Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsmushroom tea maken

mushroom tea maken

18 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
m
moeshiLid
01-01-2024, 00:00
#1
hoi, ik zou graag een soort van thee wille maken zodat je het niet meer moet opeten.

dit heb ik gevonden op internet

-Chop or crush mushrooms.
-Use 1 cup of water per person and/or 1 cup of water per 5 grams.
-Heat water to boiling, pour hot water over mushrooms.
-Wait 5-10 minutes, strain water into drinking cup.
-Pour a second amount of water over strained mushrooms.
-Drink first infusion.
-Strain second infusion into drinking cup and drink.

is dit de beste manier om alle sappen van de mushroom eruit te halen of is er een betere manier waardoor de thee op zijn strafste is, hetzelfde als dat je het zou opeten.

alvast thx
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#2
Beetje citroenzuur erbij wil ook wel helpen.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#3
Water aan de kook brengen, vuur uit, paddo's erin, 20 minuten wachten, theezakje erbij. Klaar :)
T
TripperLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik deed de paddo's er al bij toen het nog aan het koken was. Ongeveer een half uurtje gekookt bij elkaar. Ik heb altijd goed effect gehad.

Maar als je het zeker wil doen dan doe je het op jouw manier, die je beschreven hebt.
J
JJJLid
01-01-2024, 00:00
#5
Een halfuur meekoken is misschien een beetje lang. Ik denk dat die methode van TS heel erg efficiënt is, zeker omdat je 2x extraheert. In plaats van die 2e extractie kun je ook gewoon de drab opeten, dat geeft het meeste zekerheid dat je alles binnen krijgt.
m
moeshiLid
01-01-2024, 00:00
#6
ok thx :)

die drab opeten wou ik sowiso doen. ofja opeten niet echt maar gwn doorslikken tijdens het drinken van de thee, anders komen de braakneigingen opnieuw :tongueout:

ik heb op paar posts gelezen in dit forum dat de thee gedronken moet worden als ze niet te warm is, maar ook niet lauw. dus eigelijk mag ik niet een grote hoeveelheid al koken en laten afkoelen voor een andere keer om het koud te drinken of opnieuw opwarmen?
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#7
moeshi zei:
ik heb op paar posts gelezen in dit forum dat de thee gedronken moet worden als ze niet te warm is, maar ook niet lauw. dus eigelijk mag ik niet een grote hoeveelheid al koken en laten afkoelen voor een andere keer om het koud te drinken of opnieuw opwarmen?
Klik om te vergroten...

bs,

je kunt het kokend en al naar binnen gieten, maar ook af laten koelen tot dat het slush is en dan drinken.
Voor snelste opname zou ik persoonlijk gaan voor een graadje of 40. ( douche water temperatuur:P)
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#8
PepTalk zei:
je kunt het kokend en al naar binnen gieten
Klik om te vergroten...


Ik heb ooit ook eens iets over een methode met alleen koud water gehoord. Iemand die hier meer van weet?
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#9
:) Sorry, ging er vanuit dat hier niet zulk domme mensen zouden komen die dit letterlijk zouden doen. Anders wil ik wel leens een kopje thee met deze mensen drinken :tearsofjoy: .

Maar met alleen koud water?
Idk, misschien laten fermenteren in de zon?
m
moeshiLid
01-01-2024, 00:00
#10
PepTalk zei:
:) Sorry, ging er vanuit dat hier niet zulk domme mensen zouden komen die dit letterlijk zouden doen. Anders wil ik wel leens een kopje thee met deze mensen drinken :tearsofjoy: .
Klik om te vergroten...

hier wil ik ook wel graag bij willen zijn, zou graag gezicht wille zien :grin:

ok, thx peptalk.. ik zal eens thee maken aangezien ik het mag laten afkoelen ^^
m
moeshiLid
01-01-2024, 00:00
#11
ik heb die thee iets langer als 14dagen geleden gemaakt, ik heb deze in onze garage gelegd waar het iets koeler is. (het was onmogelijk om het in de koelkast te steken).

is deze nog drinkbaar? ik heb eens geroken en het rook nog super naar de gewone theezakjes...
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#12
Wat is de temperatuur daar geweest met dit weer denk je?

Toch wel boven de 20 lijkt me, zou je een fles water wat daar 2 weken lag nog opdrinken?

Ik zou het niet doen, mocht je het toch echt absoluut willen dan zou ik het even opnieuw koken.
Om de grote getallen aan bacteriën die er ingekomen zijn enigszins te doden.

Maar ook in de koelkast is 2 weken bewaren van thee net opt randje, beter de vriezer in!
m
moeshiLid
01-01-2024, 00:00
#13
in onze garage is het een meestal tss 15-20° maar ik zal het wel weggooien :) zekere voor het onzekere.. wel jammer ma was het helemaal vergeten.

thx
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#14
Hoe kun je zelfgemaakte paddestoelenthee nu vergeten ?
m
moeshiLid
01-01-2024, 00:00
#15
Sublimo zei:
Hoe kun je zelfgemaakte paddestoelenthee nu vergeten ?
Klik om te vergroten...

eum, omdat ik deze niet alleen wil opdrinken en aangezien iedereen nu werkt ben ik deze gwn vergeten... ik dacht er wel opnieuw aan int weekend, maar dan ging ik uit of whatever enja.. zo gaan er 16-18d verder :) vind het ook heel stom, maar enige troost is dat het zeker geen grote portie was. het was nog de overschot van de eerste flush van de kweekbox.. :)
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#16
moeshi zei:
Sublimo zei:
Hoe kun je zelfgemaakte paddestoelenthee nu vergeten ?
Klik om te vergroten...

eum, omdat ik deze niet alleen wil opdrinken en aangezien iedereen nu werkt ben ik deze gwn vergeten... ik dacht er wel opnieuw aan int weekend, maar dan ging ik uit of whatever enja.. zo gaan er 16-18d verder :) vind het ook heel stom, maar enige troost is dat het zeker geen grote portie was. het was nog de overschot van de eerste flush van de kweekbox.. :)
Klik om te vergroten...

Toch zou ik het niet vergeten. :P
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#17
Sublimo zei:
Toch zou ik het niet vergeten. :P
Klik om te vergroten...

Dan blow je niet genoeg :tearsofjoy:
Ik snap dat je het kunt vergeten, een teken van overschot.:)

Wel jammer though..
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#18
PepTalk zei:
Sublimo zei:
Toch zou ik het niet vergeten. :P
Klik om te vergroten...

Dan blow je niet genoeg :tearsofjoy:
Ik snap dat je het kunt vergeten, een teken van overschot.:)

Wel jammer though..
Klik om te vergroten...

Zelfs dan niet. :wink:
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#19
Heb je nooit dat je ergens nog wat wiet tegen komt?
Of een beetje van een ander middel wat je vrij frequent neemt.
Helemaal vergeten dat je dat nog had?

If not, dan heb je gewoon een goed geheugen!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."