Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHulp gezocht over DMT/Changa

Hulp gezocht over DMT/Changa

22 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
M
MaarlyssLid
01-01-2024, 00:00
#1
Weet iemand toevallig hoe ik dit het beste in een jointje of iedergeval vloeitje zou kunnen roken? Met wat ik het mix of puur juist? En de hoeveelheid voor een eerste keer. Ik heb namelijk echt een schurft hekel aan bong/pijp roken..

Bedankt alvast!
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mindless zei:
Bedoel je dan dus eigenlijk changa roken in een joint?
Klik om te vergroten...
Met de changa die ik had moet je dat echt niet doen. Of je moet heeeeeele dunne joints rollen. :tearsofjoy:
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
Neo-Shulginist zei:
Met de changa die ik had moet je dat echt niet doen. Of je moet heeeeeele dunne joints rollen. :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...
Ik heb goede kwaliteit changa gekregen dan denk ik, want ik vond het helemaal niet vies smaken. Al was de geur wel sterk maar ook niet per se vies te noemen. Zou het mensen toch niet aan willen doen om het te roken in dezelfde ruimte op een feestje of zo. :wink: Die geur is zo aanwezig de hele tijd. Je kan hem niet negeren. :laughing:
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ja maar als DMT niet verbrandt dan is het dus helemaal niet zo'n indringende geur. Mede daarom ben ik zo'n fan van de e-sig methode, want de smaak en geur is dan echt veel beter.
Maar ik rook ook geen tabak of joints dus misschien ben ik überhaupt gevoeliger voor die verbrande smaak.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#5
Neo-Shulginist zei:
Ja maar als DMT niet verbrandt dan is het dus helemaal niet zo'n indringende geur. Mede daarom ben ik zo'n fan van de e-sig methode, want de smaak en geur is dan echt veel beter.
Maar ik rook ook geen tabak of joints dus misschien ben ik überhaupt gevoeliger voor die verbrande smaak.
Klik om te vergroten...
Dan heb je het dus over pure DMT neem ik aan en niet changa.
M
MaarlyssLid
01-01-2024, 00:00
#6
Hallo allemaal!

Ten eerste fijn dat er zo geweldig forum als dit bestaat heb er al vaak veel aan gehad.

Ik zal mij even voorstellen ik been een jongen van 25 en heb ondertussen al aardig wat ervaring met verschillende soorten drugs. En ben verliefd geworden op de wereld van psychedelica!

Nu heb ik via via rookbare DMT en Changa gekocht. En wil dit dolgraag een keer uitproberen. Ik heb binnenkort met 2 vrienden een trip dagje gepland alleen zijn hun meer van de 2cb LSD en ketamine.

Nu zou ik die dag graag de Changa of DMT proberen alleen zoals jullie vast wel weten duurt dat maar heel kort, en zouden mijn maatjes nog uren zoet zijn terwijl ik weer terug op aarde kom.

Nou eindelijk mijn vraag na dit langdradige gezwets van me. Stel ik zou er toch voor kiezen 1 van de 2 te proberen en het pakt goed uit, ik zit lekker in de tripflow is het dan mogelijk/verantwoord om achteraf nog een zegeltje, 2CB of wat ketamine bij te nemen? En hoe reageren deze drugs met een biertje op of een lekkere joint?

Wie komt mijn held zijn en mij verlossen met dit raadsel haha. 😜

Ik hoor graag van jullie allemaal!

Met de groeten van een mede spacosaurus😉
M
MaarlyssLid
01-01-2024, 00:00
#7
Of eventueel eerst lsd of 2cb en dan een changa joint erbij te roken?
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#8
Hoi @Maarlyss ,

Changa en dmt duren beide maar heel kort. Als je je maten er graag bij hebt als tripsitters dan zou je eerst je changa / dmt ervaring kunnen doen. Als je dan daarna nog zin hebt kun je volgens mij een uurtje later gewoon meedoen met lsd of 2-cb.

Zelf zou ik dat wellicht toch niet aanraden omdat je misschien wel erg onder de indruk bent van je dmt ervaring en dat kan natuurlijk je lsd ervaring beïnvloeden. Als je maten al een avondje eerder komen kun je dan misschien je dmt doen en de dag erna met hun mee trippen?

Cannabis kun je in principe combineren met lsd of 2-cb. Je moet er wel rekening mee houden dat het de trip flink kan versterken en de kans op een moeilijke ervaring vergroot. Sommigen vinden het heerlijk anderen niet. Als ik het al doe, dan doe ik het meestal in de nasleep van de trip.

Zelf drink ik meestal geen alcohol tijdens een trip. Heel soms misschien 1 biertje in de late nasleep. Ik vind alcohol drinken zonde van het tripeffect en zou het afraden.

Ik ben benieuwd naar je ervaringen. Laat je nog wat horen?
M
MaarlyssLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik ga jullie zeker op de hoogte houden van de ervaring en ik heb tijdje terug ook met 2 zegels en 2,5 2cb ook geblowd en gedronken dus daar maak ik me niet zo druk om.

En ik ben dus wel aardig wat kwa trippen gewent dus ik verwacht niet dat het zo heftig word dat ik daarna niet meer verder zou willen met een 2c of zegeltje.

Het ging mij ermeer om dat er evt MOA remmers bij de DMT en changa betrokken zijn. Weet iemand of dit ook bij de rookbare varianten zo is? Volgens een vriend van mij is dat bij vloeibare DMT wel het geval, maar geen idee of dit daadwerkelijk zo is.


De groenten 😁
M
MaarlyssLid
01-01-2024, 00:00
#10
En met de rede van MOA remmers was ik benieuwd of ik dan wel een biertje/jointje of eventuel nog wat keta, lsd, 2cb zou kunne pakken zonder dat dit gevaarlijk is
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#11
Maarlyss zei:
Ik ga jullie zeker op de hoogte houden van de ervaring
Klik om te vergroten...
Leuk. Ik ben benieuwd naar je verhalen.

Maarlyss zei:
heb tijdje terug ook met 2 zegels en 2,5 2cb ook geblowd en gedronken dus daar maak ik me niet zo druk om.
Klik om te vergroten...
Wat voor doseringen ben je gewend bij 2-CB en LSD? Ik zou er rekening mee houden dat DMT nog een flink stuk heftiger kan uitpakken dan een gebruikelijke dosis 2-cb of LSD.

Maarlyss zei:
Het ging mij ermeer om dat er evt MOA remmers bij de DMT en changa betrokken zijn.
Klik om te vergroten...
In pure DMT zit geen MAO remmer. Als je Changa of Ayahuasca (drankje met DMT erin) gebruikt dan krijg je wel een MAO remmer binnen. In dat geval zou ik extra voorzichtig zijn met combinaties zoals met alcohol en vooral ook met MDMA (xtc). MDMA combineren met een MAO remmer kan het serotoninesyndroom tot gevolg hebben. Dat kan dodelijk zijn!

In het algemeen is het een stuk veiliger om minder verschillende middelen tegelijk te gebruiken. Als je het interessanter wilt maken is het vaak veiliger om de dosis van 1 middel iets te verhogen dan om veel middelen te combineren.
M
MaarlyssLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik heb niet echt een idee van hoeveel ug die lsd was , waren wel erg goed dat weet ik wel 😅 2cbs waren als het goed is 18/20mg maar daar neem ik er soms ook wel meerdere van op een lekker dagje.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#13
DMT / changa roken is in het begin best heftig. Je lichaam voelt heel zwaar en de wereld voelt ontzettend chaotisch. Pas na een minuutje of twee minuutjes wen je een beetje aan dat gevoel, als je kalm blijft. Het is dus belangrijk om je heel rustig te voelen en niet opgelaten of gestrest. Daarom is het belangrijk dat je echt even een momentje maakt van het roken. Een ritueel kan daar goed bij helpen om je mentaal voor te bereiden. Hoe je dat ritueel vormgeeft dat kun je in principe zelf weten. Steek een kaarsje aan, brand wat wierook, prevel een weesgegroetje, vraag aan aya of je haar mag komen bezoeken, zoiets.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#14
Neo-Shulginist zei:
vraag aan aya of je haar mag komen bezoeken, zoiets.
Klik om te vergroten...
Voel jij de ayahuasca "spirit"/bezieling ook bij DMT en changa?

Of is het enkel een manier om in de goede state of mind te komen?
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#15
Mindless zei:
Voel jij de ayahuasca "spirit"/bezieling ook bij DMT en changa?
Klik om te vergroten...

Nou ik weet niet wat je met bezieling bedoelt maar als je genoeg neemt heb je wel het idee dat je telepathisch kan communiceren met een intelligente entiteit.

Mindless zei:
Of is het enkel een manier om in de goede state of mind te komen?
Klik om te vergroten...
Maar ik bedoelde meer dit inderdaad. Toestemming vragen of je in de tripwereld mag komen.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#16
Neo-Shulginist zei:
Nou ik weet niet wat je met bezieling bedoelt maar als je genoeg neemt heb je wel het idee dat je telepathisch kan communiceren met een intelligente entiteit.
Klik om te vergroten...
Dat dus eigenlijk. :)

Neo-Shulginist zei:
Maar ik bedoelde meer dit inderdaad. Toestemming vragen of je in de tripwereld mag komen.
Klik om te vergroten...
Ik was nooit zo van dit soort dingen, (te zweverig :laughing:) maar heb sinds een tijdje ontdekt dat het een fijne manier is om een trip te starten, om er een klein beetje ceremonie in aan te brengen. Witte salie en Palo Santo stokjes branden, intenties in mezelf opzeggen, vragen of het middel voorzichtig met me zal zijn, dat soort dingen. Zeker bij de middelen waarbij alle controle uit handen wordt gegeven.
B
BuuLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik vond een bong echt voor geen meter werken. Het ligt er maar net aan hoeveel changa je hebt en je bereid bent om in een joint te draaien. Zo'n 200mg is prima voor een tripje. Ik zou begin van de joint en het einde van de joint een klein beetje tabak doen zodat het eerste en laatste gedeelte niet direct in damp opgaat zegmaar.

Verder de changa grinden, puur roken en niet mixen met tabak. Je wilt de damp zo'n vijftien seconden binnenhouden wat halverwege de joint echt tegen gaat staan wanneer je het mixt met tabak.
B
BuuLid
01-01-2024, 00:00
#18
Mindless zei:
15 seconden? Hmm, dat is nog langer dan ik deed. Ik vind het lastig om goede trekken te nemen als ik al begin te trippen en dat wordt nog lastiger met zo lang inhouden.

Gelukkig komt changa in ieder geval heel smooth aan op de keel.
Klik om te vergroten...
Pak en beet. Reguliere DMT houd ik redelijk lang in en tijdens het uitblazen zie ik eigenlijk nooit meer rook. Maar ik merk wel dat Changa binnenhouden naar mate je verder in de joint komt het niet heel fijn is. Beetje buitenadem omdat je constant aan het inhouden bent.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#19
Is het voor jou niet lastig als je na een paar goede trekken al gaat trippen? Ik kan me dan nog moeilijk focussen op tellen en de rook inhouden...
B
BuuLid
01-01-2024, 00:00
#20
Mindless zei:
Is het voor jou niet lastig als je na een paar goede trekken al gaat trippen? Ik kan me dan nog moeilijk focussen op tellen en de rook inhouden...
Klik om te vergroten...
Soms wel, soms niet. Elke trip is anders. Ik heb al heeeeel wat dmt verspilt omdat ik ineens niet meer begreep hoe m'n bong of aansteker werkte. :grimacing:

Of dat ik de joint naar m'n mond breng maar hem constant moet herpositioneren.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."