Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAyahuasca en Multiple Sclerose

Ayahuasca en Multiple Sclerose

52 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
k
kapitein-xLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik wens je veel succes toe. :)

Ik denk dat iedereen die nu onderzoek doet naar de helende kwaliteiten van ayahuasca tot op zekere hoogte een pionier is. Want hoewel het middel al heel lang wordt gebruikt door mensen in Zuid-Amerika is er over de precieze ziektebeelden die genezen kunnen worden, voor zover ik weet, niet veel bekend. Want in de jungle spreken die sjamanen bv niet specifiek over 'depressie' maar over 'dat je ziel verdwaalt is in een bepaalde dimensie.' (dit voorbeeld verzin ik zelf, maar je snapt mijn punt wsl wel.) En zo is dat misschien met ms ook wel het geval. Misschien zijn er wel daadwerkelijk mensen genezen van ms, maar de sjamanen noemen het niet ms, maar iets heel anders.
Dus ik denk dat er nog heel veel te onderzoeken valt over de helende kwaliteiten van ayahuasca.

Je hoort ook wel mensen beweren dat het kanker kan genezen. Ik heb daar zelf niet een sterke mening over, maar ik weet wel dat er nog heel weinig bekend is hierover.
Ik las laatst een artikel van een man bij wie de kanker enorm was teruggedrongen door het drinken van ayahuasca. Dat klonk hoopvol en geloofwaardig, want het was een professor met een wetenschappelijke achtergrond. Maar toen ik ging googlen op zijn naam, kwam ik erachter dat hij vijf jaar geleden is overleden, aan kanker! Dat hadden ze er onder het artikel toch wel even bij moeten vertellen. Want dit verhaal is op meerdere sites te lezen, waaronder MAPS. En daarmee kan toch aan veel mensen valse hoop worden gegeven.

Het onderzoek naar ayahuasca staat naar mijn idee echt nog in de kinderschoenen.

Ik ben zelf ook geïnteresseerd in de helende kwaliteiten van ayahuasca. Los van het feit dat ik denk dat ayahuasca je terug kan brengen naar je ware zelf, dus geestelijk en spiritueel, ben ik ook met name geïnteresseerd in hoeverre ayahuasca je fysiek kan genezen. Ik heb zelf bv al jaren last van een soort terugkerende jeuk in mn mijn nek rond de haargrens. (niks ernstigs dus, en vergeleken met ms een volstrekt lachertje, dat realiseer ik me) Volgens de huisarts heeft het te maken met een soort infectie in het bloed die zich daar uit. 'Je kunt het een beetje onderdrukken met een zalfje,' zegt hij 'maar je kunt het nooit genezen.'
Dus voor mij persoonlijk, als ik in staat zou zijn om met ayahuasca die infectie wél uit mijn bloed te krijgen, dan zou dat voor mij het bewijs zijn dat ayahuasca ook op het fysieke vlak beslist over helende kwaliteiten beschikt. Dus dat vind ik wel een leuke uitdaging.

Maar ms is uiteraard andere koek. Hoe staat je vader trouwens zelf tegenover dit ayahuasca gebeuren?
L
Lid 6909Lid
01-01-2024, 00:00
#2
geen dank ouwe, succes nogmaals!
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#3
Weet je toevalig wat voor soort MS je vader heeft?

Ik weet bijna zeker dat je met MS ayahuasca kan nemen. Bij MS zijn de zenuwuitlopers (axonen) ontstoken waardoor de geleiding verminderd is, dus lijkt het me geen gevaar op geven als hij dit probeerd. Hij moet echter geen last hebben van de MS als hij het neemt.

Wel bijzonder dat hij 25jaar geen last heeft gehad :) , veel MS patiënten hebben een aantal maanden geen last, en daarna een aantal maanden weer wel. Lijkt me dat hij niet zo'n ernstige vorm heeft :) .

Maar om het zeker te weten ga je naar de huisarts, die weet er meer van :wink: .
v
vogelLid
01-01-2024, 00:00
#4
ik heb MS in me hoofd

kwik is een immuunonderdrukker
kwik leid tot antistoffen tegen lichaamseigen myeline,
waardoor het myeline word afgebroken;; (dat is toch MS)
Vitamine B12 bouwt myeline op

kijk eens in de mond van je vader, zie je amalgaam, ?
u
user12901258Lid
01-01-2024, 00:00
#5
laten we de kwikpost van vogel maar weer negeren...

ontopic: thanks voor de reacties allemaal!
Ik zal eens met m'n pa gaan praten over welke vorm etc.

Het volgende ben ik tegengekomen, een ervaring van een MS patient en een aantal trips:
http://www.scribd.com/doc/3899707/lakshmistory

en voor alle fans een bonusje: dikke ayahuasca tekeningen!!
http://www.scribd.com/doc/3716773/Ayahu ... o-Amaringo

enjoy (:
_
_Kat_Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Heb me even ingelezen over MS. Vervelende situatie zit je vader in. Ayahuasca is een reinigend middel voor lichaam en geest. Het is geen stimulerend of verdovend middel dus het beinvloed je zenuwstelsel niet direct, maar zoals alle hallucinogenen vind er wel een vorm van stimulatie plaats. Namelijk de bloeddruk gaat omhoog, dit om het mogelijk te maken om in een andere staat van bewustzijn te komen. Het feit dat je zulke grote pupillen krijgt wil zeggen dat je zenuwstelsel wel van slag is. (Oftewel: Het werkt niet zoals het normaal werkt.) Dus ik zou ermee oppassen.

Aan de andere kant is het wel weer zo dat Ayahuasca een vrij grote hoeveelheid ziektes heeft genezen waaronder een vrouw die een hersentumor had. Dus of je vader wat aan Ayahuasca heeft, ja. Maar of er een garantie is dat het allemaal vlekkeloos zal verlopen, dat zou ik niet weten. Ik denk dat je dan beter contact op kunt nemen met een sjamaan.
L
Lid 6909Lid
01-01-2024, 00:00
#7
dat heet schizofrenie vogel :wink:
v
vogelLid
01-01-2024, 00:00
#8
gNuxx zei:
dat heet schizofrenie vogel :wink:
Klik om te vergroten...


dat noem ik pestgedrag gNuxx
deze vliegende gewiste autist' 'sjamaan door de amalgaam :kots: kotst over gNuxx heen
v
vogelLid
01-01-2024, 00:00
#9
s
o
r
r
y
L
Lid 6909Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik pest je niet, ik zeg de waarheid!
v
vogelLid
01-01-2024, 00:00
#11
ik heb last van de initiatieziekte,
dat zeiden ze er niet bij, in het gekkenhuis, dat de diagnose dus sjamanisme is
ze zeiden zelfs niks over de amalgaamvullingen en de fluortabletjes,
ik was nog zo klein , en me bloed hersen barriere was nog niet volgroeid,, oja en die prikies (vaccins),
in de usa deden ze thimoresal in de vaccins.


Als een toekomstige sjamaan eenmaal door de geesten word benaderd.
volgt een periode van onderricht.
Zijn ziekte (psychose,schizofrenie,autisme,ADD, ADHD, ASD, MS, parkinson,MS,aids etc)
kan een middel zijn tot lering en begrip.
in deze periode word hij voorgesteld aan zijn hulpgeesten, en word hij rondgeleid in de
wereld van de geesten (stemmen, wanen), waarin hij later zonder aarzelen zijn weg moet vinden.
De Sjamaan word gewaarschuwd voor mogelijke vijanden, (tandarts,dokter,E-nummers,genetisch gemanipuleerd voedsel).
De Sjamaan leert de ware aard kennen van ziektes en tegenspoed die hij moet bestrijden,
De kennismaking met de geesten kan zo op de Sjamaan inwerken, dat de Sjamaan Geestelijk en of lichamelijk lijd.
Soms neemt de kennismaking met de wereld van de geesten, zulke vomen aan, waardoor het lijkt alsof de persoonlijkheid van de sjamaan volledig word vernietigd door de geesten.
Vervolgens word de sjamaan opnieuw geboren...
Zijn oude (emotionele) wonden, vormen nu nieuwe vermogens
en een vorm van inzicht en een perspectief op de aard van de wereld,
vooral op het menselijk lijden dat de sjamaan zo intens heeft ondergaan.
De verinnerlijking van deze ervaring brengt een nieuwe persoonlijkheid tot leven,,
maar daarvoor moet de oude persoonlijkheid eerst worden afgebroken.
Niet iedere initiatie (trip) is (direct) een succes.
Soms kost het meerdere trips, (initiaties) , wanen,psychoseaanvallen, of benaderingen door geesten. voordat de persoonlijkheid helemaal is afgebroken en weer is opgebouwd tot een sterker geheel.
De sjamanistische bewustzijnstoestand komt het meest overéén met de toestand bij een schizofreen die lijd aan een aanval van schizofrenie.
terwijl de concentratie van de schizofreen alle kanten opgaat en zijn perzoonlijkheid ongecontroleerd uitelkaar valt. houd de sjamaan verregaande controle, en is zijn concentratie gericht.
terwijl de schizofreen vast zit in een prive-ervaring bijna op het autistische af,
word de ervaring van de sjamaan gedeeld met de samenleving om de buitenwereld te helpen.
v
vogelLid
01-01-2024, 00:00
#12
gNuxx zei:
Ik pest je niet, ik zeg de waarheid!
Klik om te vergroten...


rot op gNuxx,,, , je kent me niet,, dus je ken de waarheid niet weten,, liegebeest
gNuxx is een liegebeest,,,gNuxx kent me niet,, en oordeelt,al
gNuxx is een leugenaar,, gNuxx is een liegebeest, ,


sorry koffiegeit..
v
vogelLid
01-01-2024, 00:00
#13
gNuxx is een liegebeest
L
Lid 6909Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik ken je idd niet, maar wat ik wel weet is dit:
Ik ben blij dat ik jou niet ben!
L
Lid 6909Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Ja daarom let ik ook op jou!
T
TwilightLid
01-01-2024, 00:00
#16
Voor zover ik weet is het vooral motivatie wat je tot iets maakt.
Ik betwijfel het echt dat elke sjamaan per definitie psychische stoornissen heeft.
u
user12901258Lid
01-01-2024, 00:00
#17
een vogel heeft 't topic volgepoept met spam..

mod?
v
vogelLid
01-01-2024, 00:00
#18
koffiegeit zei:
een vogel heeft 't topic volgepoept met spam..

mod?
Klik om te vergroten...

pff ,, ik wou alleen maar helpen,, :wave:
ik heb gewoon ms in me hoofd,
ik lijd gewoon een spirituele lijdensweg (initiatieziekte)
ik wou alleen maar de overéénkomst aantonen tussen autisme en multiple sclerose
ik wou alleen maar een tip geven over dat vitamine b12 myeline weer opbouwd
b12= methylcobalamine,
hier lees die links dan koffiegeit,,, jouw vader lijd toch ook,,.


sorry :wave:
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#19
vogel zei:
ik heb gewoon ms in me hoofd,
Klik om te vergroten...

Vogel, dwaas, laat mensen is met rust met die onzin die je uitkraamt. Je hebt niet 'gewoon ms in je hoofd'. Er zit zeker wat fout in jouw hoofd maar het is geen ms. Jij hebt geen diagnose sjamanisme gekregen, je hebt de diagnose schizofrenie gekregen. Je bent knettergek en val daar je buurman of de verzorgers maar lastig mee. Zo, dat wou ik even kwijt :) Vooral veel fluor blijven snoepen!
L
Lid 6909Lid
01-01-2024, 00:00
#20
AHHAHAHA +1 TrippyShit

precies wat ik dacht :tongueout:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."