#1
Ik heb zelf een maand geleden voor het eerst deelgenomen aan zo'n ceremonie. Ik kan me inderdaad ook voorstellen dat er mensen zijn die zo'n ceremonie niet zo goed uitvoert, of met andere intenties dan anderen. Zoals al gezegd, vraag recensies over een bepaalde persoon of groep/organisatie die de ceremonie geeft. En voel daarnaast voor jezelf of het wel oke is.
Ik heb denk ik wel geluk gehad wat de groep betreft, want op 2 personen na die niet zo heel erg betrokken waren(maar wel positief waren) was de rest van de groep heel warm en liefdevol vond ik. En de sjamaan die het hele proces begeleide is een bijzonder man gebleken, goede intenties en een zuiver hart te merken aan hoe hij is. Maar ten alle tijden had ik zelf nog de touwtjes in handen, als iemand me kwaad had willen doen had ik mezelf prima kunnen verdedigen. Behalve op de piek dan, maarjah ik denk ook niet dat ik die piek had gehad als ik geen vertrouwen had en mezelf niet had durven laten gaan. Bij Ayahuasca moet je goed kunnen los laten en je hoofd leeg maken, anders ga je nooit diep in je trip. Althans was dat bij mij zo.
Nog even over het helse proces van anderen waarvan je denkt dat het jou misschien in de weg zou kunnen zitten. Dat valt reuze mee, het is prettiger als iedereen lacht in de ceremonie maar alles draagt bij aan het doel. In de ceremonie waar ik bij was, ging iemand door een enorm proces. Gillen en krijsen wat door merg en been ging, eerst vond ik het naar en ging ik naar buiten. Maar na een minuut of 2 legde ik me erbij neer. Iedereen heeft recht op zijn proces. En toen ik dat had losgelaten kon ik juist kracht putten uit zijn strijd. Hij schreeuwde het niet alleen uit voor zijn problemen, maar voor de pijn van de hele groep. Die energie kon je voelen. En de begeleider(als die goed is) zorgt er wel voor dat dat geen negatieve energie is die je krijgt van een ander.
Wat zo'n groep krachtig maakt voor je proces is het delen. Delen van je pijn, delen van je problemen. Maar ook delen van je geluk en liefde. En uiteindelijk het delen van de oplossing. Voor elke glimlach die je de groep in stuurt krijg je er 10 terug.
Je hebt vast wel eens paddo's gebruikt. Dan zul je ook weten wat voor blije speelse kinderen jij en je vrienden in veranderen wanneer je tript. Gewoon puur jezelf zijn. Kun je je voorstellen dat wanneer iemand in zo'n staat is dat die opeens besluit de ander pijn te doen? Ik in ieder geval niet, misschien naïef en optimistisch. Maargoed ik heb er wel een pracht ervaring terug gekregen voor mijn vertrouwen in de medemens.
Ik heb denk ik wel geluk gehad wat de groep betreft, want op 2 personen na die niet zo heel erg betrokken waren(maar wel positief waren) was de rest van de groep heel warm en liefdevol vond ik. En de sjamaan die het hele proces begeleide is een bijzonder man gebleken, goede intenties en een zuiver hart te merken aan hoe hij is. Maar ten alle tijden had ik zelf nog de touwtjes in handen, als iemand me kwaad had willen doen had ik mezelf prima kunnen verdedigen. Behalve op de piek dan, maarjah ik denk ook niet dat ik die piek had gehad als ik geen vertrouwen had en mezelf niet had durven laten gaan. Bij Ayahuasca moet je goed kunnen los laten en je hoofd leeg maken, anders ga je nooit diep in je trip. Althans was dat bij mij zo.
Nog even over het helse proces van anderen waarvan je denkt dat het jou misschien in de weg zou kunnen zitten. Dat valt reuze mee, het is prettiger als iedereen lacht in de ceremonie maar alles draagt bij aan het doel. In de ceremonie waar ik bij was, ging iemand door een enorm proces. Gillen en krijsen wat door merg en been ging, eerst vond ik het naar en ging ik naar buiten. Maar na een minuut of 2 legde ik me erbij neer. Iedereen heeft recht op zijn proces. En toen ik dat had losgelaten kon ik juist kracht putten uit zijn strijd. Hij schreeuwde het niet alleen uit voor zijn problemen, maar voor de pijn van de hele groep. Die energie kon je voelen. En de begeleider(als die goed is) zorgt er wel voor dat dat geen negatieve energie is die je krijgt van een ander.
Wat zo'n groep krachtig maakt voor je proces is het delen. Delen van je pijn, delen van je problemen. Maar ook delen van je geluk en liefde. En uiteindelijk het delen van de oplossing. Voor elke glimlach die je de groep in stuurt krijg je er 10 terug.
Je hebt vast wel eens paddo's gebruikt. Dan zul je ook weten wat voor blije speelse kinderen jij en je vrienden in veranderen wanneer je tript. Gewoon puur jezelf zijn. Kun je je voorstellen dat wanneer iemand in zo'n staat is dat die opeens besluit de ander pijn te doen? Ik in ieder geval niet, misschien naïef en optimistisch. Maargoed ik heb er wel een pracht ervaring terug gekregen voor mijn vertrouwen in de medemens.