Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEerste keer Truffels

Eerste keer Truffels

24 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ja man :grin: ik maak je een trotse leermeester :P

Psychedelibee zei:
Niet zo veel toe te voegen aan wat Bobsacamano al heeft gezegd. Goed bezig kerel, ik kan me nog herinneren dat ik jou een paar maanden geleden zelf dit soort adviezen heb gegeven :wink:.
Klik om te vergroten...
K
KessieLid
01-01-2024, 00:00
#2
Gisteren de truffels binnen gekregen. We gaan het zaterdag zien. We zijn alle 4 heel benieuwd! :wink:
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Kessie zei:
Gisteren de truffels binnen gekregen. We gaan het zaterdag zien. We zijn alle 4 heel benieuwd! :wink:
Klik om te vergroten...
Geniet ervan! En laat even weten hoe jullie het vonden, ben benieuwd.
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ja laat ff een reporter achter. Of in ieder geval kort je ervaring :)

Kessie zei:
Gisteren de truffels binnen gekregen. We gaan het zaterdag zien. We zijn alle 4 heel benieuwd! :wink:
Klik om te vergroten...
K
KessieLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ga ik zeker doen!!

Als je op de piek van de trip zit, ben je dan helemaal van de wereld en niet aanspreekbaar? Of ben je dan wel helder en kan je dat wel redelijk sturen ?

Is het vestandig om fotos van overleden mensen te laten staan?
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Kessie zei:
Ga ik zeker doen!!

Als je op de piek van de trip zit, ben je dan helemaal van de wereld en niet aanspreekbaar? Of ben je dan wel helder en kan je dat wel redelijk sturen ?

Is het vestandig om fotos van overleden mensen te laten staan?
Klik om te vergroten...
Wat betreft het van de kaart zijn op de piek, dat hangt echt van de heftigheid af. Als je niet teveel neemt zal dat wel meevallen hoor. Ik doseer meestal wel zo dat ik echt in mijn eigen wereld zit op de piek en dus niks mee krijg van de mensen om mij heen. Maar ik doseer erg hoog en dat is pas aan te raden bij veel trip ervaring.

Zorg dat je dingen waarbij je een negatieve associatie kan hebben niet in beeld hebt. Of jij die bij foto's van overleden mensen hebt kun je het best zelf inschatten.
K
KessieLid
01-01-2024, 00:00
#7
Wat een rare ervaring.

We beginnen om 2100uur en na een half uur begon ik en mijn maat al wat te voelen. De beide dames nog niets. Mijn maat gaat al snel heel hard. Alles draaid en verormt. Bij mij gaat het minder snel. Ik voel me wel zweverig en duizelig maar geen visuele aspecten. Langzaam voelen de dames ook wat.
Af en toe wordt er wat gelachen om domme dingen maar niet echt een heftig effect terwijl mijn maat heel hard gaat en zegt dat iedereen er anders uit ziet. Hij vind het eigenlijk veel te hard gaan.
Bij mij blijft het een beetje op hetzelfde niveau. Geen visuele effecten. Wel dat mijn gedachten continu afdwalen. Meest negatief. Gevoel dat ik door een gang loop met allemaal deuren die ik liever niet open doe. Maar ik kan er ook zo weer uit stappen. Niet heel erg heftig.
Beide dames voelen het ook niet erg heftig maar zitten wel in hun eigen wereldje.
Later op de avond heb ik geen effect meer, geen visuele effecten gezien. De andere drie zien nog genoeg en er wordt smakelijk gelachen om elkaar.
Ze hadden het alledrie wel erg koud terwijl het inmiddels 24 graden was in de kamer.

De smaak van de truffels kwam mij wel iedere keer omhoog en maag en darmen speelden ook op. Ik vond de nasmaak echt vies.

Weer een ervaring rijker. Ik denk niet dat trippen iets voor ons is. Misichien in de natuur een keer proberen. Naar geen truffels meer voor mij. Dan maar een keer 2cb proberen.

We hadden niet het lekkere euforische gevoel wat we met xtc hadden.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Jammer dat het niet bevallen is. Trippen is ook niet voor iedereen en levert zeker ook niet altijd positieve ervaringen op. Belangrijk is je over te geven aan de ervaring, of dat nou positief of negatief is. Negatieve momenten in trips heb ik vaak het meest van geleerd.

Hoeveel hadden jullie eigenlijk genomen?

2cb is misschien een beter alternatief. Afgelopen weekend voor het eerst gedaan en vond het tussen mdma en truffels in zitten. Heeft een meer positieve push dan truffels, geen mentale aspecten, het mag bijna geen trippen heten als je het mij vraagt. Wel een zware bodyload die misschien niet iedereen kan waarderen, maar ik vond het erg fijn.
K
KessieLid
01-01-2024, 00:00
#9
We hebben alle 4 10gram genomen.

Wat bedoel je precies met zware bodyload? :confused:
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Kessie zei:
We hebben alle 4 10gram genomen.

Wat bedoel je precies met zware bodyload? :confused:
Klik om te vergroten...
10gr truffels is niet heel veel, maar kan ook de minder leuke dingen in je leven naar boven halen. Dat verhaal met die gang en die deuren die je liever niet open wilt doen, doet wel vermoeden dat er wellicht negatieve emoties in je leven zijn die je hebt weg gestopt. Trippen kan een goed middel zijn om dat soort zaken alsnog te verwerken, als je daar geen zin in hebt kun je beter niet weer trippen inderdaad.

Met een zware bodyload bij 2cb bedoel ik dat het overwegend een lichamelijke ervaring was. Mijn lichaam was enorm zwaar en onrustig tegelijk. Het was alsof ik meer in mijn lichaam zat dan normaal. Hoewel het nogal overheersend was, vond ik het zelf wel heel erg aangenaam. Zeker omdat het samen ging met een mdma achtige euforie. Ik kan mij echter ook voorstellen dat niet iedereen die bodyload chill vind. Ik had trouwens wel een redelijk hoge dosering genomen voor een eerste keer, 25mg. Dus mochten jullie aan de 2cb kunnen komen neem niet meer dan 15 tot 20 mg de eerste keer.
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#11
De eerste keer heb ik ook niet veel gehad en was wel leuk maar zette ook niet zo door. Mocht je het een keer proberen weer neem dan bijv 15 gram.
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik had de eerste keer 'maar' 7,5 gram en dat was helemaal prima genoeg. Al zou ik de volgende keer wel 10 nemen.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#13
bobsacamano zei:
De eerste keer heb ik ook niet veel gehad en was wel leuk maar zette ook niet zo door. Mocht je het een keer proberen weer neem dan bijv 15 gram.
Klik om te vergroten...
Ik weet niet of meer nemen verstandig is voor Kessie, als ik lees dat het geen fijne ervaring was en ze op zoek zijn naar een positieve ervaring zoals mdma. Met truffels weet je het nooit en daar moet je wel voor open staan als je meer gaat nemen.

ZERO- zei:
Ik had de eerste keer 'maar' 7,5 gram en dat was helemaal prima genoeg. Al zou ik de volgende keer wel 10 nemen.
Klik om te vergroten...
Als je denkt dat je wel wat meer kan hebben dan de vorige keer os 2,5gr extra prima te doen denk ik.
K
KessieLid
01-01-2024, 00:00
#14
Wellicht gaan we het in de toekomst nog wel een keer proberen. Dan 15 gram of 2-cb en dan lekker in de natuur met mooi weer. Dan zal de ervaring een stuk positiever zijn denk ik.

Eind volgende maand mogen wel weer x gebruiken (3 maanden regel). Dus gaan we dat eerst maar een keer inplannen.

Wellicht ook een keer ghb proberen met z'n 2en :hearteyes: .
Als ik eraan kan komen natuurlijk.

Keep you posted :wave:
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Psychedelibee zei:
Als je dan truffels doet en meer neemt geef je er dan ook echt aan over, dus ook eventuele negatieve gedachtes. Hoewel niet altijd leuk kun je daar echt veel over jezelf van leren en misschien opgekropte dingen verwerken. Zie ook de minder leuke trips als een kans om een beter persoon te worden.
Klik om te vergroten...
Helemaal mee eens.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#16
Een echte psychedelic als psilocybine (de werkzame stof in truffels en paddo's) is iets heel anders dan MDMA, welke psychedelisch kán werken. MDMA/XTC is een drug die je neemt en waarvan je eigenlijk wel zeker weet dat je je er goed door gaat voelen. Het is een euforie opwekkende stimulant.

De echte psychedelica als psilocybine en LSD zijn een totaal ander iets. Het zijn geen magic feel good middelen die je ongeacht je huidige mentale staat een laagje euforie en empathie geven. Het zijn eerder spiegels, die je jezelf tonen en daarbij in je onderbewuste graven en alles wat daar zit meedogenloos aan je tonen. Dus je hebt zeker gelijk wat betreft met die gang met deuren die je liever niet opendoet.

Sommigen zeggen dan dat psychedelica niet iets is voor iedereen. Ik ben het daar slechts half mee eens. Aan de ene kant is het waar, omdat sommigen zich wezenloos schrikken van de onderdrukte angsten waar ze hun leven al mee rondlopen. Het gevolg kan dan zijn dat je er een traumatische ervaring bij hebt en dit dan nóg dieper wegstopt. Aan de andere kant, wanneer is het ooit een écht goed idee om die onderdrukte angsten daar maar te laten en de boel te negeren en verdoven met bepaalde pleziertjes en dergelijke. Ik ben er zelf van overtuigd dat het iedereen enorm goed zou doen om die angsten een keer onder ogen te komen. Het zal toch een keer moeten gebeuren, niet? En het mooiste is dat wanneer je dat doet, je beloont zult worden met echte diepe vreugde waarbij dat laagje euforie van MDMA compleet bij in het niet valt. :)
r
reverbLid
01-01-2024, 00:00
#17
Mindless zei:
Sommigen zeggen dan dat psychedelica niet iets is voor iedereen. Ik ben het daar slechts half mee eens.
Klik om te vergroten...

Ja, ik ben het zeker met je eens voor zover het onderdrukte gevoelens betreft. In de juiste setting kan het behulpzaam zijn om die spiegel eens voor te houden. Gevoelens worden wel versterkt en dan kun je beter een goede omgeving hebben. Om die reden, zou ik er wel mee uitkijken. Mijn regel is dat ik trip wanneer ik lekker in mijn vel zit.

Er is ook een groep mensen, die iets anders in elkaar zitten, ze kunnen waanideeën hebben, paranoia zijn. Om het plastisch uit te drukken, de bedrading is een beetje anders ingericht. Voor deze groep van gebruikers is het gebruik van psychedelische middelen sterk af te raden.

Nu ik er bij stil sta, ik zou leeftijd ook meenemen in de criteria, een zekere mate van volwassenheid in levenservaring en groei, is denk ik ook belangrijk om verantwoord die deuren open te zetten.

Trip ze :)
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Mindless zei:
Sommigen zeggen dan dat psychedelica niet iets is voor iedereen. Ik ben het daar slechts half mee eens. Aan de ene kant is het waar, omdat sommigen zich wezenloos schrikken van de onderdrukte angsten waar ze hun leven al mee rondlopen. Het gevolg kan dan zijn dat je er een traumatische ervaring bij hebt en dit dan nóg dieper wegstopt. Aan de andere kant, wanneer is het ooit een écht goed idee om die onderdrukte angsten daar maar te laten en de boel te negeren en verdoven met bepaalde pleziertjes en dergelijke. Ik ben er zelf van overtuigd dat het iedereen enorm goed zou doen om die angsten een keer onder ogen te komen. Het zal toch een keer moeten gebeuren, niet?
Klik om te vergroten...
In de basis ben ik het wel met je eens, probleem is alleen dat er een hoop mensen zijn die zich niet willen of kunnen openstellen voor de confronterende inzichten die psychedelica kunnen geven. In dat geval werkt het eerder averechts want dan heeft iemand er nog een trauma bij. Zulke mensen zouden er wellicht wel goed aan doen om psychedelica meer in therapeutische setting te gebruiken onder begeleiding van een professional.

reverb zei:
Mijn regel is dat ik trip wanneer ik lekker in mijn vel zit.
Klik om te vergroten...
Dit is wel zo verstandig inderdaad, alhoewel je juist ook met veel ervaring zou kunnen trippen als je niet lekker in je vel zit om zo aan de oorzaak te werken. Maargoed daar moet je natuurlijk zin in hebben, want dat zal niet echt een leuke trip worden dan. Als ik echt niet lekker in vel zit sla ik het trippen eigenlijk ook altijd over, alhoewel ik er soms door trippen ook wel eens achter gekomen ben in het verleden dat ik toen niet lekker in me vel zat maar het weg stopte.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#19
Goede punten reverb. Het is voor mij ook een voorwaarde dat ik goed in m'n vel moet zitten als ik ga trippen.

Dat iemand een zekere mate van levenservaring en volwassenheid moet hebben is zeker waar. Maar ook dit is weer iets wat twee kanten heeft vind ik. Naar mijn mening is de meeste ervaring en "volwassenheid" die je opdoet in het dagelijks leven een cultureel iets. Normen en waarden bijvoorbeeld zijn maar dingen van deze tijd en locatie. Veel van die ervaring is nou juist vaak het probleem bij mensen. Vastgeroest zitten in bepaalde geloven en dergelijke. En laat psychedelica nou juist een ideaal iets zijn om nou eens vragen te stellen over bepaalde opvattingen die je altijd als gefixeerde waarheden zag. Maar goed, het blijft een moeilijk punt want het is maar net hoe je het bekijkt. Het is zeker geen goed idee om bijvoorbeeld maar iedereen paddo's te gaan voeren. :wink:

Psychedelibee,

Psychedelica in een therapeutische setting is inderdaad ideaal voor zulke mensen. En het klopt wel ja, de meeste mensen zijn lang niet zo open-minded als ze graag denken dat ze zijn.

Ik begin altijd met trippen wanneer ik lekker in m'n vel zit. Maar dat wil niet zeggen dat zo'n trip zelf niet allemaal narigheid naar boven haalt. Maar op dat vlak ben ik wel een aparte (waarschijnlijk niet onder mede psychonauten maar goed :wink: ). Ik zoek in een trip vaak de extremen op. Een trip die alleen maar happy happy joy joy is, is voor mij niet echt interessant. Laat het me allemaal maar zien. :wink:
r
reverbLid
01-01-2024, 00:00
#20
Mindless zei:
....
Normen en waarden bijvoorbeeld zijn maar dingen van deze tijd en locatie. Veel van die ervaring is nou juist vaak het probleem bij mensen. Vastgeroest zitten in bepaalde geloven en dergelijke. En laat psychedelica nou juist een ideaal iets zijn om nou eens vragen te stellen over bepaalde opvattingen die je altijd als gefixeerde waarheden zag. ....
Klik om te vergroten...

Goed gezegd, ik denk ook weleens dat het domweg goed zou zijn voor iedereen met enige verantwoordelijkheid en macht (vooral met veel macht), een keer te trippen. Even over die gesloten muur kijken, totale verbondenheid ervaren.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."