#1
hey mensen,
Ik was vandaag maar eens met een maat wat paddenstoeltjes gezocht.
We waren eerst op zoek naar kaalkopjes in het park (daar stonden er eerst ook best veel) maar helaas, het kaalkopjesseizoen is afgelopen want er was er niet één te bekennen..
Toen dus maar even op de fiets gestapt en wat vliegenzwammen wezen zoeken ik het bos. Die waren onderhand ook al half verlept maar we hadden toch nog een paar goeie verse gevonden.
Toen we weg wilden kwam er 2 boswachter aan.. 'zo jongens, hallucinogene paddestoeltjes aan het zoeken? ' Neeee hoor
, wij zijn bramen aan het zoeken
Het is maar goed dat ie niet in de rugzak keek want dan had ie een beetje heel rare bramen gezien :P
nog een tip voor de mensen die dit wel interresant vinden, pluk ze een beetje uit het zicht, want het zijn beschermende soorten, dus als je ze plukt kan je een boete krijgen van €800,-
maargoed, om een lang verhaal kort te maken, morgen wil ik dus die gaan gebruiken, maar we hebben dus maar 3 vrij kleine paddestoeltjes meegenomen.. zou dat genoeg wezen of kan ik beter ook nog een zakje gedroogde gaan halen bij de smartshop? niet dat ik weer net op het randje blijf hangen ofzo![:(]()
En wat kan je van die dingen verwachten? ik hoorde dat het anders was dan gewone paddo's.. kan iemand wat ervaringen delen?
Thanks!
Ik was vandaag maar eens met een maat wat paddenstoeltjes gezocht.
We waren eerst op zoek naar kaalkopjes in het park (daar stonden er eerst ook best veel) maar helaas, het kaalkopjesseizoen is afgelopen want er was er niet één te bekennen..
Toen dus maar even op de fiets gestapt en wat vliegenzwammen wezen zoeken ik het bos. Die waren onderhand ook al half verlept maar we hadden toch nog een paar goeie verse gevonden.
Toen we weg wilden kwam er 2 boswachter aan.. 'zo jongens, hallucinogene paddestoeltjes aan het zoeken? ' Neeee hoor
Het is maar goed dat ie niet in de rugzak keek want dan had ie een beetje heel rare bramen gezien :P
nog een tip voor de mensen die dit wel interresant vinden, pluk ze een beetje uit het zicht, want het zijn beschermende soorten, dus als je ze plukt kan je een boete krijgen van €800,-
maargoed, om een lang verhaal kort te maken, morgen wil ik dus die gaan gebruiken, maar we hebben dus maar 3 vrij kleine paddestoeltjes meegenomen.. zou dat genoeg wezen of kan ik beter ook nog een zakje gedroogde gaan halen bij de smartshop? niet dat ik weer net op het randje blijf hangen ofzo
En wat kan je van die dingen verwachten? ik hoorde dat het anders was dan gewone paddo's.. kan iemand wat ervaringen delen?
Thanks!


