Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSalvia + Cannabis joint= Proberen waard

Salvia + Cannabis joint= Proberen waard

9 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
D
De jongenLid
01-01-2024, 00:00
#1
Eergisteren rookte ik in de avond een jointje. Niet overdreven veel wiet, iets meer als 1 gedroogdblad salvia erover verdeeld en toegerold.
Het is eens een andere ervaring op deze manier. Eerst vond ik de smaak niet super maar na twee teugen smaakte het naar meer.
Het proefde vrij zoet, ik denk een zoete ondertoon van de wiet die ik gebruikte , die door de salvia meer uitkwam. En een beetje van die typische salvia smaak.

Het effect:
In eerste instantie voelde ik me totaal niet gaar worden. Ik bleef vrij helder terwijl ik anders al snel de normale effecten van een jointje voel. Ik werd juist helder en meer ontspannen. Ik was me ook meer bewust van een ander gevoel in men hoofd dat in het begin tot midden van de joint sterk aanwezig was. Dan voelde ik steeds meer de cannabishigh die het overnam.

Voor mij leek het alsof de salvia en de wiet elkaar circulair versterken.
Ik ga het vanavond nog eens testen om te zien of het dan weer zo is. Het geeft een meer sferisch gevoel. Toen ik derna een tripverslag las kon ik makkelijker meevoelen.


Iemand nog ervaring hiermee.
A
AapLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik heb wel eens gehoord dat salvia in een joint helemaal niet werkt omdat de verbrandingstemperautuur van salvia een stuk hoger is dan die van shag en wiet.
R
RielLid
01-01-2024, 00:00
#3
dat met die verbrandingstemperatuur lijkt me onzin.
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#4
Op zich geen onzin, het klopt zelfs, maar geldt geloof ik alleen voor salvia extracten en deze TS heeft het over een gedroogd salvia blad. Toevallig heb ik hier ook nog een zak met die bladeren liggen en eens in de zoveel tijd komen ze weer te voorschijn. Bij gewone salvia bladeren zonder extract hoef je op niets te rekenen wat ook maar in de buurt komt van een echte salvia trip. Wel kun je zeker wat er van voelen.

Als ik het wel eens doe ervaar ik voornamelijk de volgende effecten: omdat ik er dus ook wiet bij rook, voel ik dat er ook bij. Het is een warm, mellow gevoel, en mijn hoofd gaat niet zo te keer van binnen als met alleen wiet. Brengt wat meer orde in de nadenkstroomzogezegd. Meestal heb ik vooral zin om te blijven zitten waar ik zit en vanuit daar wat te kletsen met andere, of als ik alleen ben tv kijken.

Heb het onlangs eens puur door de pijp gerookt, best wat, en toen ervaarde ik een grappig gevoel; als ik liep, en ik stopte was het net alsof ik nog ff doorging. Zeg maar net als een balletje wat je in een kuil laat rollen, als het onder is (mijn moment van stoppen) rolt het nog een keer de andere kant op, omhoog, voordat het terug komt tot stilstand. Zo voelde het met lopen, voor een half uur ofzo.

Maar wat Aap zegt klopt, salvia extracten hebben een vele hogere verbrandingstemperatuur. Je kan hiervoor ook het beste een torch gebruiken.
D
DreamerOfDreamsLid
01-01-2024, 00:00
#5
Het lijkt me wel eens het proberen waard maar echt trippen zal je van blaadjes alleen normaal echt niet doen en de smaak: mja, lekker is het zeker niet maar mss wel interessant als je je ervoor kan openstellen.
ik heb van een pijpje salvia blaadjes eens even hard getript als een half potje 20X extracten de dag ervoor dus het is mss wel mogelijk als je een extreem lage tolerantie hebt.
h
higher ForceLid
01-01-2024, 00:00
#6
een pure blow van salvia doet zeker wat met je, ik krijg vaak een lachkick, alles voelt licht in me hoofd en ik ga heel raar denken. Ook voel ik me een beetje a la ''fear and loathing'' als ik dan in het openbaar loop :)
D
De jongenLid
01-01-2024, 00:00
#7
Vergeet trouwens niet dat salvia werkt volgens een omgekeerde tollerantie, je hebt steeds minder nodig om hetzelfde effect te verkrijgen naarmate je het meer gebruikt.

Dus uiteindelijk zou je van de gewone bladere ook echt een serieuse ervaring kunnen meemaken eventueel in combi met cannabis.

Cheers
A
AalpoepertLid
01-01-2024, 00:00
#8
Je kan het proberen, maar je moet er niet te veel van verwachten. Waarom? Omdat er maar heel weinig salvinorin in je longen terecht komt. Ik denk dat de verbrandingstemperatuur wel degelijk een rol speelt, maar ik denk dat gewoon bij een hogere temperatuur meer salvinorin meekomt. Ook houd je de rook veel korter in je longen, en adem je veel minder tegelijkertijd in.

Als je het salvia gevoel kent, dat zich vanuit je borst als een tintelend gevoel naar de rest van je lichaam verspreid, dat is het effect dat je kan verwachten. Het kan rondom je longen blijven hangen, maar het kan zich ook wat meer over je ledematen verspreiden.
f
flappyLid
01-01-2024, 00:00
#9
het roken van salvia in een joint heeft GEEN effect.
Heb heel het pakje in 1 keer puur in een jointje gerold en alles altijd ingehouden
maar echt niets van gevoeld
c
cuber3Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik heb het vorige week ook een keer geprobeerd.
Een maand geleden heb ik na een joint enkele hits salvia genomen (gedroogde bladeren), en het was zeker een aparte ervaring.
Maar vorige week heb ik ze gewoon tegelijk gerookt in een pijpje.
3/4e gedroogde bladeren, en slechts 1/4e wiet.
Na de eerste trek voelde ik me gewoon heeeel lichtjes anders (dat typische salvia-gevoel).
Na trek twee versterkte het salviagevoel, en na de derde en laatste trek begon ik de wiet ook lichtjes te voelen.
Dit versterkte, en ik heb me eigenlijk even high gevoeld met deze combo dan met een hele bowl wiet, met een licht psychedelisch randje (geen trip obviously, maar ik merkte wel dat mijn perceptie van kleuren anders was. Voor een of andere reden zien sommige kleuren er uitgesproken feller of 'voller' uit als ik een lichte dosis salvia heb gerookt).

Ofwel versterken de twee middelen elkaar echt, ofwel rook ik altijd te veel wiet en zou iets minder nog steeds hetzelfde effect op me hebben..
Zeker voor herhaling vatbaar zou ik zeggen.
En over die verbrandingstemperatuur, ik rook zowel de gedroogde bladeren als het extract altijd gewoon in een pijp met een gewone aansteker, en het heeft nog nooit zijn effect gemist..
Maar normaal wordt wel aangeraden een torch te gebruiken voor de extracten, met gewone bladeren maakt dit normaal niets uit denk ik.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."