#1
Ik heb dit even naar het juiste subforum verplaatst.
Het meeste is eigenlijk wel gezegd inmiddels. Begin qua dosering met een half bakje ofzo, het verschilt enorm hoe mensen erop reageren namelijk. Voor sommigen is dat halve bakje al best een heftige ervaring, voor anderen is het te weinig. Maarja heb je de pech dat het wat weinig was dan is het een volgende keer beter. Bijdoseren werkt met psychedelica slecht in het versterken van de effecten en is dus vooral zonde.
Naar buiten gaan is mooi, maar zeker de eerste keer kun je beter wachten tot je op de piek zit en voelt dat het wel kan of bij voorkeur nog even wachten tot de piek weer voorbij is. Mensen tegenkomen als je aan het trippen bent kan nogal vervelend zijn, je gaat al snel denken dat iedereen door heeft dat je aan het trippen bent terwijl dat eigenlijk wel mee valt natuurlijk. Het kan als je vol aan het trippen bent ook gevaarlijk zijn om de straat op te gaan, zo heb ik eens aan de LSD een vriend van me van de weg af getrokken omdat er heel hard auto's voorbij reden en hij dat niet door had.
Over een bad trip zou ik me niet echt zorgen maken, zorg dat je goed in je vel zit die dag en dat je er in zin hebt. Heb je toch mindere gedachten dan is het beste wat je kunt doen om die gewoon over je heen te laten komen. Juist er tegen vechten zorgt uiteindelijk voor bad gaan, want dan kom je in een neerwaartse spiraal terecht. De kunst van het trippen is accepteren en los laten, iets wat je in het dagelijks leven ook enorm kan helpen trouwens. Verder heeft muziek ook een extreme invloed op de sfeer, dus een ander nummer opzetten kan echt een wereld van verschil maken.
Verder zou ik zoals al gezegd ook niet teveel gaan plannen, op dat moment vind je toch vaak in enen hele andere dingen leuk. Simpelweg verwonderd zijn door de visuele effecten kun je je vaak al uren mee vermaken. Zorg in ieder geval dat je van te voren genoeg eten en drinken in huis hebt gehaald en dat je eventueel het eten ook al bereid hebt als dat nodig is. Daar wil je je tijdens het trippen niet mee bezig houden namelijk. Daarnaast is het ook wel handig om vast wat muziek klaar te zetten die jullie allemaal wel leuk lijken tijdens het trippen. Bij voorkeur iets wat een beetje trippy of spacend is, maar niet te duister. Verder kun je eventueel wat makkelijk verteerbare films klaar leggen en eventueel een spelcomputer hebben klaar staan. Kijk er niet gek van op als elektronica in enen heel raar gaat doen als je aan het trippen bent trouwens. Ik ben wel eens tijdens een truffel trip een uur bezig geweest met de playstation aan te krijgen, waarop ik uiteindelijk geconcludeerd had dat die stuk was. Na de trip kreeg ik hem uiteraard direct aan.
Ik weet niet of jullie blowen, maar mochten jullie dat graag doen dan raad ik jullie aan hier voorzichtig mee te zijn tijdens het trippen. Wiet versterkt psychedelica enorm en kan de negatieve gedachtengang soms ook versterken. Wacht sowieso met blowen tot je het idee hebt op de piek te zitten. Vind je de effecten heftig dan wacht je beter helemaal even met wiet, heb je het idee het er wel bij te kunnen hebben dan kun je beter even rustig met 1 of 2 trekjes beginnen om te kijken wat het met je doet.
Veel plezier in ieder geval!
Het meeste is eigenlijk wel gezegd inmiddels. Begin qua dosering met een half bakje ofzo, het verschilt enorm hoe mensen erop reageren namelijk. Voor sommigen is dat halve bakje al best een heftige ervaring, voor anderen is het te weinig. Maarja heb je de pech dat het wat weinig was dan is het een volgende keer beter. Bijdoseren werkt met psychedelica slecht in het versterken van de effecten en is dus vooral zonde.
Naar buiten gaan is mooi, maar zeker de eerste keer kun je beter wachten tot je op de piek zit en voelt dat het wel kan of bij voorkeur nog even wachten tot de piek weer voorbij is. Mensen tegenkomen als je aan het trippen bent kan nogal vervelend zijn, je gaat al snel denken dat iedereen door heeft dat je aan het trippen bent terwijl dat eigenlijk wel mee valt natuurlijk. Het kan als je vol aan het trippen bent ook gevaarlijk zijn om de straat op te gaan, zo heb ik eens aan de LSD een vriend van me van de weg af getrokken omdat er heel hard auto's voorbij reden en hij dat niet door had.
Over een bad trip zou ik me niet echt zorgen maken, zorg dat je goed in je vel zit die dag en dat je er in zin hebt. Heb je toch mindere gedachten dan is het beste wat je kunt doen om die gewoon over je heen te laten komen. Juist er tegen vechten zorgt uiteindelijk voor bad gaan, want dan kom je in een neerwaartse spiraal terecht. De kunst van het trippen is accepteren en los laten, iets wat je in het dagelijks leven ook enorm kan helpen trouwens. Verder heeft muziek ook een extreme invloed op de sfeer, dus een ander nummer opzetten kan echt een wereld van verschil maken.
Verder zou ik zoals al gezegd ook niet teveel gaan plannen, op dat moment vind je toch vaak in enen hele andere dingen leuk. Simpelweg verwonderd zijn door de visuele effecten kun je je vaak al uren mee vermaken. Zorg in ieder geval dat je van te voren genoeg eten en drinken in huis hebt gehaald en dat je eventueel het eten ook al bereid hebt als dat nodig is. Daar wil je je tijdens het trippen niet mee bezig houden namelijk. Daarnaast is het ook wel handig om vast wat muziek klaar te zetten die jullie allemaal wel leuk lijken tijdens het trippen. Bij voorkeur iets wat een beetje trippy of spacend is, maar niet te duister. Verder kun je eventueel wat makkelijk verteerbare films klaar leggen en eventueel een spelcomputer hebben klaar staan. Kijk er niet gek van op als elektronica in enen heel raar gaat doen als je aan het trippen bent trouwens. Ik ben wel eens tijdens een truffel trip een uur bezig geweest met de playstation aan te krijgen, waarop ik uiteindelijk geconcludeerd had dat die stuk was. Na de trip kreeg ik hem uiteraard direct aan.
Ik weet niet of jullie blowen, maar mochten jullie dat graag doen dan raad ik jullie aan hier voorzichtig mee te zijn tijdens het trippen. Wiet versterkt psychedelica enorm en kan de negatieve gedachtengang soms ook versterken. Wacht sowieso met blowen tot je het idee hebt op de piek te zitten. Vind je de effecten heftig dan wacht je beter helemaal even met wiet, heb je het idee het er wel bij te kunnen hebben dan kun je beter even rustig met 1 of 2 trekjes beginnen om te kijken wat het met je doet.
Veel plezier in ieder geval!
