Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMcKennaii.

McKennaii.

24 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
D
Delcasa88Lid
01-01-2024, 00:00
#1
spacelord zei:
Wat duurt het lang voor die paddo's op kamertemperatuur drogen! De meeste paddestoelen zijn na een week nog wat te plooien. Moeten ze echt breken als ze echt droog zijn? Vers woog mijn 1e flush 120 gram, nu wegen ze nog 16 gram. Ben van plan 5 g te doen daarvan, zou ongeveer een 3.7 gedroogd zijn (2 paddestoelen van ong 4 vingerkootjes lang). Heb al wat ervaring maar er zijn enkel grote beschikbaar. Ik heb nog nooit getript op zelfkweek wel al ervaring met paddo's. Is die 5g wat veel? Want 2 paddestoelen lijkt echt zo weinig :P
Klik om te vergroten...

ik heb in eigen kweek paddestoelen gehad waarvan 1 paddestoel genoeg was voor 1,5 portie :mrgreen: Dus dat 2 paddestoelen weinig lijkt kan wel zo zijn, als je het gewicht weet zou het toch echt moeten kloppen :)

Ik heb nat en droog gewichten uitgerekend, bij mij is het droog gewicht gemiddeld 12.9 % van het nat gewicht. 5 gram droog komt dan overeen met 38gr nat. Is het gemiddelde percentage bij jou echter, bijvoorbeeld, 9,5% (wat zeer goed mogelijk is) dan komt 5gram droog overeen met meer dan 50gram nat :openmouth: En dat is dan wel weer heftig :wave:

Dusja... Of het veel of weinig is is maar lastig te zeggen :rolleyes:
s
spacelordLid
01-01-2024, 00:00
#2
Delcasa88 zei:
spacelord zei:
Wat duurt het lang voor die paddo's op kamertemperatuur drogen! De meeste paddestoelen zijn na een week nog wat te plooien. Moeten ze echt breken als ze echt droog zijn? Vers woog mijn 1e flush 120 gram, nu wegen ze nog 16 gram. Ben van plan 5 g te doen daarvan, zou ongeveer een 3.7 gedroogd zijn (2 paddestoelen van ong 4 vingerkootjes lang). Heb al wat ervaring maar er zijn enkel grote beschikbaar. Ik heb nog nooit getript op zelfkweek wel al ervaring met paddo's. Is die 5g wat veel? Want 2 paddestoelen lijkt echt zo weinig :P
Klik om te vergroten...

ik heb in eigen kweek paddestoelen gehad waarvan 1 paddestoel genoeg was voor 1,5 portie :mrgreen: Dus dat 2 paddestoelen weinig lijkt kan wel zo zijn, als je het gewicht weet zou het toch echt moeten kloppen :)

Ik heb nat en droog gewichten uitgerekend, bij mij is het droog gewicht gemiddeld 12.9 % van het nat gewicht. 5 gram droog komt dan overeen met 38gr nat. Is het gemiddelde percentage bij jou echter, bijvoorbeeld, 9,5% (wat zeer goed mogelijk is) dan komt 5gram droog overeen met meer dan 50gram nat :openmouth: En dat is dan wel weer heftig :wave:

Dusja... Of het veel of weinig is is maar lastig te zeggen :rolleyes:
Klik om te vergroten...

Mijn verhouding komt overeen met de jouwe 5g is bij mij 3.7 g als ze kurkdroog zouden zijn. Hoe is je ervaring met de eerste flush van zelfkweek (growbox)? Want ik heb wat schrik om teveel te nemen :tongueout:. Op het forum heb ik veel mensen horen zeggen dat je van 2g zelfkweek al een vette trip hebt dus bijna het dubbele is wat zwaar.
y
yannisLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ze zijn gedroogd op 2 dagen tijd :hearteyes:

Ze breken en zijn echt kurkdroog, vind dit wel raar dat dit zo snel is gegaan. Ik had ze gewoon boven op men kast staan drogen, hier komt wel wat zonlicht optestaan soms.

Men eerste flush is niet zoveel, maar dit komt waarschijnlijk omdat ze eerst te koud hebben gestaan. Heb ze gewogen en ik heb iets van een 7 gram gedroogd. Dit is wel op een keukenweegschaal gewogen dus echt nauwkeurig is dit niet.

Greetz en bedankt voor de info! :rock:
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#4
yannis zei:
Ze zijn gedroogd op 2 dagen tijd :hearteyes:

Ze breken en zijn echt kurkdroog, vind dit wel raar dat dit zo snel is gegaan. Ik had ze gewoon boven op men kast staan drogen, hier komt wel wat zonlicht optestaan soms.

Men eerste flush is niet zoveel, maar dit komt waarschijnlijk omdat ze eerst te koud hebben gestaan. Heb ze gewogen en ik heb iets van een 7 gram gedroogd. Dit is wel op een keukenweegschaal gewogen dus echt nauwkeurig is dit niet.

Greetz en bedankt voor de info! :rock:
Klik om te vergroten...

Dat ze in 2 dagen droog zijn komt dan waarsch. door het zonlicht ( aangezien het laatste dagen vrij veel aanwezig was). Dit is niet bevorderlijk voor de potentie ( en anders wel voor de houdbaarheid). Volgende keer zou ik dus een ander droogplekkie zoeken.

Verder is 7gram droog niet super slecht, en waarschijnlijk zullen je volgende flushes dan groter zijn.
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#5
PepTalk zei:
Dit is niet bevorderlijk voor de potentie.
Klik om te vergroten...

Waarom?
D
Delcasa88Lid
01-01-2024, 00:00
#6
spacelord zei:
Hoe is je ervaring met de eerste flush van zelfkweek (growbox)? Want ik heb wat schrik om teveel te nemen :tongueout:. Op het forum heb ik veel mensen horen zeggen dat je van 2g zelfkweek al een vette trip hebt dus bijna het dubbele is wat zwaar.
Klik om te vergroten...

Geen idee eerlijk gezegd, ik heb mn kweek niet in verschillende flushes bewaard, dus weet niet meer welke waaruit komt. Tevens heb ik 3 kweekjes tegelijkertijd gehad (geen growbox, zelf op rogge/PFtek gekweekt) en helaas niet alles uitelkaar gehouden :P

Ik kan je wel zeggen dat ik zeeer te spreken ben over de potentie in het algemeen. Laatst in mn eentje getript op 11 gram (nat) en dat was niet overweldigend, maar zeker vet :) Ik wilde eigenlijk alleen klein duwtje in de rug om eens lekker na te denken over een en ander zoals dat met wiet gaat. Daarom maar 11 gram genomen, 2 shroompies die net vers geplukt kwamen van een oude cake. 'Een klein duwtje in de rug' was het niet :P Ik dwaalde wederom af naar delen van de psyche waar ik niet verwachtte terrecht te komen.

Ik zou dus lekker voor een normale, lage dosis gaan en kijken hoe het je bevalt. Mocht je meer willen kun je altijd bij pakken. Heb je teveel, kan je niet terug minder pakken :wink:

KoxBox zei:
PepTalk zei:
Dit is niet bevorderlijk voor de potentie.
Klik om te vergroten...

Waarom?
Klik om te vergroten...
Wil ik ook wel weten ja :confused:
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#7
KoxBox zei:
PepTalk zei:
Dit is niet bevorderlijk voor de potentie.
Klik om te vergroten...

Waarom?
Klik om te vergroten...

Dacht dat zonlicht voor bijna geen een stof echt goed is, denk aan LSD en THC maar denk ook aan kleurstoffen. Weet het ook niet zeker, maar als ik zou kunnen kiezen zou ik ze niet pal in de zon leggen.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik bedoelde zonlicht op het uiteindelijke product, niet tijdens het groeiproces.

Ook al is zonlicht direct niet schadelijk voor THC, indirect weet ik zeker van wel.
Wanneer krijg je de beste/lekkerste wiet? Als je het lekker rustig laat drogen.
Wanneer krijg je ( zoals je zelf al zegt) droge, scherpe, vieze wiet: Als je hem snel laat drogen met een extra warmte bron. ( in dit geval de zon dus)
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#9
PepTalk zei:
KoxBox zei:
PepTalk zei:
Dit is niet bevorderlijk voor de potentie.
Klik om te vergroten...

Waarom?
Klik om te vergroten...

Dacht dat zonlicht voor bijna geen een stof echt goed is, denk aan LSD en THC maar denk ook aan kleurstoffen. Weet het ook niet zeker, maar als ik zou kunnen kiezen zou ik ze niet pal in de zon leggen.
Klik om te vergroten...

Hmm, zit wel iets in ja. Ik dacht dat het ging over het feit dat ze op een zeer warme plaats lagen en daardoor "hun werking zouden verliezen", wat dus niet het geval is.
Maar misschien wel als je ze in het zonlicht legt dat zou wel kunnen, dus inderdaad voor de zekerheid niet doen... :)
D
Delcasa88Lid
01-01-2024, 00:00
#10
PepTalk zei:
Ik bedoelde zonlicht op het uiteindelijke product, niet tijdens het groeiproces.

Ook al is zonlicht direct niet schadelijk voor THC, indirect weet ik zeker van wel.
Wanneer krijg je de beste/lekkerste wiet? Als je het lekker rustig laat drogen.
Wanneer krijg je ( zoals je zelf al zegt) droge, scherpe, vieze wiet: Als je hem snel laat drogen met een extra warmte bron. ( in dit geval de zon dus)
Klik om te vergroten...


Maar volgens mij hebben wij het over twee verschillende dingen... Er zit namelijk een heel verschil in een schadelijk effect van zonlicht op THC, en 't effect op de structuur van wiet.

Het is zo dat zonlicht (en eigenlijk niet het licht maar de warmte) de wiet droog, scherp en vies maakt. Droog, scherp en vies zijn eigenschappen van de structuur van de wiet, niet van de potentie, de hoeveelheid THC in de wiet. Die veranderd er niet onder invloed van zonlicht naar mijn weten...

Warmte breekt geen psylocibine af en aangezien het opgeslagen zit in de shrooms zelf denk ik ook niet dat het licht van de zon schadelijk zal zijn ervoor aangezien dat niet door de shrooms heen gaat.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#11
Delcasa88 zei:
PepTalk zei:
Ik bedoelde zonlicht op het uiteindelijke product, niet tijdens het groeiproces.

Ook al is zonlicht direct niet schadelijk voor THC, indirect weet ik zeker van wel.
Wanneer krijg je de beste/lekkerste wiet? Als je het lekker rustig laat drogen.
Wanneer krijg je ( zoals je zelf al zegt) droge, scherpe, vieze wiet: Als je hem snel laat drogen met een extra warmte bron. ( in dit geval de zon dus)
Klik om te vergroten...


Maar volgens mij hebben wij het over twee verschillende dingen... Er zit namelijk een heel verschil in een schadelijk effect van zonlicht op THC, en 't effect op de structuur van wiet.

Het is zo dat zonlicht (en eigenlijk niet het licht maar de warmte) de wiet droog, scherp en vies maakt. Droog, scherp en vies zijn eigenschappen van de structuur van de wiet, niet van de potentie, de hoeveelheid THC in de wiet. Die veranderd er niet onder invloed van zonlicht naar mijn weten...

Warmte breekt geen psylocibine af en aangezien het opgeslagen zit in de shrooms zelf denk ik ook niet dat het licht van de zon schadelijk zal zijn ervoor aangezien dat niet door de shrooms heen gaat.
Klik om te vergroten...

Klopt, hier heb je gelijk in.
Voor het behoud van het topic zullen we maar even een conclusie trekken:

Het effect van zonlicht is niet direct schadelijk bij het drogen van paddo's of wiet, maar als je het kunt vermijden, even ergens anders leggen.

Na dit getypt te hebben schiet me wel een vraag te binnen:

Zal de evt. schadelijke straling van de zon door glas gefilterd worden?
Met andere woorden: Zorgt de UV-straling voor evt. moleculaire beschadigingen?
D
Delcasa88Lid
01-01-2024, 00:00
#12
PepTalk zei:
Na dit getypt te hebben schiet me wel een vraag te binnen:

Zal de evt. schadelijke straling van de zon door glas gefilterd worden?
Met andere woorden: Zorgt de UV-straling voor evt. moleculaire beschadigingen?
Klik om te vergroten...
UVA wordt door standaard glas grotendeels ongehinderd door gelaten terwijl alle UV onder de 300nm (UVB) voor 90% geblokt wordt (maar daar komt sowieso maar bar weinig vna door de atmosfeer heen).

UVA straling kán je producten dus bereiken in het gemiddelde huis. De schade die UV licht aanricht is voornamelijk aan polymeren die uit door de straling uiteenvallen in hun monomeren.

Volgens mij zijn bijna geen van de effectieve stoffen in drugs polymeren dus ik denk dat zonlicht (zowel de warmtestraling als de UV straling) geen effect hebben op de potentie van drugs.

Helaas is dit geen parate kennis die ik hier zo ff neer kalk, komt voornamelijk van wiki :wink:

Cool. Weten we dat ook weer :tearsofjoy:
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#13
Mmm, inderdaad weten we dat ook weer.
Thanks for googling:wink:
y
yannisLid
01-01-2024, 00:00
#14
Weet iemand hoeveel een portie van deze soort is?

Greetz.
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#15
Het is een Cubensis soort dus ik zou 25-30g zeggen...
y
yannisLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik had de winkel waarvan ik deze set had een tijd terug een mail gestuurd. Nu heb ik deze teruggevonden maar hier staat iets anders in.

Ja, de Mc Kennai zijn iets sterker dan de mexicaanse. De dosering hiervan is:

Vers 10 tot 15 gram

Droog 1 tot 1,5 gram
Klik om te vergroten...
Dit is een deel van de mail, maar wat is het nu.. :confused:

Iemand misschien ervaring mee met de Mckennaii ?

Greetz.
B
BLOEDLINKLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ja anderhalve week geleden nog. Maak er maar 3 gram gedroogd van, ik heb van 2g gedroogd een milde trip gehad. Je kunt ook eerst 2,5g proberen als je wat minder ervaring hebt.
y
yannisLid
01-01-2024, 00:00
#18
BLOEDLINK zei:
Ja anderhalve week geleden nog. Maak er maar 3 gram gedroogd van, ik heb van 2g gedroogd een milde trip gehad. Je kunt ook eerst 2,5g proberen als je wat minder ervaring hebt.
Klik om te vergroten...
Hoe droog waren deze dan?
Kon je ze breken of waren ze ng wat te plooien?
B
BLOEDLINKLid
01-01-2024, 00:00
#19
Nou ze waren eigenlijk 3g niet compleet gedroogd dus nog wat te plooien.
Maar omdat we nog paddos overhadden die een tijdje later wel helemaal gedroogd waren konden we dit qua gewicht vergelijken met de paddos die we in hadden genomen. Dit zou dus uitkomen op ongeveer 2,1g gedroogd heb ik nog zo in mijn hoofd zitten.
y
yannisLid
01-01-2024, 00:00
#20
BLOEDLINK zei:
Nou ze waren eigenlijk 3g niet compleet gedroogd dus nog wat te plooien.
Maar omdat we nog paddos overhadden die een tijdje later wel helemaal gedroogd waren konden we dit qua gewicht vergelijken met de paddos die we in hadden genomen. Dit zou dus uitkomen op ongeveer 2,1g gedroogd heb ik nog zo in mijn hoofd zitten.
Klik om te vergroten...
Ok, dus 2 gram (goed) gedroogd zou voldoende moeten zijn?

Grtz en bedankt!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."