Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDMT bij overlijden / entiteiten

DMT bij overlijden / entiteiten

56 antwoorden
15 weergaven
18-5-2026
S
Space 🕉Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Ondanks meerdere ontmoetingen met verschillende entiteiten, vooral op dmt, denk ik dat ik je iets wil vertellen wat het dichtst in de buurt komt van de informatie waarnaar jij zoekt.

De ervaring waar ik het over heb is niet mijn eigen ervaring.

Het zit zo, recent heb ik een sjamaan ontmoet waarbij ik een bufo ceremonie deed. De persoon die mij in contact bracht met deze organisatie is meerdere keren bij hun geweest voor verschillende behandelingen. Voor het gemak noem ik hem even Jan.

Jan ging voor een bepaalde behandeling naar deze organisatie. Om in hogere sferen te komen mediteerde de sjamaan en hij rookte wat changa. Vrij direct zei hij tegen Jan dat er iemand met hem was meegereisd, een overledenen. De overleden persoon was in dit geval de ex schoonmoeder van Jan en nog voordat hij een behandeling bij de sjamaan onderging brak het zweet hem al uit. De sjamaan benoemde de overleden persoon bij volle naam en hij gaf aan dat deze persoon was blijven hangen in een demensie en niet verder kon op eigen kracht.

Uiteindelijk heeft de sjamaan middels ritueel handelen ervoor gezorgd dat de overledenen verder kon en niet bleef 'rondspoken'. En de ex in kwestie wou er liever niet zo veel over horen of weten. Niet iedereen staat open voor dit soort dingen.

Toch adviseer ik je niet om zomaar nn dmt te gaan roken. Ik adviseer je geen enkele drug te nemen maar ik denk dat er betere manieren zijn om een antwoord te krijgen.

Changa is een korte ervaring van ongeveer 20 tot 30 minuten wat vergelijkbaar is met ayahuasca. Persoonlijk denk ik ook dat ayahuasca het meest in de buurt komt als het gaat om contact te maken met entiteiten die we ook wel onstoffelijke wezens kunnen noemen.

Wanneer je dmt rookt is de snelheid van de trip zo snel en intens dat veel van alle opgedane informatie die je daar krijgt, niet mee terug kan nemen naar het menselijke bestaan. Ayahuasca en changa houd je wat langer op een bepaald level en hierdoor zou je wellicht(geen belofte) wat beter kunnen begrijpen als mens wat je daar heb ervaren.

Ook zal je moeten begrijpen en accepteren dat je soms een totaal andere ervaring krijgt dan dat je zou willen van psychedelica. Maar intenties set en setting doen soms wonderen. En nogmaals ik adviseer je geen enkele drug te nemen.

Iedereen handelt vanuit eigen initiatieven vermogens.

Heel veel sterkte met je verlies en het verwerken ervan.
R
Robbert40Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Mindless zei:
Geen kennis van Star Trek, maar ben je bekend met Carl Jung en zijn filosofie rondom het collectieve bewustzijn?


Lees dit maar eens. Daarin wordt verwezen naar die experimenten en de auteur hiervan wil geloof ik meer onderzoek hier naar doen en heeft er ook een naam voor bedacht: morphic resonance. Het gaat hier dus om (veel) sneller leren van vaardigheden als dieren van dezelfde soort - waar geen direct contact mee is - deze al hebben geleerd.
Klik om te vergroten...

De borg is een virus dat meerdere buitenaardse rassen heeft geinfecteerd en ze heeft omgezet naar techno organische/cybernetische zombies, een van hun eigenschappen is een ingebouwde radio waardoor ze allemaal met elkaar in contact staan.
Ze zijn onderdeel van een collectief bewustzijn.
In de show werden ze meestal ingezet als een onstopbare macht waar niet mee te praten viel, je werd ge-assimileerd of vernietigd in je poging er aan te ontsnappen.
Wanneer je ze tegenkwam in de ruimte was dit hun openings zin over de (subspace) radio:

"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us.
Resistance is futile."

Je kunt het vergelijken met een ultra communistisch ziekte/ideologie die je persoonlijkheid overneemt en je bezittingen gebruikt voor eigen doeleinden. Ook vergelijkbaar met een insecten colletief zoals mieren of bijen.

Mijn excusses aan alle star trek fans die nu tenen krommend dit zitten te lezen, het is bijna 19 jaar geledendat ik voor het laatst tng/voyager heb gezien en deze versimpelde uitleg is hopelijk begrijpelijk voor iemand die de show niet kent.








Carl Jung is zelf nooit in staat geweest om zijn claims te bewijzen.
all zijn fabeltjes over ESP hebben nooit iets opgeleverd.
Daarintegen heeft ie wel weer leuke archetypes benoemd:
  • The Hero ( "Hero's Journey")
  • Femmes fatales
  • Forbidden Fruit
  • The Child
  • The Divine Couple

Alhoewel deze types al milenia lang bestonden heeft hij ze een naam gegeven voor de westerse wereld.

Rupert Sheldrake daarin tegen was lang geleden ooit een wetenschapper, tegenwoordig houd die zich bezig met pseudowetenschap en conspiracy theorien.
hij maakt een hoop claims maar weigert uit te leggen welk bewijs materiaal hem tot die conclusies heeft geleid.
Wanneer uitgelachen door de wetenschappelijke wereld, uitte hij verscheidene conpiracy beschuldigingen naar de wetenschap toe.

https://rationalwiki.org/wiki/Rupert_Sheldrake

Hij bezit tegenwoordig een website dat vol staat met woo zoals telepathie, telekinese, mediums, geesten, en links naar andere woo oplichters.
Verder ook nog verwijzijngen naar sites en artikelen over hoe de "gemeene wetenschap" het onderzoek naar pseudo wetenschappelijke tegenhoud. Hij bespeelt mensen die in woo/wu geloven, met leugens zet ie mensen tegen elkaar op.

Zijn claims over het skil "netwerk" zijn nooit ondersteund door feiten, gedegen onderzoek of een behoorlijke wetenschappelijke uitleg.
Als je denkt dat dit soort pseudowetenschappelijke woo in de buurt komt van echte wetenschap zou ik toch eens op onderzoek uitgaan naar hoe wetenschap daadwerkelijk werkt.


Mijn excuses als ik hard overkom, ik wil zeker niemand kwetsen maar Sheldrake beoefent al jaren geen wetenschap meer, niet meer sinds hij erachter kwam dat pseudowetenschappelijke boeken beter verkopen en veel minder risico met zich meebrengt dan echt wetenschappelijk werk.

Ik kom in mijn sociale en werk omgeving regelmatig dit soort mis-standen tegen:
1) antivaxers,
2) flat earthers (plate aarde....)
3) jonge aarde creatisten, bv kent hovint en ken ham, er zijn er meer en komen in veel grote religies voor,
4) spirit science, dit zou je serious eens moeten zien, deze clown mixt elke religie, folklore, pseudowetenschap en spiritualiteit die die kan vinden tot een enorm tegenstrijdig en toch nog vermakelijk verhaal, de animaties zij trouwens van een redelijk niveau.
Als je wilt weten hoe normale mensen kijken naar spiritualiteit, bekijk dan die hele spirit science playlist.
5) Ancient alien fans, etc

Ik raad vooral dit aan omdat het een spiegel ophoud

Al deze groepen mensen hebben iets gemeen, ze proberen allemaal de wetenschap te misbruiken, ze gebruiken wetenschappelijke termen op de verkeerde wijze, ze misbruiken quotes van wetenschappers om mensen te misleiden, ze geven er hun eigen draai aan om hun ideeen (en vaak ook merchandise) te verkopen.
als de wetenschap het niet met ze eens is word erover gelogen of, wanneer de wetenschappelijke wereld aandringt, nemen ze vaak een slachtoffer en of conspiracy positie in.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
The roast of Rupert Sheldrake. :tongueclosed:

Tja, misschien heb je gelijk.

Ik heb weleens wat spirit science filmpjes gezien trouwens en hoewel ik mijzelf als spiritueel ingesteld persoon beschouw, zie ik dat als grote onzin. Het heeft in mijn ogen ook niets met spiritualiteit te maken, maar met fantaseren over van alles en nog wat en zo een soort geschiedenis van de mensheid claimen die helemaal niet geverifieerd kan worden. Helaas zullen vele niet zo spiritueel ingestelde mensen dit soort onzin kijken en projecteren op spiritualiteit in zijn algemeen en worden er zo misschien wel voor altijd van af geschrokken. Not good.

Robbert40 zei:
Als je wilt weten hoe normale mensen kijken naar spiritualiteit, bekijk dan die hele spirit science playlist.
Klik om te vergroten...
Wat bedoel je hier precies mee? Wat mensen in de comments zeggen over spirit science? En ben jij dan zo iemand die denkt dat dat is wat spiritualiteit is? Wat daar allemaal gezegd wordt door spirit science?

En wat zijn "normale mensen"? Mensen zoals jij? :tonguewink:

Carl Jung wordt door velen wel beschouwd als een briljante man en ikzelf respecteer zijn werk ook heel erg. Hij was dan ook meer een filosoof. Niet alles hoeft imo strakke wetenschap te zijn.

Bedankt voor de uitleg over de borg en star trek trouwens.
R
Robbert40Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Mindless zei:
The roast of Rupert Sheldrake. :tongueclosed:

Tja, misschien heb je gelijk.

Ik heb weleens wat spirit science filmpjes gezien trouwens en hoewel ik mijzelf als spiritueel ingesteld persoon beschouw, zie ik dat als grote onzin. Het heeft in mijn ogen ook niets met spiritualiteit te maken, maar met fantaseren over van alles en nog wat en zo een soort geschiedenis van de mensheid claimen die helemaal niet geverifieerd kan worden. Helaas zullen vele niet zo spiritueel ingestelde mensen dit soort onzin kijken en projecteren op spiritualiteit in zijn algemeen en worden er zo misschien wel voor altijd van af geschrokken. Not good.


Wat bedoel je hier precies mee? Wat mensen in de comments zeggen over spirit science? En ben jij dan zo iemand die denkt dat dat is wat spiritualiteit is? Wat daar allemaal gezegd wordt door spirit science?

En wat zijn "normale mensen"? Mensen zoals jij? :tonguewink:

Carl Jung wordt door velen wel beschouwd als een briljante man en ikzelf respecteer zijn werk ook heel erg. Hij was dan ook meer een filosoof. Niet alles hoeft imo strakke wetenschap te zijn.

Bedankt voor de uitleg over de borg en star trek trouwens.
Klik om te vergroten...

Nee hoor, als ik met mensen praat die niets hebben met spiritualiteit dan gooien ze vaak zelf al die topics die in spirit science voorbij komen op de zelfde hoop.
Met normale mensen doelde ik op het gemiddelde.
Zelf zie ik me niet als gemiddeld, meestal als er ver onder.
Het gevoel, oh my god what is that? Met andere woorden, wat is dit voor een vergezochte, slecht onderbouwde onzin.
Dat is de reactie die ik van veel mensen zie wanneer een ongemakkelijk onderwerp word aangesneden.
Toen een collega vertelde (aan de hand van spirit science) dat joden leterlijk kwaadaardige marsmannetjes waren, keek iedereen m aan alsof hij net vertelde dat ie sex had met dieren, zich insmeerde met mest en graag langdurig met hun naakte kinderen wilde knuffelen.
Vroeger dacht ik ook dat spiritualiteit dit soort dingen inhield, genezende crystallen, mediums, noem maar op en daarom ook makkelijk kon afschuiven als onzin.
Doordat ik veel bezig ben met wetenschap en veel in aanraking kom met dit soort tiepetjes werd dat beeld alleen maar versterkt.
Inmiddels ben ik, dankzij wat forum gebruikers hier wel iets genuanceerder gaan nadenken over dit onderwerp.
Toch blijf ik van mening dat oplichters als sheldrake hard geroast mogen worden voor het misbruiken van wetenschappelijke termen en hun slachtoffer status wanneer het niet lukt.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#5
Robbert40 zei:
Nee hoor, als ik met mensen praat die niets hebben met spiritualiteit dan gooien ze vaak zelf al die topics die in spirit science voorbij komen op de zelfde hoop.
Met normale mensen doelde ik op het gemiddelde.
Zelf zie ik me niet als gemiddeld, meestal als er ver onder.
Klik om te vergroten...
Aha duidelijk :wink:

Robbert40 zei:
Toen een collega vertelde (aan de hand van spirit science) dat joden leterlijk kwaadaardige marsmannetjes waren, keek iedereen m aan alsof hij net vertelde dat ie sex had met dieren, zich insmeerde met mest en graag langdurig met hun naakte kinderen wilde knuffelen.
Klik om te vergroten...
Oeii...

'Hoe kan ik het mezelf zo ongemakkelijk mogelijk maken in de toekomst op mijn werk.' :laughing: Ik herinner me trouwens dat filmpje van spirit science waarin er zo werd gepraat over joden. Serieus, hoe komen ze erop zoiets op youtube te zetten... Ook al geloof je dat soort dingen, dan begrijp je toch nog wel dat dat niet verstandig is om publiekelijk te maken.

Robbert40 zei:
Vroeger dacht ik ook dat spiritualiteit dit soort dingen inhield, genezende crystallen, mediums, noem maar op en daarom ook makkelijk kon afschuiven als onzin.
Doordat ik veel bezig ben met wetenschap en veel in aanraking kom met dit soort tiepetjes werd dat beeld alleen maar versterkt.
Inmiddels ben ik, dankzij wat forum gebruikers hier wel iets genuanceerder gaan nadenken over dit onderwerp.
Klik om te vergroten...
Voordat ik middels psychedelica persoonlijk in aanraking kwam met spiritualiteit, dacht ik dat dus ook. Wederom, een kwestie van het kaf van het koren scheiden denk ik.
R
Robbert40Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Tja, het zou me niks verbazen als de maker van spirit science, er wat geld aan sponsering en youtube reclamegeld overhoud....

Tja, zo begin ik het nu ook te ervaren, helaas kunnen we niet iedereen verplichten eens in de maand/ 3 maanden te trippen.
Over trippen gesproken, ik moet nog steeds mijn eerste lsd trip raport afmaken....
w
witte270Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Nog geen ervaring met DMT entiteiten maar wel bij een grote hap truffels van 30 gram.

Deze entiteit was niet iemand die ik kende maar een soort godin die mij door de trip leidde. Meestal komt ze al dansend aan het begin van de trip naar voren als ik met mijn ogen dicht lig. Vervolgens komt ze dichterbij en geeft ze inzichten. Dit doet ze door handgebaren en visioenen te laten zien. Vrijwel nooit praat of communiceert ze via woorden met mij. Ze kan wel in visioenen mensen laten zien voor wie ik veel betekend heb en dingen heb gedaan. Ook Laat ze mijzelf zien en drukt ze mentale pijnpunten aan om mij als het ware te 'healen.'

Ik ben altijd dankbaar als ze er is en heb vaak het idee dat het eenzelfde (soort?) Entiteit is waarbij ik een connectie voel. Ze is er niet altijd maar als ze er is bij paddo's of truffels dan heb ik altijd een zeer spirituele intense trip met veel lessen.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#8
Rick Strassman was de eerste westerse wetenschapper die onderzoek mocht doen naar menselijk gebruik van DMT. Hij injecteerde enkele tientallen mensen met het middel.

(Mede) op basis van dat onderzoek kwam Strassman tot de hypothese dat DMT betrokken is bij (bijna-)doodervaringen.
Hij heeft er het boek DMT: The Spirit Molecule over geschreven. Daarin zijn de ervaringen van de proefpersonen ook opgenomen.

Wat Strassman opviel was dat de proefpersonen allemaal het idee hadden dat de ervaring levensecht was, echter dan echt zelfs: hyperrealistisch. Ook hadden veel mensen de ervaring dat ze op bezoek waren in een andere wereld. In die wereld waren er intelligente wezens die de tripper bestudeerden en telepathisch probeerden te communiceren.

Onlangs is er onderzoek gedaan bij muizen dat zijn theorie lijkt te ondersteunen. Toen de muizen een hartstilstand kregen, kwamen er grote hoeveelheden DMT vrij in het brein.

"A significant increase of DMT levels in the rat visual cortex was observed following induction of experimental cardiac arrest, a finding independent of an intact pineal gland. These results show for the first time that the rat brain is capable of synthesizing and releasing DMT at concentrations comparable to known monoamine neurotransmitters and raise the possibility that this phenomenon may occur similarly in human brains."

https://www.nature.com/articles/s41598-019-45812-w

De veronderstelling is dat DMT mogelijk een rol speelt bij de acceptatie van de laatste levensfase. Als een soort verzachting voor de angst en pijn van het verlaten van het lichaam. Maar of dat echt zo is, dat moet natuurlijk nog veel meer onderzocht worden.
S
Space 🕉Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Guapo Temudgin zei:
Zoals Neo aangeeft is het een natuurlijke manier om de dood te accepteren. Mensen met een bijna dood ervaring krijgen dezelfde ervaring. Die menen terug uit de dood te zijn gekomen maar wat ze aan de andere kant zien is niks meer of minder dan die paar seconden dmt.
Klik om te vergroten...
Niks is zeker. Het is momenteel nog niet wetenschappelijk vast te stellen. Wat we wel als feit kunnen vaststellen is dat de nn dmt ervaring qua omschrijving 1 op 1 overeenkomt met een bijna dood ervaring. Ik begrijp je beredenering hoor... Maar de manier hoe jij dit verwoord lijkt erop dat je niet gelooft dat je ziel los van je lichaam een bestaan heeft, en dit geloof ik persoonlijk niet. Maar goed, dit is geloof. En jouw goed recht om dit zo te interpreteren.

Ik heb nog een ander interessant vraagstuk. Welk soort dmt wordt er in de hersenen vrijgegeven op meditatie, en welk soort dmt op een bijna dood ervaring?

Als ik heel diep mediteer met ademhalingstechnieken komt dit voor mij heel nauw overeen met mijn bufo alvarius ervaring, aldus 5 meo dmt. Dit is niks visueels, wel voel ik duidelijk mijn ziel en lichaam los van elkaar. Als ik na dit soort sessie's ga gronden voel ik het overweldigende eigen liefde gevoel wat voor mij 1 op 1 overeenkomt met 5 meo dmt.

Terwijl de bijna dood ervaring qua omschrijving het meest overeenkomt met nn dmt, waarbij kleuren, patronen, visuele uittreding en hoog intelligente entiteiten worden waargenomen.
G
Guapo TemudginLid
01-01-2024, 00:00
#10
Lichtjeshemel zei:
Door deze gebeurtenis is mijn nieuwsgierigheid naar DMT nog meer gegroeid, en ik wil het zeker ook zelf een keer proberen. Om meerdere redenen, maar nu ook om te kijken of ik dan misschien beter begrijp wat er in die laatste momenten precies is gebeurd. Ik probeer op deze manier ook meer grip te krijgen op wat hij in die laatste momenten wellicht heeft gezien of gevoeld. Heeft hij die ene persoon (wiens naam hij noemde) gezien, of gevoeld? Kwam dit door een hiernamaals of door de dmt van onze hersenen? Was het een soort opleving? Ik hoop het ooit beter te kunnen begrijpen,
Klik om te vergroten...

Zoals Neo aangeeft is het een natuurlijke manier om de dood te accepteren. Mensen met een bijna dood ervaring krijgen dezelfde ervaring. Die menen terug uit de dood te zijn gekomen maar wat ze aan de andere kant zien is niks meer of minder dan die paar seconden dmt.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#11
Space Criminal zei:
Als ik heel diep mediteer met ademhalingstechnieken komt dit voor mij heel nauw overeen met mijn bufo alvarius ervaring, aldus 5 meo dmt. Dit is niks visueels, wel voel ik duidelijk mijn ziel en lichaam los van elkaar. Als ik na dit soort sessie's ga gronden voel ik het overweldigende eigen liefde gevoel wat voor mij 1 op 1 overeenkomt met 5 meo dmt.
Klik om te vergroten...
Interessant. Wat voor ademhalingstechnieken zijn dat dan?

Bij mij zorgt deze er ook al voor dat er een afstand tussen mij en mijn lichaam en gedachten komt:


Overigens is dit concept vrij simpel te testen: alles wat je kunt zien, is logischerwijs niet jou (je ziel in jouw verhaal). Je ziet je gedachten (cognitie), de wereld (perceptie), je lichaam (sensatie). Dus al die dingen staan los van jezelf, anders kon je ze überhaupt niet zien. Het is om deze reden dat ik het ook niet slechts geloof zou noemen. Grappig is ook hoe er allemaal hints hiernaar zitten verstopt in onze taal (en alle talen). We zeggen bijvoorbeeld niet voor niets 'mijn lichaam'. Ergens weten we heel goed dat we een lichaam hebben en niet zijn. Maar alsnog leven we bijna altijd alsof we wel het lichaam zijn. Fascinerend en grappig om van dat soort dingetjes te ontdekken in taal en onze gewoonten.
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#12
Neo-Shulginist zei:
Onlangs is er onderzoek gedaan bij muizen dat zijn theorie lijkt te ondersteunen. Toen de muizen een hartstilstand kregen, kwamen er grote hoeveelheden DMT vrij in het brein.
Klik om te vergroten...
Heel interessant. Maar ook: arme muizen. Ik hoop dat de onderzoekers hun ware wetenschappers-spirit tonen en zich laten onderzoeken tijdens hun eigen stervensproces, of bij hun ook DMT vrijkomt tijdens het sterven.
Neo-Shulginist zei:
De veronderstelling is dat DMT mogelijk een rol speelt bij de acceptatie van de laatste levensfase. Als een soort verzachting voor de angst en pijn van het verlaten van het lichaam.
Klik om te vergroten...
Of het zou een daadwerkelijke opening kunnen creëren naar die andere werkelijkheid, waar de geest naar toe gaat.
S
Space 🕉Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Mindless zei:
Interessant. Wat voor ademhalingstechnieken zijn dat dan?

Bij mij zorgt deze er ook al voor dat er een afstand tussen mij en mijn lichaam en gedachten komt:


Overigens is dit concept vrij simpel te testen: alles wat je kunt zien, is logischerwijs niet jou (je ziel in jouw verhaal). Je ziet je gedachten (cognitie), de wereld (perceptie), je lichaam (sensatie). Dus al die dingen staan los van jezelf, anders kon je ze überhaupt niet zien. Het is om deze reden dat ik het ook niet slechts geloof zou noemen. Grappig is ook hoe er allemaal hints hiernaar zitten verstopt in onze taal (en alle talen). We zeggen bijvoorbeeld niet voor niets 'mijn lichaam'. Ergens weten we heel goed dat we een lichaam hebben en niet zijn. Maar alsnog leven we bijna altijd alsof we wel het lichaam zijn. Fascinerend en grappig om van dat soort dingetjes te ontdekken in taal en onze gewoonten.
Klik om te vergroten...
Wat je post is precies wat ik doe!

Ik bouw het langzaam op, oordopjes in. Zo sluit ik me af van de buitenwereld. Eerst adem ik gewoon diep in en diep uit en probeer ik me bewust te worden van alle chakra's. Ik moet er wel naar toe werken. En als ik klaar ben dan doe ik 3 a 4 sessie's van 30 x ademen. Na de 30 teugen lucht adem ik volledig uit, en dit is het moment dat ik voel dat ik begin te zweven. De tijd staat hier stil. Tot op het punt dat mijn lichaam naar zuurstof vraagt. Dit negeer ik zo lang mogelijk, het liefst tot aan het punt dat het een reflex wordt en mijn lichaam uit zelfbescherming begint in te ademen. Dit gaat gepaard met een stoot adrenaline.

Het is niet altijd even prettig om tot een 4e sessie dit te doen want soms heb ik na 2 sessie's al voldoende diepte ervaren en voel ik helemaal geen behoefte om nog dieper te gaan. Maar als ik deze staat van zijn moet omschrijven, dan is het hetzelfde gevoel als 5 meo dmt. Geen kleuren, geen patronen... Eerder de uitschakeling van contact met deze aarde. En na de stoot adrenaline een diep eigen liefde gevoel en waardering voor mijn bestaan. De absolute huisstijl van 5 meo.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#14
שמש zei:
Want waarom zou het lichaam anders zo'n stofje aanmaken? Daar zit geen andere logische verklaring in.
Klik om te vergroten...

Tja, waarom hebben we 5-HT2a-receptoren en bij welke biologische processen zijn die receptoren allemaal betrokken? Hoezo maken we DMT aan die heel sterk die receptor activeert? Goede vraag.

Daar wordt helaas niet zoveel onderzoek naar gedaan omdat stoffen die de 5-HT2a-receptor triggeren meestal ook verboden harddrugs zijn. Het is heel lastig om toestemming te krijgen voor dat onderzoek. Daarom is het een zeer onderbelicht onderzoeksterrein.
Hoe ontstaan al die visuele effecten? Waarom lijken hallucinaties van DMT altijd zo levensecht? Hoe komt het dat je van DMT sterk opwellende gedachten en gevoelens hebt?
Dat zijn allemaal vragen waar geen antwoord op is. Dus ik vind het niet helemaal terecht om op basis van ontbrekend bewijs te zeggen dat er geen andere mogelijkheid is dan dat er een bovennatuurlijk verklaring voor moet zijn.
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#15
Guapo Temudgin zei:
Zoals Neo aangeeft is het een natuurlijke manier om de dood te accepteren. Mensen met een bijna dood ervaring krijgen dezelfde ervaring. Die menen terug uit de dood te zijn gekomen maar wat ze aan de andere kant zien is niks meer of minder dan die paar seconden dmt.
Klik om te vergroten...
Ik vind dit bijna een schoffering van iedereen die ooit gestorven is en allen die nog gaande sterven haha.
Ik geloof zelf helemaal niet dat de dood zoiets infantiels is dat je een doodervaring eenvoudigweg kan toeschrijven aan een stofje. Ik denk eerder dat het lichaam deze stof vrijmaakt zodat de geest een opening heeft om naar een andere dimensie te gaan. Want waarom zou het lichaam anders zo'n stofje aanmaken? Daar zit geen andere logische verklaring in. Gaat het puur om acceptatie, dan kan je afvragen waarom, aangezien je toch dood gaat... Als het gaat om angstonderdrukking, dan zijn lichaamseigen pijnstillers veel beter geschikt.
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#16
Neo-Shulginist zei:
Dus ik vind het niet helemaal terecht om op basis van ontbrekend bewijs te zeggen dat er geen andere mogelijkheid is dan dat er een bovennatuurlijk verklaring voor moet zijn.
Klik om te vergroten...
Ik zou willen dat wetenschappers meer durven kijken naar alle mogelijke verklaringen. Inclusief die welke ze vanuit hun wetenschappelijke opvattingen onmogelijk achten. Dat gaat echter inderdaad blijkbaar nog heel lang duren wanneer onderzoek vanuit overheden onmogelijk wordt gemaakt. Gelukkig hoeft voor mij niet alles verklaard te worden. Maar van de andere kant toch jammer dat onderzoek alleen beperkt blijft tot het simpelweg constateren dat er stofjes vrijkomen, maar niet verder wordt -of kan worden- gekeken naar het waarom.

Ik denk verder dat een dergelijk objectief onderzoek heel moeilijk wordt, omdat het mogelijk een samenwerking vereist met onderzoekers die in het beste geval als sub-wetenschappers worden beschouwd en mensen uit de filosofische richting, zoals bijvoorbeeld theologen. Dat vraagt een dermate grote openmindedness, dat ik denk dat we daar nog lichtjaren van vandaan zitten.
G
Guapo TemudginLid
01-01-2024, 00:00
#17
שמש zei:
Ik vind dit bijna een schoffering van iedereen die ooit gestorven is en allen die nog gaande sterven haha.
Ik geloof zelf helemaal niet dat de dood zoiets infantiels is dat je een doodervaring eenvoudigweg kan toeschrijven aan een stofje. Ik denk eerder dat het lichaam deze stof vrijmaakt zodat de geest een opening heeft om naar een andere dimensie te gaan. Want waarom zou het lichaam anders zo'n stofje aanmaken? Daar zit geen andere logische verklaring in. Gaat het puur om acceptatie, dan kan je afvragen waarom, aangezien je toch dood gaat... Als het gaat om angstonderdrukking, dan zijn lichaamseigen pijnstillers veel beter geschikt.
Klik om te vergroten...

Waarom je lichaam dat stofje aanmaakt? Misschien om te compenseren met het feit dat je daarna dood bent? Lijkt mij een eerlijke ruil. Als je stervende bent en je gaat van 80 naar 40 kilo ben je uiteindelijk wel blij met een beetje verlichting niet waar?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."