te consumeren vanwege de onvoorspelbare werking ervan. De effecten kunnen hemels zijn, hels of juist helemaal afwezig. Het gebeurt vaak dat je pas na een paar keer proberen positieve effecten ervaart. Vanwege zijn onvoorspelbaarheid wordt deze paddestoel alleen aan gevorderde psychonauten aanbevolen, liefst nog met enige ervaring met Psilocybe paddestoelen.
De hele trip kan 5 tot 10 uur duren en begint na 30 minuten tot 2 uur. Veel tripervaringen vermelden misselijkheid en extreem zweten als eerste effecten. Vaak valt men voor een paar uur in slaap. Bij het wakker worden beginnen de hallucinaties pas. Waarschijnlijk zul je je dan heel energiek en extatisch voelen, maar een dromerige, euforieachtige toestand wordt ook vaak ervaren.

Misschien heb je er wat aan :wink:
q
qinnLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik heb bij mij achter in de tuin ook een paar vliegezwammen staan.

je mag ze tog pas plukken als de witte puntjes door de regen er zijn afgespoelt tog?

:wave:
R
Radeon915Lid
01-01-2024, 00:00
#14
nee, de witte puntjes moeten er juist op blijven zitten geloof ik, die hebben ook effect. En als de stippen er af zijn heb je ook automatisch wel de meest gore, verlepte zwammen denk ik :P

maargoed, we hadden ze dus gedroogd, in de cruncher gestopt, en door de tomatensoep heengeflikkerd (die trouwens nog lauw was..gatver)
maar helaas, we hadden niks gevoeld.
ik voelde me wel een beetje vaag maar dat kan ook door de joint komen die we hadden gerookt.

Toch maar eens de smartshop variant proberen :rolleyes:
q
qinnLid
01-01-2024, 00:00
#15
Radeon915 zei:
nee, de witte puntjes moeten er juist op blijven zitten geloof ik, die hebben ook effect. En als de stippen er af zijn heb je ook automatisch wel de meest gore, verlepte zwammen denk ik :P

maargoed, we hadden ze dus gedroogd, in de cruncher gestopt, en door de tomatensoep heengeflikkerd (die trouwens nog lauw was..gatver)
maar helaas, we hadden niks gevoeld.
ik voelde me wel een beetje vaag maar dat kan ook door de joint komen die we hadden gerookt.

Toch maar eens de smartshop variant proberen :rolleyes:
Klik om te vergroten...

zou ik ook doen ja :wink:
s
shivaLid
01-01-2024, 00:00
#16
of ga achter de zwammen in de syberische berkenbossen
als je dan niets voeld ben je er immumtegen :grin:
s
siriusmushroomLid
01-01-2024, 00:00
#17
De deze is dus een moeilijke...


drogen is uiterst belangrijk

dosering is heeel onvoorspelbaar, maar vroeger gebruikte men zes grote hoeden als 1 dosering(don't try this at home!!!)

dit is geen speelgoed, als je gewoon een lollige avond wilt hebben koop dan een bakje paddestoeltjes uit de smartshop...

om ze te oogsten: neem hier je tijd voor, dus nie de bos in en plukken wat je vind. Observeren en voelen, dan komt er vanzelf wel eentje naar voren die zich wilt opofferen

:wink:

probeer enkel deze te oogsten die je langere tijd geobserveerd hebt en oogst hem niet te laat...Veelal zullen vliegjes hun maden al in de hoed gelegd hebben zonder dat hier iets van zichtbaar is, tijdens het drogen zul je dan zien dat er inderdaad maden uitkomen. Het drogen doe je dan ook best in oven op 180graden celsius(dit ook om chemische proces op gang te trekken waarbij schadelijke stofjes in minderschadelijke stofjes worden omgezet)waarbij je regelmatig het sap dat eruit komt terug over de hoedjes sprenkelt. Deze hoge temperatuur zorgt er ook voor dat de maden geen kans krijgen...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."