Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPuntige Kaalkopje

Puntige Kaalkopje

40 antwoorden
18 weergaven
18-5-2026
I
IskraLid
01-01-2024, 00:00
#1
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#2
Verder: de mooie foto's van @Iskra zijn redelijk jonge / middeloude kaalkopjes. Wanneer ze ouder zijn kan de hoed geheel naar boven omgekruld zijn (zodat je de sporen kan zien) en wanneer ze heel jong zijn is het puntje niet te zien. Echter, wanneer je ze bij elkaar ziet staan (jong, oud, middeloud) herken je ze doordat ze tussen de middeloude (herkenbare) staan. Ik heb nog nooit meegemaakt dat tussen een groep kaalkopjes ineens een andere soort staat. Maar wel goed opletten natuurlijk. Wanneer ze echt oud zijn worden ze heel slijmerig en zitten er ook meer wormpjes in. Deze zou ik gewoon laten staan (tenzij je van tripwormpjes vol psilocybine (??) houdt natuurlijk :wink:
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#3
Iskra zei:
Klik om te vergroten...
Dank voor dit kaartje. Maar ik begrijp de legenda niet helemaal. Kan je uitleggen wat het kaartje aantoont?
I
IskraLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik begrijp evenveel als jij denk ik.

https://www.verspreidingsatlas.nl/0119160
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#5
Was niet duidelijk of het om jaren dan wel hoeveelheid gevonden kaalkopjes ging.
m
martianLid
01-01-2024, 00:00
#6
Oek Ingenpas zei:
Ik heb dit jaar al een aantal kaalkopjes gevonden stuk of 90-100. Een paar weken terug werden het er steeds meer maar nu worden het er steeds minder. Weet iemand of ze dan klaar zijn met het produceren van kaalkopjes of dat er weer meer komen?
Klik om te vergroten...

Ow sjiet menens? Waar zoek je die? Ik ben vandaag tijdens joggen vluchtig eens gaan kijken en vond deze, maar dit zijn ze zeker niet. Weet iemand welke het wel zijn?DSC_0525.JPG
S
Steen0202Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Vandaag deze gevonden tijdens een rondje door de weilanden, maar weet niet zeker wat ze zijn. Een paar hebben wel een tepeltje bovenop maar ik weet het niet helemaal zeker. Iemand? (Ik heb trouwens alleen deze geplukt om te kijken wat ze waren. Er stonden er nog een stuk of 10 - 15 omheen maar die heb ik laten staan.)
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik val ff binnen hier en lees dat er allemaal paddestoelen worden geplukt voor jullie weten of het de juiste zijn.
Ik vind dat zonde. Er groeien al steeds minder en minder paddestoelen in de natuur en nu worden ze ook nog onnodig geplukt om weggegooid te worden.
Denk aan de natuur alsjeblieft.
m
martianLid
01-01-2024, 00:00
#9
De Dunne zei:
Ik val ff binnen hier en lees dat er allemaal paddestoelen worden geplukt voor jullie weten of het de juiste zijn.
Ik vind dat zonde. Er groeien al steeds minder en minder paddestoelen in de natuur en nu worden ze ook nog onnodig geplukt om weggegooid te worden.
Denk aan de natuur alsjeblieft.
Klik om te vergroten...
Wener. ik heb 4 paddo's geplukt dat geen kaalkopjes zijn. 4. Omg the horrooor. Ze zijn er om geplukt te worden, hun sporen verspreiden zich zelfs zo dus misschien is het zelfs beter. En dan nog, anders was er misschien een koe op gestapt ofzo dus wtf big deal. Iz natur. Niet te trigger happy graag, dank.
O
Oek IngenpasLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik heb dit jaar al een aantal kaalkopjes gevonden stuk of 90-100. Een paar weken terug werden het er steeds meer maar nu worden het er steeds minder. Weet iemand of ze dan klaar zijn met het produceren van kaalkopjes of dat er weer meer komen?
P
PaddoKwekerLid
01-01-2024, 00:00
#11
nog een paar daagjes en dan zouden ze er weer kunnen zijn, laat het maar lekker vochtig blijven:raincloud:
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#12
Vroeger ging ik regelmatig op zoek naar kaalkopjes. In het begin was het altijd goed zoeken, maar zodra ik er één had gevonden zag ik ze plotseling overal staan. Alsof je ineens een verbinding met ze maakt.
L
La LaLid
01-01-2024, 00:00
#13
Leuk! Ik ga dat voor de gein ook doen. Zitten best wat boerderijen hier in de buurt, slootjes, velden, etc

Zouden ze ook bij Amsterdamse bos of zo ook te vinden zijn?
L
Lytje poleLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik loop regelmatig hard in de duinen waar ook vee rondloopt en ik zie best veel paddestoelen. Inderdaad op de wat meer vochtige veldjes kaalkop-achtige paddestoeltjes.
Vind’t wel tricky om maar wat te plukken en te eten. Daar wil ik dan eerst bijna wel een studie van maken.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#15
Even een tip. Niet zomaar gaan plukken als je het niet zeker weet of t kaalkopjes zijn. Zoals jullie zelf al opgemerkt hadden zijn er helaas steeds minder paddestoelen in de natuur. Zo zonde als ze dan ook nog geplukt worden om weg te gooien.
L
Lytje poleLid
01-01-2024, 00:00
#16
De Dunne zei:
Even een tip. Niet zomaar gaan plukken als je het niet zeker weet of t kaalkopjes zijn. Zoals jullie zelf al opgemerkt hadden zijn er helaas steeds minder paddestoelen in de natuur. Zo zonde als ze dan ook nog geplukt worden om weg te gooien.
Klik om te vergroten...
Ik waardeer de natuur en ik zou nooit moedwillig iets beschadigen of vervuilen in die (beschermde) gebieden! Tijdens een wandeling fotografeer ik ook vaak paddestoelen omdat ik ze mooi vind. En inderdaad jammer dat het er minder worden tegenwoordig.

Als ik ècht heel zeker zou zijn van mijn zaak dan zou ik overwegen er een paar te plukken maar omdat ik, even grofweg, synthetische psilocibine (4-HO-MET) prefereer boven een zompige paddestoel blijft het zo goed als zeker bij een hersenspinsel.
O
Oek IngenpasLid
01-01-2024, 00:00
#17
Iskra zei: Heb je ze al gegeten?
Klik om te vergroten...
Ik heb ze gegeten, ze waren best sterk. Maar heb nu na dinsdag na veel regen weer gezocht maar ik vond er geen een. Heb intussen wel vaker gezocht met succes maar vandaag dus niks. Ik heb ook een scooterspoor in het veld gezien met een pluk gras erlangs dus misschien heeft iemand geplukt maar op mijn tweede plek stond ook niks.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#18
Lytje pole zei:
Ik waardeer de natuur en ik zou nooit moedwillig iets beschadigen of vervuilen in die (beschermde) gebieden! Tijdens een wandeling fotografeer ik ook vaak paddestoelen omdat ik ze mooi vind. En inderdaad jammer dat het er minder worden tegenwoordig.

Als ik ècht heel zeker zou zijn van mijn zaak dan zou ik overwegen er een paar te plukken maar omdat ik, even grofweg, synthetische psilocibine (4-HO-MET) prefereer boven een zompige paddestoel blijft het zo goed als zeker bij een hersenspinsel.
Klik om te vergroten...
Goed bezig!
O
Oek IngenpasLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik ga morgen weer zoeken. Waarschijnlijk heb ik dan wel weer succes
W
Woke-up-stickyLid
01-01-2024, 00:00
#20
Blijf terug gaan naar de plek waar je ze eerder vond, ze komen vaak in heksenkringen voor en acht stuks is echt niks, dat betekent dat je te vroeg bent.

Ik had ze laten staan en twee dagen gewacht. Vaak staan ze in kringen van 20, 30 ofzo, als je ze op het goede moment treft.

Gewoon weiland waar koeien hebben gestaan, of schapen. Of het gras nou hoog of kort is, zolang het maar vochtig is.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."