Mijn eerste post op deze website. Bijster interessant allemaal!
Ik heb een aantal vragen:
1.Wat voor dosis raden jullie aan en wat voor soort?
Begin met maximaal 10 gram. De eerste keer dat ik (impulsief) 7 gram nam was na veel drank en eten. 4 uur later zag ik lichte visuals maar voor de rest niets. Als ik nuchter was geweest had ik waarschijnlijk beter getript. 10 gram is prima te doen en pas als je echt ervaringen krijgt en weet wat je te wachten staat, kan je overgaan tot 15 gram of hoger. Voor absolute zekerheid; 7 gram Atlantis.
2.Is er iets tegen de mogelijke misselijkheid te doen?
Nee, daar ben ik nog niet achter. Mijn maag is gevoelig en heb tot nu toe altijd een drukkend, misselijk gevoel gehad. 1x heb ik a-la excorcist alles uitgespuugd. Wellicht dat truffelthee het probleem verhelpt aangezien je dan niet die vieze substansie wegkauwt.
3.Zijn truffels te combineren met wiet?
Geen idee, maar wat ik lees op verschillende forums wel.
4.Bepaalde dingen die ik niet of juist wel moet eten of drinken?
Chocolade en citroenzuur (of veel limoen of sinaasappelsap) zorgen voor een intensere trip.
Ik raad je aan om geen melkpruducten of Taksi te gebruiken. Toen ging het helemaal verkeerd met me. De smaak vind ik daarnaast walgelijk en ik ga de volgende keer echt iets anders proberen anders neem ik het nooit meer en dat is zonde. Wellicht fijnsnijden en combineren met cup-a-soup. Eet in ieder geval zo min mogelijk.
5.Tips voor de tripsitters?
Laat ze informeren en begrijpen wat er met je geest gaat gebeuren. Een negatieve of spottende persoon zal al jouw mooie, vrolijke, liefdevolle energie wegzuigen en dat is heel naar. Ik raad je aan om die persoon wat informatie voor te laten leggen of deze site door te lezen.
Mijn zusje kwam een keer met pizza naar ons toe en omdat ze nogal lacherig deed over hoe we er bij lagen heb ik haar toen heel bot gezegd "ga gewoon weg". Hier reageerde zij weer op en weg was mijn focus en gevoel. Slechte energie, bah!
6.Leuke activiteiten voor tijdens het trippen?
Fysiek wordt je stoned dus dan ben je niet actief. Mentaal ga je naar een andere, eerlijkere en mooiere wereld (als een soort laag tussen jouw ogen+hersens en de echte, ietwat saaie wereld) dus activiteiten had bij mij niet zoveel zin. Ik was wel impulsief. Er komt iets in mij op, bijv. tekenen, maar eenmaal met potlood en papier werd alles te geforceerd, en dat werkt niet.
Muziek, muziek en nog meer muziek. Daar ging ik goed op. Je moet je voorstellen dat alle prikkels worden omgezet in beelden en gedachten, dus zelfs met je ogen dicht valt er genoeg te beleven.
Luister rustige folkmuziek voor een aardse, natuurvolle en droomachtige trip; (Bon Iver's laatste CD is geniaal, Ben Howard, DeYarmond Edison, Edward Sharpe & the Magnetic Zeroes om er een paar te noemen.) Hier ging ik echt in op. Nog nooit zo'n mooie trip gehad.
Voor een speelsere, actievere, meer synthetische trip zou je kunnen luisteren naar de cd van Miike Snow - Happy to You, (ja, echt met dubbel-i), Foster The People - Torches, De laatste twee albums van KiD CuDi (die zijn wat depressiever, dat moet je net willen). Maar sommige rock zoals dat van Kings of Leon of Coldplay is ook mooi. Zelfs themamuziek van films is opeens briljant. Doe wat je mooi vind en waar je je prettig bij voelt! Combineer en geniet!
Daarnaast is de natuur mooi maar het weer zal koud en niet best zijn dus blijf lekker binnen. Voor de rest heb ik niet echt veel ervaring in echte 'activiteiten'. Ik kan me voorstellen dat naar een aquarium of kerstboom kijken al Avatar-achtig is
Veel plezier en ik benieuwd naar je ervaring!