Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAmanita Muscaria

Amanita Muscaria

34 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
M
Mrrow14Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Vandaag lekker gewandeld in het bos.Tijdens me wandeling ben ik er redelijk veel tegengekomen.
Nou ja veel een stuk of 9 en heb er natuurlijk 1 hoedje gejat.(vond het zonde, te mooi, te lief om meer te plukken)En tegenover elke andere soort die ik zag op 1 of 2 uitzonderingen na is de mooie rood met witte stippen niet veel te zien.
Mijn Vraag is dus hoe bereid ik deze hoed voor.Ik heb wel eens eerder gelezen dat je hem moet bakken in de oven om dat giftige stofje eruit te halen.Of gewoon drogen en dan lekker eten als ik er zin in heb ?
Iemand hier ervaring mee??
Iemand ervaring met een Amanita trip??? was het leuk,hetzelfde of weer totaal anders als de Psilocybe paddos ?
Alvast bedankt :smoke:
E
EinsteinLid
01-01-2024, 00:00
#2
Zijn ze er al? Dan moet ik binnenkort maar eens een frisse neus halen in het bos :grin:
Het lijkt me zeker een interessante plant, nog geen ervaring ermee maar wil het wel graag proberen. Het is sowieso niet te vergelijken met psilocybine, psilocybine is een redelijk normaal psychedelicum en de werkzame stof uit A.M. (muscimol) is een stof die qua werking eigenlijk met niks is te vergelijken, het is (net als alcohol en GHB) één van de weinige stoffen die op de GABA-circuits werken en vrijwel de enige (samen met het ook in vliegenzwammen aanwezige iboteenzuur) die hier een hallucinogeen effect op heeft. Wat je als gebruiker hiervan merkt is:
1. dat het GEEN goed idee is deze stof samen met alcohol en/of GHB in te nemen, dit is mogelijk levensgevaarlijk!
2. dat de paddenstoel ook niet gecombineerd moet worden met stoffen die samen met alcohol ook een probleem opleveren;
3. dat de trip mogelijk een psychedelische/dissociatieve versie is van flink bezopen zijn, Sublimo heeft laatst A.M. gedaan en rapporteerde (als ik me goed herinner) een roes als van GHB of alcohol, maar dan met (vrij unieke) hallucinaties.
Bakken in de oven lijkt me niet nodig, er staat een obscuur recept in krom engels op Erowid waarbij wel aangeraden wordt de oven te gebruiken, maar dat lijkt niet erg betrouwbaar. Misschien kan Sublimo hier uitleggen wat de bedoeling is :grin:
Het is trouwens aan te bevelen een tripsitter erbij te hebben, onder invloed van A.M. is het mogelijk dat je rond gaat rennen of onhandige dingen gaat doen.
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#3
Zijn ze er al ? :grin: Dan moeten wij ook maar eens naar het bos gaan. :sunglasses:

Weet je zeker dat je dit wilt doen ? Het gaat eerder onplezierig zijn dan plezierig. Sowieso heb je hier een tripsitter voor nodig.

Het is totaal anders dan psylocibine. Veel gevaarlijker zelfs, voor de geest dan. Psylocibine kan al in het bolletje voor flink wat chaos zorgen, amanita muscaria kan dat nog veel beter !

Mijn tripreport staat hier op DF. Gewoon bij zoeken in het tripreportsubforum amanita muscaria ingeven, er staat zelfs een hoop praktische informatie bij.

Als je het echt gaat doen, kan ik je de informatie geven die je nodig hebt. Maar wees gewaarschuwd, dit is echt geen speelgoed ! :wink:
M
Mrrow14Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Hey thx for the replies.
Om heel eerlijk te zijn klinkt dit wel best heftig.Ik raak nogal snel de weg kwijt :tearsofjoy:
Ik ben er dus nog niet helemaal klaar voor. :wink:
Ik zal hem goed drogen en in 1 van mijn luchtdichte stash doosjes doen.

Ik heb ook nog wat foto's gemaakt.Kan je wel zien dat het pas het begin is van het seizoen.
Meeste zijn niet heel erg groot, maarja ik ben natuurlijk ook niet op alle plekken geweest in het bos.
In het park waar ik laats was zag ik wel 6-7 grote bij elkaar ..Ik was daar eergister ook nog even heen geweest maar ze waren al allemaal weg , :grin:

De fotos moet ik nog ff op me pc zien te krijgen.I-tunes eerst downloaden want ze staan op mijn telefoon.
En dan post ik ze wel in deze topic of ergens waar het hoort te staan :smoke:
M
Mrrow14Lid
01-01-2024, 00:00
#5


M
Mrrow14Lid
01-01-2024, 00:00
#6
M
Mrrow14Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Sorry voor de grote pics maar de resized zagen er niet uit :)
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mrrow14 zei:
Sorry voor de grote pics maar de resized zagen er niet uit :)
Klik om te vergroten...

Voor zulke plaatjes hoef je geen sorry te zeggen hoor :hearteyes:

Het is inderdaad een vrij heftige trip.
Ik heb er geen ervaring mee, maar je kunt het ook roken.
Hierbij schijnen de effecten een stuk milder en vooral veel korter te duren.

Dit is ook een erg informatief topic om even te lezen:

viewtopic.php?t=17937&f=7
E
EinsteinLid
01-01-2024, 00:00
#9
PepTalk zei:
Voor zulke plaatjes hoef je geen sorry te zeggen hoor :hearteyes:
Klik om te vergroten...
+1 :hearteyes: :hearteyes: :hearteyes:
Zie overal paddenstoelen staan, maar nog geen amanita muscaria :( Moet ik toch nog het bos in, geen idee of ze hier überhaupt ergens groeien.
Het is inderdaad een heftige trip (die ook lang niet altijd "leuk" uitpakt) dus als je er nog niet klaar voor bent is het slim om de boel nog even te laten staan. Lijkt me wel een leerzame (en unieke) ervaring, leuk of niet.
PepTalk, bedankt voor de handige thread, die ga ik straks nog even doorlezen :rock:
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#10
Sublimo zei:
Die paddestoel op de laatste foto, weet je zeker dat het een amanita muscaria is ?
Klik om te vergroten...

Jup lijkt mij wel.
Stippen zijn alleen een beetje weggespoeld door de regen denk ik!
M
Mrrow14Lid
01-01-2024, 00:00
#11

Dat is die laatste van boven :)
M
Mrrow14Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Tip :stoned:
Loop die fiets paden af in het bos,hier wordt ie ATB route genoemd.
de mountain bike paden :stoned:
Ze groeien echt overal in het gras,onder denneappel bomen en zelfs de mooiste die ik zag en ook geplukt(me telefoon was leeg :P )onder een zitbankje gewoon in het zand lol
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#13
Die paddestoel op de laatste foto, weet je zeker dat het een amanita muscaria is ?
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#14
PepTalk zei:
Sublimo zei:
Die paddestoel op de laatste foto, weet je zeker dat het een amanita muscaria is ?
Klik om te vergroten...

Jup lijkt mij wel.
Stippen zijn alleen een beetje weggespoeld door de regen denk ik!
Klik om te vergroten...

Oke, dankjewel. Ik wist niet dat de stippen weggespoeld konden worden. Ik dacht dat die echt in de paddestoel verwerkt waren, maar ze liggen er eigenlijk dus een beetje op ? Als pukkels.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#15
Sublimo zei:
PepTalk zei:
Sublimo zei:
Die paddestoel op de laatste foto, weet je zeker dat het een amanita muscaria is ?
Klik om te vergroten...

Jup lijkt mij wel.
Stippen zijn alleen een beetje weggespoeld door de regen denk ik!
Klik om te vergroten...

Oke, dankjewel. Ik wist niet dat de stippen weggespoeld konden worden. Ik dacht dat die echt in de paddestoel verwerkt waren, maar ze liggen er eigenlijk dus een beetje op ? Als pukkels.
Klik om te vergroten...

Die stippen zijn eigenlijk restjes van het vliesje waar de paddenstoel in ''verpakt'' zat voordat hij de grond uit kwam. Naam voor dit vliesje ben ik even kwijt maar zal makkelijk te googlen zijn.

Ah voila: Velum Universale.

Je ziet op die nieuwe foto van bovenaf nog wat restantjes zitten.
De stippen op een vliegenzwam kun je er ook zo afwrijven.
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#16
PepTalk zei:
Die stippen zijn eigenlijk restjes van het vliesje waar de paddenstoel in ''verpakt'' zat voordat hij de grond uit kwam. Naam voor dit vliesje ben ik even kwijt maar zal makkelijk te googlen zijn.

Ah voila: Velum Universale.

Je ziet op die nieuwe foto van bovenaf nog wat restantjes zitten.
De stippen op een vliegenzwam kun je er ook zo afwrijven.
Klik om te vergroten...

Oh, nice ! :grin: Dat wist ik nog niet, dankjewel. Dat is pas nuttige informatie. :wink:
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#17
Fijn dat ik je nog wat kennis kan bijbrengen:)
Een wiki page lezen helpt ook hoor:wink:
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#18
PepTalk zei:
Fijn dat ik je nog wat kennis kan bijbrengen:)
Een wiki page lezen helpt ook hoor:wink:
Klik om te vergroten...

I know, i know. :grin:
E
EinsteinLid
01-01-2024, 00:00
#19
Wat een stukje omfietsen allemaal niet kan opleveren :rock: Ik was er al bijna aan voorbij gefietst, maar die mooie rode hoeden keken me net iets te verlangend aan :hearteyes:
Binnenkort zal er zomaar uit het niets wel een tripreport van mij opduiken. Ik ben benieuwd :grin:
M
Mrrow14Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Nice man. :stoned:
Have fun en ik verheug me op je tripreport :grin:
Any pictures ?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."