#1
Je kan ook met een kleine snelkookpan, z'n normale die ze in de Blokker verkopen, aan de gang! Alleen kan je dan niet zoveel tegelijk steriliseren...
Die zijn hier ook gewoon verkrijgbaar hoor.Ik heb me er ook wel eens in kweken geintereseerd. Ik heb wel ervaring met weefselkweek en dus toen ik paddo kweeksetjes zag kreeg ik meteen een warm hart. Maar ben er nooit mee begonnen gezien de snelkookpan die ik wou gebruiken alleen in amerika verkrijgbaar was. Zo een classieker zonder electronica onzin die ze voor jampotjes inmaken gebruiken.
Hoe heb je verschillen tussen rassen ontdekt?Inmiddels een keuze gemaakt en besloten voor de Psilocybe Cubensis Treasure Coast te gaan. Als ik ze zo vergelijk is dit toch wel wat ik zoek in een paddestoel. Beetje raar om zo te zeggen, maar de paddestoel groeit snel, sneller dan golden treasure en zou net als B+ wat weerbastiger zijn. Verder wat sterker zijn dan de 2 andere kandidaten. Daarnaast een boekje erbij gekocht voor het kweken 'the psilocybin mushroom bible" en eveneens het boek "fantastic fungi" gekocht na het zien van de film, die viel wel wat tegen, hoopte op wat meer diepgang t.o.v de film maar dat bleef uit. Nou de eerste spulletjes zijn gekocht en het lijkt me leuk een soort van 'dagboek' hier bij te houden, over het kweken, resultaten e.d.
Ja ik denk ook niet dat er geen verschil kan zijn, alleen dat we het gewoon niet weten inderdaadDat is t ook wel, op de grafiek van paul stamets na, uit 1996, is alles anekdotisch. Maar dat er een verschil zit binnen de cubensis familie, dat geloof ik ergens wel, ondanks dat er geen harde data over te vinden is. In het boek 'the mushroom bible' wordt eveneens aandacht besteed aan 'a cube is a cube', waarbij het neerkomt op kijk welke je het leukste lijkt om te kweken.. Over de treasure coast las ik bijvoorbeeld dat er af en toe een albino uit voort kan komen, dat leek me ook wel leuk. Dus ja, stel het enige effect zit 'm in de concentratie psychoactieve stoffen, dan heb ik alsnog voor een soort gekozen welke mij 'mooi' lijkt om te kweken, voor het oog haha.
Dat is t ook wel, op de grafiek van paul stamets na, uit 1996, is alles anekdotisch. Maar dat er een verschil zit binnen de cubensis familie, dat geloof ik ergens wel, ondanks dat er geen harde data over te vinden is. In het boek 'the mushroom bible' wordt eveneens aandacht besteed aan 'a cube is a cube', waarbij het neerkomt op kijk welke je het leukste lijkt om te kweken.. Over de treasure coast las ik bijvoorbeeld dat er af en toe een albino uit voort kan komen, dat leek me ook wel leuk. Dus ja, stel het enige effect zit 'm in de concentratie psychoactieve stoffen, dan heb ik alsnog voor een soort gekozen welke mij 'mooi' lijkt om te kweken, voor het oog haha.Hoe heb je verschillen tussen rassen ontdekt?
Ik ga er altijd gewoon voor het gemak van uit dat er niet echt verschil zit tussen het ene en het andere ras omdat het zulk nattevingerwerk is en het uiteindelijk allemaal dezelfde schimmelsoort is.
Maar, puntje bij paaltje is het voor microdoseren en denk ik dat het verschil niet merkbaar is haha. Maar het lijkt me wel leuk een soort verzameling te hebben met verschillende soorten. Een potje met Treasure Coast, Golden Teacher, McKennaii.. en ja, je hebt me wel aan het denken gezet; voor het microdoseren zou ik graag capsules willen maken. Stel een capsile van 0.5gr van de ene soort is 'te sterk' voor een doordeweekse dag (leuk voor het weekend), wellicht dan een wat minder potente cubensis kiezen voor tijdens het werk. Maar, sowieso lijkt het me leuk gewoon verschillende soorten te kweken, ook al doet het er er verder niet toe (op de kracht van suggestie/placebo na).Ja ik denk ook niet dat er geen verschil kan zijn, alleen dat we het gewoon niet weten inderdaad![]()
Juist voor microdoseren kan variëteit in de dosering uitmaken statistisch gezien. Het is nogal een verschil of je 1 milligram of 5 milligram binnenkrijgt (een toename van 500%), terwijl het verschil in absolute zin van 4 milligram niet eens zoveel is. Pas bij de wet van de grote getallen zou eventuele varibiliteit in de inhoud van verschillende paddenstoelen een minder grote rol gaan spelen. Dan zou je dus iets van duizend samples van verschillende paddenstoelen op een hoop moeten gooien.Maar, puntje bij paaltje is het voor microdoseren en denk ik dat het verschil niet merkbaar is haha. Maar het lijkt me wel leuk een soort verzameling te hebben met verschillende soorten. Een potje met Treasure Coast, Golden Teacher, McKennaii.. en ja, je hebt me wel aan het denken gezet; voor het microdoseren zou ik graag capsules willen maken. Stel een capsile van 0.5gr van de ene soort is 'te sterk' voor een doordeweekse dag (leuk voor het weekend), wellicht dan een wat minder potente cubensis kiezen voor tijdens het werk. Maar, sowieso lijkt het me leuk gewoon verschillende soorten te kweken, ook al doet het er er verder niet toe (op de kracht van suggestie/placebo na).
Dit is een top pan!!! Ik gebruik deze ook. En werkt erg fijn..Die zijn hier ook gewoon verkrijgbaar hoor.
![]()
BK Snelkookpan 22 cm / 4L - RVS - glans - inductie | bol
BK Snelkookpan 22 cm / 4L - RVS - glans - inductie. De BK snelkookpan helpt je om gezonde maaltijden snel op tafel te zetten. Het kost je de helft van...www.bol.com
Een half jaar geleden heb ik voor het eerst een paddo kweekset gekocht. En dat is heel goed bevallen. Ik heb het voor elkaar gekregen om daar een sporenprint van te maken. (Golden Teacher)
daar pluk ik zo nu en dan ook nog wat exemplaren uit.
Nice!! Rustig op je gemak is ook het beste 😊Ik ben voorlopig nog bezig met spulletjes verzamelen.. wat spullen (deksels/magneetroerder.. e.d.) uit china onderweg en verder niet echt haast
Dat zijn 300ml potjes en een klein potje. Ik weet niet precies hoeveel? Er passen er 4 in van 300ml 😊Wat past er zoal in een 6? Ik zie iets van 475l potten als ik het zo bekijk
Ja, inmiddels hebben we alle spulletjes binnen en ga ik een soort kiezen. Wat betreft het formaat maakt niet uit, na het oogsten wordt de boel gedroogd, tot poeder vermalen en gecapsuleerd voor de consistensie.Ik heb zelf onlangs verschillende soorten gekweekt, PF, Ecuadorian en PES Amazonian, wat ik leuk vind is wel dat het uiterlijk zo verschillend is. Verder vond ik de soorten allemaal wel best potent. De amazonians waren wat kleiner en een leuke vorm als je ze droogt is zo'n kleine paddenstoel dan meteen ook een goed formaat voor een microdosering, wat ook handig kan zijn![]()
ben wel benieuwd hoe je dit wilt doen....na het oogsten wordt de boel gedroogd, tot poeder vermalen
ik heb een horizontale droger gekocht (van 30-80 graden instelbaar met timerfunctie), daarna gaat het de hakmolen in en capsuleerapparaatje. Ik volg de instructies zoals aangegeven in the psilocybe mushroom bible. De laatste 2 apparaten heb ik nog niet. Eerst maar eens het kweken onder de knie krijgen. Een cubensis variant is inmiddels besteld, nou we gaan t zien.ben wel benieuwd hoe je dit wilt doen....
Inmiddels een jaartje verder. Cubensis = cubensis, naampje is vooral marketing.. cubensis ga ik niet meer kweken. ben nu bezig met een buitenkweek opzetten (azurescens, cyanescens, subaeruginosa) en dat zal voldoende zijn voor een oneindige microdosering voorraad.. geen gedoe meer. Deze houtminnende psilocybes schijnen wel een net iets andere "signatuur" te hebben t.o v. cubensis, wat warmer. Zelfde geld voor panaeolus die schijnen helderder te zijn.Ik heb niet het hele topic gelezen. Heb zelf ervaring met het microdoseren van B+, Mccennai en Golden Teacher. Ik raad alleen B+ aan. Dit kon ik aardig doseren. Met de andere 2 soorten is het mis gegaan.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."