Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoe rook jij Changa?

Hoe rook jij Changa?

57 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
F
FyrckantLid
01-01-2024, 00:00
#1
Gympie zei:
et werkt voor weed of changa wat mij betreft het beste om het bovenop het gaasje te leggen en van boven met de vlam te verhitten..
Klik om te vergroten...
Oh wel van boven...ik dacht omdat je zei “handpalm erop” 🙂.
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Fyrckant zei:
Oh wel van boven...ik dacht omdat je zei “handpalm erop” 🙂.
Klik om te vergroten...

ja, als je je shit in de fik hebt gezet.. en gelurkt..
doe je de muis van je hand erop zodat er geen zuurstof meer bij kan en de materie niet nodeloos doorbrandt.. en verspilt.
plus de rook die er nog in zit, blijft zitten zodat je die ( later )ook nog kan opzuigen. smiley_pipe.gif
F
FyrckantLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mindless zei:
Changa geeft mij ook de overweldigende ervaring en overtuiging dat de wereld totaal niet is wat we denken dat het is. Er is niets solide aan. Vanaf 'die' plek kan alles totaal getransformeerd worden op een manier die je eerst niet voor mogelijk houdt. Een overdonderende magische ervaring.
Klik om te vergroten...
Ik weet het niet hoor. Ik blijf een beetje zweven tussen jouw overtuiging en het wat aardsere idee dat die stof je perceptie simpelweg ‘verstoord’ waardoor interpretatie ervan is alsof de wereld zelf een verborgen laag blootlegt. Natuurlijk ben ik nu nog lang niet ver genoeg gegaan om de werkelijkheid echt achter me te laten, maar het is twijfelachtig of die 240fps UltraHD 3D cartoon wereld echt beter is dan ons geraffineerde baseline zicht.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mindless zei:
Weet je wat, voor de zekerheid weggehaald.

Vraag aan moderators:

Mag ik hier een changa recept plaatsen? Dus gewoon welke theebladeren aan DMT en harmine toegevoegd worden?

Nogmaals bedankt voor de heads up @Zeelanddude :blush:
Klik om te vergroten...
@Roze Olifant, @Eik, @Mezelf

Zouden jullie dit kunnen aangeven?
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mindless zei:
@Roze Olifant, @Eik, @Mezelf

Zouden jullie dit kunnen aangeven?
Klik om te vergroten...
Het is op het forum niet toegestaan om productieprocessen van drugs (zoals het extraheren van DMT) te posten of om processen te posten van een bewerking van drugs die deze schadelijker maken bijvoorbeeld van coke naar crack. Omdat changa-recepten geen schadelijkere bewerking zijn van DMT staan we dit wel toe zolang er geen uitleg bij zit over de extractie van DMT.
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#6
ik geloof de changa die ik had alleen blauwe lotus was..
en een vrij licht percentage dmt nl. 25<>35%

wat ik er ook prettig aan vond is dat het een ( hard ) drug is die kort werkt en waarvan ik daarna lekker zin kreeg om te slapen.
in tegenstelling tot al die drugs met ellenlange na stimulatie.
ik zou het haast willen hebben liggen als slaapmiddel.
helaas is het op en is m'n connectie naar het buitenland verhuist.
kheb nog wel dmt liggen.. mss dat ik vd helft nog eens changa maak.. mss.
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Fyrckant zei:
Ik kan binnenkort aan wat Changa komen, maar ik heb eigenlijk nog niks om het in op te roken. Ja misschien nog wat lange vloei maar dat is het wel zo’n beetje. Wat is het handigst?
  1. in een joint met tabak of tabaks vervanger
  2. in een pijpje?
  3. in een waterpijpje?
  4. in een vaporizer?
  5. anders, nl?
Klik om te vergroten...
.5 veel te weinig
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#8
Eik zei:
:tearsofjoy: mooi omschreven Mindless! Zo is het precies!
Klik om te vergroten...
Alles is dan weer relatief hè :wink:

Het is al enorm heftig hoe (high doses) psilo je werkelijkheid verdraaid, verkleurt en helemaal vol plempt met draaiende morphing patronen. Maar van wat ik er tot nu toe op meegemaakt heb, begint DMT die hele werkelijkheid gewoon weg te trekken op een heel letterlijke manier (of trekt mij uit die werkelijkheid weg, net hoe je er tegenaan kijkt) waarbij vergeleken die high dose psilo trips relatief mild aan kunnen voelen. En dan heb ik nog maar het topje van de ijsberg gezien van DMT.

Eik zei:
Complete overtuiging zou ik voor mezelf niet kunnen zeggen. Maar het beperkte "objectieve" en materialistische wereldbeeld van onze westerse samenleving wordt wel even flink aan het wankelen gebracht :yum:
Klik om te vergroten...
Ik was al overtuigd en DMT was de zoveelste overtuiging. En alle psychedelica en wellicht andere geestverruimende middelen tonen imo hetzelfde aan, maar dan net vanaf een andere kant bekeken. Een ander facet van hetzelfde fenomeen. DMT/changa is voor mij wel de meest "pure" benadering hiervan. LSD brengt het vrij analytisch, psilo vrij mysterieus en vaak zelfs duister en DMT straight to the point meteen naar dat heilige domein toe. Van wat ik erop meegemaakt heb dan.

Zelfs los van drugs kan van moment tot moment hetzelfde ervaren worden, maar dan zonder de hele vuurwerk show eromheen. Niets is materialistisch, alles is daadwerkelijk magisch, wanneer je stopt je ervaring te interpreteren en gewoon... ervaart.

Eik zei:
Zou het niet beide waar kunnen zijn. Gewoon ieder vanuit een ander perspectief?
Klik om te vergroten...
Ja, wat we geloven wordt werkelijkheid. Mijn opvatting is dan wel: geloven we niets, dan blijft er een werkelijkheid over en daarom is dat overkoepelend. Maar ik val in herhaling. :wink:

Eik zei:
"beter" is volgens mij een heel relatief begrip... Als ik mijn dagelijkse boodschappen wil doen heb ik liever mijn "baseline zicht"... als ik iets spectaculairs wil ervaren doet "DMT zicht" het beter :sweatsmile:
Klik om te vergroten...
Ja dat bedoelde ik met "zonder de vuurwerk show eromheen". Psychedelica betekent letterlijk: mind-manefesting. Meer visuals, meer gedachten, verbeterde perceptie. Maar kun je zeggen dat 'meer' gelijk staat aan echter? Ik denk het niet. Hoe is de ene ervaring echter dan de andere? Als ervaring zijn ze even echt.
F
FyrckantLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik kan er gewoon met m’n hoofd maar niet bij hoe je binnen een paar seconden in één klap in een soort 3D game wereld wordt geslingerd met een framerate die veel hoger is en een beeldscherpte die ook veel beter is dan normaal, maar dat alles er toch uit ziet als een grap, een soort van absurdistische kitsch met cartoon planten en een cartoon pergola en een cartoon kat. Het ziet er nep uit maar ook echter dan normaal. Het is een paradox.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#10
Fyrckant zei:
Ik kan er gewoon met m’n hoofd maar niet bij hoe je binnen een paar seconden in één klap in een soort 3D game wereld wordt geslingerd met een framerate die veel hoger is en een beeldscherpte die ook veel beter is dan normaal, maar dat alles er toch uit ziet als een grap, een soort van absurdistische kitsch met cartoon planten en een cartoon pergola en een cartoon kat. Het ziet er nep uit maar ook echter dan normaal. Het is een paradox.
Klik om te vergroten...
Ik hoor/lees dit cartoonische effect van DMT heel vaak, maar heb dat zelf (nog) niet meegemaakt.
F
FyrckantLid
01-01-2024, 00:00
#11
Mindless zei:
Ik hoor/lees dit cartoonische effect van DMT heel vaak, maar heb dat zelf (nog) niet meegemaakt.
Klik om te vergroten...
Ik had ook stiekem op Alex Grey gehoopt maar ik kreeg toch meer Incedigris 😂.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#12
Fyrckant zei:
Ik had ook stiekem op Alex Grey gehoopt maar ik kreeg toch meer Incedigris 😂.
Klik om te vergroten...
Ik had vooral dit soort type visuals op changa, maar dan even die entiteit wegdenken:

pp,840x830-pad,1000x1000,f8f8f8.jpg

Zeer geometrisch en zeer kristallijn. Alles in mijn omgeving nam dat soort vormen en pastelachtige kleuren aan.

O ja en heel vaak gingen de visuals ook neigen naar de kleur oranje. Dat viel me echt op in meerdere trips.
F
FyrckantLid
01-01-2024, 00:00
#13
Mindless zei:
Ik had vooral dit soort type visuals op changa, maar dan even die entiteit wegdenken:

Bekijk bijlage 31860

Zeer geometrisch en zeer kristallijn. Alles in mijn omgeving nam dat soort vormen en pastelachtige kleuren aan.

O ja en heel vaak gingen de visuals ook neigen naar de kleur oranje. Dat viel me echt op in meerdere trips.
Klik om te vergroten...
Ja dat verwachtte ik dus maar ik kreeg dus meer dit:
1635969465052.png
alles heel scherp en helder en dik aangezet. met van die glimmertjes en diepe schaduwen. maar nog wel gewoon aards en gemaakt van de stoffelijke dingen die er echt waren. Ik zag ook wel overeenkomsten met wat ik zag op 250ug LSD. Een soort van visueel waarneembare vibratie als een soort van hyperdun garen in regenboog kleuren die overal in de ruimte was.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#14
Fyrckant zei:
Ja dat verwachtte ik dus maar ik kreeg dus meer dit:
Bekijk bijlage 31862
alles heel scherp en helder en dik aangezet. met van die glimmertjes en diepe schaduwen. maar nog wel gewoon aards en gemaakt van de stoffelijke dingen die er echt waren. Ik zag ook wel overeenkomsten met wat ik zag op 250ug LSD. Een soort van visueel waarneembare vibratie als een soort van hyperdun garen in regenboog kleuren die overal in de ruimte was.
Klik om te vergroten...

Toevallig album art van mijn favo Triphop artiest Tipper!!

Klinkt toch wel erg interessant die visuals!
L
Lid 153090Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik rookte vroeger Changa altijd gewoon uit een puurpijpje, die stak ik dan helemaal vol; ben een keertje na wat trekken KO gegaan. Dit werkte perfect.

Mijn ervaringen met Changa waren altijd zowat hetzelfde itt N,N DMT - bij Changa zag ik met ogen open de wereld zoals LSD maal 1000, met ogen dicht zag ik complexe en heel kleurrijke patronen. Bij N,N DMT zag ik de ene x een alien de andere x machine-entiteiten etc... Daar zat wat meer variatie in.
F
FyrckantLid
01-01-2024, 00:00
#16
Freaky Freggle zei:
Ik rookte vroeger Changa altijd gewoon uit een puurpijpje, die stak ik dan helemaal vol; ben een keertje na wat trekken KO gegaan. Dit werkte perfect.

Mijn ervaringen met Changa waren altijd zowat hetzelfde itt N,N DMT - bij Changa zag ik met ogen open de wereld zoals LSD maal 1000, met ogen dicht zag ik complexe en heel kleurrijke patronen. Bij N,N DMT zag ik de ene x een alien de andere x machine-entiteiten etc... Daar zat wat meer variatie in.
Klik om te vergroten...
Ik gebruik nu ook een puurpijpje voor de intensere tripjes maar voor minder heftige ervaringen is een gewoon tabaksjointje ook prima. Ik weet niet of ik die heftigere tripjes nou wel echt leuk vind. Elke keer weer vraag ik me af wat ik nou toch in deze “realm” te zoeken heb en besluit dat dit de laatste keer is, om vervolgens een half uur later de pijp weer te stoppen.

In een tabaksjointje is het wat meer zoals gewoon blowen behalve dat je je na een kort en mild tripje juist heel weldadig en uitgerust voelt ipv ramstoned.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#17
Eik zei:
Het is op het forum niet toegestaan om productieprocessen van drugs (zoals het extraheren van DMT) te posten of om processen te posten van een bewerking van drugs die deze schadelijker maken bijvoorbeeld van coke naar crack. Omdat changa-recepten geen schadelijkere bewerking zijn van DMT staan we dit wel toe zolang er geen uitleg bij zit over de extractie van DMT.
Klik om te vergroten...
Dankje!

Hierbij dan nog het changa recept voor @Fyrckant en ieder ander die er baat bij heeft:

Caapi blad 0,3 gram
Mullein 0,2 gram
Passionflower 0,2 gram
Calendula 0,2 gram
Blue lotus 0,1 gram
Pepermunt 0,1 gram

Harmine 0,1 gram
DMT 0,8 gram

(Dat maakt dan 2 gram changa)
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Mindless zei:
Dankje!

Hierbij dan nog het changa recept voor @Fyrckant en ieder ander die er baat bij heeft:

Caapi blad 0,3 gram
Mullein 0,2 gram
Passionflower 0,2 gram
Calendula 0,2 gram
Blue lotus 0,1 gram
Pepermunt 0,1 gram

Harmine 0,1 gram
DMT 0,8 gram

(Dat maakt dan 2 gram changa)
Klik om te vergroten...

is die harmine een standaard ingrediënt?
zat er bij mij mss ook wel in dan..

al die bloembladen etc. zijn natuurlijk een vehicel voor de dmt..
en hebben een vrij milde invloed op de ervaring toch?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#19
Gympie zei:
is die harmine een standaard ingrediënt?
zat er bij mij mss ook wel in dan..

al die bloembladen etc. zijn natuurlijk een vehicel voor de dmt..
en hebben een vrij milde invloed op de ervaring toch?
Klik om te vergroten...
Er zijn verschillende MAO remmers te gebruiken in changa, harmine is er 1 van.

Ja die bloembladeren hebben maar een hele milde invloed op het effect. Al zei de maker van dit recept me dat hij wel verschil merkte met verschillende samenstellingen en dat dit zijn beste mix was. Meer weet ik er niet van.
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Mindless zei:
Er zijn verschillende MAO remmers te gebruiken in changa, harmine is er 1 van.

Ja die bloembladeren hebben maar een hele milde invloed op het effect. Al zei de maker van dit recept me dat hij wel verschil merkte met verschillende samenstellingen en dat dit zijn beste mix was. Meer weet ik er niet van.
Klik om te vergroten...

die pepermunt voor de smaak.. en om stinkvingers tegen te gaan? 🤞😅 ✌️😉

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."