Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLSA

LSA

39 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#1
PepTalk zei:
Rabbithole zei:
Hm, ik wist niet dat er ook gezuiverde LSA bestaat, zoals dat inderdaad ook bij mescaline het geval is. Excuses voor het misverstand dan. Dat is inderdaad een achterlijke redenering, maar ja, ik vind het ook bizar dat xtc verboden is en LSA niet (dat in mijn ogen veel schadelijker kan zijn voor de bewuste gebruiker). :grin: Maar ja, dat is een ander onderwerp. :wink:
Klik om te vergroten...

LSA is niet verslavend en is een natuurlijkproduct, zeker niet vergelijkbaar bij MDMA dus.
Hoe kom je er trouwens bij dat het schadelijker is? Oke je kunt misselijk worden en heel de nacht overgeven, maar dit kan met MDMA, alchohol, speed enz. ook. LSA heeft fysiek geen blijvende schade.
Klik om te vergroten...

Daarom heb ik het ook over schadelijk voor de bewuste gebruiker. De bewuste gebruiker kan mdma met mate nemen, 1x in de 3 maanden bijvoorbeeld, en minimaliseert de hersenschade. LSA zorgde bij mij voor veel meer fysieke klachten en een ontzettend nare ervaring, wat ik niet had kunnen voorkomen. Dit verschilt per persoon natuurlijk, maar daarom vind ik niet dat LSA zomaar moet kunnen en mdma niet. En ik heb het niet over het verslavingsrisico en het gevaar voor de hele maatschappij, vandaar de toevoeging voor de bewuste gebruiker. :)

Dat het een natuurproduct is heeft er niks mee te maken, paddo's staan ook in de opiumwet. Uiteraard is het onzin om een natuurproduct te verbieden, maar dat weerhoudt de overheid er niet van.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#2
Rabbithole zei:
PepTalk zei:
Rabbithole zei:
Hm, ik wist niet dat er ook gezuiverde LSA bestaat, zoals dat inderdaad ook bij mescaline het geval is. Excuses voor het misverstand dan. Dat is inderdaad een achterlijke redenering, maar ja, ik vind het ook bizar dat xtc verboden is en LSA niet (dat in mijn ogen veel schadelijker kan zijn voor de bewuste gebruiker). :grin: Maar ja, dat is een ander onderwerp. :wink:
Klik om te vergroten...

LSA is niet verslavend en is een natuurlijkproduct, zeker niet vergelijkbaar bij MDMA dus.
Hoe kom je er trouwens bij dat het schadelijker is? Oke je kunt misselijk worden en heel de nacht overgeven, maar dit kan met MDMA, alchohol, speed enz. ook. LSA heeft fysiek geen blijvende schade.
Klik om te vergroten...

Daarom heb ik het ook over schadelijk voor de bewuste gebruiker. De bewuste gebruiker kan mdma met mate nemen, 1x in de 3 maanden bijvoorbeeld, en minimaliseert de hersenschade. LSA zorgde bij mij voor veel meer fysieke klachten en een ontzettend nare ervaring, wat ik niet had kunnen voorkomen. Dit verschilt per persoon natuurlijk, maar daarom vind ik niet dat LSA zomaar moet kunnen en mdma niet. En ik heb het niet over het verslavingsrisico en het gevaar voor de hele maatschappij, vandaar de toevoeging voor de bewuste gebruiker. :)

Dat het een natuurproduct is heeft er niks mee te maken, paddo's staan ook in de opiumwet. Uiteraard is het onzin om een natuurproduct te verbieden, maar dat weerhoudt de overheid er niet van.
Klik om te vergroten...

Ah okee, dan ben ik nog steeds van mening dat een avond in je bed overgeven minder blijvende schade aan je lichaam en geest oplevert dan lekker een hele nacht door dansen/stampen wat dan ook.. Op dat moment voel je je misschien beter, maar hoeft niet meteen te betekenen dat er geen schade optreed.

Dat het een natuurproduct is heeft er wel degelijk mee te maken, zoalang het een natuurlijk product is en geen preparaat is, is het over het algemeen legaal. Uitzondering bevestigd de regel, in dit geval de paddo ( waarvan eerst de gedroogde/paddorepen 'geprepareerde' paddo's ook al niet mochten)
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#3
PepTalk zei:
Ah okee, dan ben ik nog steeds van mening dat een avond in je bed overgeven minder blijvende schade aan je lichaam en geest oplevert dan lekker een hele nacht door dansen/stampen wat dan ook.. Op dat moment voel je je misschien beter, maar hoeft niet meteen te betekenen dat er geen schade optreed.

Dat het een natuurproduct is heeft er wel degelijk mee te maken, zoalang het een natuurlijk product is en geen preparaat is, is het over het algemeen legaal. Uitzondering bevestigd de regel, in dit geval de paddo ( waarvan eerst de gedroogde/paddorepen 'geprepareerde' paddo's ook al niet mochten)
Klik om te vergroten...

Nou ja, sporadisch en verantwoord xtc-gebruik levert geen permanente schade op. Ik ben het met je eens dat het fysiek schadelijker is dan LSA, maar mijn ervaring met LSA was gewoon zo traumatisch dat ik niet vind dat het heel makkelijk genomen moet worden. Ik bedoel niet dat het per se schadelijker is dan xtc-gebruik, maar er moet niet zo lichtzinnig over gedaan worden. Begrijp me goed, ik vind ook niet dat het verboden moet worden, maar ik vind het gewoon raar dat sommige soorten drugs legaal zijn en sommige niet.

Net zoals het raar en belachelijk is dat de overheid natuurlijke producten verbiedt. Niet alleen preparaten.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#4
Rabbithole zei:
PepTalk zei:
Ah okee, dan ben ik nog steeds van mening dat een avond in je bed overgeven minder blijvende schade aan je lichaam en geest oplevert dan lekker een hele nacht door dansen/stampen wat dan ook.. Op dat moment voel je je misschien beter, maar hoeft niet meteen te betekenen dat er geen schade optreed.

Dat het een natuurproduct is heeft er wel degelijk mee te maken, zoalang het een natuurlijk product is en geen preparaat is, is het over het algemeen legaal. Uitzondering bevestigd de regel, in dit geval de paddo ( waarvan eerst de gedroogde/paddorepen 'geprepareerde' paddo's ook al niet mochten)
Klik om te vergroten...

Nou ja, sporadisch en verantwoord xtc-gebruik levert geen permanente schade op. Ik ben het met je eens dat het fysiek schadelijker is dan LSA, maar mijn ervaring met LSA was gewoon zo traumatisch dat ik niet vind dat het heel makkelijk genomen moet worden. Ik bedoel niet dat het per se schadelijker is dan xtc-gebruik, maar er moet niet zo lichtzinnig over gedaan worden. Begrijp me goed, ik vind ook niet dat het verboden moet worden, maar ik vind het gewoon raar dat sommige soorten drugs legaal zijn en sommige niet.

Net zoals het raar en belachelijk is dat de overheid natuurlijke producten verbiedt. Niet alleen preparaten.
Klik om te vergroten...

Tja, door de overheid word niet gekeken naar de effecten maar naar de aard van het product, de schadelijkheid ( zowel voor de gebruiker zelf danwel voor de omgeving) en verslaving.

Over wat wel en niet verboden zou moeten worden kun je lang over discussiëren, maar het paddo verbod heeft tot nu toe wel z'n vruchten afgeworpen. Tuurlijk ben er zelf ook niet blij mee, maar als je het echt wilt kom je er toch wel aan. Tieners of toeristen die denken dat je het zomaar ff voor de fun kunt nemen weer je er wel mee.
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#5
PepTalk zei:
Rabbithole zei:
PepTalk zei:
Ah okee, dan ben ik nog steeds van mening dat een avond in je bed overgeven minder blijvende schade aan je lichaam en geest oplevert dan lekker een hele nacht door dansen/stampen wat dan ook.. Op dat moment voel je je misschien beter, maar hoeft niet meteen te betekenen dat er geen schade optreed.

Dat het een natuurproduct is heeft er wel degelijk mee te maken, zoalang het een natuurlijk product is en geen preparaat is, is het over het algemeen legaal. Uitzondering bevestigd de regel, in dit geval de paddo ( waarvan eerst de gedroogde/paddorepen 'geprepareerde' paddo's ook al niet mochten)
Klik om te vergroten...

Nou ja, sporadisch en verantwoord xtc-gebruik levert geen permanente schade op. Ik ben het met je eens dat het fysiek schadelijker is dan LSA, maar mijn ervaring met LSA was gewoon zo traumatisch dat ik niet vind dat het heel makkelijk genomen moet worden. Ik bedoel niet dat het per se schadelijker is dan xtc-gebruik, maar er moet niet zo lichtzinnig over gedaan worden. Begrijp me goed, ik vind ook niet dat het verboden moet worden, maar ik vind het gewoon raar dat sommige soorten drugs legaal zijn en sommige niet.

Net zoals het raar en belachelijk is dat de overheid natuurlijke producten verbiedt. Niet alleen preparaten.
Klik om te vergroten...

Tja, door de overheid word niet gekeken naar de effecten maar naar de aard van het product, de schadelijkheid ( zowel voor de gebruiker zelf danwel voor de omgeving) en verslaving.

Over wat wel en niet verboden zou moeten worden kun je lang over discussiëren, maar het paddo verbod heeft tot nu toe wel z'n vruchten afgeworpen. Tuurlijk ben er zelf ook niet blij mee, maar als je het echt wilt kom je er toch wel aan. Tieners of toeristen die denken dat je het zomaar ff voor de fun kunt nemen weer je er wel mee.
Klik om te vergroten...

Ja daar kun je eeuwig over door discussiëren, dus laten we het er maar op houden dat het mijn mening is. :wink: Net zoals het mijn mening is dat het paddoverbod onzin is, evenals een heleboel andere (drugsgerelateerde) verboden. Maar het is wel een feit dat men voorzichtig met LSA moet omspringen. Dat bewijzen een heleboel ervaringen wel.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#6
Met alles en zeker met elke drug moet voorzichtig worden omgegaan..

Hoewel LSA soms onderschat word ja
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#7
PepTalk zei:
Met alles en zeker met elke drug moet voorzichtig worden omgegaan..

Hoewel LSA soms onderschat word ja
Klik om te vergroten...

Inderdaad, dat bedoelde ik ja. :)
w
whymeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Een tripreport van mezelf met LSA:

http://drugsforum.nl/viewtopic.php?f=21&t=21015

LSA raad ik je zeker niet aan.. Nauwelijks visuals, en echte lachkicks ook niet echt..

In vergelijking met bv een truffeltrip is LSA waardeloos.

Het schijnt dat in HBW gemiddeld de hoogste concentratie LSA zit, dus mocht je het echt willen proberen dan zou ik je dat met tegenzin aanraden.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#9
whyme zei:
Een tripreport van mezelf met LSA:

http://drugsforum.nl/viewtopic.php?f=21&t=21015

LSA raad ik je zeker niet aan.. Nauwelijks visuals, en echte lachkicks ook niet echt..

In vergelijking met bv een truffeltrip is LSA waardeloos.

Het schijnt dat in HBW gemiddeld de hoogste concentratie LSA zit, dus mocht je het echt willen proberen dan zou ik je dat met tegenzin aanraden.
Klik om te vergroten...

LSA valt bij iedereen anders, ik heb er een vrij aardige trip op gehad. ( wel redelijk veel bij geblowd ook, ook tegen de misselijkheid)

Maar de meeste worden er alleen behoorlijk ziek van ja, zodat de positieve uitwerking weer teniet gedaan word en je er niet van kunt genieten.
w
whymeLid
01-01-2024, 00:00
#10
PepTalk zei:
whyme zei:
Een tripreport van mezelf met LSA:

http://drugsforum.nl/viewtopic.php?f=21&t=21015

LSA raad ik je zeker niet aan.. Nauwelijks visuals, en echte lachkicks ook niet echt..

In vergelijking met bv een truffeltrip is LSA waardeloos.

Het schijnt dat in HBW gemiddeld de hoogste concentratie LSA zit, dus mocht je het echt willen proberen dan zou ik je dat met tegenzin aanraden.
Klik om te vergroten...

LSA valt bij iedereen anders, ik heb er een vrij aardige trip op gehad. ( wel redelijk veel bij geblowd ook, ook tegen de misselijkheid)

Maar de meeste worden er alleen behoorlijk ziek van ja, zodat de positieve uitwerking weer teniet gedaan word en je er niet van kunt genieten.
Klik om te vergroten...
Sowieso vallen hallucinogene drugs bij iedereen anders. Maar bij de trip die ik had vond eigenlijk niemand de effecten van de drug zelf echt leuk, alleen het gezelschap waarin we ons bevonden maakte de trip leuk :wink:
J
JesseflesseLid
01-01-2024, 00:00
#11
op een lege maag 4 HBWR zaden voor 15 minuten kauwen, niks doorslikken ook geen speeksel. uiteindelijk wel alles doorslikken. ik kan uit ervaring zeggen dat je dan wel een leuk tripje hebt.
P
PsychedelicLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik heb goede ervaring met 5 HBWR zaadjes! Fijnkouwen, kwartier in je mond houden en dan uitspugen. Na ongeveer 1 uur komen de eerste effecten dan op, en ik had een sterke trip!
De misselijkheid viel nogal mee. Hooguit het eerste uurtje een zwaar gevoel op de maag gehad.
Ik kan je het bovenstaande aanraden!
s
soldiermoneyLid
01-01-2024, 00:00
#13
3 zaden baby hawaiian woodrose. Heb er vanaf 2 uur smiddags tot 8 uur 's avonds een flinke roes van gehad. Ik raad aan om met 3/5 zaden te beginnen.
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#14
Heb je de zaden doorgeslikt of weer uitgespuugd?
a
acidboyLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ja dat spul is wel lachen ja, goede 'trip' gehad. Lang geleden wel..

Volgens mij moest je die zaden doorslikken, er gingen er 3 van de 4 over hun nek bij ons in ieder geval (ik niet :grin: ). Dus neem dan even aan dat dat was omdat die zaden niet zo lekker vielen op de maag :)
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#16
acidboy zei:
Ja dat spul is wel lachen ja, goede 'trip' gehad. Lang geleden wel..

Volgens mij moest je die zaden doorslikken, er gingen er 3 van de 4 over hun nek bij ons in ieder geval (ik niet :grin: ). Dus neem dan even aan dat dat was omdat die zaden niet zo lekker vielen op de maag :)
Klik om te vergroten...

Je kunt de zaden ook fijnkauwen en weer uitspugen of alleen extraheren uit kokend water, dat schijnt de ergste misselijkheid goed tegen te gaan. Weet niet of je het al eens van J hebt gehoord, maar mijn ervaring met LSA was verschrikkelijk. Was ook absoluut niet aan mezelf te wijten (dat bewijst het feit dat ik geen problemen met paddo's of LSD had wel), ik voelde me echt alsof ik bezeten was. Later heb ik me in dit soort slechte ervaringen verdiept en ben ik erachter gekomen dat dit niet ongewoon is bij dit goedje. Toch vreemd dat er wel mensen zijn die er hele vette ervaringen mee hebben, bij mij overheerste fysieke pijn/ziekte van de zaadjes.

Volgens mij heb ik 'm al eens in dit topic gepost, maar dit is het tripreport van m'n lieve vriendin waarmee het beter ging en die bij me bleef om me te kalmeren enzo:
viewtopic.php?f=21&t=22590
s
soldiermoneyLid
01-01-2024, 00:00
#17
@rabbithole

Ik had de zaden doorgeslikt. Het lag enorm zwaar op de maag.
P
PsychedelicLid
01-01-2024, 00:00
#18
Vreemd dat veel mensen hier zo'n slechte ervaringen mee hebben :confused: .... Ik vindt het echt heel leuk :) !

Als je de zaadjes NIET doorslikt, valt de misselijkheid meestal wel mee, deze duurt dan meestal hooguit 2 uur, en is niet heel erg. Vooral als je rustig gaat zittel/liggen na het innemen blijft de misselijkheid binnen de perken. Je hebt dan over het algemeen ook maar 2 uurtjes last van een zwaar geoel op de maag. Bij mij breekt de trip meestal na die 2 uurtjes echt door, en is fantastisch!

Ik heb meerdere malen al erg goede en leuke ervaringen gehal met HBWR, was echt compleet van de wereld :grin: ! Wat mij betreft is het echt een aanrader, mits je de zaden niet doorslikt (dan wordt ik wel echt heel misselijk en krijg ik flinke maagpijn).
F
FretzelLid
01-01-2024, 00:00
#19
Als je misselijkheid voor LSA-Zaden tegen wilt gaan kan je ze het beste pellen en een dag laten weken in water en het water opdrinken dit gaat een hoop van de misselijkheid tegen. En de Visuals vallen best wel tegen eigenlijk. Maar ligt ook wel aan de dosering. Ik heb een keer zwaar overgedoseerd wat resulteerde in een hele vreemde trip(En wel aardige visuals met de lichten uit en muziek in me oren)

Maar iedergeval ik hoop dat je aan deze info nog wat hebt. Want het is wel het proberen waard op deze manier.

Veel succes! :stoned:
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#20
Het moet je ook niet gaan om de visuals bij LSA. Dan kun je echt beter LSD of iets uit de 2c-familie nemen.

Als ik het ooit nog zou gebruiken zou ik niet weer de zaadjes doorslikken, als ik het zo lees gaat dat wel flink wat van de misselijkheid tegen. Maar ik betwijfel of ik het ooit nog doe, er zijn zoveel leukere tripmiddelen. En de vorige keer was ik zo ziek en ben ik zo fout gegaan dat het me echt tegenstaat. Denk dat ik bij de eerste smaak van die dingen alweer over m'n nek ga, als ik eraan denk kan ik alweer misselijk worden.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."