#1
Vandaag lekker gewandeld in het bos.Tijdens me wandeling ben ik er redelijk veel tegengekomen.
Nou ja veel een stuk of 9 en heb er natuurlijk 1 hoedje gejat.(vond het zonde, te mooi, te lief om meer te plukken)En tegenover elke andere soort die ik zag op 1 of 2 uitzonderingen na is de mooie rood met witte stippen niet veel te zien.
Mijn Vraag is dus hoe bereid ik deze hoed voor.Ik heb wel eens eerder gelezen dat je hem moet bakken in de oven om dat giftige stofje eruit te halen.Of gewoon drogen en dan lekker eten als ik er zin in heb ?
Iemand hier ervaring mee??
Iemand ervaring met een Amanita trip??? was het leuk,hetzelfde of weer totaal anders als de Psilocybe paddos ?
Alvast bedankt
Nou ja veel een stuk of 9 en heb er natuurlijk 1 hoedje gejat.(vond het zonde, te mooi, te lief om meer te plukken)En tegenover elke andere soort die ik zag op 1 of 2 uitzonderingen na is de mooie rood met witte stippen niet veel te zien.
Mijn Vraag is dus hoe bereid ik deze hoed voor.Ik heb wel eens eerder gelezen dat je hem moet bakken in de oven om dat giftige stofje eruit te halen.Of gewoon drogen en dan lekker eten als ik er zin in heb ?
Iemand hier ervaring mee??
Iemand ervaring met een Amanita trip??? was het leuk,hetzelfde of weer totaal anders als de Psilocybe paddos ?
Alvast bedankt

