#1
Precies. Als je jonger bent (in je tiener- of vroege twintiger jaren) heb je toch meer een jeugdige overmoedige onverschrokkenheid. Om mezelf als voorbeeld te nemen: mijn allereerste trips (met anderen) waren even wennen, maar daarna ging ik echt los met hoeveelheid en frequentie, vooral in mijn eentje en er was eigenlijk helemaal geen angst. Hierdoor kon ik mezelf puur loslaten in die rollercoaster ervaring. Zelfs wanneer trips duister werden, maakte dat niet uit want ik keek ernaar, soort van in mijn veilige bubbel. Alsof ik veilig achter 30 cm glas naar een haai zat te kijken. Ik had een attitude van, laat maar komen, laat maar zien wat je kunt, test me maar, ik ben toch veilig in mijn bubbel. Maar dat kun je denk ik zo vaak doen, totdat het je precies daar raakt waar je zwak bent en die bubbel barst. En het wéét waar je zwak bent, want het is jou(w) eigen geest waar je mee dealt natuurlijk. En ik denk eerlijk gezegd ook dat het zo heeft moeten gebeuren. Psilo, DMT, etc. geeft jou dat wat je nodig hebt, niet dat wat je wilde. Wat ik wilde, was veilig vanaf een afstandje in mijn bubbel al deze krankzinnige interessante tripwerelden ondergaan. Wat ik kreeg, is dat mijn beschermbubbel werd doorgeprikt waardoor mijn veilige afstand helemaal verdween en ik zonder die bescherming in de diepte werd gegooid. Dat dwong me op een keiharde manier om meer respect en nederigheid voor psilo (en psychedelica in zijn algemeen) te ontwikkelen.Ik zeg ook niet dat ik het per definitie onverantwoord vind. Ik zeg alleen dat ik niet de intentie heb om zelf zulke hoge doseringen te doen. Lijkt me gewoon doodeng! Naast dat de ervaring me best eng lijkt ben ik ook huiverig voor de mogelijk impact die het kan hebben op mijn dagelijkse leven. Als vader van 2 meisjes wil ik toch een bepaalde garantie dat ik kan blijven functioneren binnen deze maatschappij. Zonder die verantwoordelijkheid zou ik misschien wel wat meer durven experimenteren![]()
En ik ben dan geen vader, maar ik heb wel geleerd dat mijn geestelijke gezondheid waardevol is en dat als je deze middelen niet respecteert, er een reëel gevaar is dat je jezelf hiermee schaadt. Ik kan me goed voorstellen dat als je ook nog eens de verantwoordelijkheid hebt over kinderen, dat dit allemaal nóg belangrijker is.
Dit is serieuze shit. Voor geen goud zou ik dat soort doseringen doen die deze Kilindi lyi doet. Ik begrijp ook niet goed wat hij ermee wil bereiken eigenlijk. Wat is het einddoel? Het is allemaal wel enorm interessant en fascinerend natuurlijk om te zien hoe diep deze rabbithole gaat en wat daar te zien is, maar voor mij is dat het risico zeker niet waard. Bovendien heb ik andere dingen die ik veel belangrijker vind.
Hoeveel had je zelf al genomen dan?Dank voor je reactie, een gewaarschuwd mens telt voor 2 denk ik dan. Zoals al aangegeven heb ik geen idee waar die het over heeft en zal het een kwestie van een keer ervaren worden. Ik neem je advies ter harte! Naar dit soort ervaringen en reacties ben ik opzoek, er is weinig over te vinden online.