Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDrugs in de natuur

Drugs in de natuur

68 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#1
Zo jullie weten er veel vanaf!Hoe zit dat nou met die papaver?DE zaden daar word toch codeiene van gemaakt?Tweede vraag als je ze droogt is de sterkte er dan vanaf?Mijn man zijn oma gaf dat aan hem,en zei dan kan je lekker op slapen......En hoe zit het met de goude regen als er boontjes aan hangen.?Wat krijg je daarvan?
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ganggang💯 zei:
Als je een stevige dosis neemt van iets is het sowieso geen softdrug meer.

Als je zo redeneert heeft het inderdaad geen zin om te discussiëren.
Klik om te vergroten...
Bedoel daar meer mee te zeggen, ik voel me meer naar de klote na een avond flink drinken dan een kater van wat voor drugs dan ook. Ik begrijp niet waarom jij het geen hard drugs vindt?
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#3
Spyro zei:
Bedoel daar meer mee te zeggen, ik voel me meer naar de klote na een avond flink drinken dan een kater van wat voor drugs dan ook. Ik begrijp niet waarom jij het geen hard drugs vindt?
Klik om te vergroten...
Omdat een alcohol kater maar 1 dag of gedeelte van de dag duurt en geen verregaande mentale gevolgen heeft.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#4
Spyro zei:
Bedoel daar meer mee te zeggen, ik voel me meer naar de klote na een avond flink drinken dan een kater van wat voor drugs dan ook. Ik begrijp niet waarom jij het geen hard drugs vindt?
Klik om te vergroten...
Ik heb het ook alleen over het onderscheiden van effect tussen hard en softdrugs hè. In principe is elke drugs harddrugs.
K
KwatzakottelLid
01-01-2024, 00:00
#5
Alcohol is een geinstitutionaliseerde rape-drug, die het onmogelijk maakt proper te flirten, waardoor veel onzinnige relaties ontstaan en ongewenst kroost, en bezien dat de maatschappij het doel heeft alles met zoveel mogelijk poppetjes te vullen (want schaarste = economie) is het alleen maar heel logisch dat deze harddrug gigantische delen van de supermarkt vult.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#6
Kwatzakottel zei:
geinstitutionaliseerde rape-drug
Klik om te vergroten...
Wat bedoel je daar precies mee?
K
KwatzakottelLid
01-01-2024, 00:00
#7
Het is een drug die je dommer maakt, een soort hooligan, en je kunt niet meer beoordelen wie je interessant vind als partner, het aflezen van lichaamstaal wordt onmogelijk gemaakt en vervangen door kamikaze-gedrag, ergo domme seks met domme mensen, met als gevolg dat er veel onzinnige relaties ontstaan, ongeluk, ongewilde kinderen, etc. En doordat de maatschappij op schaarste draait zijn dat soort effecten juist wenselijk voor de machine.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#8
Kwatzakottel zei:
Het is een drug die je dommer maakt, een soort hooligan, en je kunt niet meer beoordelen wie je interessant vind als partner, het aflezen van lichaamstaal wordt onmogelijk gemaakt en vervangen door kamikaze-gedrag, ergo domme seks met domme mensen, met als gevolg dat er veel onzinnige relaties ontstaan, ongeluk, ongewilde kinderen, etc. En doordat de maatschappij op schaarste draait zijn dat soort effecten juist wenselijk voor de machine.
Klik om te vergroten...
Slechte ervaringen mee begrijp ik. Ik heb het nooit zo ervaren. Dat je een stuk dommer wordt na een avondje zuipen klopt opzich wel, maar gelukkig is dat de volgende dag weer over.

Alcohol zou nooit een reden moeten zijn om kinderen te krijgen. Ik hoef sowieso geen kinderen en als ik wat borrels pak dan denk ik daar nog steeds zo over.
K
KwatzakottelLid
01-01-2024, 00:00
#9
Alcohol lijkt idd leuk tot je een periode van alcoholisme voor de kiezen krijgt. Dommer word je van alcohol sowiso, dat is natuurlijk
ook precies waarom deze drug de smeerolie van deze maatschappij is.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ganggang💯 zei:
Alcohol zou nooit een reden moeten zijn om kinderen te krijgen. Ik hoef sowieso geen kinderen en als ik wat borrels pak dan denk ik daar nog steeds zo over.
Klik om te vergroten...
Ik ook niet, maar als je het over de hele maatschappij bekijkt, zal alcohol vast wel een groot aandeel hebben in het ontstaan van relaties. Het past ook prima in het rijtje van sociaal geaccepteerde drugs omdat het mensen even een ontsnapping geeft van de dagelijkse stress en sleur, maar tegelijkertijd de gebruiker ervan in zijn/haar vrije tijd weg laat kijken van die dagelijkse problemen, ipv hem/haar ermee te confronteren en er echt iets aan te doen. Zodat we na ons uitbrakken in de rest van het weekend in de daaropvolgende werkweek weer lekker aan de cafeïne en nicotine kunnen om de sleur en betekenisloosheid van alles nog wat draaglijk te maken. (het heet niet voor niets een bakje troost...) Klinkt wat dramatisch, maar er zit echt wel waarheid in denk ik.
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ja en ik ben daar slachtoffer van.Mijn man is alcoholist en heeft nu korsakov.In het begin was het alleen na zijn werk wijntje in het weekend een borrel.Goeie man leuke tijden gehad veel en vaak vakantiesVanaf zijn 65 is hij flink gaan drinken.Nu heb ik een man die mijn man niet meer is door zijn korte geheugen kan geen gesprek mee voeren.Nog te goed om hem in een verzorgingshuis te plaatsen.Maar mijn leven is voorbij voor goed
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#12
joetsie zei:
Ja en ik ben daar slachtoffer van.Mijn man is alcoholist en heeft nu korsakov.In het begin was het alleen na zijn werk wijntje in het weekend een borrel.Goeie man leuke tijden gehad veel en vaak vakantiesVanaf zijn 65 is hij flink gaan drinken.Nu heb ik een man die mijn man niet meer is door zijn korte geheugen kan geen gesprek mee voeren.Nog te goed om hem in een verzorgingshuis te plaatsen.Maar mijn leven is voorbij voor goed
Klik om te vergroten...
Wat erg voor jou/jullie zeg. Voornamelijk voor jou omdat hij het waarschijnlijk niet eens doorheeft. Pffff. Vreselijk
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#13
Spyro zei:
Wat erg voor jou/jullie zeg. Voornamelijk voor jou omdat hij het waarschijnlijk niet eens doorheeft. Pffff. Vreselijk
Klik om te vergroten...
Nee hij heeft niks door.Ach ik kan er een boek over schrijven sinds een jaar of vijf waren ze hersens ook al aangetast.En weet je deze ziekte komt niemand voor uit,voor schaamte.Dus zit ik nog op een forum van partners met dementie de neuroloog zei dat dat er ook bij zat.Het lijkt precies altzheimer.En daar vind ik herkening,want al die partners zijn moe van zo te leven.We troosten geven advies en dat het zwaar is is zeker!
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#14
joetsie zei:
Nee hij heeft niks door.Ach ik kan er een boek over schrijven sinds een jaar of vijf waren ze hersens ook al aangetast.En weet je deze ziekte komt niemand voor uit,voor schaamte.Dus zit ik nog op een forum van partners met dementie de neuroloog zei dat dat er ook bij zat.Het lijkt precies altzheimer.En daar vind ik herkening,want al die partners zijn moe van zo te leven.We troosten geven advies en dat het zwaar is is zeker!
Klik om te vergroten...
Ik zag het net ja. Heb me even ingelezen over Korsakov. Het lijkt inderdaad op vervroegde dementie. Echt verschrikkelijk. Hoe lang en hoe vaak was hij dronken? (Als je er liever niet over wilt praten begrijp ik dat ook...)
K
KwatzakottelLid
01-01-2024, 00:00
#15
joetsie zei:
Ja en ik ben daar slachtoffer van.Mijn man is alcoholist en heeft nu korsakov.In het begin was het alleen na zijn werk wijntje in het weekend een borrel.Goeie man leuke tijden gehad veel en vaak vakantiesVanaf zijn 65 is hij flink gaan drinken.Nu heb ik een man die mijn man niet meer is door zijn korte geheugen kan geen gesprek mee voeren.Nog te goed om hem in een verzorgingshuis te plaatsen.Maar mijn leven is voorbij voor goed
Klik om te vergroten...

Bij alcohol is dat een sluipend iets, iedereen begint met af en toe een wijntje, daarna is het al snel een flesje wijn per dag, enzovoort. Zeker als er ook nog levensproblemen opdoemen is de versnelling snel ingezet, en die problemen doemen altijd op. Daarom is het zo krankzinnig dat dit de meest geaccepteerde drug is, maar dat is zoals ik al schreef geen toeval. Hoe dan ook, ik wens je sterkte, en je zult nu niet anders kunnen dan een ander pad voor jezelf uitkerven en je man langzaam loslaten.
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#16
Kwatzakottel zei:
Bij alcohol is dat een sluipend iets, iedereen begint met af en toe een wijntje, daarna is het al snel een flesje wijn per dag, enzovoort. Zeker als er ook nog levensproblemen opdoemen is de versnelling snel ingezet, en die problemen doemen altijd op. Daarom is het zo krankzinnig dat dit de meest geaccepteerde drug is, maar dat is zoals ik al schreef geen toeval. Hoe dan ook, ik wens je sterkte, en je zult nu niet anders kunnen dan een ander pad voor jezelf uitkerven en je man langzaam loslaten.
Klik om te vergroten...
Spyro zei:
Ik zag het net ja. Heb me even ingelezen over Korsakov. Het lijkt inderdaad op vervroegde dementie. Echt verschrikkelijk. Hoe lang en hoe vaak was hij dronken? (Als je er liever niet over wilt praten begrijp ik dat ook...)
Klik om te vergroten...
Nee hoor vind het fijn dat je het opgezocht hebt.Dronken was hij iedere dag.Hij drinkt alcoholvtij nu en denkt dat het echte is
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#17
joetsie zei:
Hoe zit dat nou met die papaver?DE zaden daar word toch codeiene van gemaakt?
Klik om te vergroten...
Papaver Somniverum wordt opium uit gewonnen door ze te 'melken'. De zaaddozen wanneer deze nog groen en niet uitgedroogd zijn bevatten een witte melkachtige dikke vloeistof wat dus opium wordt genoemd, deze zaaddozen moet je dus oogsten/melken voordat de klaproos te oud wordt en uitdroogt.

De opiummelk dat uit de zaaddoos van de klaproos komt bevat meerdere psychoactieve stoffen waaronder codeïne en morfine. Veel van deze psychoactieven stoffen uit de opium worden via scheikundig proces meer potent gemaakt door de molecuulstructuur aan te passen wat bijvoorbeeld kan resulteren in de semi synthetische opiaat Oxycodon.

Als je wilt kan ik je via persoonlijk bericht een uitgebreid artikel toe sturen genaamd 'Opium Culture' waarin dit duidelijk en uitgebreid uitgelegd staat.
joetsie zei:
Ben benieuwd of jullie weten wat er in de natuur staat.
Klik om te vergroten...
Mag het enkel wezen wat in de natuur staat of wat je ook in de tuin kunt kweken?
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#18
Jmths zei:
Papaver Somniverum wordt opium uit gewonnen door ze te 'melken'. De zaaddozen wanneer deze nog groen en niet uitgedroogd zijn bevatten een witte melkachtige dikke vloeistof wat dus opium wordt genoemd, deze zaaddozen moet je dus oogsten/melken voordat de klaproos te oud wordt en uitdroogt.

De opiummelk dat uit de zaaddoos van de klaproos komt bevat meerdere psychoactieve stoffen waaronder codeïne en morfine. Veel van deze psychoactieven stoffen uit de opium worden via scheikundig proces meer potent gemaakt door de molecuulstructuur aan te passen wat bijvoorbeeld kan resulteren in de semi synthetische opiaat Oxycodon.

Als je wilt kan ik je via persoonlijk bericht een uitgebreid artikel toe sturen genaamd 'Opium Culture' waarin dit duidelijk en uitgebreid uitgelegd staat.

Mag het enkel wezen wat in de natuur staat of wat je ook in de tuin kunt kweken?
Klik om te vergroten...
Ja van die papaver wist ik.Uit de tuin mag ook
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#19
joetsie zei:
Ja van die papaver wist ik. Uit de tuin mag ook
Klik om te vergroten...
Kava Kava oorspronkelijk uit de indonesie regio groeit prima in gematigd klimaat van wat ik begreep.

Blauwe Lotus Hars kun je natuurlijk online bestellen, blijkbaar kun je dat goed cultiveren.

De Haagwinde groeit als onkruid in het wild, familie van de blauwe winde / Ipomoea tricolor / morning glory.
Ik heb op een internationaal forum genoemd zien worden dat deze ook (30-40% ten opzichte van blauwe winde) LSA bestandsdeel kan bevatten.

Wolfskers / Bella Donna (Atropine) is veel in het wild.

Doornappel (Datura) is veel in het wild.

De Maretak is in verschillende religies een symbool van vruchtbaarheid, volgens onderzoek met ratten doet dit het libido aanzienlijk toenemen en heeft invloed op het hormoon huishouden. Er is mij zelfs verteld dat Maretak menstruatie teweeg kan brengen en in de geschiedenis ook als anticonceptie is toegepast op deze manier.

Vliegenzwam, nootmuskaat en (pure) cacao worden nog wel eens genoemd.

De (zeedruif) efedraplant is natuurlijk ook een bekende, met een stimulerende werking.

Syrische Wijnruit is een bekende MAO remmer maar heeft ook zeker wel effect op zichzelf.

Passiebloem werd ook al genoemd.

De Guldenroede als variant op de Sint Janskruid natuurlijk.

Naar zeggen werd Gifsla (Lactuca virosa) breed toegepast in Europa voordat de Papaver Somniferum (opium) op kwam.

De Kolaboom / Cola acuminata / Kolnoten (stimulerend)

En DMT bevindt zich naar zeggen in duizenden verschillende bomen, planten en grassen en is makkelijk te extraheren mits er geen bladgroenkorrels aanwezig zijn.

Ik kan even niet komen op de naam van een interessante plant met serotonine heropname remming die wordt gebruikt tegen depressie (naast Sint Janskruid) en ik zal er geheid nog veel meer vergeten.
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#20
Jmths zei:
Kava Kava oorspronkelijk uit de indonesie regio groeit prima in gematigd klimaat van wat ik begreep.

Blauwe Lotus Hars kun je natuurlijk online bestellen, blijkbaar kun je dat goed cultiveren.

De Haagwinde groeit als onkruid in het wild, familie van de blauwe winde / Ipomoea tricolor / morning glory.
Ik heb op een internationaal forum genoemd zien worden dat deze ook (30-40% ten opzichte van blauwe winde) LSA bestandsdeel kan bevatten.

Wolfskers / Bella Donna (Atropine) is veel in het wild.

Doornappel (Datura) is veel in het wild.

De Maretak is in verschillende religies een symbool van vruchtbaarheid, volgens onderzoek met ratten doet dit het libido aanzienlijk toenemen en heeft invloed op het hormoon huishouden. Er is mij zelfs verteld dat Maretak menstruatie teweeg kan brengen en in de geschiedenis ook als anticonceptie is toegepast op deze manier.

Vliegenzwam, nootmuskaat en (pure) cacao worden nog wel eens genoemd.

De (zeedruif) efedraplant is natuurlijk ook een bekende, met een stimulerende werking.

Syrische Wijnruit is een bekende MAO remmer maar heeft ook zeker wel effect op zichzelf.

Passiebloem werd ook al genoemd.

De Guldenroede als variant op de Sint Janskruid natuurlijk.

Naar zeggen werd Gifsla (Lactuca virosa) breed toegepast in Europa voordat de Papaver Somniferum (opium) op kwam.

De Kolaboom / Cola acuminata / Kolnoten (stimulerend)

En DMT bevindt zich naar zeggen in duizenden verschillende bomen, planten en grassen en is makkelijk te extraheren mits er geen bladgroenkorrels aanwezig zijn.

Ik kan even niet komen op de naam van een interessante plant met serotonine heropname remming die wordt gebruikt tegen depressie (naast Sint Janskruid) en ik zal er geheid nog veel meer vergeten.
Klik om te vergroten...
Zo jij weet er veel!Van sint janskruid wist ik.De kolaboom zit dan caffiene in?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."