Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"ey, ik heb 7 maand geleden een growkit gekocht met truffels. Ik heb ze vandaag geoogst, ben ze aan het drogen. Heb wat zitten lezen over hoe je dat het beste doen en blijkbaar hoe ik bezig was, was de beste methode om ze te laten drogen. Maar hoe eet je die truffels op als ze helemaal gedroogd zijn? Ik heb gelezen dat ze steenhard worden of is dat een overdrijving? Ik heb al eens truffels gegeten, maar toen had ik ze vers in de shop gekocht, dus heb nog geen ervaring met gedroogde truffels eten. Heb ook gelezen dat je gedroogd 40 tot 50% mag nemen tov verse. Maar dat is niet echt men vraag, men vraag is dus hoe ik die dingen eet als ze steenhard zijn (zogezegt)? grtz"
"Fresh zei: Hier en daar is het al eerder genoemd door mij, maar zal het nog even uitleggen voor het gemak. Truffels droog je het liefst in een open bakje op een verwarming die middelhoog staat. Leg wat keukenpapier op de bodem vh bakje, daar leg je de truffels op. Deze zullen vervolgens uitdrogen. Schut een 2 a 3x per dag de truffels doorelkaar. Ververs iedere dag het keukenpapier (hier komt het vocht van de truffels in). Let erop dat ze niet gaan schimmelen, als dit wel het geval is, de truffel goed afspoelen met lauw warm water en evt. met een tandenborstel het schimmel eraf halen en opnieuw laten drogen. na 3 dagen zouden ze droog en hard moeten zijn. Nu kun je ze afgesloten wel 6 tot 10 maanden bewaren. Langer zal ook wel kunnen, maar heb ik zelf geen ervaring mee. Hoe te eten? Neem de hoeveelheid truffels die je wilt hebben, gooi deze in een glas en giet er wat rode wijn overheen (net genoeg dat ze allemaal onder een laag wijn liggen). Laat dit een uurtje of 4 weken (langer indien nodig), vervolgens worden ze zacht. Drink de wijn en kauw je truffels fijn. Klik om te vergroten... thx fresh, maar zoals ik al zei in men eerste post, ik heb geen uitleg nodig hoe ik ze moet drogen. Het leek me logisch om ze in wc papier te wikkelen en id buurt van een verwarming te laten en ze zo te laten drogen. Heb na het inwikkelen wat zitten googlen en blijkbaar hoe ik het deed was de juiste manier. Mijn enigste vraag was hoe ik die verharde gedroogde truffels moest eten aangezien ze zeggen dat ze steenhard worden en stenen eten lukt bij mijn weten niet zo goed nu jou methode met wijn heb ik nog nooit gehoord, ik ging er eerder vanuit dat ik ging lezen om ze te probere kapot te bijten ofzo? Iemand nog andere suggesties hoe ik die harde truffels moet opeten? Het is best om verschillende oplossingen te hebben en ik heb al wel even zitten googlen, maar het opeten van verharde truffels hoe dat je dat het beste doet heb ik niet gevonden."
"Fresh zei: En nu moet jij ff lezen! Ik zeg je reeds wat het beste is, en dat is echt met die wijn. Ik heb die info van een grote truffel kweker uit NL. Je kan het ook in Sangria doen (goedkoop en nog best te zuipen als je geen wijndrinker bent). Desnoods lambrusco, dat is ook nog te doen Let maar op, laat het uurtje of 4...... weken in die wijn en je kunt ze met gemak opeten. No problems. Klik om te vergroten... OK super Wijn wordt het dan thx!"
"btw fresh, waar ik nog niet helemaal uit ben is: is het beste om de truffels in hun geheel te drogen of beter/gemakkelijker om ze in schijfjes te schijden (niet super dun natuurlijk) en hen daarna laten drogen? ga ik door het snijnden het "gif" dat voor de trip zorgt niet laten verdampen of whatever als ik ze opensnij? Ik veronderstel dat je ze met schijfjes veel sneller kunt laten drogen, maar ik wil natuurlijk niets van de werkzame stof kwijtspelen."
"Ivoos zei: Kan je mij een heel groot plezier doen en ze wegen voor en na het drogen? Ik hier wat gedroogde truffels liggen maar ik heb geen enkel idee hoe de verhouding droog:vers ligt... Klik om te vergroten... ik lees overal op fora tss de 30 en 50%. Dus als je 10g verse truffels eet voor een harde trip, eet je er nu tussen de 3 en de 5g gedroogde. Ik zou altijd de bovengrens nemen.. Te weinig is nooit leuk en iets meer kan altijd leuker worden"
"poison drink zei: Ivoos zei: Kan je mij een heel groot plezier doen en ze wegen voor en na het drogen? Ik hier wat gedroogde truffels liggen maar ik heb geen enkel idee hoe de verhouding droog:vers ligt... Klik om te vergroten... http://www.shroomery.org/6257/Magic-Mushroom-Dosage-Calculator Klik om te vergroten... die calculator is veel te ingewikkeld.. ofja niet ingewikkeld maar er zijn wel enkele dingen die ik niet weet die wel noodzakelijk zijn om te weten bij het selecteren van de juiste ratio's en niet alle truffels staan erop... De truffels die ik gekweekt heb staan er bijv niet op dus die calc is niet zoveel waard... Je kan het beste gewoon op internet zoeken hoeveel die personen hebben genomen en op basis daarvan zelf je hoeveelheid bepalen. Of met een beetje googlen kom je ook wel de ratio's tegen tussen vers en gedroogd... Ik vind het drogingsproces beetje te lang duren en ik heb ook beetje bang dat er zich schimmel gaat ontstaan omdat het in een warme ruimte bevind + het vocht binnenin de truffel........ Heeft iemand wel ervaring met een truffel in schijfjes snijden en of ze even krachtig blijven in visuals?"
"Hier mag slotje op. Peptalk heeft me alles gezegd wat ik moest weten, nogmaals thx hiervoor Ook fresh, bedankt voor het zeggen hoe ik ze het beste kan opeten grtz"
"ik denk dit DE gifsla is, geen variant ervan? heb er zon 5 naast elkaar van +2 meter in men tuin. heb ze expres laten groeien hehe fotos zijn te groot voor forum. http://img248.imageshack.us/img248/4707/dsc02330i.jpg http://img9.imageshack.us/img9/6797/dsc02331df.jpg http://img43.imageshack.us/img43/7480/dsc02334t.jpg hopelijk is dit gifsla"
"K3 4 Eva zei: Ik vermoed wel dat dit juiste plant is, maar heeft ie stekeltjes op zijn aan de onderkant van de middennerf? Dat is op de foto's niet duidelijk te zien... Klik om te vergroten... bij elk blad dat aan de stengel hangt, zie je eerst miniblaadjes precies met stekels en dan beginnen de bladeren dus ik veronderstel dat ik de juiste heb heb ze net geknipt. allemaal +2m heb gelezen hier dat het het beste is om er een zwarte brei van te maken zodat je het kan roken... maar als je geen roker bent, welk zou de beste manier zijn om hetgeen dat nodig is om te relaxen eruit te krijgen dat ook even veel effect heeft als dat je het zou roken?"
"hey ik heb 2,5 weken geleden een stekje besteld bij azarius, het is beetje langer weggebleven dan normaal waardoor de bladeren al helemaal verwelkt waren dus ik had enkel nog maar het stengeltje over. nu ik geef het stekje 2 tot 3x per dag een redelijke portie water maar mijn blaadjes willen maar niet groeien... voor even dacht ik dat het begonnen was omdat er 4 blaadjes van amper 2-3mm uitkwamen, maar deze zijn nu alweer verdwenen.. geef ik em teveel water ofzo of nog steeds te weinig? redelijke portie is ong 15cl (helft van een cola glas). krijgt hele dag daglicht... enigste waar ik aan kan denken is dat ik een sproeier moet gebruiken ipv hem water te geven de volle lading (15cl, 2 tot 3x per dag) of is die sproeier niet echt nodig? buiten zetten doe ik ook bijna elke dag doe ik voor de rest nog iets fout? { "lightbox_close": "Close", "lightbox_next": "Next", "lightbox_previous": "Previous", "lightbox_error": "The requested content cannot be loaded. Please try again later.", "lightbox_start_slideshow": "Start slideshow", "lightbox_stop_slideshow": "Stop slideshow", "lightbox_full_screen": "Full screen", "lightbox_thumbnails": "Thumbnails", "lightbox_download": "Download", "lightbox_share": "Share", "lightbox_zoom": "Zoom", "lightbox_new_window": "New window", "lightbox_toggle_sidebar": "Toggle sidebar" }"