Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSalvia, heb problemen mij er vanaf te zetten.

Salvia, heb problemen mij er vanaf te zetten.

18 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
G
Green DudeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Beste DF leden,

Ik begin me wat zorgen te maken over een salvia trip die ik vrijdagavond heb gemaakt. Het was de 4e keer salvia die ik probeerde, waarvan de 2e maal alleen. De vorige trips zijn altijd goed verlopen maar deze keer was het totaal anders. De eerste 5 minuten van de trip waren totale amnesie, waarna ik wakker werd en enkel maar kon denken: "ik kom hier nooit meer van terug, ik ga gek door het leven moeten gaan en het is gewoon mijn eigen schuld."

Nu zijn er zo een 36 uur gepasseerd, en het enige waar ik aan kan denken is deze trip. Ieder moment als ik alleen ben, of het nu douchen, eten of een sigaret roken is, ik kan enkel maar denken dat ik mijzelf permanent veranderd heb. Begrijp me niet verkeerd, ik ben niet meer aan het trippen, maar het continue denken eraan maakt me echt gek.

Zijn er mensen die hetzelfde mee hebben gemaakt na een heftige salvia trip? Alle tips en ervaringen zijn welkom, want begin me eerlijk gezegd wel wat zorgen te maken.

Mvg. Greendude

PS: Salvia is voor mij een absolute no-go meer :tongueout:
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Green Dude zei:
Beste DF leden,

Ik begin me wat zorgen te maken over een salvia trip die ik vrijdagavond heb gemaakt. Het was de 4e keer salvia die ik probeerde, waarvan de 2e maal alleen. De vorige trips zijn altijd goed verlopen maar deze keer was het totaal anders. De eerste 5 minuten van de trip waren totale amnesie, waarna ik wakker werd en enkel maar kon denken: "ik kom hier nooit meer van terug, ik ga gek door het leven moeten gaan en het is gewoon mijn eigen schuld."

Nu zijn er zo een 36 uur gepasseerd, en het enige waar ik aan kan denken is deze trip. Ieder moment als ik alleen ben, of het nu douchen, eten of een sigaret roken is, ik kan enkel maar denken dat ik mijzelf permanent veranderd heb. Begrijp me niet verkeerd, ik ben niet meer aan het trippen, maar het continue denken eraan maakt me echt gek.

Zijn er mensen die hetzelfde mee hebben gemaakt na een heftige salvia trip? Alle tips en ervaringen zijn welkom, want begin me eerlijk gezegd wel wat zorgen te maken.

Mvg. Greendude

PS: Salvia is voor mij een absolute no-go meer :tongueout:
Klik om te vergroten...

hey man..
die dik gedrukte zin komt me bekend voor.
dat gevoel gaat gelukkig toch weer over.. bij jou dus ook.

het was denk ik een traumatische ervaring..
mss vergelijkbaar met een ongeluk in het verkeer..
het lijkt me dat verwerking daarvan ook wat langer kan duren dan 36 uur.
het was gewoon erg heftig en ik denk det je jezelf gewoon het beste wat tijd kan gunnen om het te verwerken
en er niet extra tijdsdruk op zet.
weekje met goede slaap, voeding en beweging.. en het er ver hebben, zoals je nu doet..en dan komt het vast goed.
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Green Dude zei:
Hmm, voor mij lijkt het in de verste verte niet op het trippende van mdma. Salvia scheurt je volledig uit deze wereld en je hebt totaal geen besef en controle meer over de realiteit. Zelf heb ik nog nooit langer dan 36u niet geslapen dus weet niet hoe dat voelt, maar denk dat dit eerder wat paranoia teweegbrengt. Paranoia zie ik bij salvia niet echt gebeuren, hoewel je nooit weet waar ze je naartoe brengt :tongueout:
Klik om te vergroten...

hmm, nee ik heb het niet over paranoia..
ik heb zelf wel eens een week niet geslapen..
en dan kunnen zich er allerlei droomachtige dingen voordoen die echt lijken.. delerium.. delier (?)
hoeft niet eng of para te zijn.

mss heb ik niet genoeg gelezen over salvia om te begrijpen wat het doet..
maar ik dacht al intrinsiek het gevoel te herkennen..
mss moet ik het eens proberen.. zeg ik tegen degene die net zegt nooit meer te doen 😅

tips?
G
Green DudeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Gympie zei:
hey man..
die dik gedrukte zin komt me bekend voor.
dat gevoel gaat gelukkig toch weer over.. bij jou dus ook.

het was denk ik een traumatische ervaring..
mss vergelijkbaar met een ongeluk in het verkeer..
het lijkt me dat verwerking daarvan ook wat langer kan duren dan 36 uur.
het was gewoon erg heftig en ik denk det je jezelf gewoon het beste wat tijd kan gunnen om het te verwerken
en er niet extra tijdsdruk op zet.
weekje met goede slaap, voeding en beweging.. en het er ver hebben, zoals je nu doet..en dan komt het vast goed.
Klik om te vergroten...

Dankje @Gympie!

Las op reddit ook al gelijkaardige verhalen, en ook bij hen kwam het allemaal wel goed. Ik dacht inderdaad aan een soort van klein trauma, maar zocht toch even bevestiging. Heb je me in ieder geval gegeven. Toevallig ook al slecht gegaan op salvia?
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Green Dude zei:
Dankje @Gympie!

Las op reddit ook al gelijkaardige verhalen, en ook bij hen kwam het allemaal wel goed. Ik dacht inderdaad aan een soort van klein trauma, maar zocht toch even bevestiging. Heb je me in ieder geval gegeven. Toevallig ook al slecht gegaan op salvia?
Klik om te vergroten...

geen dank Dude!

ah, mooi zo.. komt goed 🙂
lichaam en psyche hebben een goed herstelvermogen.

nee, vind het wel erg interessant klinken altijd maar heb he nog niet opgezocht..
wat ik lees komen de ervaringen een beetje overeen met wat ik heb ervaren al trippende van mdma achtige middelen plus lang niet geslapen te hebben..
Salvia is toch een 'deleriant' ?
G
Green DudeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Hmm, voor mij lijkt het in de verste verte niet op het trippende van mdma. Salvia scheurt je volledig uit deze wereld en je hebt totaal geen besef en controle meer over de realiteit. Zelf heb ik nog nooit langer dan 36u niet geslapen dus weet niet hoe dat voelt, maar denk dat dit eerder wat paranoia teweegbrengt. Paranoia zie ik bij salvia niet echt gebeuren, hoewel je nooit weet waar ze je naartoe brengt :tongueout:
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#7
aha..


een disso hoofdzakelijk.. ja, dat verklaart die gedachte wel van wordt ik gek en komt dit ooit nog goed..
heb een keer een dikke week gedaan om over een disso uhm.. 'knauw' heen te komen.
G
Green DudeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Voor zover ik me herinner is salvia nog altijd voornamelijk een psychedelicum, volgens sommigen het sterkste natuurlijk psychedelicum die er is. Deliria zijn eerder de datura vermoed ik, zoals Brugmansia bv.

Als tip zou ik je zeer sterk aanraden een tripsitter bij je te hebben. Het is echt weinig vergelijkbaar met een ander psychedelicum. Ook zorgen dat je op een een zachte ondergrond ligt of zit, want de zwaartekracht haalt je ongetwijfeld neer. Er zijn verschillende youtube videos die dit bevestigen :tongueout:

Hoe was die week na die disso-ervaring? Wat ging er toen in je om?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#9
Wauw heftig man... :(

Ik heb geen echte ervaring met Salvia (wel bladeren gegeten maar niet genoeg denk ik), maar het lijkt mij ook dat tijd en afleiding je hier goed gaan helpen... Had altijd het idee dat Salvia meer een dissociatief is dan een psychedelicum. Misschien is het echt meer een combinatie en daarmee zijn eigen ding(?)

Sterkte hierin en laat af en toe eens van je horen hoe het met je gaat...
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Op welke dosering nam je de salvia?

ik meen ooit gelezen te hebben dat de letters van salvia voor de triplevels staan en dat het laatste level een totale blackout kan zijn.
Lijkt erop dat je dat mogelijk hebt gehad?
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Green Dude zei:
Voor zover ik me herinner is salvia nog altijd voornamelijk een psychedelicum, volgens sommigen het sterkste natuurlijk psychedelicum die er is. Deliria zijn eerder de datura vermoed ik, zoals Brugmansia bv.

Als tip zou ik je zeer sterk aanraden een tripsitter bij je te hebben. Het is echt weinig vergelijkbaar met een ander psychedelicum. Ook zorgen dat je op een een zachte ondergrond ligt of zit, want de zwaartekracht haalt je ongetwijfeld neer. Er zijn verschillende youtube videos die dit bevestigen :tongueout:

Hoe was die week na die disso-ervaring? Wat ging er toen in je om?
Klik om te vergroten...

ah, ja datura.. daar heb ik het wss mee door de war gehaald..

goeie tips, dank je.

constante gedachten/angst of het wel over zou gaan.. hoge ademhaling..
soort van lange paniekaanval.. denk ik.. want verder heb ik nooit een paniekaanval gehad.
G
Green DudeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mindless zei:
Wauw heftig man... :(

Ik heb geen echte ervaring met Salvia (wel bladeren gegeten maar niet genoeg denk ik), maar het lijkt mij ook dat tijd en afleiding je hier goed gaan helpen... Had altijd het idee dat Salvia meer een dissociatief is dan een psychedelicum. Misschien is het echt meer een combinatie en daarmee zijn eigen ding(?)

Sterkte hierin en laat af en toe eens van je horen hoe het met je gaat...
Klik om te vergroten...
Hey Mindless!

Ik moet zeggen dat het ergste stuk wel al weg lijkt te zijn, ik werd deze ochtend wakker met enkel de gedachte salvia in mijn hoofd en denk dat ik daardoor wat in paniek raakte (om over gisteren nog maar te zwijgen). Ook de goede raad van Gympie heeft me goed geholpen. Vandaag goed mijn gedachten al wat kunnen verzetten met studeren en gitaar spelen.

HierEnDaarEenFuifje zei:
Op welke dosering nam je de salvia?

ik meen ooit gelezen te hebben dat de letters van salvia voor de triplevels staan en dat het laatste level een totale blackout kan zijn.
Lijkt erop dat je dat mogelijk hebt gehad?
Klik om te vergroten...
Ik nam een 20x extract, ongeveer 80 mg. De allereerste keer had ik ook een totale blackout maar dit kwam omdat ik veel te veel had genomen, wist niet dat het ook kon op zo een lage hoeveelheden. Toch een potent stofje dus.

Gympie zei:
ah, ja datura.. daar heb ik het wss mee door de war gehaald..

goeie tips, dank je.

constante gedachten/angst of het wel over zou gaan.. hoge ademhaling..
soort van lange paniekaanval.. denk ik.. want verder heb ik nooit een paniekaanval gehad.
Klik om te vergroten...
Wow echt fysieke verschijnselen dus... Goed dat het slechts tijdelijk was. Denk dat het misschien wel onderbewust onze geest is die ons wil zeggen misschien wat te minderen? :tongueout:
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#13
HierEnDaarEenFuifje zei:
Op welke dosering nam je de salvia?

ik meen ooit gelezen te hebben dat de letters van salvia voor de triplevels staan en dat het laatste level een totale blackout kan zijn.
Lijkt erop dat je dat mogelijk hebt gehad?
Klik om te vergroten...
Klopt.
Heet " Salvia Schaal".
B
BoymanLid
01-01-2024, 00:00
#14
Voel je je al wat beter? Klinkt vrij heftig! Zo'n ervaring kan je echt heel erg bezig houden, inderdaad wat Gympie zegt een soort klein trauma misschien zelfs. Gelukkig wordt dat met de tijd vanzelf minder, voor je het door hebt heb je er ineens een hele dag niet aan gedacht. Toch misschien geen slecht idee om even een paar weekjes nuchter te blijven om jezelf de tijd te geven om mentaal te herstellen :) Sterkte!
B
BlaatschaapLid
01-01-2024, 00:00
#15
De gedachte dat je gek bent geworden en dat het nooit meer goed komt heb ik ook gehad tijdens een bad trip op paddos(maar dan nog een stuk extremer) . Dat kan enorm beangstigend zijn dus het is niet raar dat je daar achteraf last van hebt.

Fijn om te lezen dat het weer beter met je gaat! Wat de rest ook al zegt, pak je rust en laat drugs even voor wat het is tot je weer helemaal lekker in je vel zit. :) 3 maanden klachtvrij wordt vaak aangeraden.

Mocht je er nou toch nog last van hebben, of weer last van krijgen. Bespreek dit dan gerust met je huisarts of vraag om een doorverwijzing naar een psycholoog. Wat Gympie aangeeft kan ik bevestigen, zo'n ervaring kan traumatisch zijn.

Gelukkig is zo'n trauma erg goed te behandelen, weet ik uit ervaring :)
G
Green DudeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Boyman zei:
Voel je je al wat beter? Klinkt vrij heftig! Zo'n ervaring kan je echt heel erg bezig houden, inderdaad wat Gympie zegt een soort klein trauma misschien zelfs. Gelukkig wordt dat met de tijd vanzelf minder, voor je het door hebt heb je er ineens een hele dag niet aan gedacht. Toch misschien geen slecht idee om even een paar weekjes nuchter te blijven om jezelf de tijd te geven om mentaal te herstellen :) Sterkte!
Klik om te vergroten...
Ja, heb er eigenlijk enkel maar de 2 dagen erna nog last van gehad dus viel uiteindelijk goed mee! Nuchter blijven is zeker tot eind juni, aangezien ik examens heb :wink:
Blaatschaap zei:
De gedachte dat je gek bent geworden en dat het nooit meer goed komt heb ik ook gehad tijdens een bad trip op paddos(maar dan nog een stuk extremer) . Dat kan enorm beangstigend zijn dus het is niet raar dat je daar achteraf last van hebt.

Fijn om te lezen dat het weer beter met je gaat! Wat de rest ook al zegt, pak je rust en laat drugs even voor wat het is tot je weer helemaal lekker in je vel zit. :) 3 maanden klachtvrij wordt vaak aangeraden.

Mocht je er nou toch nog last van hebben, of weer last van krijgen. Bespreek dit dan gerust met je huisarts of vraag om een doorverwijzing naar een psycholoog. Wat Gympie aangeeft kan ik bevestigen, zo'n ervaring kan traumatisch zijn.

Gelukkig is zo'n trauma erg goed te behandelen, weet ik uit ervaring :)
Klik om te vergroten...
Wow klinkt ook heftig zeg! Hoe gaat het nu met je? Is het helemaal verdwenen ondertussen? Eind juni was ik wel van plan om een avondje te candyflippen dus 3 maanden zal moeilijk worden vrees ik, maar aangezien de klachten max 2 dagen hebben aangehouden denk ik dat het wel goed zit :)
B
BlaatschaapLid
01-01-2024, 00:00
#17
Green Dude zei:
Ja, heb er eigenlijk enkel maar de 2 dagen erna nog last van gehad dus viel uiteindelijk goed mee! Nuchter blijven is zeker tot eind juni, aangezien ik examens heb :wink:

Wow klinkt ook heftig zeg! Hoe gaat het nu met je? Is het helemaal verdwenen ondertussen? Eind juni was ik wel van plan om een avondje te candyflippen dus 3 maanden zal moeilijk worden vrees ik, maar aangezien de klachten max 2 dagen hebben aangehouden denk ik dat het wel goed zit :)
Klik om te vergroten...

Als je goed in je vel zit dan gaat dat ongetwijfeld goed :) je kan dat zelf het best aanvoelen. Mocht je na je candyflip toch het gevoel hebben dat je klachten weer terugkomen dan zou ik je wel adviseren om een langere pauze in te lassen. Want dan is het nog te vroeg.

Mijn klachten zijn nu helemaal weg, ik heb er een half/3kwart jaar last van gehad (maar mijn ervaring was ook wel een stukje extremer, complete paniek en uiteindelijk een ambulance). Inmiddels doe ik ook weer drugs (behalve paddos/lsd, daar ben ik wel klaar mee na die ervaring ;p) en dat gaat allemaal prima :)
G
Green DudeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Blaatschaap zei:
Als je goed in je vel zit dan gaat dat ongetwijfeld goed :) je kan dat zelf het best aanvoelen. Mocht je na je candyflip toch het gevoel hebben dat je klachten weer terugkomen dan zou ik je wel adviseren om een langere pauze in te lassen. Want dan is het nog te vroeg.

Mijn klachten zijn nu helemaal weg, ik heb er een half/3kwart jaar last van gehad (maar mijn ervaring was ook wel een stukje extremer, complete paniek en uiteindelijk een ambulance). Inmiddels doe ik ook weer drugs (behalve paddos/lsd, daar ben ik wel klaar mee na die ervaring ;p) en dat gaat allemaal prima :)
Klik om te vergroten...
Ja klopt volledig! Mindset is de belangrijkste factor bij drugs vind ik zelf, dankje voor je advies in ieder geval :wink:

Gelukkig maar, kan me voorstellen dat dat een lang half jaar moet geweest zijn, had je op die moment een tripsitter bij je of was je alleen aan het trippen? (Ik wil niets triggeren ofzo dus als je er liever niet over praat zeg je het maar :wink: )
B
BlaatschaapLid
01-01-2024, 00:00
#19
Green Dude zei:
Ja klopt volledig! Mindset is de belangrijkste factor bij drugs vind ik zelf, dankje voor je advies in ieder geval :wink:

Gelukkig maar, kan me voorstellen dat dat een lang half jaar moet geweest zijn, had je op die moment een tripsitter bij je of was je alleen aan het trippen? (Ik wil niets triggeren ofzo dus als je er liever niet over praat zeg je het maar :wink: )
Klik om te vergroten...
Ik was gelukkig omringd door vrienden, 2 tripsitters en 1 mede tripper. Maar toen mijn mede tripper nuchterder werd, werd ik juist vager. Ik was erg blij dat zij erbij waren anders had het heel verkeerd kunnen aflopen.

Half jaar heeft wel lang geduurd, vooral in het begin toen ik er nog helemaal in zat. Gek genoeg kwamen de klachten ook pas 2 maanden na de bad trip(ik lag in bed en hoorde een geluid wat me ineens weer aan de trip deed denken). Ik kon het toen het net was gebeurt nog af doen als "heel eng, maar ook wel weer grappig", als een soort onbewuste zelfbescherming had ik er een sausje humor overheen gegoten . Totdat het laagje eraf was gesleten en het toch wel heel erg was :tongueout:

Waar ik er eerst nog lacherig over kon vertellen was het ineens met heel veel emotie, best bijzonder hoe zoiets werkt.

Nu ik klachtvrij ben kan ik er weer over praten zonder dat ik er heftige emoties bij ervaar, getriggerd wordt ik dus niet meer ^^

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."