Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsmislukt of niet?

mislukt of niet?

15 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
o
onderbroekenlolLid
01-01-2024, 00:00
#1
Joehoe, ik heb net vanmiddag mijn tweede oogst van een growkitje mexicana's gehaald... ze zagen er allemaal bizar mooi uit, maar ik ben bang dat ik het allemaal heb verprutst. Kort na het 'plukken' begonnen ze al een klein beetje donkerblauw/groenig te verkleuren (misschien door de kneuzing?) en daarna heb ik ze nog een paar uur voor de ventilator gezet op een krant (lucht op kamertemperatuur!). Om me iets beter te kunnen concentreren op mijn tentamens, besloot ik dit keer wat eerder (lees: na een uur of vier, in plaats van twee dagen) om van de ventilator over te schakelen naar een 'droogbak' (diepvriesdoos, keukenpapier erin, paddo's erop en zakje silica gel ernaast).

Toch even schrikken, toen ik net weer keek. Het grootste deel is bijna helemaal zwart geworden, of een soort van donkerblauw... zie foto voor referentiemateriaal.

Vraag der vragen: zijn deze nog eetbaar? Ik vrees het ergste.

Intussen heb ik ze weer uit de droogdoos gehaald en maar weer even voor meneer de ventilator teruggelegd... het zag er niet gezond uit.

Alvast bedankt!!
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#2
Zijn ze nu helemaal droog? Het kan namelijk dat wanneer je ze droogt dat het blauwe zwart kleurt, in dat geval is het volgens mij geen probleem. Anders zou ik het niet weten, maar lijkt me sterk dat het iets ergs is. Als ze niet gedroogd worden gaan ze eerder schimmelen en dan rotten.
o
onderbroekenlolLid
01-01-2024, 00:00
#3
Helemaal droog zijn ze nog niet, ik laat ze nog even zo liggen en dan droog ik ze de komende dagen weer verder in het doosje... ik kan me eigenlijk ook niet voorstellen dat het een of andere schimmel of rotting is, maar het ziet er gewoon zo ehm, zwartig (&ongezond) uit.

Maar goed, enig idee hoe het zou kunnen komen?
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#4
De meeste van mijn gedroogde stoeltjes zijn zwart/bruin. En die eet ik gewoon op. Maar zoals ik al zei, het kan zijn dat het blauwe zwart kleurt. En ze verkleuren sowieso wel met het drogen. Maar ik weet eerlijk gezegd niet of het iets geks kan zijn als ze zo sterk zwart kleuren en nog niet echt droog zijn.
s
sarcasmLid
01-01-2024, 00:00
#5
onderbroekenlol zei:
Helemaal droog zijn ze nog niet, ik laat ze nog even zo liggen en dan droog ik ze de komende dagen weer verder in het doosje... ik kan me eigenlijk ook niet voorstellen dat het een of andere schimmel of rotting is, maar het ziet er gewoon zo ehm, zwartig (&ongezond) uit.

Maar goed, enig idee hoe het zou kunnen komen?
Klik om te vergroten...

De beste paddo die ik ooit gegeten heb was een grote zwarte paddestoel, ik heb getript zoals ik nog nooit had getript! Tot op de dag van vandaag weet ik niet wat voor paddo het was, maar ik zou me niet af laten schrikken door de kleur, probeer er dan eerst eentje en als die niet goed voelt of smaakt dan weet je het zonder al te veel schade.
o
onderbroekenlolLid
01-01-2024, 00:00
#6
Hehe, ik heb intussen al een vet gruwelijk weegschaaltje gekocht, nauwkeurig op .01 gram G!!! Uiteindelijk drooggewicht valt toch een klein beetje tegen, uiteindelijk kom ik op ongeveer 50 gram uit... die vent in de winkel gaf me veel hogere verwachtingen, haha.
o
onderbroekenlolLid
01-01-2024, 00:00
#7
Haha, ik had gisteren uiteraard al een happie genomen :tongueout: het is er allemaal in gebleven en nergens last van gehad, dus het zal inderdaad wel goed zijn.

Dan nog een vraagje uit praktisch oogpunt: hoe wegen jullie normaal gezien porties af? Brievenwegers of keukenweegschaaltjes lijken een optie, maar als je echt richting de 1.5 gram pp moet rekenen, dan zijn die dingen ook weer net niet precies genoeg... of is het goed te overzien?

Nog even deze, omdat hij er zo moddervet uitziet:
:kots:
l
leppehLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mijn zelfgedroogde stoeltjes zijn ook allemaal donkerblauw, niks om je zorgen over te maken :)
o
onderbroekenlolLid
01-01-2024, 00:00
#9
Eh... nieuwe serie is nu ongeveer klaar om geoogst te worden, maar er is iets vreemds mee. Ten eerste zijn de stoeltjes echt vier keer zo groot als normaal en ten tweede zijn ze van paddestoelbruin naar pikzwart verkleurd... ze zagen er eerst vet gezond uit, maar toen leek er uit een van de 'kransjes' op de stelen een zwarte vlek te verspreiden over de hoedjes waar hij mee in aanraking was en nu is bijna de hele bak zwartachtig, haha.

Dat vier keer zo grote lijkt me uiteraard geen probleem, maar deze zwartheid is toch weer heel anders dan eerst... al voor het oogsten ziet het er smerig uit. Probleem of niet?
D
Delcasa88Lid
01-01-2024, 00:00
#10
nee, geen probleem.

Je hebt te lang gewacht met plukken, waardoor ze hun sporen zijn gaan droppen en de hele bende pikzwart hebben gemaakt. Had ik ook met mijn laatste flush. Niks aan de hand, zo snel mogelijk plukken en drogen die hap!
J
JJJLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ziet er allemaal prima uit. Die op de eerste foto's kleuren gewoon flink sterk blauw, een teken dat het sterke zijn :) .
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#12
JJJ zei:
Ziet er allemaal prima uit. Die op de eerste foto's kleuren gewoon flink sterk blauw, een teken dat het sterke zijn :) .
Klik om te vergroten...

Het ziet er inderdaad allemaal ok uit maar ik denk niet dat het zo is dat hoe blauwer ze zijn hoe sterker.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#13
onderbroekenlol zei:
Dan nog een vraagje uit praktisch oogpunt: hoe wegen jullie normaal gezien porties af? Brievenwegers of keukenweegschaaltjes lijken een optie, maar als je echt richting de 1.5 gram pp moet rekenen, dan zijn die dingen ook weer net niet precies genoeg... of is het goed te overzien?

Nog even deze, omdat hij er zo moddervet uitziet:
:kots:
Klik om te vergroten...

Wat dacht je van afwegen voor het drogen?
Dan kun je in hele grammen wegen, wat zo'n weegschaaltje wel kan.
Je moet dan wel in porties drogen, maar das nou ook weer niet zo erg..?
J
JJJLid
01-01-2024, 00:00
#14
50g valt je tegen? Dat is een halve kilo vers, volgens mij is dat helemaal niet slecht voor een growkit.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#15
JJJ zei:
50g valt je tegen? Dat is een halve kilo vers, volgens mij is dat helemaal niet slecht voor een growkit.
Klik om te vergroten...

Waarschijnlijk bedoelt hij al 50 gram vers.

Anders heeft hij het zeker niet slecht gedaan. ( hoewel een growkit of het algemeen soaken en wachten is).
T
TwilightLid
01-01-2024, 00:00
#16
Op deze site http://www.weegschaalboer.nl/ kan je voor een redelijke prijs wat preciezere weegschaaltjes kopen. Ik vind ze voor hun doel helemaal niet zo duur.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."