Atropa zei:
Zal wel meevallen denk ik, zullen ook rokers zijn die reis ziekten hebben. Maar zou het toch weglaten, nicotine vernauwd je bloedvaten (vasoconstrictie).
Veilige marges tropaan alkaloiden zijn er zeker, probleem is alleen dat je de potentie niet weet en vergeet niet dat om te hallucineren op Datura je zwaar over een grens gaat van veilige hoeveelheden.
Let altijd goed op droge mond, meer warmte/vreemd gevoel in je gezicht, en of je nog letters nog kunt lezen en je ogen kunt focussen. Kan heel plotseling en snel opkomen, snel reageren door veel te drinken en proberen te plassen want het zal niet lang meer duren voordat je afkoerst op full-blown hallucinaties met eventueel geen mogelijkheid meer om te zweten. Slikken zal moeilijk gaan en pissen kun je vergeten.
Deze eerste effecten kunnen al na 10-20 minuten ontstaan (Zo ja, niet nog meer nemen en zorgen dat er iemand is die op je let!) Koud water over je lichaam laten gooien ter verkoeling want zweten kan soms niet meer. Tropanen zijn nasty bij even wat teveel, met name de eerste 4 uur is het lichamelijk onzettend naar. Mentale effecten kunnen 8 tot 48 uur duren.
Ah, maar daar begrijp je me verkeerd, denk ik. Het gaat mij absoluut niet om de hallucinogene werking van de tropaanalkaloiden zelf. Een tweetal van die zaadjes (met een theoretisch gewicht van maximaal 20 mg, en maximaal 0,7 % alkaloiden) zal niet meer dan 150 microgram alkaloiden bevatten. Meer dan dat wil ik nooit proberen, maar de in dat topic genoemde eigenschappen bij combineren met 'gewone hallucinogenen' (geen of minder misselijkheid, sterkere trip, en toch de invloed van de tropaanalkaloiden op de trip zelf) vind ik wel interessant. Voornamelijk omdat ik vaak hele trips lang misselijk ben, en onaangename bodyload ervaar.
Maar ik heb het nu dus geprobeerd, en ik heb zeker het idee dat een zo'n zaadje (gewicht, 10 mg) op zich al een werking had (had 'm anderhalf uur voor inname van de 2C-C genomen), ik voelde me warm, beetje suffig, beetje blijer. Maar dat zou net zo goed placebo kunnen zijn, want ik wist dat ik zoiets kon verwachten. Zweten, pissen en lezen (en zoals je hebt gezien, enigzins coherente berichten op internetfora posten) ging allemaal nog prima.
De trip zelf, achteraf was niet echt wat ik van 2C's gewend ben, maar wat er nou echt anders was kan ik mijn vinger niet op leggen.
Ik zou het nog een keer moeten proberen, maar ik vond het ergens toch wel creepy zoals ik in een eerdere post ook zei. Wat ik met mijn hoofd doe is tot daar aan toe, maar ook met bloedvaten en mijn hart gaan klooien gaat toch een stapje te ver. Ik ben er nog niet over uit, maar interessant is het zeker
![:)]()