Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVoorbereiding eerste keer truffels

Voorbereiding eerste keer truffels

32 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
S
Sally TessioLid
01-01-2024, 00:00
#1
Yaizer zei:
Glowsticks!
Breek ze langszaam in het donker en kijk goed wat er gebeurd, wonderbaarlijk!

Voor de rest was mijn eerste dosis (en eerste keer psychedelica) ~13.5 gr. Was achteraf veelste veel omdat hele gezichten totaal vervormden in dieren hoofden en noem maar op. Later vaker getript op 13+ gr en nooit meer zo hard gegaan als toen.

Ik denk dat fantasie en de nieuwheid een grote rol daarin speelt.
Klik om te vergroten...
Thanks voor je input man. :handok: Glowsticks, ik zal eens kijken. :grin: Ik ben benieuwd wat ik allemaal kan verzinnen bij onderstaande art. Je zou denken dat er zat gebeurd als je naar zoiets kijkt met wat psychedelische muziek op.

Mindless zei:
He he, bij mijn eerste trip ooit kregen mijn vrienden ook heel erg realistische dierenhoofden. Zoiets heb ik later nooit weer meegemaakt met psilocybine. Ik dacht laatst nog aan die trip en kon vreemd genoeg bijna alles tot in detail herinneren, zo'n 10 jaar later nu. Ik denk dat ik er van het weekend een laat trip report over schrijf.

Ben wel heel benieuwd naar Sally Tessio's bevindingen straks. Altijd leuk om dat te zien/horen/lezen: iemand's eerste keer echte psychedelica.
Klik om te vergroten...
Nice man, schrijf er een mooi reportje over, zou ik graag lezen! :grin:
Ik ben ook erg benieuwd. Ik hoop zelf dat het wel een vrij diepe trip wordt. Niet alleen hallucinaties and a good time, maar ook iets betekenisvol wat ik bij me kan houden en iets van kan leren. Misschien is dat wat teveel gevraagd, maar we gaan zien hoe of wat. :innocent:
S
Sally TessioLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik heb inmiddels een tijdje terug voor het eerst op truffels getript en wil jullie danken voor de geboden hulp. De voorbereidingen die ik heb getroffen waren in orde, afgezien van het late arriveren van mijn tripmaatje. Het is helaas niet geworden wat ik er van had verwacht, omdat de trip een periode lang een donkere en oncomfortabele wending nam. Ik voel er op het moment niet zoveel voor om er een trip report over te schrijven. Dat heeft niet zoveel te maken met de trip zelf, maar vooral omdat ik denk dat ik niet helemaal eerlijk kan zijn over de ervaring en de dynamiek die er ontstond in de wetenschap dat ik mijn tripmaatje daar bijvoorbeeld mee kan kwetsen, mocht hij dit lezen. Ik denk wel dat het een boeiende ervaring is, die aangeeft hoe zekere nuances de trip heel sterk kunnen kleuren. Misschien dat ik het op een later moment alsnog doe. Ik zit namelijk ook qua tijd nogal packed op het moment.

Nogmaals bedankt!
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Sally Tessio zei:
Ik voel er op het moment niet zoveel voor om er een trip report over te schrijven. Dat heeft niet zoveel te maken met de trip zelf, maar vooral omdat ik denk dat ik niet helemaal eerlijk kan zijn over de ervaring en de dynamiek die er ontstond in de wetenschap dat ik mijn tripmaatje daar bijvoorbeeld mee kan kwetsen, mocht hij dit lezen. Ik denk wel dat het een boeiende ervaring is, die aangeeft hoe zekere nuances de trip heel sterk kunnen kleuren.
Klik om te vergroten...
Ik kan me goed voorstellen dat dit een belangrijke reden is zo'n report hier niet openbaar te delen.

Het kan echter wel goed zijn voor jezelf om de ervaring toch op te schrijven, het zij via een trip report of gewoon een korte samenvatting van de dingen waar je/jullie tegenaan liepen. Dit hoeft zeker niet openbaar gedeeld te worden, maar kan wel als reminder dienen voor jezelf bij een volgende trip. Daarnaast is het opschrijven van de ervaring ook vaak een goede manier om het voor jezelf een plek te geven in je hoofd. Punt is dat dit soort ervaringen en inzichten na verloop van tijd namelijk toch vaak verwateren.
L
LangspeelplaatLid
01-01-2024, 00:00
#4
Psychedelibee zei:
Punt is dat dit soort ervaringen en inzichten na verloop van tijd namelijk toch vaak verwateren.
Klik om te vergroten...

Vergankelijkheid vind ik een zeer aangenaam gegeven. De nare trip hoeft ook niet per se representatief te zijn en om die reden hoef je er, lijkt mij, ook niet te zwaar aan te tillen. Het is interessant dat je de krochten van je donkere geest opzoekt, maar ik zou me er zeker niet proberen door te laten beïnvloeden. Wel kun je er inderdaad proberen een les uit te halen, maar ik zou eerder de focus leggen op de wat opgewektere thema's die je binnen de trip beleeft.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Langspeelplaat zei:
Vergankelijkheid vind ik een zeer aangenaam gegeven. De nare trip hoeft ook niet per se representatief te zijn en om die reden hoef je er, lijkt mij, ook niet te zwaar aan te tillen. Het is interessant dat je de krochten van je donkere geest opzoekt, maar ik zou het me zeker niet door proberen te laten beïnvloeden. Wel kun je er inderdaad proberen een les uit te halen, maar ik zou eerder de focus leggen op de wat opgewektere thema's die je in je trip beleeft.
Klik om te vergroten...
Je hoeft er ook niet direct heel zwaar aan te tillen. Maar zowel de positieve als negatieve dingen in een trip zijn toch vaak in zekere mate ook een reflectie van dingen waar je in het dagelijks leven tegenaan loopt en kunnen als zodanig ook als les gezien worden. Maar het gewoon simpelweg opschrijven kan soms al helpen om het wat meer in perspectief te plaatsen.

Bovendien las ik tussen de regels door dat de negatieve lading ook grotendeels door de interactie met zijn tripmaatje kwam, dus kan het helpen om daar voor een volgende trip meer rekening mee te houden.

Ik zeg dus niet dat hij überhaupt iets moet opschrijven en als hij dat doet enkel de negatieve dingen. Het enige wat ik zeg is dat de ervaring opschrijven kan helpen als reminder voor een volgende trip of gewoon simpelweg om het nu allemaal goed in perspectief te plaatsen.
L
LangspeelplaatLid
01-01-2024, 00:00
#6
Psychedelibee zei:
Bovendien las ik tussen de regels door dat de negatieve lading ook grotendeels door de interactie met zijn tripmaatje kwam, dus kan het helpen om daar voor een volgende trip meer rekening mee te houden.
Klik om te vergroten...

Ik kan het me eerlijk gezegd niet voorstellen met iemand samen te trippen en zodoende elkaars trip beïnvloedt. Ik raad het na mijn eenmalige Ayahuasca ervaring ook af; Ik ging daar zeer onbevangen in en wist totaal niet wat me stond te wachten. De eerste dag overweldigde het me zo dat ik ging communiceren met mensen om me heen, omdat ik niet wist wat ik met mezelf aan moest. Dit heeft mijn eerste trip redelijk vergald. Om het in een beeldspraak uit proberen te leggen: Het was alsof ik een woestijn werd gedropt, zonder landkaart, vreemde mensen die mijn taal niet spraken, en ik moest zelf de weg maar zien te vinden. Zeer beangstigend, maar achteraf was dat eigenlijk de mooiste les die ik heb geleerd; je moet het zelf doen en er zelf uit zien te komen. Zodra je jezelf laat beïnvloeden door de ander raak je sowieso verdwaald is mijn bescheiden mening. De volgende dag bij de ceremonie ging ik met deze 'wijsheid' de volgende trip aan en dat was een hele heftige, maar ook hele mooie ervaring. De angsten die ik de eerste dag beleefden waren niet meer aan de oppervlakte. Dus @Sally Tessio, wellicht is het een idee om samen de trip aan te gaan, maar je zo min mogelijk met de ander te bemoeien, hoe moeilijk dat ook zal zijn. Dat zorgt ervoor dat jouw trip zo puur mogelijk blijft.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#7
@Langspeelplaat, ik denk dat het ook heel erg afhangt van met welke intentie je tript. Bij een Ayahuasca ceremonie komt iedereen echt voor een persoonlijke innerlijke reis en dan wil je inderdaad zo min mogelijk communiceren met de ander aangezien dat enkel afleidt of zelfs tot problemen kan leiden.

Dat is ook hoe ik eigenlijk altijd trip, voor de innerlijke reis. Daarom trip ik vaak ook bijvoorkeur alleen of met iemand die dit respecteert en me zoveel mogelijk met rust laat. Maar ik heb ook genoeg vrienden die trippen meer als een sociale aangelegenheid zien en juist tijdens de trip wel enorm op zoek zijn naar contact. Als ik met die vrienden trip wil ik soms me nog wel even terug trekken of accepteer op dat moment gewoon dat het niet zo'n diepe innerlijke reis gaat worden.

Uiteindelijk is het vooral belangrijk om van te voren duidelijk te hebben met welke intentie iedereen tript die mee doet inderdaad en als dit niet op elkaar aansluit moet je er goed over nadenken of je het dan wel wilt doen.
S
Sally TessioLid
01-01-2024, 00:00
#8
@Langspeelplaat & @Psychedelibee

Bedankt voor de reacties. Ik hoor weleens vaker members op DF zeggen dat iets als een bad trip niet echt bestaat, omdat een dergelijke trip juist ook informatie bevat waar je iets mee kunt. Daar ben ik het denk ik wel mee eens, al zou ik het zelf wel naar vinden als je echt volledig door de mangel wordt gehaald. In mijn geval kan ik er niet zoveel mee omdat de stressor niet zo zeer gedachten over mezelf en mijn leven waren, maar eigenlijk voor een substantiële periode mijn tripmaatje was. Voor mijn gevoel kwam de negativiteit vanuit hem en stak die mij aan. Dit neem ik hem overigens absoluut niet kwalijk, dat is natuurlijk het risico wat je loopt met dat soort middelen. Het maakte dat ik in gedachtekronkels terecht kwam als: 'Tyfuszooi, ik had hier heel erg naar uitgekeken en nu wordt het niet de bijzondere ervaring die het had kunnen zijn. Was ik maar gewoon alleen, dat was nu de ultieme vrijheid geweest'. Het lukte me niet meer uit dat soort gedachten te ontsnappen en me geïntimideerd te voelen door de situatie en de dynamiek die er ontstond.

We zijn inmiddels alweer een tijdje verder en ik ben inmiddels wel blij met de ervaring. Ik vond de positieve aspecten echt heel bijzonder; het open praten met mijn tripmaatje tegen het einde van de trip en de vormen, kleuren, extreme gevoeligheid voor geluid of juist de afwezigheid ervan, etc. Ik heb een hele tijd naar een schilderij zitten kijken wat mijn grootvader heeft gemaakt, een vergezicht van een oceaan met wolken erboven. Op een gegeven moment was het niet meer te onderscheiden wat nou de horizon was en ik begon het schilderij op een hele andere manier te bekijken. Heel indrukwekkend, ik kon het niet onderdrukken voortdurend erom te lachen en vol bewondering alles in me op te nemen. Absoluut iets wat ik vaker wil gaan doen.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Sally Tessio zei:
In mijn geval kan ik er niet zoveel mee omdat de stressor niet zo zeer gedachten over mezelf en mijn leven waren, maar eigenlijk voor een substantiële periode mijn tripmaatje was. Voor mijn gevoel kwam de negativiteit vanuit hem en stak die mij aan.
Klik om te vergroten...
Ook hier kun je denk ik toch echt wel wat uithalen en dat is vooral hoe je daar mee omgaat op zo'n moment. Dus accepteren dat hij in een negatieve flow zit en hem hierbij steunen of met rust laten zonder het je eigen ervaring volledig te laten verpesten. Maar ik snap tegelijk ook dat dit heel lastig is als je net begint met trippen en dat je bovendien ook gewoon baalt omdat je wat anders had voorgesteld bij je eerste trip.

Wat je er verder wellicht uit kunt halen is dat vaker met hem trippen wellicht ook niet een goed idee is, maar of je dat ook zo vind is natuurlijk aan jou.

Sally Tessio zei:
We zijn inmiddels alweer een tijdje verder en ik ben inmiddels wel blij met de ervaring.
Klik om te vergroten...
Goed om te horen dat je er ook fijne herinneringen aan over hebt gehouden.
S
Sally TessioLid
01-01-2024, 00:00
#10
@Psychedelibee
Ja, ik snap je man, dat zie ik inderdaad ook nog als een leerzame ervaring. En wat je zegt; dat is wel heel erg lastig als je voor het eerst zoiets ervaart en zelf enorm moet wennen. Ik vind het wel een mooi idee dat je ook in het interpersoonlijke contact kan groeien in zo'n situatie, ondanks dat alles heel gevoelig en kwetsend kan zijn. Ik zou het heel indrukwekkend vinden als ik ook tijdens zo'n trip flexibel kan zijn en andermans gevoelens om kan keren door mijn energie. Het biedt ook wel de les dat ik nog niet hecht genoeg met mijn tripmaatje was om het te doen. Of ik het nog eens met hem ga doen weet ik echter niet.

Thanks voor je reactie!
L
LangspeelplaatLid
01-01-2024, 00:00
#11
Sally Tessio zei:
Ik zou het heel indrukwekkend vinden als ik ook tijdens zo'n trip flexibel kan zijn en andermans gevoelens om kan keren door mijn energie.
Klik om te vergroten...

Ik vraag me af of dit überhaupt mogelijk is en of dit wenselijk is. Ik neig te zeggen van niet. Ook ben ik in de veronderstelling dat je ieders trip moet respecteren, dus waarom zou je iemands gevoelens om proberen te keren met jouw energie? Als ik jou was zou ik eerder de focus proberen te leggen op het gegeven dat de ander jou niet beïnvloedt tijdens het trippen. Mensen ga je toch niet kunnen veranderen, je kan er wel mee leren omgaan.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Langspeelplaat zei:
Ik vraag me af of dit überhaupt mogelijk is en of dit wenselijk is. Ik neig te zeggen van niet. Ook ben ik in de veronderstelling dat je ieder zijn trip moet respecteren, dus waarom zou iemand gevoelens om willen keren met jouw energie? Als ik jou was zou ik eerder de focus proberen te leggen op het gegeven dat de ander jou niet beinvloedt tijdens het trippen. Mensen ga je toch niet kunnen veranderen, je kan er wel mee leren omgaan.
Klik om te vergroten...
Iemand zijn trip omkeren is lastig inderdaad, maar je eigen trip niet laten verpesten door een ander is zeker mogelijk met meer ervaring.

Ik heb een paar jaar geleden meegemaakt dat een trip maatje echt zwaar slecht ging. Ik kon toen heel rustig blijven en hem begeleiden zonder dat ik er zelf in mee ging. Maar hem echt rustig krijgen en zijn energie omkeren was niet te doen inderdaad. Ik respecteerde zijn trip trouwens ook gewoon, alleen was hij op dat moment een gevaar voor zichzelf, waardoor je iemand niet simpelweg kan laten gaan. Belangrijkste is vooral gewoon zelf niet mee gaan in de energie van een ander, maar dat moet je in je hebben of anders leren.
S
Sally TessioLid
01-01-2024, 00:00
#13
Langspeelplaat zei:
Ik vraag me af of dit überhaupt mogelijk is en of dit wenselijk is. Ik neig te zeggen van niet. Ook ben ik in de veronderstelling dat je ieders trip moet respecteren, dus waarom zou je iemands gevoelens om proberen te keren met jouw energie? Als ik jou was zou ik eerder de focus proberen te leggen op het gegeven dat de ander jou niet beïnvloedt tijdens het trippen. Mensen ga je toch niet kunnen veranderen, je kan er wel mee leren omgaan.
Klik om te vergroten...
Hahah, ik ben het met je eens dat dit nogal ambitieus was. Er zat wat amfetamine in toen ik het typte, dus ik was duidelijk een stuk positiever ingesteld dan realistisch was geweest. :sweatsmile:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."