Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDemonstratie tegen paddoverbod op zaterdag 27 oktober

Demonstratie tegen paddoverbod op zaterdag 27 oktober

18 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
A
AdrenochroomLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik denk dat ik wel langs kom, als je niet probeert het te stoppen moet je later ook niet gaan zeiken als ze verboden worden!
R
ReddePaddo.nlLid
01-01-2024, 00:00
#2
Actiegroep Red de paddo organiseert op 27 oktober een demonstratie tegen het verbod op hallucinogene paddestoelen dat twee weken geleden door Minister Klink is aangekondigd. De demonstratie vindt plaats op de Dam in Amsterdam, van 13.00 tot 15.00 uur. De organisatoren streven naar een gezellige en vredige demonstratie waar kennis, muziek en zelfgemaakte paddestoelen centraal staan. De slogans zijn: Stop de betutteling en Baas en eigen Brein.

CDA-minister Ab Klink van Volksgezondheid baseert zich voor zijn verbod op hallucinerende paddestoelen op een rapport waarin juist wordt gepleit tégen een verbod op de drug. Hij acht zijn eigen adviesorgaan echter 'onvoldoende realistisch', blijkt uit een brief aan de Tweede Kamer.

Tijdens de demonstratie gaan enkele deskundigen hun licht laten schijnen op de situatie waarin de paddo nu verkeert, waaronder Simon Vinkenoog (dichter), Hans Plomp (Auteur van Uit je bol), August de Loor (Adviesburo Drugs), Sieger (dichter/performer) en Freek Polak (psychiater, bestuurslid Stichting Drugsbeleid).

De demonstratie vormt een vervolg op de succesvolle emailactie die Red de paddo in gang zette. Via de website www.reddepaddo.nl zijn meer dan 35.000 emails verstuurd naar ministers Hirsh Ballin en Klink en andere Tweede Kamerleden.

Het laatste nieuws over de demonstratie staat op http://reddepaddo.nl.

(Sorry als het overkomt als spam maar we proberen zo veel mogelijk mensen te mobiliseren voor zaterdag dus komt allen, als je het niet met het paddoverbod eens bent natuurlijk!)
P
PikachuLid
01-01-2024, 00:00
#3
Srry dan heb ik een afspraakje met Lucy =)
p
pasqualiLid
01-01-2024, 00:00
#4
Chimera en ik zijn zeker van de partij!
Ik ben benieuwd welke andere paddestoel lievende df ers ook aanwezig zullen zijn , ik verwacht veel andere aanhang van onderandere het dhp enzo , gelukkig sta ik ook zij aan zij met mijn hele werkcrew!

Tot dan! :wave:
P
PaddoboyLid
01-01-2024, 00:00
#5
ik vind het zoooooo goed en super dat jullie dat doen
maar zal het werken? want ze zeggen al dat het verboden is.
indien er een kans bestaat om het ongedaan te maken ( de wet )
wil ik ook wel afkomen
ben van belgië namelijk :)

grtz
-
-spaceman-Lid
01-01-2024, 00:00
#6
je suis present!
D
De SjeikLid
01-01-2024, 00:00
#7
I'll be there
K
KroelieLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik ben er ook bij!
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#9
:wave:
s
sjaartrolLid
01-01-2024, 00:00
#10
heb het daarstraks op tv gezien :tongueout:

wel raar da daar keiveel kindere ronliepe precies? mar die denke waarschijnlijk da met het paddoverbod kabouter plop dakloos ga worde fzo
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik was erbij, en inderdaad, toen het net afgelopen waren stonden er kleine kindjes met protest borden te roepen "wij willen paddo's". Niet bepaald goede publiciteit.
Ik ben niemand van hier tegen gekomen, maar zag wel veel bekende gezichten van ruigoord en trance mafia feestjes, en ook een stuk of 10 kennissen die ik echt kende. De opkomst vond ik toch niet heel groot, ook al waren het schijnbaar een paar honderd mensen.
s
sjaartrolLid
01-01-2024, 00:00
#12
azgaza zei:
De opkomst vond ik toch niet heel groot,
Klik om te vergroten...

blijkbaar groot genoeg voor internationale (be) media-aandacht :tongueout:
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#13
sjaartrol zei:
azgaza zei:
De opkomst vond ik toch niet heel groot,
Klik om te vergroten...

blijkbaar groot genoeg voor internationale (be) media-aandacht :tongueout:
Klik om te vergroten...

Hm dat valt mee dan.
R
RielLid
01-01-2024, 00:00
#14
ai kwam er pas vandaag achter anders was ik wel gekomen :(
d
dka983392hsadjkxapopsxaLid
01-01-2024, 00:00
#15
j
jcpLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik was er ook, maar het was zeker niet druk nee, ik vond wel dat die gast van de SP goede punten had

Hij zei dat Klink zijn onderzoek maar half gedaan had, en dat hij verplicht was om niet alleen de nadelen van het gebruik van paddo's te onderzoeken, maar ook de nadelen van een paddo verbod...
L
Little MonkLid
01-01-2024, 00:00
#17
azgaza zei:
De opkomst vond ik toch niet heel groot, ook al waren het schijnbaar een paar honderd mensen.
Klik om te vergroten...

Ik kom op veel meer demonstraties en ik moet zeggen dat dit een redelijke opkomst was, zeker voor een onderwerp dat niet onder grote delen van de bevolking speelt (neem marktwerking in de zorg of een oorlog in een ander land). Op een gemiddelde legalize demo komen ook maar handje vol mensen (max. 40) dus deze demo was tof.

Die kinderen waren inderdaad wel wat minder en persoonlijk vond ik een van de laatste sprekers (met bril) na 5 minuten wel heel erg warrig worden in zijn toespraak. Leuk dat ie even een jointje wilde roken 'on-stage' maar verder kwam hij over alsof ie echt te veel drugs heeft gebruikt in zn leven'.

Zijn er hier mensen die mee doen aan het 'sporen-uitwissel-project'?
K
KroelieLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik was er dus ook. En niet de hele Dam stond stond vol maar ik vond de opkomst best redelijk! Allemaal relaxte, aardige mensen.
Ik vond vooral dat Hans Plomp goede punten had. Die gozer die als laatste sprak vond ik een beetje vreemd, die stond op het laatst alleen nog maar een beetje "godverdomm" te schreeuwen.
Maar verder, prima demonstratie! Voor wie er was: Aan ons kan het niet gelegen hebben! :wink:
j
jcpLid
01-01-2024, 00:00
#19
Kroelie zei:
Voor wie er was: Aan ons kan het niet gelegen hebben! :wink:
Klik om te vergroten...

Dat was dus ook mijn insteek, kunnen wij iig lekker zeiken :beer:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."