Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMorgen 02-11-19 eerste keer truffels, Tampanensis, vraagje

Morgen 02-11-19 eerste keer truffels, Tampanensis, vraagje

33 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#1
Tja, als hij aanvoelt dat hij er klaar voor is, dan is dat in mijn ogen een goede reden om het te doen. Ik luister tegenwoordig ook meer naar mijn intuïtie wat betreft wel/niet trippen en bij mij voelt het nu niet juist, dus doe ik het niet. Luisteren naar mijn gevoel heeft me wat dat betreft nog nooit in de steek gelaten. Daarvoor toen ik dat nog niet deed, toen ging het geregeld wel mis.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
M
Mindless
Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Rivalrie zei:
Mijn eerste keer was met 15gr. Vond dit een goede dosis en kwam inderdaad tot inzichten. Denk dat 7.5gr te weinig is.
Klik om te vergroten...
Te weinig om te trippen wellicht. Maar heel fijn om een avondje met een heerlijk rustig hoofd het leven te overpeinzen.
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#3
7,5 gram is m.i. ook wel erg weinig, zeker gezien het doel. Maar ja, als je al weet dat je erg gevoelig reageert op bijv. marijuana, dan is het misschien maar beter.
Je kan altijd nog de volgende keer hoger gaan.

Ik heb behoorlijk vaak getript en de ideeën die ik had waarom ik m'n hele mn leven al zo'n onbestemd gevoel heb werden wel bevestigd en dat heeft het gevoel alleen maar sterker gemaakt.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#4
Het is dan ook een aftast dosering. Je zult maar net zo iemand zijn die extreem gevoelig is voor psilo. Daar zit je dan in je eentje voor de eerste keer aan het trippen, compleet overweldigd. Terwijl je ook even extra voorzichtig kunt zijn. Later kun je nog honderden keren trippen als je wilt, maar dan heb je tenminste een idee wat het is en hoe je erop reageert.

Heb jij er nooit iets uit gehaald dat je hoop gaf @Purplext? Dat dat onbestemde gevoel wegnam.
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mindless zei:
Het is dan ook een aftast dosering. Je zult maar net zo iemand zijn die extreem gevoelig is voor psilo. Daar zit je dan in je eentje voor de eerste keer aan het trippen, compleet overweldigd. Terwijl je ook even extra voorzichtig kunt zijn. Later kun je nog honderden keren trippen als je wilt, maar dan heb je tenminste een idee wat het is en hoe je erop reageert.

Heb jij er nooit iets uit gehaald dat je hoop gaf @Purplext? Dat dat onbestemde gevoel wegnam.
Klik om te vergroten...

Onbestemd is misschien niet de juiste benaming.

Mijn ervaringen lijken heel erg op wat @NiandraLades in haar DPT-reports heeft beschreven. In de ene trip die onbeschrijfelijke liefde, in de ander die kille bio-machine. Bijna net zo zwart-wit als het aardse leven. Ik hoopte altijd op de eerste, maar in mijn trips werd ik veel geconfronteerd met de tweede.
Is dit nog te volgen?
P
PinquinDe4eLid
01-01-2024, 00:00
#6
@Guapo Temudgin Ik laat jullie weten hoe het is gegaan. @Mindless Mooi gezegd. Beter de volgende keer lekker trippen dan morgen naakt door de tuin rennen van m'n buurman
P
PinquinDe4eLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik zal even een Tripreport doen jongens en meiden :astonished::grin:. Ik weet niet of dat hier moet in de reacties, maar vandaag doe ik het zo.

Tripreport :

13:00 ouders + zusje hebben het ouderlijke huis verlaten. Ik ben home alone.
Gordijnen dicht gedaan, deurbel uitgezet. Niemand kon mij nog lastig vallen.

Spulletjes op de bijzettafel gezet : kladblok met pen (wie weet krijg ik mooie ideeën), glaasje water, 1 broodje ei, 1 broodje banaan (in het geval ik honger mocht hebben) 5 uur van te voren niks gegeten, kaarsjes aangestoken.

14:00 ietsjes meer dan de helft ingenomen (ongeveer 8 gram). Ik had me een soort van trip in gedachten hoe het
zou kunnen lopen maar zo verliep het totaaaal niet.

14:20 beetje met jongleerballetjes spelen. Paar yoga oefeningen gedaan & lag ik relax op de bank.
Ik stelde me steeds voor van; zo moet ik me straks gaan voelen, maar dat gebeurde niet. Ik voelde
me zéker anders dan normaal, maar ik kon nog niet zo goed plaatsen wat.

14:40 ik voelde opeens een energie door m'n lijf stromen :fearscream: het was niet normaal.
voor mijn gevoel werden m'n emoties/stroom/energie die ik had weggestopt of niet helemaal bij kon, in 1 x geactiveerd.
het leek wel of iemand 5 red bull blikjes in dat 'weggestopte' emoties had gestopt.

Die energie bleef maar stromen en zo hard! het was niet normaal... Ik vroeg me toen die tijd ook af, voel ik me nou
lekker? space ik 'm nou? is dit het nou? maar het leek wel alsof mijn onopgeloste problemen een soort van in enorme flow doorstroomde.

Ik werd een beetje leip want ik voelde me opzich chil, maar opzich ook best onrustig. Maar tegelijkertijd dat ik me zo voelde kreeg ik dikke lachkicken in m'n eentje. Ik weet zeker als ik met een vriend nu samen was lagen we helemaal stuk.

Bij elk idee/gedachten wat ik me kon bedenken en wat er in mij opkwam, observeerde ik sirieus. Maar als ik dat probeerde schoot ik keihard in de lach. Ik kon gewoon niet meer sirieus nadenken. Ik moest constant lachen om mezelf, dat ik maar weer steeds nieuwe dingen verzin en gedachten produceer. Ik vond dit heel grappig:tearsofjoy::tearsofjoy::tearsofjoy:.

Na 2 uur lekker even een broodje banaan & ei gegeten want ik luste wel wat. Tijdens de trip veel water en Thee gedronken.
Thee met honing smaakte heeerluk:smiley:.

Nu nog steeds een beetje een vaag gevoel, maar het lijkt wel alsof ik me een stukje minder depressief voel. Ik voel me anders dan gister voor de trip. Het lijkt wel of ik iets scherper ben nu. Ook met communiceren. Ik kom een stuk makkelijker op woorden en het floept er makkelijker uit. Dat is een voordeel wat ik tot nu kan beschrijven.

Tevens voel ik me nog steeds een beetje onrustig. Ik ga vandaag weer lekker een stukje wandelen in de natuur, gezond eten, mediteren, yoga doen (gister hele tijd om de bank gelegen en rusteloos door het huis gelopen).

Tevens zag ik na 1 uur de gordijnen ook een klein beetje spacen. Ik vond dit wel grappig.

Dit heeft m'n ogen echt geopend jongens.... ik voel dat Pschydelische drugs mijn depressie kan verhelpen, dit geloof ik & dit voel ik echt! ik denk dat ik in de toekomst nog eens truffels ga doen (over 1 maandje ongeveer) en dan een dosis van 10gram.

Ik voelde dat dit toch net iets te weinig was voor een 'echte' space.

Maar die gevoelens die ik ervaarde, die energie.... het was ongekend... wat een stroom van energie ging er door mij
heen zeg jeeetje minaaaa

Hele unieke ervaring dit.

Jullie nog bedankt voor al het advies:) Peace Out :sunglasses:
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#8
Purplext zei:
Onbestemd is misschien niet de juiste benaming.

Mijn ervaringen lijken heel erg op wat @NiandraLades in haar DPT-reports heeft beschreven. In de ene trip die onbeschrijfelijke liefde, in de ander die kille bio-machine. Bijna net zo zwart-wit als het aardse leven. Ik hoopte altijd op de eerste, maar in mijn trips werd ik veel geconfronteerd met de tweede.
Is dit nog te volgen?
Klik om te vergroten...
Jazeker ik herken dat wel.
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik haalde dit aan omdat TO hoopt in de trip bij dat stuk te komen waar hij nu niet bij komt. Het trippen kan de 'verwarring' ook nog sterker maken.
G
Guapo TemudginLid
01-01-2024, 00:00
#10
Soms moet je uitkijken waar je om vraagt. :P
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#11
Guapo Temudgin zei:
Soms moet je uitkijken waar je om vraagt. :P
Klik om te vergroten...

Dat is in ieder geval een wijze les die ik uit het trippen heb verkregen :grin:
I
IkbeneenfietsLid
01-01-2024, 00:00
#12
PinquinDe4e zei:
Mindless tof, en hoe ervaarde jij de trips?

Fiets. Dat klinkt behoorlijk heftig. Zo'n ervaring lijkt me ook geen pretje :sob:.
Wel zie ik op Zamnesia.nl waar ik m'n truffel heb besteld dat de truffel die ik heb gekocht een stuk minder sterk is dan de truffel die jij hier beschrijft. Althans, dat zegt de website.

Maar, goed dat je het zegt. Ik houd er rekening mee!
Klik om te vergroten...
Hey,

Het was eigenlijk een hartstikke leuke ervaring. Ik voelde uiteindelijk wel dat er iets omhoog kwam wat ik niet onder ogen wilde zien, en toen werd het een beetje kut. Maar heb t gewoon kunnen uitzitten zonder te flippen. Het begin en de piek was echt fucking gaaf ik was echt van waaaat egyptische shit waaaaat. Ik heb er uiteindelijk wel iets over mezelf van geleerd maar dit waren maar heel kleine dingetjes. En tot ik echt een hele intensieve groepstherapie ging volgen had ik nog de capaciteit om wat ik had meegemaakt in perspectief te plaatsen. Zeker moet je het inderdaad niet zijn als een fix, hoogstens zal je iets meer zicht op je problematiek krijgen.

fiets
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#13
PinquinDe4e zei:
Mindless tof, en hoe ervaarde jij de trips?

Fiets. Dat klinkt behoorlijk heftig. Zo'n ervaring lijkt me ook geen pretje :sob:.
Wel zie ik op Zamnesia.nl waar ik m'n truffel heb besteld dat de truffel die ik heb gekocht een stuk minder sterk is dan de truffel die jij hier beschrijft. Althans, dat zegt de website.

Maar, goed dat je het zegt. Ik houd er rekening mee!
Klik om te vergroten...
7,5 gram geeft je een zachte trip, en een mooie connectie met je gevoel. Psilo/truffels laten je veel ruimte. Je gaat geen bad trip krijgen als je luistert naar wat je nodig hebt op ‘het moment’. Zorg dat je lekker op je bed kan liggen als je er zin in hebt en dat je je in het algemeen gewoon lekker voelt. Psilo is een echte gevoelsversterker. Maar ook, jouw connectie met je gevoel bepaalt de diepte van je trip. De dosis kan daarbij helpen, maar ik zou zeggen begin eerst met 7,5 en verhoog dan volgende keren steeds iets, tot je op je sweet spot zit. Heftiger trippen betekent ieg niet dieper trippen. Eerder andersom, vooral met psilo moet je je echt gevoelsmatig op je gemak voelen, wil je toegang krijgen tot je gevoel. Als je doel is zelfinzicht, kan je niet zacht genoeg voor jezelf zijn :) Ik vind psilo (of truffel, de werking en sterkte zijn exact gelijk) zelf het ultieme psychoactieve middel om je te helpen diep in je gevoel te gaan.
Een fijne trip morgen!
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#14
Purplext zei:
Onbestemd is misschien niet de juiste benaming.

Mijn ervaringen lijken heel erg op wat @NiandraLades in haar DPT-reports heeft beschreven. In de ene trip die onbeschrijfelijke liefde, in de ander die kille bio-machine. Bijna net zo zwart-wit als het aardse leven. Ik hoopte altijd op de eerste, maar in mijn trips werd ik veel geconfronteerd met de tweede.
Is dit nog te volgen?
Klik om te vergroten...
Heeft dat er misschien mee te maken dat je te hoge dosering gebruikt? Want als je alleen middelen op hoge dosering gebruikt, krijg je ook zwart/wit ervaringen. Ik vind het zelf heel vruchtbaar om balans in jezelf te stimuleren. Anders krijg je dus van die moodswings. Ik hou zelf trouwens helemaal niet van heel hoge dosering (level 4 en hoger). Ik zie daar de meerwaarde niet van in. Althans niet wanneer je het voor inzicht gebruikt.
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#15
Purplext zei:
Ik haalde dit aan omdat TO hoopt in de trip bij dat stuk te komen waar hij nu niet bij komt. Het trippen kan de 'verwarring' ook nog sterker maken.
Klik om te vergroten...
Ik ben er 100% van overtuigd dat wanneer to zijn sweet spot vindt, hij geen verwarring voelt, maar juist een intense diepe connectie met zichzelf. Nogmaals, trippen op therapeutische dosis is echt heel wat anders dan recreatief doseren.
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#16
שמש zei:
Heeft dat er misschien mee te maken dat je te hoge dosering gebruikt? Want als je alleen middelen op hoge dosering gebruikt, krijg je ook zwart/wit ervaringen. Ik vind het zelf heel vruchtbaar om balans in jezelf te stimuleren. Anders krijg je dus van die moodswings. Ik hou zelf trouwens helemaal niet van heel hoge dosering (level 4 en hoger). Ik zie daar de meerwaarde niet van in. Althans niet wanneer je het voor inzicht gebruikt.
Klik om te vergroten...

Ik heb allerlei soorten doseringen gehad, ook hele lage, daar ligt het dus niet aan.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#17
Leuk!

Klinkt als een goede eerste kennismaking. Leuk hè dat alles grappig en bijzonder vinden. :) Een volgende keer 10 gram nemen kan je misschien over die grens brengen en je echt laten trippen. Goed dat je er geduld mee hebt en een oprechte intentie tot zelf-reflectie. :)
P
PinquinDe4eLid
01-01-2024, 00:00
#18
Dat houd ik voor mezelf.

Ik lees op internet dat mensen enorm zijn opgeknapt van een truffelervaring. Op zowel depressief gebied als op andere mentaal probleem vlakken.

Google maar eens hoeveel mensen inzicht kregen in hun truffelervaring en daarna precies wisten wat ze moesten doen in het leven.
P
PinquinDe4eLid
01-01-2024, 00:00
#19
Goedendag mede pschychonauten,

Morgen is het dan zover. Ik ga m'n eerste truffelervaring opdoen.
Ben morgen alleen thuis en weet zeker dat er niemand komt. (haal telefoonstekkers eruit, deurbel schakel ik uit, klein briefje op de deur: Ben bezig met een yoga retreatment. Za 02-11. niet storen(niet bellen,kloppen) van 14:00 t\\m 20:00 & m'n ouders en zus geloven dat ik bezig ben met een yoga iets en niet gestoord wil worden. Zelfs geen deurklink, (ouders zijn weg en zusje is bij der vriend dit weekend voor mij :blush: hehehe, kan ik lekker ongestoord m'n ervaring op doen (idee).

Dus als het goed is word ik niet gestoord :upsidedown:!

Ik ga de trip alleen doen. Ik ben iemand die best vaak op mezelf is en dit heerlijk vind.
De magische truffel die ik nu in huis heb is deze : https://www.zamnesia.com/magic-truffles/1797-tampanensis.html
Nu de vraag? hoeveel zal ik nemen voor de eerste keer?

III Jongeman, 24 jaar oud, 1.88m, 73kg III
(Ik neem het voornamelijk om dieper inzicht in mezelf te krijgen, ben al een tijdje depressief (lichtjes nog, gaat nu beter) ben veel aan het mediteren, gezond eten en boefen yoga. Ik merk dat ik door deze dingen een stuk lekkerder in m'n vel zit.

Nog steeds knaagt er een gevoel van dat ik nog niet 'echt' helemaal het probleem heb opgelost. Voor m'n gevoel kom ik er niet bij ofzo. M'n intuitie zegt dat truffels misschien wel een oplossing kan zijn om dieper inzicht in mezelf te krijgen en misschien dingen op te lossen of wat dan ook.

Dus ik wil het voor de eerste keer gebruiken, maar wil wel een trip proberen te krijgen dat ik 'm een beetje space, zodat ik wat dieper in mezelf kan komen.

Hoeveel gram raden jullie aan voor mijn geval?

Ik zat zelf te denken aan 7.5 gr
:sunglasses::sunglasses::sunglasses:

Bedankt alvast !
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#20
Hoi :)

7,5 gram is goed/verstandig voor een eerste keer alleen trippen. Maar kan ook net wat te weinig zijn voor een echte trip. Eventueel kun je ook 10 doen. Maar het is lastig zeggen omdat het zo verschilt per truffel hoe sterk die is en daarnaast reageert iedereen ook weer op zijn/haar eigen manier op een stof.

Je kunt ook gewoon voor de zekerheid toch die 7,5 gram doen en dan zien wat daar uit komt. Is het te licht dan doe je de volgende keer wat meer. Maar ik begrijp dat het misschien lastig is om weer een moment te vinden dat je weer alleen thuis bent. Een net-niet trip op psilocybine is trouwens niet vervelend. Het geeft een heel chill gevoel waarbij je heerlijk met een rustig hoofd kunt reflecteren op jezelf (bijvoorbeeld), zonder dat je echt tript. In tegenstelling tot veel andere psychedelica waarbij het net-niet trippen vaak wat irritant is.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."