Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsThank You Psychedelics - Global Coming Out Day

Thank You Psychedelics - Global Coming Out Day

8 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
R
RalouLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ah fantastisch🙂 @NiandraLades , ga hier zeker nog op terugkomen en volgen!
N
NiandraLadesLid
01-01-2024, 00:00
#2
85152665_134665578059835_3990423199539003392_n.jpg

Psychedelica zijn een prachtig geschenk. De kracht van psychedelica hebben al bij velen geleid tot zelfheling, transformaties en het hervinden van verbinding met onszelf, anderen en alles om ons heen. Met het psychedelicum als tool kunnen trauma's worden verwerkt, mentale (en soms zelfs fysieke) aandoeningen worden aangepakt en de weg naar vrijheid en liefde opnieuw gevonden worden. Wij zijn niet het product van onze maatschappij. Wij zijn niet cultureel gedefinieerd. Wij kunnen ons losmaken van datgene wat ons vanaf onze geboorte hersenspoelt en vast probeert te ketenen. Wij kunnen in harmonie leven met elkaar, de aarde en het ecosysteem waar wij deel van uitmaken om opnieuw als één geheel met elkaar in verbinding te staan en de weg naar verlichting te bereiken.

Oké, ik ben misschien wat op dreef. Maar er zijn veel mensen gebaat bij psychedelica en plantmedicijnen, en het kan hem ook in de kleine dingen zitten. Zelfinzichten, als hulpmiddel voor therapie, wat meer plezier in het leven of als een begin om dingen te veranderen waar we niet tevreden over zijn.

Toch heerst er nog steeds een stigma en een hoop onwetendheid rondom psychedelica. Het zou vergelijkbaar zijn met drugs als cocaïne of heroïne en gebruikers zouden dom en onverantwoordelijk zijn. Sommige mensen kijken op je neer omdat je drugs gebruikt. Hierdoor zijn mensen nog wel eens terughoudend om hun fijne ervaringen met psychedelica te delen.

Laten we het stigma verbreken door open te zijn over onze ervaringen.

Op facebook delen mensen vandaag massaal hoe psychedelica en plantmedicijnen hun hebben geholpen waarbij zij afsluiten met de hashtag #ThankYouPlantMedicine. De naam doet misschien vermoeden dat het alleen om natuurlijke middelen gaat, maar als je voordelen hebt ondervonden van synthetische psychedelica dan telt dit net zo goed. Er worden ook hashtags als #ThankYouPsychedelics, #ThankyouAyahuasca, etc gebruikt.

Grote namen zoals Dennis McKenna, Allyson and Alex Gray, David Bronner, Rick Doblin steunen deze beweging.

Link naar het filmpje van deze beweging:
thankyouplantmedicine.com

#ThankYouPlantMedicine Movement | Destigmatizing Plant Medicine

#ThankYouPlantMedicine is a global grassroots movement to raise awareness about plant medicines, entheogens and psychedelics, through expressing gratitude.
thankyouplantmedicine.com thankyouplantmedicine.com
Link naar de facebook pagina waar je ervaringen kunt lezen en delen:

Facebook

www.facebook.com www.facebook.com

Dus, ik hoor graag van jullie: hoe hebben psychedelica JOU geholpen??
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#3
Wat een leuk initiatief! Helemaal eens natuurlijk dat we het stigma op psychedelica moeten doorbreken. Uit onderzoek blijkt dat er een correlatie is tussen psychedelicagebruik en 'openheid', minder depressieve en suïcidale gevoelens en minder criminaliteit. Voor veel mensen zijn psychedelica belangrijke medicijnen en voor anderen verrijken ze het leven.

Psychedelica hebben een grote impact gehad op mijn leven. Ze hebben ervoor gezorgd dat ik meer open sta voor alternatieve denkwijzen en de mening van anderen en dat ik minder vanzelfsprekend volg wat het culturele dogma van onze maatschappij is. Van atheist ben ik veranderd in agnost. Ik heb weer ervaren hoe het is om kind te zijn waardoor ik mijn dochters beter begrijp.

Psychedelica hebben me bescheidener gemaakt door me te laten zien hoe weinig ik als individu en wij als mensheid weten. Ze hebben mijn angst om dood te gaan of "het verkeerd te doen" verminderd door me te laten zien dat, op een heel basaal niveau, alles in evenwicht is. Dat de wereld goed is zoals hij is, inclusief al haar en mijn gebreken.

Ik heb soms het idee dat psychedelica mijn 'oogkleppen' hebben verwijderd waardoor ik meer zie van de kosmos om mij heen. En het mooiste van al? Ik heb dit allemaal kunnen doen terwijl ik er met volle teugen van genoot en zonder mijn gezondheid of dat van anderen in gevaar te brengen.

Vanuit mijn hart dus een oprechte "Dankjewel Psychedelica!"
N
NiandraLadesLid
01-01-2024, 00:00
#4
Psychedelica hebben ook een grote impact op mijn leven.
Eerst waren het vooral de recreatieve trips op truffels en LSD, die mij voor het eerst lieten zien dat er zo veel meer is dan wat mij is geleerd op school, door mijn ouders en door mijn omgeving. Ik leerde dat mijn dagelijkse realiteit slechts een filter is waar ik door kijk en dat er veel meer is dan dat ik kan waarnemen. Ik leerde ook meer plezier te maken.
Psychedelica hebben me geholpen uit te zoeken wie ik ben, en wie ik niet ben. Welke dingen goed gaan, waar ik aan wil werken, waarom ik steeds tegen bepaalde problemen aanloop, hoe bepaalde patronen zijn ontstaan en wat er in mijn onderbewuste omgaat. Het weet precies mijn pijnpunten aan te wijzen en laat me zien hoe ik hiermee aan de slag kan. Het helpt mij ook om een beter mens te worden, omdat het me helpt te beseffen dat alles één is, en ik dus mijzelf pijn doe als ik een ander pijn doe. Ik voelde me vroeger vaak wat vlak en los van alles, maar ik voel mij steeds meer verbonden met alles om mij heen. Het heeft gezorgd voor persoonlijke groei, het heeft me wakker gemaakt en zelf laten nadenken in plaats van het klakkeloos volgen van de regeltjes van het systeem. Het heeft me doen inzien dat het systeem op veel manieren niet deugt, dat veel mensen hier ongelukkig van worden en dat we de aarde op deze manier verwoesten, maar ook dat we hier iets aan kunnen doen.

Het heeft me bevestiging gegeven dat ik niet mijn lichaam ben, dat ik al vele levenscyclussen heb gehad en er waarschijnlijk nog vele te gaan heb voordat ik het hele spectrum aan ervaringen heb doorgemaakt. En dan? Daar kan ik alleen maar over speculeren en dat doe ik (meestal) met veel plezier. Het voelt nog steeds als een grote ontdekkingsreis waarbij de ene ontdekking nog wonderbaarlijker is dan de andere. Zonder psychedelica zou mijn leven er ongetwijfeld behoorlijk anders hebben uitgezien.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik ben groot voorstander van heling met behulp van psychedelica. Vele zullen na een psychedelische ervaring zomaar anders in het leven staan en dan bijna altijd in positieve zin. Mij heeft het zeker ook vaak geholpen al heb ik het ook vaak alleen maar puur voor hedonistische doeleinden gebruikt :innocent:.
Maar ik kan eerlijk waar, na meer dan 100x zeggen dat trippen echt iets super bijzonders is. Elke keer weer sta ik versteld van de gevoelens en gedachten die dan zo anders zijn maar toch zo ongelofelijk van Mezelf. Het heeft mij leven zo in positieve zin gevormd dat is echt ongelofelijk.

Maar ben soms wel een beetje bang voor dit soort bewegingen. Soms kunnen ze ook meer kwaad dan goed doen. Ik zou daarom meer over ze willen weten, maar er staat verder maar verdomd weinig info. Wel nog dat men zich kan aanmelden om vrijwilliger te worden. Er moet wel om een rede "in 3 paragraphs" geschreven worden waarom je dan vrijwilliger zou willen worden. Dus maar even de tijd ervoor nemen :).

Verder ga ik de pledge gewoon tekenen hoor als ik dat een tijdje terug al niet gedaan had.
p
psycelLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ralou zei:
“Turn on, tune in, drop out” ❤
Klik om te vergroten...
Die gaat vandaag of morgen op m'n lichaam getatoeëerd worden met een mooie grote paddestoel :)
R
RalouLid
01-01-2024, 00:00
#7
Goh heel herkenbaar wat jullie delen.

Mijn laatste jaren zijn een grote ontdekkingsreis geweest en helingsproces waarin ik ben gegroeid samen met mijn man. Voor ons heeft psychedelica ons op een bepaalde manier gered. Waar ik zeker de gedachtegang deel die jullie delen wou ik hier gebruikmaken van iets specifieker te gaan omdat ik er diep in geloof dat er heel heel veel mensen baadt hebben aan een ervaring met psychoactieve stoffen (naar mijn mening is een eenmalige ervaring al enorm ondersteunend en een meerwaarde)

Wij hebben in onze relatie heel diep gezeten, ik heb vrij uit het niets een overload gehad aan diverse middelen zoals alcohol, wiet, xtc en mdma op korte tijd en veel te vaak (6x op twee maanden in grote hoeveelheid) ... in een van de pillen (de enige niet geteste) zaten andere stoffen in en we kenden het toen niet en dankzij extreme kou denk ik dat we die nacht door zijn gekomen (oververhitting ed was zeker aanwezig hoewel we gewoon thuis waren). Die nacht had ik voor de eerste keer zware hallucinaties met onze stemmen die vervormde en zijn gezicht die volledig morfde. Niks te vergelijken met psychedelisch trippen.

Nadien hebben we geleerd en te weten gekomen dat het een combinatie van PCP en speed was (en wat rommel) maar dut heeft icm de andere keren en de anderen verslavingen veel schade gedaan aan gedrag, geheugen, gezondheid ... een paar maanden later namen we binnen een goede set en setting onze eerste keer truffels. Vanaf de eerste keer was het met het idee om te genezen en groeien echter is dit concept verdiept over de jaren heen icm psychotherapie.
Het is een hele rit geweest maar wat een geweldige rit. Zelfheling. Elke trip voelt aan als tien sessies therapie.
Je voelt je een kleine Maya in dit universum en leert dat alles vergankelijk is.
Zelfs één trip in jezelf kan je ogen openen en de rest van je leven bij blijven en veranderen.

Ik kan hier over blijven prediken maar zij die het ooit gedaan hebben en echt ervaren hebben zullen t weten en zij die er interesse in hebben , geef t een kans... je onbewuste is gigantisch en prachtig en je zult een onwaarschijnlijke ongekende liefde ervaren voor jezelf en elk levend wezen.

“Turn on, tune in, drop out” ❤️
R
RalouLid
01-01-2024, 00:00
#8
psycel zei:
Die gaat vandaag of morgen op m'n lichaam getatoeëerd worden met een mooie grote paddestoel :)
Klik om te vergroten...

Ah geweldig 👌😍 prachtige creatieve expressie van je liefde voor de plant. Resultaat mag je altijd delen 😎
p
psycelLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ralou zei:
Ah geweldig 👌😍 prachtige creatieve expressie van je liefde voor de plant. Resultaat mag je altijd delen 😎
Klik om te vergroten...
Staat nog niet op de agenda maar je moest eens weten wat die verdomde paddenstoel me wel niet heeft gebracht. Enkeltje Colombia bijvoorbeeld atm

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."