Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDatura: plaats je ervaringen hier

Datura: plaats je ervaringen hier

44 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik zet hem toch even bij de natuurlijke empathogenen, omdat dit verder dus geen tripreport is...
s
spacelordLid
01-01-2024, 00:00
#2
the butcher zei:
Ik heb ongeveer een week geleden een paar doornappels geplukt, ik test de zaadjes sporadisch in toenemend aantal; 2 dagen geleden 5 zaadjes + green dragon, deze ervaring was qua heftigheid te vergelijken met een paddotrip. :smoke: Nu weet ik niet of dit kwam door de datura of door de green dragon maar ik zal deze binnenkort afzonderlijk nuttigen en dan zal ik het jullie laten weten :).
Klik om te vergroten...

Wat is green dragon precies? En ik zou ook wel oppassen met datura, als je het wil doen, zeker met een tripsitter. En je ervaring dan met ons delen natuurlijk :grin:
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#3
Het inderdaad zoals Einstein zegt. De concentratie van de actieve stoffen verschilt enorm per zaadje. Het is hetzelfde als bij paddenstoelen. Het is en blijft een natuurproduct.

De werkzame stoffen in de datura zijn hyoscyamine, scopolamine en atropine. Alledrie anticholinergica. Ze worden ook alledrie gebruikt in de geneeskunde.

Het probleem is dat een combinatie van de drie stoffen, zelfs een stof apart, in principe een delirium is. Dat is weer heel iets anders als een stof waar je visuals/hallucinaties van krijgt. Zelfs de hallucinaties van MDA stellen weinig voor in vergelijking met die van de datura denk ik zo.

Buiten het "gek" worden zitten er ook nog een aantal lichamelijke risico's aan het gebruik van een anticholinergica. De voornaamste is dood gaan. De maximale dosis van atropine op een dag is bijvoorbeeld medisch gezien 3 mg. Dat is niet bepaald veel... Je zult zelf ook wel snappen dat als er iets te veel in die zaden zit je meteen al een probleem hebt, droge mond, hartritmestoornissen, dood.

Op zich als je het toch wilt proberen. Zie dan dat je de stoffen afzonderlijk vanuit de apotheek vastkrijgt. Als de zuivere stof hebt en je kunt in mg afwegen, verklein je het risico al.
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#4
Huggybear zei:
We hebben geen Datura ervaringen, dus laten we maar lekker off-topic lullen en oorlogsfilmpjes plaatsen..... :rock:
Klik om te vergroten...
Hmm, dat was niet de bedoeling. :grin: Dat was een link uit een topic die normaal gezien over datura ging..
T
TripperLid
01-01-2024, 00:00
#5
Datura is te gevaarlijk om te nemen. Maar idd de verhalen zijn altijd intrigerend. Er staan verhalen zat op internet. In Nerderland zijn er te weinig mensen zo gek geweest. Ik heb 1x iemand gesproken die Datura had genomen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."