Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsRugpijn bij gebruik psychedelica

Rugpijn bij gebruik psychedelica

16 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#1
Bij mijn laatste trips (paddo's, LSD) heb ik ontzettende last gehad van mijn rug. Nu heb ik sowieso een rug die snel verrekt en heb ik ook nuchter wel eens last van m'n rug, maar dit is niets vergeleken met de pijn die ik mijn laatste trips ervaarde.
Ik denk dat veel mensen wel herkennen dat psychedelica soms je spieren kan laten aanspannen, maar ik over extreme rugpijn heb ik niets kunnen vinden. Mijn laatste trip was het zelfs zo erg dat ik paracetamol met codeïne heb moeten nemen, en het gaf een enorme negatieve vibe aan de trip zelf.
Ik weet wel dat er meer mensen zijn die hier last van hebben, maar is hier ook een goede verklaring voor te vinden? En is er ook iets aan te doen, zodat ik in het vervolg hier wat minder bang voor hoef te zijn?
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hoe vaak heb je het precies gehad als ik vragen mag? Kwam de pijn langzaam opzetten of wat het er zomaar?

Als het echt puur en alleen in de rug was is er sprake bijna altijd sprake van het fenomeen: referred pain. Dat is dat pijn op iets anders wordt uitgestraald dan wat daadwerkelijk de oorzaak is.

Met trippen is je bewustzijn ver te zoeken dus kan het misschien door rare houdingen de pijn er zeurderig in komen? Over het algemeen werken psychedelica positief tegen de pijn waardoor je misschien het inschiet moment niet had maar het er langzaam inkwam?
A
Arthur KingLid
01-01-2024, 00:00
#3
Petrovic zei:
Als het echt puur en alleen in de rug was is er sprake bijna altijd sprake van het fenomeen: referred pain. Dat is dat pijn op iets anders wordt uitgestraald dan wat daadwerkelijk de oorzaak is.
Klik om te vergroten...
Ik las eens dat dit kan komen door triggerpoints, geen idee of dit BS is of niet.

Een vriend van me had een keer last van hetzelfde, maar dat was een ' psychische' pijn, hij voelde dat het niet echt was, maar pijn deed 't wel. Dat was van het een op het andere moment over.
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#4
Petrovic zei:
Hoe vaak heb je het precies gehad als ik vragen mag? Kwam de pijn langzaam opzetten of wat het er zomaar?
Klik om te vergroten...

Bij m'n laatste twee trips overheerste de pijn echt (1x paddo's, 1x LSD), daarvoor had ik er soms wel eens een beetje last van, maar nooit ondraaglijk ofzo. De pijn komt langzaam opzetten, ik voel dat mijn spieren steeds zeerder gaan doen, en ik zit in geen enkele houding gemakkelijk.

Als het echt puur en alleen in de rug was is er sprake bijna altijd sprake van het fenomeen: referred pain. Dat is dat pijn op iets anders wordt uitgestraald dan wat daadwerkelijk de oorzaak is.
Klik om te vergroten...

Ok, dus de pijn zou in feite ergens anders kunnen zitten? Ik moet wel zeggen dat ik een rug heb die snel verrekt, heb recidieve bekkenscheefstand en daardoor snel last van m'n rug in bepaalde houdingen. Helaas heb ik bij trippen dus last van m'n rug in iedere houding. Ik weet dus niet echt of de oorzaak op een andere plek is te vinden.

Met trippen is je bewustzijn ver te zoeken dus kan het misschien door rare houdingen de pijn er zeurderig in komen? Over het algemeen werken psychedelica positief tegen de pijn waardoor je misschien het inschiet moment niet had maar het er langzaam inkwam?
Klik om te vergroten...

M'n laatste paddotrip was niet erg heftig, dus ik weet niet of het door een gebrek aan bewustzijn komt. Rare houdingen komen inderdaad vaak wel voort uit trippen, maar met m'n laatste LSD-trip heb ik op een gegeven moment plat om m'n buik gelegen terwijl ragnarok masseerde, maar echt niets hielp (behalve uiteindelijk paracetamol met codeïne).

Sorry dat ik je niet veel verheldering kan geven. :P Vind het zelf ook echt raar, het voelt gewoon alsof al m'n rugspieren zijn verwrongen, en ze zich niet kunnen ontspannen ofzo. Kan het ook niet echt beter uitleggen ben ik bang. :confused:
i
ik doe mijn bestLid
01-01-2024, 00:00
#5
Of ga anders naar de chiropractor.Mischien kan dat helpen.Want als ik het goed begrepen heb verkramp je,en niet alleen je spieren maar daardoor ook eventueel je rug of bekken.Ik weet het niet zeker natuurlijk.Maar zoals je het omschrijft heeft iemand die ik ken er wel baat bij gehad.
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dan zou ik eerder naar een manueel therapeut gaat. Zit meer evidentie achter. Maar als het na het trippen verdwijnt dan is het ook niet echt de moeite.
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#7
ik doe mijn best zei:
Of ga anders naar de chiropractor.Mischien kan dat helpen.Want als ik het goed begrepen heb verkramp je,en niet alleen je spieren maar daardoor ook eventueel je rug of bekken.Ik weet het niet zeker natuurlijk.Maar zoals je het omschrijft heeft iemand die ik ken er wel baat bij gehad.
Klik om te vergroten...

Ik heb sowieso snel rugpijn, daar heb ik een tijd mensendieck voor gevolgd. Ook ga ik regelmatig langs de manueel therapeut. Maar de rugpijn waar ik het hier over heb treedt alleen op bij het trippen, en tijdens het trippen kan ik natuurlijk moeilijk langs de fysio ofzo. :P
k
kaasbaasLid
01-01-2024, 00:00
#8
Waar precies bevind de rugpijn zich? Bij je shouders, in het midden, onder aan je rug.. etc.

Bij paddo's heb ik altijd heel erg veel last van stuiptrekkingen als de trip komt aanzetten, vooral in mijn benen. Ik moet dan ergens gaan liggen en dan blijven me benen nog voor ongeveer een half uur heftige stuiptrekken.
Dit doet voor de rest geen pijn, en aangezien ik dan in een blije paddo mood komt erger ik me hier ook niet echt aan. Maar ik kan er niks tegen doen, na een half uur word 't rustige en spannen mijn spieren zich strak aan. En na een kwartier ontspannen me spieren zich helemaal en kan ik op gaan staan om te lopen. Wat dan nog aardig stroef gaat omdat ik helemaal slapjes ben en een beetje uitgeput van de stuiptrekkingen.

Dus in mijn ervaring heeft paddo's wel degelijk een groot effect op je spieren, en ik kan me goed voorstellen dat het ergens pijn zou doen als je spieren zich op een fouten manier strak aanspannen.

Je zegt dat je ook wel is last van je rug hebt als je nuchter bent, wanneer heb je hier last van? Het kan zijn dat je in een hele vroege fase van een hernia zit of zoiets dergelijks. En dat de extra spanning op de spieren door drugs net een tikkie teveel is waardoor je opeens rugklachten krijgt.

Dit zijn uiteraard maar speculaties, maar misschien wel iets waar je je in kunt verdiepen. Simpel door even te googlen en kijken of je klachten overeen komen.

Gebruik je ook andere drugs die een heftige effect hebben op je spieren? Zoals speed, xtc, noem 't maar op.. Zo ja, krijg je daar dan ook last van je rug?
L
LavalampLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ok ik heb in heel mijn leven één bad trip gehad, en dat was door een soortgelijke (?) rugpijn.

Na een tijdje leek ik gewoon op te lossen in de kosmos doordat er precies een staaf o.i.d door mijn ruggengraat zat... En dan niet verticaal, maar echt recht door HEEL de rug.

Wat je zegt van nooit confortabel zitten herken ik dan ook 100%.... :P

Niet fijn te noemen inderdaad, maar nu ik dit lees neem ik in het vervolg wel Paracetamol mee. :)

Heb het trouwens maar één keertje gehad, het kwam de weken erna wel nog terug als ik wiet rookte, maar nu is het helemaal weg.
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#10
kaasbaas zei:
Waar precies bevind de rugpijn zich? Bij je shouders, in het midden, onder aan je rug.. etc.

Bij paddo's heb ik altijd heel erg veel last van stuiptrekkingen als de trip komt aanzetten, vooral in mijn benen. Ik moet dan ergens gaan liggen en dan blijven me benen nog voor ongeveer een half uur heftige stuiptrekken.
Dit doet voor de rest geen pijn, en aangezien ik dan in een blije paddo mood komt erger ik me hier ook niet echt aan. Maar ik kan er niks tegen doen, na een half uur word 't rustige en spannen mijn spieren zich strak aan. En na een kwartier ontspannen me spieren zich helemaal en kan ik op gaan staan om te lopen. Wat dan nog aardig stroef gaat omdat ik helemaal slapjes ben en een beetje uitgeput van de stuiptrekkingen.

Dus in mijn ervaring heeft paddo's wel degelijk een groot effect op je spieren, en ik kan me goed voorstellen dat het ergens pijn zou doen als je spieren zich op een fouten manier strak aanspannen.

Je zegt dat je ook wel is last van je rug hebt als je nuchter bent, wanneer heb je hier last van? Het kan zijn dat je in een hele vroege fase van een hernia zit of zoiets dergelijks. En dat de extra spanning op de spieren door drugs net een tikkie teveel is waardoor je opeens rugklachten krijgt.

Dit zijn uiteraard maar speculaties, maar misschien wel iets waar je je in kunt verdiepen. Simpel door even te googlen en kijken of je klachten overeen komen.

Gebruik je ook andere drugs die een heftige effect hebben op je spieren? Zoals speed, xtc, noem 't maar op.. Zo ja, krijg je daar dan ook last van je rug?
Klik om te vergroten...

Sorry voor m'n late reactie!

Ik heb last van recidieve bekkenscheefstand en een rug die heel makkelijk verrekt, dus krijg pijn in m'n rug bij in de verkeerde houding staan/zitten/liggen, en moet ook soms gekraakt worden omdat het allemaal niet goed zit. Heeft dus voor zover ik weet niets met een hernia te maken.

De pijn komt wel een beetje overeen met de pijn tijdens het trippen, alleen dan is het net alsof de pijn naar alle omringende spieren uitstraalt, en veel heftiger is. Het is echt bizar hoe ik dan in geen enkele houding comfortabel kan zitten/liggen, en masseren o.i.d. helpt ook niet. Bij m'n laatste paddotrip had ik overigens wel naproxennatrium en ibuprofen uit voorzorg genomen, het hielp wel iets maar de pijn bleef heel erg aanwezig. Maar het is wel duidelijk dat psychedelica op de spanning van je spieren kunnen werken ja.

Ik gebruik ook mdma en speed ja, alleen die middelen zijn ook verdovend en daar heb ik eigenlijk nooit last mee. De enige dingen die zich dan ongevraagd aanspannen zijn m'n kaken enzo, maar niet m'n rug. Heb er alleen last van met psychedelica om de één of andere reden.
l
leppehLid
01-01-2024, 00:00
#11
Vervelend voor je dat je tijdens het trippen zo'n last van je rug hebt! Met sommige middelen (voornamelijk 2c's) heb ik ook wel eens 'spierkrampen' die geen kramp zijn maar gewoon een vage pijn. Wat bij mij altijd helpt is gewoon even lekker bewegen, een beetje dansen of een stuk lopen ofzo. Misschien kun je dat eens proberen? Wat voor mij ook altijd erg fijn is tijdens het trippen is een glaasje alcohol, een lekkere port of wijn tijdens het trippen :hearteyes:
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#12
leppeh zei:
Vervelend voor je dat je tijdens het trippen zo'n last van je rug hebt! Met sommige middelen (voornamelijk 2c's) heb ik ook wel eens 'spierkrampen' die geen kramp zijn maar gewoon een vage pijn. Wat bij mij altijd helpt is gewoon even lekker bewegen, een beetje dansen of een stuk lopen ofzo. Misschien kun je dat eens proberen? Wat voor mij ook altijd erg fijn is tijdens het trippen is een glaasje alcohol, een lekkere port of wijn tijdens het trippen :hearteyes:
Klik om te vergroten...

Bedankt voor de tip. Bij m'n laatste LSD-trip was de pijn wel zo heftig dat ik in geen enkele houding comfortabel kon zitten/liggen, toen ben ik uiteindelijk maar gaan staan en een beetje rondjes gaan lopen. Maar de pijn lost er niet van op - die is eigenlijk wel allesoverheersend, het is alleen even fijn om niet te hoeven zitten/liggen. Maar proberen kan geen kwaad, dus ik zal het de volgende keer nog eens proberen!
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik denk dat je net zoals ik Aids hebt :)

E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#14
Oh, maar dat had ik allang hoor. Tja, had ik maar niet m'n benen moeten openen om m'n crackpijp te kunnen vullen.
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ja, tis een risico van een deranged guy huh... :grin:
l
langemanLid
01-01-2024, 00:00
#16
Heb je weleens overwogen om een osteopaat te bezoeken? Mijn rugklachten blijven na een bezoek veel langer weg dan als ik bij een manueel therapeut ben geweest. Ervaringen van anderen leren dat ook andere vage klachten door een osteopatische behandeling kunnen verdwijnen. Mijn beste ervaring is nog wel dat mijn huilbaby weer een normale baby ervan is geworden.
Nu is dat laatste natuurlijk gene vergelijk, maar ik had geen vertrouwen in dat zweverige gedoe en ik ben toch erg bvlij dat ik gegaan ben. Daarom..., het is het proberen waard!
e
edwin__Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Hoogstwaarschijnlijk druk je de pijn nuchter weg. Je weet een houding aan te nemen waardoor je de bezeerde plekken ontlast. Laat ik het zo zeggen, je leert ermee leven.
Eenmaal in een trip zul je hier weer aan herindert worden, snel word door een gerichte concentratie focus de pijn uitvergroot en ben je dus verder van huis dan je gewend bent.

Leid jij een zwaar lichaams belastend leven?
Wellicht zal je de pijn als een lichamelijke beperking moeten opvatten. Zoek hier hulp bij. Begin met een goede zorgverzekering !

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."