Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEgodeath?

Egodeath?

15 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
e
eckiesLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dat lijkt me echt niet vet, ik wil altijd controle over dingen hebben en me gedachtes op orde hebben. Daarom vielen de paddos bij mij ook niet zo goed :(
S
StylusLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mijn laatste shroomtrip op een bakje thaise op de piek ongeveer 30 minuten (volgens mij) egodeath geweest.

geen idee meer wie ik was, wat ik op deze aardkloot deed, de begrippen, "dag en nacht", "slapen","Familie" en "tijd" betekende niks meer voor me. vond de rest van de trip geweldig, ongelofelijk veel visuals, maar die piek vond ik zwaar klote. hebben andere mensen dit ook weleens ervaren? en wat vonden jullie hiervan?

ben van plan binnenkort nog eens te proberen, maar ik ga denk ik equadoriaantjes/goldenteachers doen, maar dan een halve portie.
iemand een tip met dosis/soort? ik probeer deze keer te mikken op het punt waar ik wel nice halucinaties heb, maar de egodeath wil ik liever vermijden.

verder was de set en setting ok echt verkeerd, wat mischien de reden was dat ik de piek kloten vond, dus ik had het mischien helemaal niet zo erg gevonden als het wel op een goede plek met de juisten mensen was geweest.
B
BengtLid
01-01-2024, 00:00
#3
[quote="Stylus"verder was de set en setting ok echt verkeerd, wat mischien de reden was dat ik de piek kloten vond, [/quote]
Hoe was die dan?

Trouwens, uit eigen ervaring toch kun je veel leren uit een egodeath...
S
StylusLid
01-01-2024, 00:00
#4
het is ook erg leerzaam voor me geweest, ben er van gaan nadenken wat het doel van mijn leven is, en voor wie ik nou helemaal leef.

over de set en setting,

ik ben (weet ik nu dus) erg gevoelig voor paddo's, en het het zwaar onderschat. ik en een vriend van me hadden samen de shrooms ingenomen, en dachten samen in een park te gaan trippen, maar we kwamen een paar vrienden tegen. niet helemaal de vrienden waar ik graag mee trip, en daarbij was het erg koud. we hebben ze toen niet verteld dat we shrooms hadden gebruikt, omdat een ervan nogal moeilijk doet over alles.
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Stylus zei:
geen idee meer wie ik was, wat ik op deze aardkloot deed, de begrippen, "dag en nacht", "slapen","Familie" en "tijd" betekende niks meer voor me. vond de rest van de trip geweldig, ongelofelijk veel visuals, maar die piek vond ik zwaar klote. hebben andere mensen dit ook weleens ervaren? en wat vonden jullie hiervan?
Klik om te vergroten...

Mijn eerste trip op een hele portie hawaiiaanse wist ik ook niet meer dat dag en nacht was, ik wist ook niet echt wie ik was, wat tijd was, wat men moeder was, ik snapte mijn school niet en wist niet welke dag van de week het was. Verder wist ik prima wat ik ook aarde deed; niks, en dat vond ik ook prima.
Daarbij kwam ook dat ik die piek ook echt heel vet vond, ik begreep wel dat ik alles wel weer zou weten, en dat ik er vanzelf wel weer achter zou komen als het uitgewerkt was, en dat bleek te kloppen. Ik heb er toen van genoten en tot de dag van vandaag was dat een van de veste dingen uit mijn leven ooit.
N
NorthawkeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Direct m'n eerste trip. Ik stond onder de douche, zakte op de grond en alles werd kleur. Ik was mezelf niet meer, niks om me heen was iets meer en ik zweefde gewoon in de vrije energie. Fantastische ervaring en compleet niet bevreemdend. Ik voelde me juist helemaal thuis. Daarna kwam ik weer in m'n lichaam en moest eigenlijk alles opnieuw weer uitvinden tot de trip uitwerkte. Ik kwam de douche uit en was verbaasd dat er nog een hele wereld achter die deur zat. Lopen moest opnieuw, eten, drinken, alles. Je bent natuurlijk eigenlijk niets verleerd en je weet ook meteen hoe alles moet, maar alles voelt aan alsof je het voor de eerste keer in je leven doet. Het was een heel bevrijdende ervaring.
-
-spaceman-Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Northawke zei:
Direct m'n eerste trip. Ik stond onder de douche, zakte op de grond en alles werd kleur. Ik was mezelf niet meer, niks om me heen was iets meer en ik zweefde gewoon in de vrije energie. Fantastische ervaring en compleet niet bevreemdend. Ik voelde me juist helemaal thuis. Daarna kwam ik weer in m'n lichaam en moest eigenlijk alles opnieuw weer uitvinden tot de trip uitwerkte. Ik kwam de douche uit en was verbaasd dat er nog een hele wereld achter die deur zat. Lopen moest opnieuw, eten, drinken, alles. Je bent natuurlijk eigenlijk niets verleerd en je weet ook meteen hoe alles moet, maar alles voelt aan alsof je het voor de eerste keer in je leven doet. Het was een heel bevrijdende ervaring.
Klik om te vergroten...

ik ben blij dat ik precies dit ook een keer heb mee mogen maken... Ik noem het trouwens een uittreding!
H
HenkfloydLid
01-01-2024, 00:00
#8
-spaceman- zei:
Northawke zei:
Direct m'n eerste trip. Ik stond onder de douche, zakte op de grond en alles werd kleur. Ik was mezelf niet meer, niks om me heen was iets meer en ik zweefde gewoon in de vrije energie. Fantastische ervaring en compleet niet bevreemdend. Ik voelde me juist helemaal thuis. Daarna kwam ik weer in m'n lichaam en moest eigenlijk alles opnieuw weer uitvinden tot de trip uitwerkte. Ik kwam de douche uit en was verbaasd dat er nog een hele wereld achter die deur zat. Lopen moest opnieuw, eten, drinken, alles. Je bent natuurlijk eigenlijk niets verleerd en je weet ook meteen hoe alles moet, maar alles voelt aan alsof je het voor de eerste keer in je leven doet. Het was een heel bevrijdende ervaring.
Klik om te vergroten...

ik ben blij dat ik precies dit ook een keer heb mee mogen maken... Ik noem het trouwens een uittreding!
Klik om te vergroten...

Klinkt super, welke soort hadden jullie genomen en hoeveel?
N
NorthawkeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik had Hawaiiaanse genomen en een dubbele portie. Die vallen bij mij altijd supersterk uit, ben ik achter gekomen.

Die eerste trip heeft letterlijk m'n leven veranderd. Ik had daarvoor veel last van depressies en zelfmoordneigingen. Nu denk ik daar nooit meer aan en depressies zijn tot een niveau gedaald wat goed te hanteren is. Ik mediceer mezelf er echt mee.
-
-spaceman-Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Henkfloyd zei:
Klinkt super, welke soort hadden jullie genomen en hoeveel?
Klik om te vergroten...

Ik had ook hawaiaans ik denk ongeveer 1+1/3 gedroogde portie!
N
NorthawkeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Tja, het hangt van de persoon af. Ik was voor die eerste trip ook best wel een controlfreak, maar ik heb daar tijdens het trippen helemaal geen last van. Ik vind het heel makkelijk om mezelf over te geven aan de paddestoel, zoals ik dat dan zelf zeg.
-
-spaceman-Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Northawke zei:
Tja, het hangt van de persoon af. Ik was voor die eerste trip ook best wel een controlfreak, maar ik heb daar tijdens het trippen helemaal geen last van. Ik vind het heel makkelijk om mezelf over te geven aan de paddestoel, zoals ik dat dan zelf zeg.
Klik om te vergroten...

Dat is ook de hele bedoeling van het trippen vind ik... Ik zeg altijd maar het is alsof je naar een film gaat met een bak popcorn in je eene hand en fris in de ander... Je bent er wel bij maar je moet het schouwspel gewoon laten gebeuren! Je moet je er niet tegen verzetten... Wat je zegt over dat het persoonsgebonden is moet zeker kloppen... In mijn omgeving zijn het vooral de zeer ruimdenkende mensen die wel is een uittreding gehad hebben.
H
HenkfloydLid
01-01-2024, 00:00
#13
Lijkt me echt een mooie ervaring dat mee te maken. Heb nog 3 porties zeer potente gedroogde hawaiaantjes liggen. Nog ff een dag uitzoeken om helemaal scheef te gaan :)
En nee, ik ga ze niet allemaal achter elkaar opeten :wink:
-
-spaceman-Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Henkfloyd zei:
Lijkt me echt een mooie ervaring dat mee te maken. Heb nog 3 porties zeer potente gedroogde hawaiaantjes liggen. Nog ff een dag uitzoeken om helemaal scheef te gaan :)
En nee, ik ga ze niet allemaal achter elkaar opeten :wink:
Klik om te vergroten...

Mijn tip om een uittreding(/egodeath klinkt zo negatief) te krijgen is:

Maak het je ergens heel gemakkelijk... Gooi een boel kussen en dekens in een hoek en ga er lekker liggen... Je zakt nu steeds dieper weg en na een tijd ben je niet meer op de plek waar je lag... Maar dieper en verder in een onbeschrijvelijk mooi en rustige omgeving waar geen tijd of ruimte is... Een plek die altijd zo zal zijn...
e
eckiesLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik ga het binnekort nog een keer proberen, kijken of het dan beter gaat.
N
NorthawkeLid
01-01-2024, 00:00
#16
-spaceman- zei:
Dat is ook de hele bedoeling van het trippen vind ik... Ik zeg altijd maar het is alsof je naar een film gaat met een bak popcorn in je eene hand en fris in de ander... Je bent er wel bij maar je moet het schouwspel gewoon laten gebeuren! Je moet je er niet tegen verzetten... Wat je zegt over dat het persoonsgebonden is moet zeker kloppen... In mijn omgeving zijn het vooral de zeer ruimdenkende mensen die wel is een uittreding gehad hebben.
Klik om te vergroten...

Ik zie in m'n eigen omgeving ook gigantische verschillen in hoe het beleefd word. Er zijn een paar mensen die nog heel erg vastzitten in hun eigen ik, zeg maar en die wel eens paddo's geprobeerd hebben en het gewoon niet meer durven. Ze hebben ervaringen gehad die voor mij niet beangstigend zijn, maar zijn er helemaal op geflipt. En ze vinden het nog veel enger als ik ze vertel wat ik gemiddeld meemaak tijdens een trip. Terwijl ik aan de andere kant ook mensen ken die mijn trips in het niet laten vallen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."