Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEerste keer truffels viel tegen.

Eerste keer truffels viel tegen.

40 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#1
15 gram is een 'normale' dosis.

Met truffels is het zo dat hoe meer ervaring je er mee hebt hoe beter je het kan sturen. Als je meteen naar hogere doseringen gaat en het slaat hard in dan kan de ervaring veel te heftig zijn en je bent dan ook nog behoorlijk stuurloos. maar als je wat meer ervaring hebt dan kun je best wat hogere doseringen proberen, 20 of zelfs 30 gram of wellicht nog meer als je daar klaar voor bent. Hoe hoger de dosis, hoe meer het mentaal gaat worden is mijn ervaring.

over het mentale, je krijgt geen zelfinzichten op bestelling. maar vroeg of laat krijg je die echt wel. Wel kan dat heel confronterend zijn en zelfs beangstigend maar over het algemeen zijn die slechte ervaringen ook goed voor je.

dus, kort samengevat, gewoon rustig opbouwen en niet te snel te veel willen. Komt vanzelf wel. :)
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Overigens is psylocibine totaal ongevaarlijk voor je hersenen. (daar ben ik in ieder geval van overtuigd). en dat kan je van MDMA niet zeggen.

Ik let er zelf altijd op of ze wel redelijk vers zijn, gewoon vragen bij de smartshop. en als ze al even liggen gewoon vragen wanneer de volgende lading binnen komt. nog geen garantie, maar volgens mij toch wel meer kans op een goeie trip.

Oh, en niet te vaak doen. je lichaam bouwt al heel snel tolerantie op, dus als je over een paar dagen weer doet dan wordt het al een stuk minder. Ik hou zelf altijd een maand of anderhalf a 2 er tussen, dan weet je zeker dat de tolerantie weg is.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#3
Klinkt inderdaad alsof je een milde ervaring had en misschien wat pech hebt gehad met je batch. Heb dit zelf ook al eens voorgehad. 15 mg Hollandia die helemaal niets deden, behalve een half uurtje wat stonedheid. 't Blijft een natuurproduct dus dat kan voorkomen.

Van 15 gram Atlantis zou je normaal wel al echt een volwaardige trip moeten hebben. Ik heb daar in ieder geval een paar keer een mooie ervaring op gehad. Visueel, vooral. Maar iedereen heeft een andere gevoeligheid.

Ik zou de volgende keer nog eens 15 gram nemen, zoals hierboven ook al aangeraden. Beter wat te voorzichtig, want op hogere dosis kan het snel een stuk heftiger en meer onvoorspelbaar worden. Geeft het je dan opnieuw niet wat je ervan verwacht, dan kun je de keer erop wel voor de 20 gram gaan lijkt me.

Er wordt inderdaad vaak aangeraden om een maand tot twee maanden tussen twee trips te houden, omdat je de ervaring moet kunnen verwerken. Omdat jij een milde ervaring hebt gehad is dat nu misschien niet zo noodzakelijk. Na een week zou tolerantie voor psilocybine verdwenen moeten zijn.

Let wel: lang niet iedere trip geeft filosofische inzichten. De ene keer is een trip meer 'in je hoofd' dan de andere keer. Het is iedere keer weer afwachten wat je krijgt. Ga er zo open mogelijk in en laat je verrassen.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#4
acht.zes zei:
@Roze olifant

oh, is de tolerantie na een week al weg?

anyway, is voor mij nog steeds geen reden om het vaker te gaan doen. het moet wel iets speciaals blijven vind ik. En na een goeie trip heb ik altijd het gevoel dat ik er weer even tegenaan kan en dan heb ik er de week er op echt al niet weer zin in.
Klik om te vergroten...

Ja, voor zover ik weet zit je een week na gebruik ongeveer weer op baseline met psilocybine. Binnen een week opnieuw gebruiken geeft kans op verminderd effect, met name de eerste drie, vier dagen na gebruik.

Maar groot gelijk hoor, te vaak trippen is ook niet verstandig. Je hebt tijd nodig om ervaringen te verwerken, zeker de meer intense. Ik heb er meestal ook echt weer even genoeg van direct na een trip, dat ik denk: het komende half jaar even niet hoor. Niet dat het dan geen positieve ervaring is geweest, maar het kan gewoon best wel ingrijpend zijn.
M
MangoLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik ben ook niet van plan om het binnen een week weer te doen hoor. Ik wil het alleen op momenten doen dat ik er echt zin in heb. En dat is lang niet altijd. Zo heb ik het met MDMA ook gedaan en er heeft wel eens 1.5 jaar tussen gezeten. Al ben ik dat niet van plan met de truffels :wink:

Het blijft toch ontzettend interessant spul wat je er allemaal over leest.
De één heeft hele andere verhalen dan de ander en sommige mensen heeft het gewoon hun leven veranderd (meestal positief), terwijl de ander zich vooral de visuals herrinert.
Ieder brein steekt anders in elkaar en reageert er weer anders op.

Hoe een stofje uit een schimmel gewoon je complete brein anders kan laten denken is zo gaaf.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#6
@Roze olifant

Ok, bedankt voor de info. het verwerken is bij niet (meer) van toepassing hoor, volgens mij is dat tegenwoordig in de comedown al gedaan. :)

Ik wou eigenlijk eind december al weer een keer trippen, t is er niet van gekomen (ik was te druk met m'n speed lol) en ook deze maand is het er niet van gekomen. Maar goed, wat in t vat zit verzuurd niet.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#7
@ Mango:
het komt toch wel altijd neer op 3 of 3 en halve zaken: lachen/plezier, op ontdekkingsreis door je ziel (met soms hevige emoties en of inzichten) en vette Visuals/soms hallicunaties (leuke maar ook enge). een vierde zou je de loop kunnen noemen waar je wel eens in verzeild raakt (steeds dezelfde gedachten die maar rondjes blijven draaien). Bij een beetje trip komt het toch altijd op een of meerdere van deze zaken uit.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#8
acht.zes zei:
@ Mango:
het komt toch wel altijd neer op 3 of 3 en halve zaken: lachen/plezier, op ontdekkingsreis door je ziel (met soms hevige emoties en of inzichten) en vette Visuals/soms hallicunaties (leuke maar ook enge). een vierde zou je de loop kunnen noemen waar je wel eens in verzeild raakt (steeds dezelfde gedachten die maar rondjes blijven draaien). Bij een beetje trip komt het toch altijd op een of meerdere van deze zaken uit.
Klik om te vergroten...

Ik heb van truffels naast de 'gewone' visuals ook een paar keer een soort 'verplaatsing van je geest naar andere tijden en plaatsen' gehad, weet even niet hoe ik het anders moet noemen. Steeds in andere werelden zijn. Bijvoorbeeld bloemenvelden (en daar dan ook echt ZIJN, inclusief geuren, geluiden, etc.), steden, willekeurige omgevingen van vroeger die ik eigenlijk vergeten was. Déjà vu's heb ik ook vaak gehad met psilo, evenals herinneringen die niet kloppen. Dan meen ik me plotseling een bepaalde gebeurtenis te herinneren en een paar seconden daarna dringt door dat dat nooit echt gebeurd is.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#9
@Roze olifant

Ooh, dat wil ik ook! :)

Echt hallucineren heb ik zo goed als nooit. Wel kan ik uren staren naar (vooral organische) objecten/voorwerpen die enorm mooi zijn dan (of juist niet als ze verschrompelen, maar dat is ook een gaaf gezicht)

en dan zit ik meestal toch al op een dubbele portie van zo'n 30 gram. Misschien moet ik er nog een stapje bij doen? ik denk dat ik dat best kan hebben. :)
M
MangoLid
01-01-2024, 00:00
#10
acht.zes zei:
@Roze olifant

Ooh, dat wil ik ook! :)

Echt hallucineren heb ik zo goed als nooit. Wel kan ik uren staren naar (vooral organische) objecten/voorwerpen die enorm mooi zijn dan (of juist niet als ze verschrompelen, maar dat is ook een gaaf gezicht)

en dan zit ik meestal toch al op een dubbele portie van zo'n 30 gram. Misschien moet ik er nog een stapje bij doen? ik denk dat ik dat best kan hebben. :)
Klik om te vergroten...

Welke truffels gebruik je?
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#11
@Mango

Er zit maar een smartshop in mijn stad en die verkoopt alleen die van freshbox. En per post doe ik liever niet met iets dat eigenlijk gekoeld moet zijn.

Ik neem aan dat ik een lijstje van hun soorten mag publiceren omdat ze legaal zijn? bij voorbaat excuus als ik de regels overtreedt.

volgens mij hebben ze nu 6 soorten, Royal Diamonds en Fresh Beluga zijn er uit verdwenen dacht ik zo. Mother's Finest is by far de beste, zo sterk dat ze die per 10 gram verkopen ipv 15.

Ik draai altijd muziek tijdens de trip dus ik vind 'audiotieve hallicunations' wel belangrijk. dus meestal Golden Teacher, Cosmic Connectors of Mother's Finest of een combinatie van 2 van die 3

M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#12
Zoals anderen al zeggen volgende keer gewoon weer 15 gram. En als het dan weer tegenvalt misschien een andere setting proberen? Verder er om denken dat je niet teveel bezig bent met technologie zoals je smartphone. Wees je bewust van je directe omgeving, ga aandachtig naar dingen kijken, ga op ontdekkingsreis door je huis of waar je ook bent, ga luisteren naar omgevingsgeluiden, voel texturen van materialen, enzovoort.

En bovenal: heb geen verwachtingen. Dit zijn het soort drugs waar je spontaan op moet zijn. Met name inzichten komen enkel wanneer je geen inzichten probeert te krijgen.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#13
@ Mindless:

Goeie tip, setting is belangrijk, en je zintuigen zijn enorm gevoelig, maak daar gebruik van!

En ik blijf het zeggen, er gaat geen trip boven buiten in de natuur op een stralend zonnige dag, en wel met een lekker briesje die het groen al wat laat bewegen. Alles wat je in huis vind kan fantastisch zijn, maar niks kan op tegen wat de natuur je te bieden heeft! :)
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#14
acht.zes zei:
@Roze olifant

Ooh, dat wil ik ook! :)

Echt hallucineren heb ik zo goed als nooit. Wel kan ik uren staren naar (vooral organische) objecten/voorwerpen die enorm mooi zijn dan (of juist niet als ze verschrompelen, maar dat is ook een gaaf gezicht)

en dan zit ik meestal toch al op een dubbele portie van zo'n 30 gram. Misschien moet ik er nog een stapje bij doen? ik denk dat ik dat best kan hebben. :)
Klik om te vergroten...

Ik heb het juist andersom: mijn trips zijn vaak extreem visueel, maar dat is echt een persoonlijke gevoeligheid denk ik. Zelfs 2C-B op relatief lage dosis (20 mg) kan bij mij al best visueel worden. Psilo en LSD op medium tot wat hogere doseringen dus helemaal, heb al meegemaakt dat visuals mijn hele zicht volledig overnamen waardoor ik mijn omgeving niet meer kon zien (LSD 165ug). Ik heb daarentegen dan wel weer het idee dat ik wat minder gevoelig ben voor 'mentaal' trippen. Wel versterking van emoties, maar gedachteloops heb ik bijvoorbeeld nog nooit gehad, en ook nooit echt grote inzichten of filosofische gedachten.

Echt waar ja, 30 gram? Ik heb nog nooit zo'n hoge dosis gehad en weet ook niet of ik daar ooit bij uit zal komen met experimenteren. Opzich ben ik wel geïnteresseerd om eens verder te gaan dan die 15 gram maar het wordt voor mij snel visueel overweldigend denk ik (en dus misschien ook weer afleidend van het mentale aspect). Hoe ervaar jij het verschil tussen 15 gram, 20 gram, 25 gram en 30 gram? Zijn dat grote stappen?

Mango zei:
Welke truffels gebruik je?
Klik om te vergroten...

Ik bestel de mijne altijd via internet. Omdat ik in België woon heb ik niet veel ervaring met verschillende smartshops (want niet allen verzenden naar België, dus ik bestel altijd bij dezelfde). Maar opzich maakt het denk ik niet zoveel uit waar je ze koopt, en de soort maakt ook niet zoveel uit. Ik denk dat de sterkte eerder per keer/batch kan verschillen dan dat-ie per truffelsoort verschilt.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#15
acht.zes zei:
En ik blijf het zeggen, er gaat geen trip boven buiten in de natuur op een stralend zonnige dag, en wel met een lekker briesje die het groen al wat laat bewegen. Alles wat je in huis vind kan fantastisch zijn, maar niks kan op tegen wat de natuur je te bieden heeft! :)
Klik om te vergroten...
Zeker een grote aanrader. Behalve als je hoger gaat doseren of het op een of andere manier voor elkaar krijgt om écht op trip in je hoofd te gaan (door lichttunnels/fantasiewerelden schieten). Dan maakt het niet meer zoveel uit waar je bent. :wink:
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#16
@Roze olifant

Zo zie je maar weer dat het bij iedereen toch wat anders werkt. Na de eerste paar keer met vooral veel lachen waren mijn trips vanaf dat moment eigenlijk allemaal mentaal. Op ontdekkingsreis door mezelf, er achter komen dat je bepaalde blokkades hebt en daar vreselijk verdrietig over worden. Verdrongen onverwerkte trauma's uit mijn jeugd die naar boven kwamen, inzien dat de maatschappij eigenlijk helemaal niet zo goed in elkaar zit. Ik heb er echt enorm veel aan gehad. En op een moment had ik het idee dat het er op zat, en ben toen een tijdje gestopt.

Een jaar of 5 geleden heb ik het weer opgepakt, vond het weer leuk, maar er was wel iets veranderd. dat mentale bleef uit, en sindsdien is het vooral genieten van de Visuals (de normale Visuals, ik heb nooit echt gecad dat de hallucinaties mijn zicht verdrongen) en vooral de hang naar pshychedelische muziek waar ik enorm van kan genieten in een trip en vooral heel veel dansen en door mijn huis stuiteren.

Die loops zijn nooit zo'n probleem geweest, ik kreeg ze vooral als ik te ingewikkelde dingen wilde doen en dan blijf je een beetje hangen in steeds dezelfde gedachten en is de trip alweer voorbij voor je er erg in hebt. eigenlijk is dat gewoon zonde van de tijd en de trip want je hebt er helemaal niks aan.

Verder kan ik steeds meer tijdens een trip. Ik blijf tegenwoordig verrassend helder, ook met 30 gram, en het bezoeken van festivals of feesten op psilo is voor mij geen enkel probleem meer. Het stuurloze van de eerste trips is volledig weg zeg maar. Ik kan doen wat ik wil. :)
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#17
@Mindless

Zeker een grote aanrader. Behalve als je hoger gaat doseren of het op een of andere manier voor elkaar krijgt om écht op trip in je hoofd te gaan (door lichttunnels/fantasiewerelden schieten). Dan maakt het niet meer zoveel uit waar je bent. :wink:
Klik om te vergroten...

En dat is wat bij mij dan weer zo goed als nooit voorkomt. helaas, want dat zou ik zo graag willen!
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#18
acht.zes zei:
En dat is wat bij mij dan weer zo goed als nooit voorkomt. helaas, want dat zou ik zo graag willen!
Klik om te vergroten...
Hoger doseren, input van buiten minimaliseren (slaapmasker op), heel aandachtig naar IEV's kijken, meditatie toepassen.

Intensiteit is cruciaal denk ik.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#19
@Mindless

Ik denk dat mijn ADD daar wellicht iets mee te malen heeft. ik krijg altijd veel prikkels binnen die ik niet zo snel kan verwerken en ik wordt afgeleid door van alles en nog wat. Ik zal eens proberen om prikkelarm te trippen, zonder tripmuziek (of wat meer op de achtergrond) en met zo'n slaapmasker op, misschien dat ik dan een heel andere ervaring krijg. :)
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#20
acht.zes zei:
Verder kan ik steeds meer tijdens een trip. Ik blijf tegenwoordig verrassend helder, ook met 30 gram, en het bezoeken van festivals of feesten op psilo is voor mij geen enkel probleem meer. Het stuurloze van de eerste trips is volledig weg zeg maar. Ik kan doen wat ik wil. :)
Klik om te vergroten...

Dat lijkt mij echt heel tof, als je dat kan! Zou ik ook héél graag ooit willen, een psy-feest ofzo, maar daar ben ik echt nog niet klaar voor. Wil ook heel graag een keer in de natuur trippen, maar ik wil daarvoor eerst nog wat meer ervaring hebben met psychedelica, ook op hogere doseringen. Ben zelfs nog nooit buiten gaan wandelen tijdens trippen, ik neem het me wel vaak voor, maar op het moment zelf blijf ik liever in m'n vertrouwde omgeving. Vooral ook omdat ik er rationeel een beetje een onveilig idee bij heb om 's avonds/nachts (ik trip eigenlijk nooit overdag) onder invloed en alleen de straat op te gaan. Is misschien toch ook net iets anders voor vrouwen dan voor mannen. Maar ik hoop wel een keer tijdens een trip buiten te gaan wandelen met iemand anders erbij, of in de zomer als het langer licht is!

Echt boeiend vind ik het dat iedereen een trip zo op zijn eigen manier ervaart. Die fantasiewerelden/reizen door je hoofd waar Mindless het over heeft kan ik me dan wél weer enigszins voorstellen, denk ik (al heb ik me nog nooit aan zulke hoge doseringen psilo gewaagd). Heb al gehad dat ik me tijdens een truffeltrip in een soort grot/gangenstelsel bevond met in iedere gang random herinneringen/gedachtenspinsels.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."