Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSalvia

Salvia

15 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
D
DrogeHoestCapsuleLid
01-01-2024, 00:00
#1
Krijg je er een gaasje bij?
P
PalingLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hoi,
Ik wil een keertje met een paar vrienden Salvia proberen. Ik ben 15 jaar (ik weet het een minderjarige snotneus) en bepaald niet groot (1.70). Een vriend voor mij die het al vaker gedaan heeft gaat het halen voor me.

Mijn vragen:

Hoeveel de eerste keer?
Hoe voorkom ik een badtrip?
Wat voor type Salvia (weet er weinig van, iets met 5x en 10x ofzoiets)
Echt geen langer termein effecten?
Hoe in te nemen (heb wel een bong)?
Wat te doen bij badtrip?
Is het bos een goede plek (snachts)?
Zie je aan je dat je een soort van salvia stoned bent?


Alvast bedankt en met vriendelijke groeten
Paling
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#3
Deze mag naar de natuurlijke empathogenen...
d
dainLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hoeveel de eerste keer?
Klik om te vergroten...
ik pak meestal 1/5de gram; begin gewoon met 1/10de en probeer later meer
Hoe voorkom ik een badtrip?
Klik om te vergroten...
In principe niet, maar ga gewoon chill zitten met ligmogelijkheid, begin vol positiviteit en goede moed, en heb iemand bij je die je op de grond kan houden
Wat voor type Salvia (weet er weinig van, iets met 5x en 10x ofzoiets)
Klik om te vergroten...
ik zou een 5x kopen voor te beginnen en een 10/15x voor als het je wel bevalt
Echt geen langer termein effecten?
Klik om te vergroten...
neen, het duurt zelf maar 5 a 15 minuten
Hoe in te nemen (heb wel een bong)?
Klik om te vergroten...
Bong met stormaansteker, alles in eenkeer innemen en minstens 30 seconden inhouden
Wat te doen bij badtrip?
Klik om te vergroten...
laat je vrienden ervoor zorgen dat je blijft zitten! Na 10 minuutjes is toch alles over
Is het bos een goede plek (snachts)?
Klik om te vergroten...
Wij doen het altijd bij onze jaarlijkse kampeertrip in een privebos, ergens waar je op je gemak rustig kan zitten!
Zie je aan je dat je een soort van salvia stoned bent?
Klik om te vergroten...
Ja, al ga je waarschijnlijk dat kwartier niet rondlopen, kan je wel lachen (zelf serieus de slappe lach), of wat vreemde dingen zeggen (WTF gebeurt er bv).

Je kan alles vinden op http://www.erowid.org/plants/salvia/salvia.shtml . Lees tripreports, ervaringen, advies,...

Ja je bent jong, maar als je rustig op een chille vertrouwde plek zit met vrienden om je heen die je bij nood op de grond houden, en het ook maar eens heel afentoe doet en de ervaring kan plaatsen zal er niet echt iets mis gaan, al is niets helemaal veilig, salvia is kort.


En ja dit kan verplaatst worden....
m
mattskovicLid
01-01-2024, 00:00
#5
denk dat een bos tijdens dedag door minder schrikwekkend is dan in de pikke donkere maar als je jezelf er sterk genoeg in je schoenen voelt staan zou ik zegge doen,

weet je wat je zelf kan verwachten van die trip door research te doen of weet je enkel dat je er van gaat trippe ? salvia mag je zeker niet onderschatten omdat je het maar gewoon in de smartshop kan krijge.

en denk er aan eerst over lezen en dan doen, dan weet je teminste wat je kan verwachten

greetz mattsi :hearteyes:
d
dainLid
01-01-2024, 00:00
#6
Wij doen het altijd bij onze jaarlijkse kampeertrip in een privebos, ergens waar je op je gemak rustig kan zitten!
Klik om te vergroten...
Hier wil ik dan nog wel aan toe voegen dat we tentjes bijhebben, een grote open tent, een kampvuur in een veilige vuurkorf, stoeltjes, dekens....
P
PalingLid
01-01-2024, 00:00
#7
Heel erg bedankt heeft me erg geholpen. Verder nog tips of dergelijke?
m
mattskovicLid
01-01-2024, 00:00
#8
enige tip die ik nog kan geven is just go with the flow
geniet er gewoon van
S
SpacertLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik wil je zeker aanraden om deze site eens door te nemen: http://www.salvia-divinorum.nl/. En denk er aan dat Salvia zeker geen party drug is. Vraag je vrienden of ze een beetje rustig willen zijn als je echt hard aan het trippen bent. Je vindt het waarschijnlijk niet leuk als ze tegen je praten tijdens je trip. Een lekker muziekje op de achtergrond kan heel leuk zijn. Wel rustige muziek.
En nog iets. Let een beetje op met vuur in het bos. Je laat zo je bong of aansteker vallen als je Salvia inslaat. Dus zeker geen zippo ofzo gebruiken.

Tripze!
d
dainLid
01-01-2024, 00:00
#10
Spacert zei:
Je laat zo je bong of aansteker vallen als je Salvia inslaat. Dus zeker geen zippo ofzo gebruiken.
Klik om te vergroten...

Stormaansteker! Met een blauwe warme vlam heb je een veel betere verbranding die nodig is bij salvia om alles eruit te halen, met een gewone aansteker lukt het ook maar minder goed...
a
azerty1987Lid
01-01-2024, 00:00
#11
het trucje dat ik altijd gebruik is eerst GOED UITADEMEN dus alle lucht uit je longen en daarna een gigantische hit nemen van de pijp waar je salvia in zit.. en die inhouden totdat je neit langer kan!

zo werkt het altijd! ook zonder stormaansteker.. als je niet hoest dan :) dat is voor mij het moeilijkste
P
PalingLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik hield de rook 30 seconden in en gebruikte bong. Ik had 15x en ongeveer 0,3/0,4 gram gerookt. Ik voelde nauwelijks wat? Wat deed ik verkeerd?
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#13
Paling zei:
Ik hield de rook 30 seconden in en gebruikte bong. Ik had 15x en ongeveer 0,3/0,4 gram gerookt. Ik voelde nauwelijks wat? Wat deed ik verkeerd?
Klik om te vergroten...

Het is bekend dat het niet bijna iedereen goed aanslaat, ook veel mensen ervaren bij blowen de eerste keer/keren niks. Salvia heeft wel een omgekeerde tolerantie, dat betekend dat je steeds minder nodig hebt voor hetzelfde effect.

Maar van 15x en dan meer dan een kwart gram, ik zou het wel voelen :hearteyes:
D
DrogeHoestCapsuleLid
01-01-2024, 00:00
#14
Kan iemand me precies uitleggen hoe zo'n bong werkt en waar je het salvia in moet doen?
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#15
DrogeHoestCapsule zei:
Krijg je er een gaasje bij?
Klik om te vergroten...

Als je een wat duurdere bong koopt waarsch. wel.
Maar je kunt er gewoon naar vragen, meestal zitten ze in pakjes van 10 voor 50cent.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#16
Je hebt dat 'kommetje', daar doe je eerst een gaasje aka. screentje in.
Daarbovenop leg de de salvia.

Nu het roken:

Salvia uit een bong kun je beter met een tripsitter roken, ivm. het evt. vallen van de bong wanneer je weg bent.

Om te beginnen zet je je vinger op het klapgat. Dit is een klein gaatje in de bong, aan de andere kant van het 'kommetje'.
Nu zet je je mond op het uiteinde van de bong, aansteker erbij houden en rustig zuigen.

Wanneer de salvia bijna op is, of je bijna geen longcapaciteit meer over hebt laat je het klapgat los. Hierna begin je echt te inhaleren, dit kan heftig zijn voor je keel.

Je neemt zoveel mogelijk rook in je longen en houd die zo lang mogelijk in.

De bong en aansteker heb je net na het hijssen over gegeven aan je tripsitter.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."