Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums[Paddo's] Kan je 'er in' blijven?

[Paddo's] Kan je 'er in' blijven?

35 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
W
Wile-E-PeyoteLid
01-01-2024, 00:00
#1
18 uur paddotrip is maximaal volgens mij, heb zelf een keertje geprobeerd, en na elke 5 uur een halve portie erbij gegeten. maar na elke portie was de eerste rush de helft minder. na de laatste uurtjes, alleen maar het warme gevoel, en een beetje druk in het voorhoofd.
Dan in slaap gevallen, en de volgende middag wakker geworden.

(dit deed ik omdat altijd dingen duidelijk begonnen te worden na een uur of 5 bij het uitwerken. ik wilde zien wat er altijd verborgen bleef in de uurtjes na het uitwerken van.) Toen zag ik dingen van, decorstukken die geschilderd werden, geluiden die werden gemaakt, en opgenomen. Erg vaag, niet alsof ik er bij stnd, maar flitsen in je ooghoek. En iemand die me wegstuurde, en zei dat ik daar niet mocht komen.... :grin:


toen ging ik slapen, en werd de volgende middag, loom, warm en met een droge mond wakker n het felle zonlicht.

Nee, paddo's kan je niet in blijven hangen, soms denk je dat wel, maar zelfs bij bijdoseren lukt het niet. (bij mij dan)
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#2
Beetje jammer dat je HPPD en "blijven hangen" met elkaar vergelijkt. Mijn visuele sneeuw is vrij ernstig, ik heb regelmatig "last" van lichtflitsen, dingen die in mn ooghoeken bewegen etc. Dat wil nog niet zeggen dat het mijn dagelijkse leventje beïnvloedt. Ik functioneer prima en mensen die bang zijn om "erin te blijven" zijn meestal bang voor het feit krankzinnig te worden, ik ben verre van (technisch gezien).
o
oollppLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mensen lullen hier soms maar raak lijkt wel. Een kleine percentage mensen kunnen erin blijven hangen, dat is een medische FEIT: HPPD (Hallucinogen Persisting Perception Disorder), in ergste gevallen zit je gewoon in je trip voor jaren, decennia zelfs.

"Visuele prikkels in de hersenen worden niet goed meer gefilterd. Dat geeft overprikkeling met de daaruit voortvloeiende problemen met het zien. Als jij klachten hebt die op HPPD lijken, moet je weten dat deze aandoening zeer ernstig kan worden en je leven zeer langdurig / zelfs levenslang kan verpesten. In ernstige gevallen kun je niet meer duidelijk zien. Je hebt dan trillende beelden, schaduwen, flitsen, bewegingen met een staart (zoals met een computermuis als je dat zo instelt), vervormingen. Kortom het dagelijks leven wordt een enorme opgave. Wanneer mensen aan deze aandoening lijden, is er wel medicatie. De resultaten van de behandeling zijn echter onzeker. Je weet dus nu dat jij een ongelofelijk groot risico loopt bij het voortzetten van je gebruik."

Voor meer info:

http://www.erowid.org/psychoactives/health/hppd/

Dit zijn GEEN flashbacks, maar wat je de hele dag bewust meemaakt. Dus als je niet weet waar je over praat, shaddap :wave: [/u]
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#4
En ik heb in die jaren absoluut geen research gedaan dus ik klets volledige onzin :)
s
shokoraLid
01-01-2024, 00:00
#5
topic 3491 over 'kan je er in blijven hangen'. Die zoek functie blijft moeilijk (google is natuurlijk al helemaal 31337).
o
oollppLid
01-01-2024, 00:00
#6
ExceptionalInsight zei:
Beetje jammer dat je HPPD en "blijven hangen" met elkaar vergelijkt. Mijn visuele sneeuw is vrij ernstig, ik heb regelmatig "last" van lichtflitsen, dingen die in mn ooghoeken bewegen etc. Dat wil nog niet zeggen dat het mijn dagelijkse leventje beïnvloedt. Ik functioneer prima en mensen die bang zijn om "erin te blijven" zijn meestal bang voor het feit krankzinnig te worden, ik ben verre van (technisch gezien).
Klik om te vergroten...

Jammer dat je niet precies weet wat HPPD is. De jouwe is gewoon een lichte vorm van flashbacks en langzame uitwerkingen daarvan, heeft niks met HPPD te maken :wave:
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#7
Flashbacks zijn "momentopnamen", waar ik het over heb is 24 uur per dag, 7 dagen per week aanwezig en duurt nu al zo'n 3 jaar. Alsjeblieft, stel geen diagnose op afstand, dat kan zelfs een dokter niet.
o
oollppLid
01-01-2024, 00:00
#8
ExceptionalInsight zei:
Flashbacks zijn "momentopnamen", waar ik het over heb is 24 uur per dag, 7 dagen per week aanwezig en duurt nu al zo'n 3 jaar. Alsjeblieft, stel geen diagnose op afstand, dat kan zelfs een dokter niet.
Klik om te vergroten...

HPPD is anders, vraag maar aan je doktor, ik weet precies waar ik over praat :wave:
e
edwin__Lid
01-01-2024, 00:00
#9
ik ben blijven hangen met mijn zalig makende gedachtes.
alles is mooi en iedereen is lief, :mrgreen:
had ook 2 weken na de trip dat ik weer jointe opstak. en verdomme hoe scherp ik ook keek mijn jaloezien (gordijn/latjes achtige kut dingen) begonen tekeer te gaan en alle ramen en deuren waren echt dicht..
OF WAS HET EEN GEEST hahaha :P :wink:

in de trip blijven hangen kan niet ! de stoffen worden afgebroken net als alchool.
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#10
HPPD is echt iets heel anders dan blijven hangen. Als je HPPD hebt is het niet alsof je in een trip zit, meer gewoon lichte tot wat zwaardere visuele vervormingen die doen terug denken aan je trips. Als je zou blijven hangen zou ik toch tenminst verwachten dat ook het mentale effect blijft hangen. Je trip blijft niet, je ziet gewoon af en toe dingen die je eruit herkent.

Toen ik de ziekte van pfeiffer kreeg vlak na een veel-te-veel-paddo's-zomer had ik 3 maanden lang HPPD door de vermoeidheid; en ik kan zeggen: het is geen trip, het is geen blijven hangen, het zijn gewoon lichte visuele vervormingen, meer niet. Lijkt een beetje op een hele lichte flashback, maar dan gewoon de hele tijd.
Sommige mensen hebben het trouwens wel ernstiger dan wat ik toen had.
t
teeboLid
01-01-2024, 00:00
#11
edwin__ zei:
ik ben blijven hangen met mijn zalig makende gedachtes.
alles is mooi en iedereen is lief, :mrgreen:
Klik om te vergroten...

mdma :hearteyes:
A
AnnæLid
01-01-2024, 00:00
#12
Is het wel zo dat je 40 jaar later als je met je man/vrouw en kindjes in de auto zit weer een flashback kan krijgen, dat de trip even terug komt en je dus nog een tijdje weer terugspacet?
B
Boogie!Lid
01-01-2024, 00:00
#13
oldsko0l zei:
Oke, mannen ik weet ook wel dat films fictief kunnen zijn...
maar ik heb ook wel al gehoord over mensen waar iets met gebeurd als ze lsd pakken, wat als gevolg had dat ze superlang of voor altijd in hun trip bleven..
Klik om te vergroten...

dit klopt echt hoor. ik heb namelijk precies hetzelfde gehoord van de buurman en die had het weer van de neef van de vader van de aangetrouwde broer van een jongen die was blijven hangen in een trip die nu in plaats van hoofden luciferdoosjes ziet
B
Boogie!Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Annæ zei:
Is het wel zo dat je 40 jaar later als je met je man/vrouw en kindjes in de auto zit weer een flashback kan krijgen, dat de trip even terug komt en je dus nog een tijdje weer terugspacet?
Klik om te vergroten...

nee.
F
FluxalexLid
01-01-2024, 00:00
#15
Geen LSD pakken kan schijnbaar ook waanideeën voortbrengen.

Ik ken nl. genoeg mensen die niet trippen, maar wel fictieve mensen kennen via imaginaire vrienden die al jáááren in hun trip vastzitten.
Oh ja, meestal kunnen deze ook nog uit ramen vliegen. :confused:
L
LarzLid
01-01-2024, 00:00
#16
blijven hangen kan dus niet, punt.

als je dat niet geloofd dan moet je oprotten met je lsd en paddos of geef ze aan mij, maar blijf er dan af en verdoe de mensen hun tijd hier niet met stomme vragen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."