Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOBE

OBE

24 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
E
EscobanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Je kan het testen, ik kan je echter verzekeren dat het antwoord 'Nee' is.
T
TiggLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik ben er ook zeker van dat het antwoord 'Nee' is. Ik denk namelijk dat een Out of Body Experience vergelijkbaar is met een droom. In een droom kan je ook een onbestaande wereld (die lijkt op de echte) als zijnde echt ervaren. Meestal weet je pas achteraf dat het slechts een droom was, en kan je dan pas herkennen wat er allemaal niet heeft geklopt.

Met andere woorden, ik denk dat alles wat je waarneemt tijdens een OBE slechts een beeld is wat door jezelf (je hersenen) geconstrueerd is, zoals in een droom.
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik geloof er toch wel in, maar ik vind het ook wel aannemelijk wat jij zegt. Nu maar wachten tot iemand het eens uitprobeert :grin:
P
PeterblaatLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hey iedereen,

Ik had het laatst met m'n pa over Out-of-body-experiences, en wij vroegen ons eigenlijk het volgende af:

Stel je hebt een proefpersoon, die laat je regelmatig onder invloed van salvia / dmt / hallucigeen middel raken (je hebt immers lang niet elke trip een OBE).
Vlak voor zijn trip plak je een stikker met 2 letters op het voorhoofd van de proefpersoon. Voor de proefpersoon zijn deze twee letters onbekend.
Zou de proefpersoon na de OBE kunnen navertellen welke twee letters dit waren omdat hij opzichzelf heeft kunnen neerkijken?
Weet iemand of hier al eerder onderzoek naar gedaan is?

Ik heb al wel een paar artikels gevonden hierover waarin werd beschreven dat het mogelijk was door een bepaald hersencentrum te prikkelen dat iemand het gevoel kreeg buiten zijn lichaam te zijn. Maar kon iemand dan ook opzichzelf neerkijken of iets dergelijks? Want het gevoel hebben buiten het lichaam te verkeren en ook daadwerkelijk de wereld zien alsof je op die plek bent waarvan je het gevoel hebt er te zijn is nogal groot verschil volgens mij.

Ik ben hier eigenlijk best nieuwsgierig naar.

Grz

Peter
T
TelefoonLid
01-01-2024, 00:00
#5
uhm nee xD

dat kan niet

je ziet je zelf liggen als je denkt dat je er bij ligt :wave:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."