Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPaddogebruik en astma

Paddogebruik en astma

17 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
W
WelhallodaarLid
01-01-2024, 00:00
#1
dat klinkt wel eng ik hoop dat het niet vaak gebeurt dat je ademhalingsproblemen krijgt in een drugs trip.
L
LycergicLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ikzelf heb ook astma en er dagelijks last van , maar ik heb nog nooit een aanval gehad op paddo's , zelfs niet eens een benauwder gevoel . Een paddotrip vind ik elke keer zo ontspannend , ik vermoed dat dit ermee te maken heeft .Op lsd heb ik het wel moelijker , de bodyload maakt het wat moelijker , komt dit bij niet astma'ers ook voor ?
B
BaflavaLid
01-01-2024, 00:00
#3
eey k ben dus degene die wel bad was gegaan. was een tijd goed gegaan met me, maar k heb nu weer last van angstaanvallen/hyperventilatie...
p
phyLid
01-01-2024, 00:00
#4
Oei...

Dat wordt hulp zoeken.
B
BaflavaLid
01-01-2024, 00:00
#5
heb k al gdaan , huisart/ slik nu lage dosis anti-depresiva en de fysio voor ademhaling oefingen,
p
phyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Sterkte! Hopelijk ben je er weer snel bovenop.
B
BaflavaLid
01-01-2024, 00:00
#7
wil iemand met ervaring me pls op msn toevoegen. k heb best wel behoefte aan een gespek met iemand met begrip voor drugs...
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#8
henkie84 zei:
Bijna offtopic: paddo's helpen (bij mij en bij vrienden in ieder geval) ook tegen last van brandnetels! Rennen door een bos met een te korte broek is dan ineens niet zo'n probleem meer :). Je voelt het wel prikkelen maar daarna is het over.
Klik om te vergroten...

Haha henk, geweldig die post ! Ik zie jullie al met je groep trippend in korte broek door het bos rennen :grin:

Verder denk ik net als azgaza dat de paddestoelen niet direct lichamelijk effect hebben op de astma. Wel kan ik me heel goed voorstellen dat als je in enige paniek raakt / bad tripped dat je je opwind en je hart sneller gaat kloppen en je dus meer adem nodig hebt, iets wat heel erg op elkaar in kan spelen allemaal als je (erge?) astma hebt.
A
AstmaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Een paar weken terug hebben ik en een paar vrienden besloten paddo's te gebruiken. Eén van die vrienden had echter astma. Ook hij nam; één portie Golden Teachers.

Bij hem ging het fout. Hij begon al snel om adem te roepen, en later vroeg hij zelfs om een dokter. De tripzitter heeft hem verder begeleid. Wij, de trippers, konden helaas niet veel meer doen dan afwachten op dat moment.

Na een tijdje ging het beter. Hij heeft er wel slapeloze nachten aan over gehouden. Sinds een week denk ik begint hij echter weer last te krijgen. Op school ging hij regelmatig een aspirientje halen en sinds donderdag ongeveer zit hij ziek thuis. Van de dokter heeft hij clomipramine gekregen, en dat gebruikt hij nu.

Vandaag gaat het extra slecht volgens mij. Ik spreek hem nu op msn, en hij zegt dat hij z'n hoofd niet voelt. Ook heeft hij last van ademhalingsproblemen en hij klaagt over slappe been- en armspieren.

Kan iemand hier alsjeblieft meer over zeggen? Tips? Alles is welkom. We zullen je dankbaar zijn.
I
IkWilGeenGebruikersNaamLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik heb zelf een lichte vorm van astma en ik heb 2 keer paddo's gegeten.
Zelf heb ik nooit problemen ondervonden :confused:
Misschien kwam het door een andere oorzaak? Set of setting niet goed? Als je de hele tijd denkt dat je geen adem krijgt dan krijg je het op een gegeven moment ook niet meer?

Voor de rest zou ik niet weten hoe het zou kunnen.
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik vind het erg zielig voor je maat dat hij zo kennis moet maken met de magische paddestoelen. Zelf zou ik het niet weten hoe paddestoelen dit met je maat kan klaar spelen.
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik denk dat paddo's daar lichamelijk geen invloed op hebben, en ik heb ook wel mensen met (lichte) astma gekend die gewoon er op tripten en het gewoon altijd leuk vonden.
Het zou goed kunnen dat hij bad ging, of begon bad te gaan en door de angst slechter ging ademen en dat daar door zijn astma opspeelde, de slapeloze nachten erna kunnen ook makkelijk door een bad trip komen, als het echt naar is kan het namelijk best (licht) traumatiserend zijn voor sommige mensen.
Maar puur lichamelijk gezien lijkt de kans me klein dat het door paddo's erge r is geworden.
h
henkie84Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Bijna offtopic: paddo's helpen (bij mij en bij vrienden in ieder geval) ook tegen last van brandnetels! Rennen door een bos met een te korte broek is dan ineens niet zo'n probleem meer :). Je voelt het wel prikkelen maar daarna is het over.
A
AstmaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Bedankt voor de reacties. Het is in ieder geval aardig geruststellend voor mij.

Misschien dat die medicijnen ook neveneffecten hebben, en dat daardoor het een en ander te verklaren is. Ik ben ook geen dokter. (Al schrijf ik wel graag m'n eigen medicijnen voor :stoned: )

Cheers
L
Little MonkLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik heb tijdens een paddo trip ook wel eens een benauwder gevoel, en ik heb ook astma. Ik moet alleen wel zeggen dat het nooit erger is geworden hierdoor en volgens mij hebben paddo's ook geen directe invloed op het functioneren van de ademhaling. Ik kan mij wel voorstellen dat paniek, hevige emotie, het denken aan niet kunnen ademen, verhoogde hartslag en geen controle hebben op je lichaam, astma kunnen triggeren of erger maken. Er is volgens mij ook bewezen dat emotie enzo invloed hebben op astma, omdat astma vaak wordt veroorzaakt door te 'sterke' longblaasspiertjes, die dus nog strakker kunnen worden bij hevige emotie.

Verder lijkt mij dat na de trip de paddo geen invloed meer heeft en dat de oorzaak in iets anders gezocht moet worden. De ervaring kan natuurlijk wel (t is al gezegd) nog steeds voor die emotie enzo zorgen. Verder weet ik het niet, de dokter waarschijnlijk wel als je vriend gewoon eerlijk tegen hem is, hij heeft beroepsgeheim. Sterkte!

Monk(ey)
p
phyLid
01-01-2024, 00:00
#16
Bijna offtopic: paddo's helpen (bij mij en bij vrienden in ieder geval) ook tegen last van brandnetels! Rennen door een bos met een te korte broek is dan ineens niet zo'n probleem meer. Je voelt het wel prikkelen maar daarna is het over.
Klik om te vergroten...

WTH?! Ik zie de link idd niet helemaal.. Dat ga ik maar niet proberen, sorry! :wink:

Ontopic:
Vervelend dat je vriend meteen een bad trip had. Ik hoop dat hij het allemaal kan relativeren en er achter komt wat dat benauwde gevoel triggerde...
A
AstmaLid
01-01-2024, 00:00
#17
phy zei:
Bijna offtopic: paddo's helpen (bij mij en bij vrienden in ieder geval) ook tegen last van brandnetels! Rennen door een bos met een te korte broek is dan ineens niet zo'n probleem meer. Je voelt het wel prikkelen maar daarna is het over.
Klik om te vergroten...

WTH?! Ik zie de link idd niet helemaal.. Dat ga ik maar niet proberen, sorry! :wink:

Ontopic:
Vervelend dat je vriend meteen een bad trip had. Ik hoop dat hij het allemaal kan relativeren en er achter komt wat dat benauwde gevoel triggerde...
Klik om te vergroten...

Hij heeft al twee keer eerder getript: een keer en halve portie thaise, en een keer een halve portie golden teachers. Dat ging beter.
p
phyLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ah, dan weet ie dat het ook anders kan :)

Heb zelf ook een baddie gehad, maar niet zo ernstig als die van je vriend. Hoort er bij, denk ik.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."