Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGekut met DMT in een e-sigaret: per ongeluk te veel vloeistof

Gekut met DMT in een e-sigaret: per ongeluk te veel vloeistof

26 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik lees dus dat mensen ernstige longklachten krijgen van het vapen met Thc..
Misschien ook oppassen met het vapen van middelen zoals Dmt.
R

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
Revolutionair
Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik heb alle drugs onder controle gekregen.
Ben met snuif coke de fout in gegaan 16 jaar geleden. Een jaar stevig gesnoven.
Met wiet.. Mdma misbruikt..
Ghb heel snel onder controle gekregen.
Gebruik het vaak maar gecontroleerd nu mijn favoriete drugs.
En niet verslaafd.

Maar dat roken is echt de meest nare verslaving die er is.
2 a 3 dagen stoppen en ik ren naar de supermarkt om een pakje te kopen.
Ik heb Salbutamol inhalors en last van mijn longen.
Pijn en last en kan niet stoppen.

Ik kan gecontroleerd met coke omgaan en met ghb.
Terwijl je daar iig nog een rush van krijgt.
Maar roken geeft je niks terug en maakt je alleen maar kapot.

Ik besef dat het vies is vind het niet lekker meer.
Heb het boek 'de opluchting' gelezen en daar word precies beschreven wat ik van roken vind.
Maar het helpt niet..

Ik was even vel tegen de vaporisers maar aan de hand van een paar topics zit ik er aan te denken om het toch weer te kopen.
De enige keer in 25 jaar dat ik 3 maanden geen sigaret heb gerookt...

Heb een jaar geleden alles weg gegooit 250.- a 300.- aan spullen, de vaporiser, coils en juices etc.
Omdat ik me er beroerd door voelde...
Ben nu in twijfel.
Misschien zo een kleine kopen en niet weer dat extreme grote ding met zelfgemaakte juice..
Wat denk jij is beter toch?
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#3
Revolutionair zei:
Misschien zo een kleine kopen en niet weer dat extreme grote ding met zelfgemaakte juice..
Wat denk jij is beter toch?
Klik om te vergroten...

E-sigaretten zijn apparaten die bestemd zijn om je verslaafd te houden. De tabaksindustrie weet dat de sigaret op zijn retour is. Dus bedenken ze een nieuw product dat 'minder schadelijk' is, wat je makkelijk kunt aangrijpen om niet te hoeven stoppen met roken, waar elke roker doodsbang voor is.

De meest effectieve manier om te stoppen met roken is een combinatie tussen professionele begeleiding en nicotinevervangende middelen of medicijnen. Zo'n stoptraject wordt ook vergoed door de zorgverzekeraar.

Alsnog hebben mensen gemiddeld 7 pogingen nodig om definitief te stoppen. Het is ook gewoon heel lastig. Maar het is absoluut wel de moeite waard om te proberen.
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#4
Jij hebt het over:

https://www.rookvrijookjij.nl/365

Champix denk ik.
Ik vraag me dus af of dat werkt.
Het is de handeling van de gewoonte om rook in te ademen.
Zou zo een medicijn dat kunnen stoppen?
Heb daar mijn twijfels over.
Om over te gaan op zo een zwaar medicijn moet je er wel achter staan.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#5
Revolutionair zei:
Jij hebt het over:

https://www.rookvrijookjij.nl/365

Champix denk ik.
Ik vraag me dus af of dat werkt.
Het is de handeling van de gewoonte om rook in te ademen.
Zou zo een medicijn dat kunnen stoppen?
Heb daar mijn twijfels over.
Om over te gaan op zo een zwaar medicijn moet je er wel achter staan.
Klik om te vergroten...

Champix houdt de plek van de receptor in het brein bezet, waardoor nicotine geen effect meer uitoefent. Als je champix slikt, krijg je tijdens het roken niet de dopamine-prikkel. Daardoor leer je het roken associëren met een gore smaak, in plaats van dat je de dopamineprikkel van nicotine (=genot) associeert met roken.

Op die manier kan champix helpen stoppen met roken.

Het meest effectief is als je daarnaast ook professionele begeleiding hebt die je helpt uitzoeken waarom je precies rookt. Iedere roker heeft zo zijn eigen momenten waarop je altijd rookt, bijvoorbeeld na het eten, na het opstaan of als je op de bus staat te wachten.
Een stoppen-met-roken-coach helpt je zulke momenten te verkennen, en helpt je om naar iets gezonds te zoeken wat je op die momenten kunt doen om de sigaret te vervangen.

https://www.ikstopnu.nl/stoppen-met-roken/stopmethoden/begeleiding-medicatie-combinatie/
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#6
https://www.drsvanderveen.nl/Wetenschappelijk onderzoek Antirookbehandeling.htm

Dit is het enige onafhankelijke onderzoek dat ik erover kon vinden
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik ben al heel vaak gestopt.
Nu ben ik laatst gestopt met behulp van laseracupuntuur therapie. Deze zou de nicotine receptoren stilleggen. Ik was eerst sceptisch maar merk wel verschil met mn vorige stoppogingen. Al ben ik nu ook wel echt gemotiveerd want iemand in mn omgeving heeft longkanker gekregen. Maar denk wel dat deze therapie mij geholpen heeft. Ik heb niet van die sterke cravings en onrust en het stoppen gaat me gemakkelijk af. Het gaat niet vanzelf maar helpt wel. Ik ben nu een maand gestopt.

Misschien een idee voor jou?
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#8
Natozlato zei:
Ik ben al heel vaak gestopt.
Nu ben ik laatst gestopt met behulp van laseracupuntuur therapie. Deze zou de nicotine receptoren stilleggen. Ik was eerst sceptisch maar merk wel verschil met mn vorige stoppogingen. Al ben ik nu ook wel echt gemotiveerd want iemand in mn omgeving heeft longkanker gekregen. Maar denk wel dat deze therapie mij geholpen heeft. Ik heb niet van die sterke cravings en onrust en het stoppen gaat me gemakkelijk af. Het gaat niet vanzelf maar helpt wel. Ik ben nu een maand gestopt.

Misschien een idee voor jou?
Klik om te vergroten...

In Nederland houdt het Kwaliteitsregister bij welke manieren er zijn om te stoppen met roken, en of daarvoor genoeg bewijs is.

Er is op dit moment onvoldoende bewijs dat lasertherapieeen grote groep mensen kan helpen stoppen met roken.
https://www.ikstopnu.nl/stoppen-met-roken/stopmethoden/lasertherapie/#hoe-werkt-lasertherapie

De meest effectieve manier is de combinatie van begeleiding + vervangende middelen.
https://www.vice.com/nl/article/pavke7/hoe-je-het-best-stopt-met-roken-volgens-de-wetenschap
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#9
Kijk dit topic krijgt een mooie wending.
Dit is een belangerijk punt in mijn leven.
De dokter zegt dat ik nu sws tegen COPD aan zit dus ik neem deze tips neem ik van harte.

Wil daar bij vermelden begeleiding werkt nooit bij mij een coach die mij helpt om ergens vanaf te komen.
Want de dingen die zo iemand mij mee gaat geven die weet ik al en de gewoontes die ik moet afleren het gedrags patroon verbreken zoals koffie in de ochtend waar ik snak om daar 2 sigaretten bij te nemen die moet ik ook doorbreken.

Maar ik doe het gewoon niet..

Dat boek de opluchting is zo een sterk boek.
Psychologies maar je moet het wel doen.

Misschien moet ik dat laseren gewoon doen ik denk dat het psychologisch ook erg helpt.
Hoeveel kost dat?
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#10
In de kliniek waar ik heen ging kostte het 140 euro. Ik zag laatst ook een social deal.
Je moet wel ook echt gemotiveerd zijn. Verwacht geen wonderen.

COPD is geen pretje, iets wat je flink kan belemmeren om dingen te doen. Een hele goede reden om te stoppen! Ik zou zeggen ga ervoor en trap er niet meer in!


Een item in het programma Lubach over de tabaksproducenten, die proberen de sigaretten zo verslavend mogelijk te maken en daarmee door controles van de overheid proberen te komen.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#11
Oh nu ik een paar keer gehijst heb aan mijn e-sigaret doet 'ie toch wel een stuk meer. 1 hijs is nu genoeg om visuals te krijgen, eigenlijk precies goed.

Als ik binnenkort in de juiste stemming ben zal ik eerst nog even wat verder aan deze hoeveelheid lurken...
Kennelijk moet de DMT ook nog een beetje in de coil trekken ofzo.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#12
Neo-Shulginist zei:
Oh nu ik een paar keer gehijst heb aan mijn e-sigaret doet 'ie toch wel een stuk meer. 1 hijs is nu genoeg om visuals te krijgen, eigenlijk precies goed.

Als ik binnenkort in de juiste stemming ben zal ik eerst nog even wat verder aan deze hoeveelheid lurken...
Kennelijk moet de DMT ook nog een beetje in de coil trekken ofzo.
Klik om te vergroten...
Goh ben wel benieuwd of je er ook ooit breakthrough mee kan bereiken. Ik had altijdgedacht dat het niet kon omdat het te heet zou worden. DMT verbrand toch al boven de 65grd ofzo of heb ik dat mis?
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#13
Mezelf zei:
Goh ben wel benieuwd of je er ook ooit breakthrough mee kan bereiken. Ik had altijdgedacht dat het niet kon omdat het te heet zou worden. DMT verbrand toch al boven de 65grd ofzo of heb ik dat mis?
Klik om te vergroten...

Nee het gaat juist veel beter dan met andere pijpjes! DMT verbrandt helemaal niet in een e-sigaret. Dus je kan gewoon binnen roken zonder dat het hele huis meurt, en je e-sigaret gaat ook niet stinken naar verbrande DMT lucht, wat echt heel erg goor is. Nu smaakt en ruikt het redelijk onopvallend en best wel lekker.

De dosering is alleen wat meer gekut omdat je dus niet precies weet hoeveel e-liquid je naar binnen krijgt met één hijs. Dus dan moet je een beetje experimenteren met een e-sigaret hoeveel je erin doet per mL.
Over het algemeen is 300 - 500 milligram DMT per milliliter een goede hoeveelheid. Wil je in één hijs breakthrough dan kan je 1 gram per mL proberen. Maar de kans is dan wel groot dat de DMT in je e-sigaret gaat kristalliseren.
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#14
Natozlato zei:
In de kliniek waar ik heen ging kostte het 140 euro.
Klik om te vergroten...

Oke thanks dat geef ik al per maand uit aan roken dus dat is niks.
Had een groot bedrag verwacht.
Ga het googlen.

Ik zit nu dus in stadium rokers astma.
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#15
Neo-Shulginist zei:
Nee het gaat juist veel beter dan met andere pijpjes! DMT verbrandt helemaal niet in een e-sigaret. Dus je kan gewoon binnen roken zonder dat het hele huis meurt, en je e-sigaret gaat ook niet stinken naar verbrande DMT lucht, wat echt heel erg goor is. Nu smaakt en ruikt het redelijk onopvallend en best wel lekker.

De dosering is alleen wat meer gekut omdat je dus niet precies weet hoeveel e-liquid je naar binnen krijgt met één hijs. Dus dan moet je een beetje experimenteren met een e-sigaret hoeveel je erin doet per mL.
Over het algemeen is 300 - 500 milligram DMT per milliliter een goede hoeveelheid. Wil je in één hijs breakthrough dan kan je 1 gram per mL proberen. Maar de kans is dan wel groot dat de DMT in je e-sigaret gaat kristalliseren.
Klik om te vergroten...
Ik vind het altijd een zwaar gekloot met glaze pijpjes om dmt te roken ,vanaf de dmt vloeibaar word loopt het naar boven in men glazen pijpje , richting het mondstuk omhoog :worried:(crackpijp met zo een bol onderaan) , en heb nog nooit een breaktrough kúnnen mee maken.
Dit lijkt me zeer interessant , zou ik een 0% nicotine juice kunnen gebruiken met dosering 500mg/ml , of moet ik echt pg en vg apart doseren en de dmt toevoegen ?
Laatste vraag , moet er opgewarmd worden om de dmt te laten "samensmelten" met de juice?

:handwaving2:
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ornyk zei:
Ik vind het altijd een zwaar gekloot met glaze pijpjes om dmt te roken ,vanaf de dmt vloeibaar word loopt het naar boven in men glazen pijpje , richting het mondstuk omhoog :worried:(crackpijp met zo een bol onderaan) , en heb nog nooit een breaktrough kúnnen mee maken.
Dit lijkt me zeer interessant , zou ik een 0% nicotine juice kunnen gebruiken met dosering 500mg/ml , of moet ik echt pg en vg apart doseren en de dmt toevoegen ?
Laatste vraag , moet er opgewarmd worden om de dmt te laten "samensmelten" met de juice?

:handwaving2:
Klik om te vergroten...

Ik gebruik zeker 0% nicotine in mijn e-sigaret want ik hoef niet verslaafd te raken aan de stof. Been there, done that.

Je kunt 50/50 pg/vg met 0% nicotine gewoon kopen (online) e-sigaretwinkels. Ik zou het wel zonder smaakje doen want die smaakjes zijn best wel goor. Omdat de DMT niet verbrand in een e-sigaret is die lang niet zo smerig als wanneer je het in een joint rookt.

Je moet de e-liquid inderdaad even au bin marie opwarmen en goed roeren als je de DMT erbij doet. Dus dan gebruik je een bak met warm/heet water, waarin je dan een kleiner bakje zet met daarin de e-liquid. Zo weet je zeker dat de e-liquid met DMT erin niet warmer wordt dan ongeveer 80 graden. Dat is belangrijk omdat DMT anders zou kunnen gaan afbreken.
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#17
Thx voor de goede uitleg !

Neo-Shulginist zei:
Je kunt 50/50 pg/vg met 0% nicotine gewoon kopen (online) e-sigaretwinkels. Ik zou het wel zonder smaakje doen want die smaakjes zijn best wel goor. Omdat de DMT niet verbrand in een e-sigaret is die lang niet zo smerig als wanneer je het in een joint rookt.
Klik om te vergroten...
Ik bedoelde dus een juice met smaakje , maar
Toevallig heb ik nog 50/50 base staan :grin:
Dit weekend maar eens knutselen dan !
Vape jij het in een zware jonge , of een pen ?
Ik gebruik namelijk voor de canna rc's te vapen een pod systeem pennetje (uwell caliburn).
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ornyk zei:
Vape jij het in een zware jonge , of een pen ?
Ik gebruik namelijk voor de canna rc's te vapen een pod systeem pennetje (uwell caliburn).
Klik om te vergroten...

Je vape moet wel minimaal 45 watt ondersteunen anders verdampt de DMT niet zo lekker.
R
Rupsen God ❤Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Indd oppassen met die dingen. Ik heb zelf het syndroom van Tietze gekregen door het vapen waardoor ik elke dag meerdere keren dacht dat ik een hartaanval kreeg. Meerdere onderzoeken gehad in het ziekenhuis, uiteindelijk geëindigd met: "Komt door het vapen. Sorry mevrouw, hier kunnen we niks aan doen. Gewoon uitzitten." Ik ben inmiddels al 8 maanden "ziek", hiervoor kerngezond. Het gaat wel elke dag een stukje beter en de genezing is in zicht. Ik denk dat ik binnenkort zelfs eindelijk weer durf te trippen - want dat zat er echt niet in met die pijn aanvallen die ik had, waarbij ik vaak op het punt stond een ambulance te bellen. Het is het het echt absoluut niet waard geweest. Ik ben uiteindelijk weer gewoon op de sigaret overgestapt; 8 jaar gerookt, nooit klachten gehad zoals na die vaper. En inmiddels een maand helemaal rook vrij en gestopt.
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#20
Neo-Shulginist zei:
Je vape moet wel minimaal 45 watt ondersteunen anders verdampt de DMT niet zo lekker.
Klik om te vergroten...
Thx ! Weet ik ook weer , dan moet ik men oude eleaf pico van onder het stof halen.
Wat vind jij het ideale wattage ? Gij kan van 0 tot 75 dacht ik.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."