Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPaar kleine voorvraagjes DMT!

Paar kleine voorvraagjes DMT!

21 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
Y
YaizerLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo iedereen,

Ik ben dus van plan (weten de meeste waarschijnlijk al door mijn enthiousasme op het forum) om dmt te doen. Het staat vast dat dit morgen in de loop van de avond zal gaan gebeuren.

Er is 300 mg n,n dmt aanwezig en we zijn met z'n drieeën.


(ja ik heb die hele dmt handleiding gelezen maar het is echt een kunst om het goed te roken).
Vragen:

Roken
We hebben dus een glazen pijp. Hij heeft een langwerpige dunne hals en einidgt met een holle bol. Hier zit aan de bovenkant een klein gaatje. Een freebase pijp / dmt pijp lijkt er veel op.
Moet hier nou wel of niet van dat staalspons in of moeten we een laage as erin doen, dmt en daarover heen nog een laagje as en zorgen dat het niet verbrandt maar smelt (dus spelen met het vuur). En waar moet dit as van zijn...sigaretten, papier?

Een vriendin van mij beweert dat een eerste keer breakthrough bijna onmogelijk is. Dit omdat als je de eerste hijs neemt niet verder kan / wil hijsen omdat het te "overwhelming" is. Is dat echt zo erg of denken jullie dat het wel lukt om nog twee extra hijsen van te nemen?

Setting
Veel mensen op verschillene tripreport, zoals op erowid, en andere sites beweren dat het het best is om in een kamer te zijn waar het licht een beetje gedimpt is. Vinden jullie dat ook? Ik heb namelijk glowsticks en zou ze graag door de kamer willen zien liggen.

Muziek? echt een must om op de hebben? Ik hoor vaak dat er een soort "dmt roes geluid" aanwezig is en als een breakthrough echt kan plaatsvinden is het toch niet meer van toepassing?

Dosis
Ik loop dus heel erg tegen die dosis aan te bonken. Het punt is dat een breakthrough (hyperspace etc) mij echt geweldig en bijzonder lijkt. Het punt is dat het niet gemakkelijk te krijgen is.
Iedereen heeft zo'n 100 mg ter beschikking. Ik zou er voor kunnen kiezen om twee keer 50 mg te doen die avond. Een breakthrough op 50 mg is mogelijk. Het probleem is dat ik nog een amateur eerste klas ben in het roken van dmt en er dus hoogstwaarschijnlijk veel verloren gaat bij het per ongeluk verbranden hiervan.

Zou ik dan voor de 55 tot 70 mg gaan en dan de overige bewaren voor later die avond of een ander moment. Vinden sommige dat te veel voor de eerste keer?


Dit waren wel mijn vragen...mensen die nog tips hebben om mij voor te bereiden? Ik hoor van veel dat je voorbereiden op zoiets niet bestaat.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#2
Spannend man, ben erg benieuwd naar hoe je het gaat ervaren.

Ik kan je helaas geen antwoorden op je vragen geven, heb (nog) geen dmt gedaan.
E
ElvenSpiceLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hey Yaizer!

Goed dat je nog even hier komt want DMT roken is inderdaad erg lastig. Ik denk dat je een soort gelijk ontwerp hebt als de eagle bill pipe, zie google images. Wat erg goed werkt is als je de crystallen gewoon in de glaze bol doet en de boven kan afdekt met wcpapier zodat de dmt damp niet kan ontsnappen via de boven kant. Probeer met een kaarsje het pijpje evenwijdig te verhitten zodat het meeste smelt er een dikke witte damp ontstaat. Als die redelijk dik is dan kan je het inhaleren en kan je iemand anders nog de restanten laten verhitten zodat je alles meepakt. Adem langzaam en diep in, te snel werkt niet goed.

Gedimde kamer is wel aan te raden, eerste keer kan je ook zachtjes muziek op zetten. Fijne mantra kan goed werken om in een diepe meditative trip te komen.
Het is een mystieke ervaring dus ga ook met die intentie erin. Je kan het als enorm hypen en vet vinden, maar wat beter werkt en aanvoelt is als je het accepteerd als iets wat je altijd al heb gekend.

Laat je zelf meenemen en wees niet bang voor het onbekende, je kan er namelijk veel van leren als je er open voor staat met een bepaalde houding :wink:

Hoop dat je een mooie eerste kennismaking hebt!
Y
YaizerLid
01-01-2024, 00:00
#4
Bedankt voor je reactie ten eerste!

Dus de dmt in de glazen bol stoppen, zonder as of staalwol? Bovenkant afdekken met iets simpels en dan met een kaarsje heel zachtjes alles gelijkmatig verhitten. Alle tijd hierboor toch?
(het is de zelfde pijp alleen zonder het dopje boven op, het is eerder een soort crack pipe)

Dan langzaam naar binnen teugen, zoveel mogelijk. Niet proberen te hoesten. Inhouden en als ik nog meer kan hijsen doen.


Ja ik ben gewoon excited voor de trip die in mijn ogen geweldig is. Ik hoop op de meest bijzonder, mystieke ervaring die ik ooit ga hebben. Hoop er veel van op te kunnen pikken. Heb er gewoon zin in.

Morgenavond al, och och :grin:
E
ElvenSpiceLid
01-01-2024, 00:00
#5
Yep, ben benieuwd naar je bevindingen. Reportjes over DMT kom je niet enorm vaak tegen dus altijd een goede toevoeging :)
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Het roken van DMT is best een kunst en vraagt wat oefening. Sowieso zorgen dat er geen directe vlam op de DMT gaat, verder ken ik je pijpje niet dus vind het lastig er tips over te geven.

Probeer er zonder verwachtingen in te gaan, dat helpt enorm. En ga er sowieso maar vanuit dat je zeer waarschijnlijk geen breakthrough gaat krijgen de eerste keer, is dat wel zo dan is dat alleen maar mooi meegenomen. Ondanks dat is DMT ook enorm bijzonder zonder dat je daadwerkelijk een breakthrough hebt. Om zo diep mogelijk te gaan is het wel belangrijk om na die eerste hit nog zoveel mogelijk hits te nemen. Dat is echter best lastig omdat je vrijwel direct de effecten merkt en je na 1 hit al heel raar gaat voelen. Na 2 a 3 hits begint alles om je heen al te verdwijnen en zul je niet eens de pijp meer zien die je in je handen hebt. Om toch zoveel mogelijk hits te kunnen nemen is het daarom wel handig als je van te voren aan een van je vrienden vraagt of die op jouw teken de pijp van je over kan nemen. Daarna ga je lekker liggen en laat je je meevoeren naar de bijzondere dimensies van DMT. Nogmaals, ook zonder breakthrough gaat DMT heel erg diep en zul je overdonderd worden door de visuals en de bodyhigh. Krijg je echt een breakthrough dan is dat echt weer van een andere orde en eigenlijk niet te beschrijven.

Wat betreft de setting, een donkere kamer is fijn en glowsticks zullen echt niks gaan toevoegen. Je zult uiteindelijk toch gewoon je ogen dicht hebben of de kamer niet eens meer kunnen zien als je wel je ogen dicht hebt. Wel is het zo dat licht enorm kan afleiden. Een rustig muziekje kan ook wel fijn en vraag je vrienden om tijdens je trip stil te zijn. Ik heb eens gehad dat er vrienden bij waren die aan het praten waren en dat leidde echt enorm af. Tegelijk was ik ook zodanig weg dat ik niet in staat was om ze te vragen om stil te zijn.

Qua dosering zou ik eerlijk gezegd ofwel voor 50 om 50 gaan of 40 om 60. De eerste keer zul je waarschijnlijk sowieso veel verbranden en wellicht niet genoeg hits durven nemen. De tweede keer maak je dan wat meer kans op een breakthrough. En wacht minstens een uur tussen doseringen, dan weet je zeker dat het weer vol werkt daarna.

Een laatste tip die eigenlijk voor alle psychedelica geldt, geef je over aan de ervaring. DMT kan enorm overdonderend zijn waardoor je er volledig aan overgeven best lastig kan zijn, maar wanneer je dit toch lukt dan zul je vanzelf veel dieper gaan.

Veel plezier! Hoop dat het een mooie eerste ervaring mag worden voor je.
Y
YaizerLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ten eerste bedankt voor alle reacties, beetje stom dat ik deze avond dan weer laat thuis kom. Voor de rest kiplekker maar hoop dat ik morgen niet te moe ervoor ben. Gelukkig kan ik je uitslapen! :grin:



Of een reportje komt hangt heel erg van de trip af. Wordt hij heel persoonlijk en bijzonder laat ik het liever als een gedachte achter. Is het gewoon heel tof, mystiek etc zou ik best even een reportje kunnen schrijven :grin: :grin:

ElvenSpice zei:
Yep, ben benieuwd naar je bevindingen. Reportjes over DMT kom je niet enorm vaak tegen dus altijd een goede toevoeging :)
Klik om te vergroten...
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#8
Je bent het aan je community verplicht een report te schrijven!

Nee hoor, zelf weten. :wink:
Y
YaizerLid
01-01-2024, 00:00
#9
Vannacht leuke avond gehad waar zo'n twee bier over de hele avond ging (weinig dus) en wat pep door heen ging (en heel wat wiet maar tijdens pep is dat simpelweg te verwaarlozen). Stond niet op de planning maarja je weet hoe het gaat. Het probleem was dat de pep echt heel goed uitwerkte. Voelde me goed en had nergens last van. Dit heb ik jammer genoeg gemerkt tijdens het slapen.

Ik heb dus tot nu toe geen slaap gehad en het gaat hem ook niet worden tot 22:00. Wauw wist niet dat slapeloosheid zo erg op dit kon zijn maar het is gewoon niet mogelijk.

Vannochtend nog goed over nagedacht om het te bestrijden met benzo's en zo toch mijn rust te kunnen pakken voor deze avond. Heb het niet genomen.

Denk dat drugs met drugs bestrijden op zijn tijd in het hoognodige kan maar niet nu. Mijn lichaam moet zoveel mogelijk gereinigd zijn voor vanavond van alle drugs. Om er dan nog wat benzo's bij te gooien is geen slim idee.

Dus met behulp van een soort eigen-meditatie toch nog mijn rust ergens kunnen pakken. Heb dit zo'n 7 uur gedaan. Ben op dit moment gewoon moe / lui. Een hele hele zachte hoofdpijn. Dit is wel allemaal te verwaarlozen ben alleen bang dat ik vanavond ga instorten.

Uit voorzorg dus de tijden wat meer naar voren gehaald. Het staat dus rond 19:30 op de planning voor mij. (voor de andere twee om 19:00 en 20:00). Ik voel me mentaal goed. Mijn leven gaat goed en heb geen één stress iets. Alles is op orde in mijn leven hoe het hoort.

Dus de beslissing genomen om het door te laten gaan ook al heb ik niet kunnen slapen deze nacht.

Wel paar dingen wat ik kan verklappen wat er in deze trip bij mij wordt gedaan.
Op het moment dat ik ga liggen en weg ga moet ik een glimlach hebben. Een glimlach doet wonderen en zal mijn trip in mijn ogen positief beïnvloeden. Ook zal er als ik langzaam ga liggen zachtjes een hand op mijn voorhoofd gelegd worden. Dit om rust te brengen over mij.

De dosis hou ik nog voor mij zelf en ik gok dat er morgenochtend een trip report wordt geschreven erover maar ik moet dan even kijken hoe ik me dan voel.

Fijne avond allemaal, zal vanavond misschien een klein berichtje achterlaten voordat ik ga slapen hoe het was gegaan.
Y
YaizerLid
01-01-2024, 00:00
#10
Oke laatste keer op een rijtje voor het roken.

Ik stop de dmt in de kleine glazenbol. Dek het kleine gaatje af boven de glazen bol tijdens het vervarmen van de dmt.

Met een kaarsje (waxine lichtje) kom je heel heel voorzichtig met een draaiende, verspreidende beweging langzaam langzaam omhoog tot je merkt dat er iets met de dmt gebeurd (smelt dus). Zorg je dat alles alles even wordt gesmolten / vervarmd. Je zorgt dat je de klap gaat opvangen met je longen en neemt niet te snel maar goed gecontroleerd een hijs van die pijp. Houdt het zo lang mogelijk in en probeer hoe dan ook niet de hoesten. Als er nog over is, opnieuw (met een iets sneller tempo zodat de tripper niet al weg begint te trippen wat hoogstwaarschijnlijk wel gaat gebeuren) verwarm je de overige dmt en help je de tripper deze te nemen.

Voor de rest als sitters gewoon stil zijn en de tripper laten genieten van zijn reis.

Twee vragen waarmee ik nog mee zit, wie is mij redder :grin:
1. Komt de witte rook "automatisch" als je het langzaam verwarmt?
2. Is er nog een houdbaarheidsdatum of iets dergelijks op die dmt rook? Zo niet neem ik goed de tijd om alles perfect te laten smelten en zo min mogelijk te laten verbranden.

Groetjes! :grin: Zoveel zin in!!! :grin:
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#11
Heel veel plezier Yaizer!!
Y
YaizerLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mindless zei:
Heel veel plezier Yaizer!!
Klik om te vergroten...

Bedankt, zal goed komen.

Lichte hoofdpijn jammer genoeg maar het zal ook nooit een keer perfect zijn.
Zal mijn trip niet beïnvloeden, heb namelijk net aan de entiteiten gevraagd of ze goed voor mij zullen zorgen voor mijn eerste keer dmt :wink:
Y
YaizerLid
01-01-2024, 00:00
#13
Net alle drie geprobeerd en totaal mislukt.
Kan iemand mij zijn telefoonnummer appen (misschien met FaceTime) waar ik "vragen" aan kan stellen? We hebben allemaal nog 1 dosis van 40 Mg.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ben je al gelanceerd?
D
De Mooiste TheeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Hallo Yaizer

heb in het dmt handboek iets geplaatst waar je misschien wat aan hebt. Zo gaat er het minst verloren en heb je de grootste kans op een mystieke ervaring

Zou verder geen alcohol nuttigen voordat je dmt gaat roken, Heb meerdere keren gehad dat alcohol remmend werkt (zelfs na 2 biertjes)
Y
YaizerLid
01-01-2024, 00:00
#16
Een reizer in nood :(
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Wat lukt er precies niet? Misschien ook handig om een foto van je pijp te uploaden, dan hebben wij een beter idee hoe je het roken moet.
Y
YaizerLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ja ja....
De tweede keer ging "iets" beter. Wist eindelijk hoe nu die plastic smaak proeft. Had maar echt een hele hele lichte trip van 4 minuten maar het was gewoon nog "net" niet een lichte dmt trip. Had de eerste minuut heel veel moeite om het zware gevoel die ik had. Net of ik onderwater was te accepteren. Toen ik mijn ogen sloot had ik een veel breder beeld dan ons normaal beeld. Heel apart. Was erg onrustig met de gedachtens: "ik heb niet geslapen, heb vannacht drugs gebruikt waarom gebruik je nu dmt" en er waren twee Japanse vrouwen die enorm lange handen hadden die mij gerust stelde en kom het gevoel accepteren. Na dat er een schilderij in de kamer (ook een soort Japanse vrouw) een beetje tot leven kwam had ik voor de rest niks.

Erg jammer en het "net" niet gevoel is erg vervelend maar gelukkig werd ik gerust gesteld. De avond is dus totaal anders gelopen als gedacht. Ik heb echt een procent kunnen proeven van het "normale" effect.

Toch is het een zo ander gevoel als andere psychedelica. We wilden nog changa halen bij iemand om het toch nog te proberen maar heb de keuze gemaakt om het vanavond hierbij te laten. Het was niet de avond en moet dat accepteren.

Volgende keer beter :)
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Jammer!

Wilde het eerder niet zeggen om je trip te verpesten, maar de hele voorbereiding met een nacht doorhalen op de pep is natuurlijk gewoon waardeloos. Als je echt een diepe en mystieke ervaring wilt moet je je eigen lichaam en geest en bovendien de DMT respecteren door er goed uitgerust in te gaan.

Het is maar goed dat jullie geen changa hebben gehaald, want dat had nog wel eens gevaarlijk voor je kunnen worden. In changa zitten MAO remmers en dat is gevaarlijk in combinatie met veel drugs waaronder ook speed.

Voor een volgende keer is Changa wel een aanrader trouwens, want dat rookt veel gemakkelijker. Kun je zelfs een jointje van draaien. En je krijgt er zeker een goed beeld van DMT van, alhoewel een breakthrough er wel moeilijker mee is. Maar het is zeker ook een bijzondere ervaring en duurt ook wat langer dan DMT.
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik zie dit topic nu pas eigenlijk. Maar ik weet wel wat voor een pijp je hebt volgens mij en die is echt niet geschikt voor DMT je hebt iets nodig waar veel rook in kan verzamelen. Een freebaase pijpje lukt dat niet echt mee. Waarschijnlijk heb je je DMT verbrand en het beetje damp wat je hebt binnen gekregen is veel te weinig geweest.

HEt is zoals Bee al zei een kunst om het goed te roken.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."