Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGroene schimmel op het oppervlak van kweekkit

Groene schimmel op het oppervlak van kweekkit

17 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
V
VladikLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo, ik heb maandag 13 july een paddo kweek kit gekocht en gesoapt 12 uur lang en water eruit gegoten, en nou staat die zonder water al 1 week. Er zit nou mooi witte schimmel op het oppervlakte van het grond, maar er zit ook een kleine plukje donker groene schimmel op het bodem.
Hij was niet in aanraking geweest met witte schimmel dus heb ik hem verwijderd met zeer heet theelepeltje.
Wat kan er nou gebeuren?
is mijn kweek kit besmet of niet?
Ik hoop dat jullie mij kunnen helppen,

Mvg Vladik
T
TiggLid
01-01-2024, 00:00
#2
Als je geluk hebt komt het niet terug. Maar je kan het alleen zeker weten door te wachten
V
VladikLid
01-01-2024, 00:00
#3
@ Tigg

Bedankt voor je snelle reactie.
Ik zal sowieso gaan afwachten, maar als het weer terugkomt moet ik dat dan weer wegsnijden?
Mvg Vladik
V
VladikLid
01-01-2024, 00:00
#4
Wat is dat crea hoek?
Mvg Vladik
L
LADdLid
01-01-2024, 00:00
#5
deze kan beter bij de kweek- en crea hoek toch?

:wave:
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#6
Het onderdeel van het forum waar dit topic eigenlijk thuis hoort.

Als het terug komt kun je het weer proberen te verwijderen, zo steriel mogelijk uiteraard.
Blijf het meerdere malen en erger terug komen vrees ik voor enige oogst. :(
V
VladikLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik heb hem al langer dan 2 weken staan, er zit wel witte schimmel op maar er komen geen paddestoelen uit :(
Mvg Vladik
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#8
En komt het groene nog terug?

Ik zou het zowiso nog even laten staan, dat het pas begint na 2 weken is niet zo raar.
Onder welke omstandigheden heb je ze staan? Gem. temp. en temp. wisselingen?
V
VladikLid
01-01-2024, 00:00
#9
Hallo, mijn temperatuur is op dit moment 26 graden.
Schommelingen zijn tussen 24 t/m 27 graden.
Ik kijk weer in mijn kweekkit en het groene zit er weer op, een heel klein plukje.
Ik ga zondag metme vrienden naar Amsterdam dus ik denk dat ik daar een nieuwe kweekkit ga kopen.
Hoe komt het dan dat ik dat groene heb gekregen?
Mvg Vladik
L
LADdLid
01-01-2024, 00:00
#10
Vladik zei:
Wat is dat crea hoek?
Mvg Vladik
Klik om te vergroten...

het onderdeel van dit forum waar dit topic bij zou moeten staan :wave:
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#11
PepTalk zei:
Het onderdeel van het forum waar dit topic eigenlijk thuis hoort.
Klik om te vergroten...

LADd zei:
het onderdeel van dit forum waar dit topic bij zou moeten staan :wave:
Klik om te vergroten...

:wave:
V
VladikLid
01-01-2024, 00:00
#12
ok, nou weet ik het wel, sorry ik ben hier nieuw dus ik weet nog niet waar alles hoort.
Hoe kan ik hem verplaatsen naar crea-kweek hoek?
Mvg Vladik
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#13
Vladik zei:
ok, nou weet ik het wel, sorry ik ben hier nieuw dus ik weet nog niet waar alles hoort.
Hoe kan ik hem verplaatsen naar crea-kweek hoek?
Mvg Vladik
Klik om te vergroten...

LADd schreef precies hetzelfde als mij, wat koxbox weer citeerde.
Je word niet echt de les gelezen ofzo, begrijpbare ''fout'' die een moderator zou kunnen/moeten rechtzetten.

Na hoeveel dagen is het groene dan terug gekomen?
De temperaturen zijn goed, daar ligt het niet aan.
Je kunt een nieuwe kopen, maar ik zou het groene op een steriele wijze weg blijven halen tot dat je ziet dat je kit echt verneukt is of hij er al zo lang staat ( + 4 weken) dat hij niets meer gaat doen.

Hoe het komt? Verkeerde incubatie door de producenten van de kit, onvoorzichtigheid wat betreft steriliteit vanaf jou kant is ook mogelijk. En zelfs is alles goed gedaan, contaminatie is altijd mogelijk.. Uitsluiten kun je het nooit, alleen het risico tot beperken.
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#14
Vladik zei:
ok, nou weet ik het wel, sorry ik ben hier nieuw dus ik weet nog niet waar alles hoort.
Hoe kan ik hem verplaatsen naar crea-kweek hoek?
Mvg Vladik
Klik om te vergroten...
Howla, ik doelde helemaal niet op het feit dat jij nieuw bent hoor!
Net zoals PepTalk dus zei.

En ik zou gewoon een nieuwe kopen, het is het risico echt niet waard. Groen is nooit goed in kweeksets. Zelf al verwijder je het, het zal terug komen.
V
VladikLid
01-01-2024, 00:00
#15
Hallo, ik ben gisteren naar smartshop geweest en ik heb mijn oude kweekset daarheen gebracht en die man zei dat het inderdaad bacterien zijn.
Ik heb gewoon een nieuwe kweekset gratis gekregen! :grin: :grin: :grin: En 45 euro bespaard!
Ik heb hem nu helemaal klaar gemaakt en opgezet nou moeten der over een paar weken eerste paddestoelen komen.
Ik heb natuurlijk deze keer zo steriel mogelijk gedaan.
We zien het straks wel wat er uit komt,
Mvg Vladik
L
LADdLid
01-01-2024, 00:00
#16
PepTalk zei:
Vladik zei:
ok, nou weet ik het wel, sorry ik ben hier nieuw dus ik weet nog niet waar alles hoort.
Hoe kan ik hem verplaatsen naar crea-kweek hoek?
Mvg Vladik
Klik om te vergroten...

LADd schreef precies hetzelfde als mij, wat koxbox weer citeerde.
Je word niet echt de les gelezen ofzo, begrijpbare ''fout'' die een moderator zou kunnen/moeten rechtzetten.
Klik om te vergroten...

sorry, had niet gezien dat jij t al had uitgelegd...
en ja, als we allebei hetzelfde zeggen is er maar één iemand die zo bijdehand is dat we het van hem kunnen verwachten dat hij ons citeerd...

wat zou dit forum zijn zonder die paar typetjes...
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#17
LADd zei:
wat zou dit forum zijn zonder die paar typetjes...
Klik om te vergroten...
Een zielig hoopje ellende. :grin:
L
LADdLid
01-01-2024, 00:00
#18
in ieder geval een stuk saaier dan het nu is...
bedankt,, kox :wink:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."