Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDrugs in de natuur

Drugs in de natuur

68 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
d
donderjagenLid
01-01-2024, 00:00
#1
en dat was niet te zwaar op je maag? wat ik veel lees is dat als je ze droog eet je er goed misselijk van kan worden (nu heb ik meestal niet zo snel last daarvan... maar dacht misschien beter thee ervan te trekken)
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#2
Alleen al in mijn tuin staat:
Engelentrompetboom (scopolamine)
Alruin (atropine)
Brem (cytisine)

Ik ga ze alleen waarschijnlijk niet gebruiken want het zijn redelijk gevaarlijke stoffen/planten waarvan je een overdosis / hartstilstand kan krijgen als je te veel neemt. En bij planten is het zeer lastig om te weten hoe sterk ze zijn.

Dan heb ik nog binnen in mijn huis diverse soorten mescaline-houdende cacti staan. Die zijn wel voor consumptie =P
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#3
Maar als je in dit soort dingen geïnteresseerd bent dan kan ik The Encyclopedia of Psychoactive Plants aanraden van ethnofarmacoloog Christian Rätsch. Die staat vol met duizenden planten die een psychoactief effect hebben, met daarin uitleg hoe ze eruit zien, waar ze groeien, hoe ze cultureel gebruikt werden en wat de werkzame stoffen zijn in welke hoeveelheden. Zeer complete encyclopedie.

Kost wel een duit..
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#4
Zonet nog een Hyoscyamus niger gevonden
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#5
benzzzy zei:
Zonet nog een Hyoscyamus niger gevonden
Klik om te vergroten...
En is die lekker?:blush:
K
KwatzakottelLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ganggang💯 zei:
Heb echt slechte ervaringen met Sint Janskruid. Werd er heel erg onrustig van en sliep er heel slecht door.
Klik om te vergroten...
Dat is normaal voor serotonine-infusers, heb je bij sertraline ook en 5htp. Als je die laat op de dag neemt slaap
je ook stukken slechter.
K
KwatzakottelLid
01-01-2024, 00:00
#7
benzzzy zei:
Zonet nog een Hyoscyamus niger gevonden
Klik om te vergroten...
Doe je wel een beetje voorzichtig met de delirianten? Dat is echt geen speelgoed. Wel ooit iemand ontmoet die datura thee
op de vlaamse markt kocht, word je stoned van hadden ze gezegd, hij een liter gedronken, heeft weken in een nachtmerrie
rondgetript....
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#8
joetsie zei:
En is die lekker?:blush:
Klik om te vergroten...
Het was een mooi aanzicht ja heb Het gewoon laten staan verders.
j
jamLid
01-01-2024, 00:00
#9
Om nog even terug te komen op het originele topic en omdat het nu wel de tijd van het jaar is om papavers te oogsten wou ik hier even een recept delen na zelf lang te hebben gezocht.
- Eerst verzamel je de inmiddels vaak droge en dus lichtbruine papaverbollen, verse (die dus nog groen zijn) kan ook, maar de gedroogde zijn wel handiger. Ze drogen ook gewoon op de plant dus je kan ze zo gaan plukken.
- Indien er nog zaden inzitten haal je deze er uit en bewaar je ze om te bakken of te zaaien.
- De gedroogde bollen vermaal je zo klein mogelijk met een blender of koffiemolen.
- Wanneer je een poeder over hebt moet je bepalen hoeveel je gaat nemen. Er wordt aangeraden om niet te hoog te beginnen zodat je niet misselijk wordt en overdosseert. Ik heb gisteren voor een eerste experiment 10gr gedroogde papaver gebruikt waar ik eerst de ene helft van opdronk en na een uur ongeveer de andere. Het effect was na het eerste glas al merkbaar maar versterkte niet echt na het tweede, het bleef eerder stabiel. Tussen de 5 à 10gr lijkt me een goede dosering voor iemand zonder tolerantie, maar de potentie van verschillende papavers kan erg verschillen.
- Om de thee te maken gebruik je water met wat citroensap in (dit bevordert de extractie van de alkaloïden), je laat het water niet koken, maar warmt het gewoon op tot een 60 à 70 °C. Dit laat je een hele tijd trekken, hoe donkerder en bitterder de thee is, hoe sterker het effect zal zijn.
- De smaak is bitter en niet lekker, maar ik vond het nog te doen. Indien gewenst kan je na het trekken van de thee nog kruiden of specerijen toevoegen of honing of zo.

Het effect was voor mij eerder sederend, mijn lichaam werd zeer ontspannen maar mentaal bleef ik vrij helder. Als ik echter met mijn ogen gesloten lag kreeg het een vrij psychedelisch kantje in de zin dat het heel gemakkelijk was om verschillende beelden en situaties op te roepen en me daarin te verplaatsen. Dit kan ik bij psychedelica ook heel gemakkelijk, maar de beelden waren nu van andere aard (meer realistisch). Ik kon er wel echt niet van slapen wat wat tegenstrijdig is omdat het vroeger ook wel als slaapmiddel gebruikt werd.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."