#1
Sorry dat ik stoor @Psychedelibee , maar jij weet hier zoveel van. Wat is wijsheid in dit geval van Katze?
Ik weet te weinig je over doseringen te adviseren Katze.
Ik weet te weinig je over doseringen te adviseren Katze.
Edit: mn trip zit er weer op. Die visuals zijn prachtig alleen vind ik dat nadenken nog eng met truffels haha. Geen idee of ik nog een keer aan de truffels ga.. Ze smaken ook zo ranzig, moest paar keer bijna kotsen bij het eten. Verpest ook gelijk heel de trip dan..
Hoe bedoel je precies: "niet gelijk met 11g beginnen en daarna weer 8g er tegen aan gooien."?Toch maar voor 8g gegaan en na half uurtje a uurtje ff gekotst en daarna wat suiker genomen.
Truffels moet je rustig opbouwen 😁. Niet gelijk met 11g beginnen en daarna weer 8g er tegen aan gooien. Kan ook eng zijn dat in je brein kruipen 🥸!
Zit nu ergens tegen mijn midden van me trip aan. Toch maar geen 3e keer truffels. Of tenminste als ik een volgende keer doe dan is het 4g of minder zelfs haha.
Ik weet dat je helaas niet meer meer op het forum bent, maar even ik vroeg me af, kunnen ze dit niet extrraheren of meten in een laboratorium? Het gaat om de stof Psylocibinine, ofwel O-fosforyl-4-hydroxy-N,N-dimethyltryptamine, met een fosfor gedeelte wat eenmaal ingenomen meteen omgezet in wordt in psicolicine het gedefosforyleerde derivaat, dat kan je toch gewoon wetenschappepijk aantonen in een lab door extraheren, destileren, bewijzen verzamelenen, wegen en meten, koelen en verwarmen, roeren, proeven for all I care maar het is toch gewoon te meten hoe sterk en in welke mate een paddestoel werkzaam is?Dat verschillende soorten truffels verschillende effecten zouden hebben, zoals dat de een meer visueel is, de ander meer filosofisch, etc is sowieso echt pure marketing. Allemaal bevatten ze dezelfde stoffen, dus effecten zijn enkel afhankelijk van de dosering psilo.
In mijn ervaring vallen de verschillen in sterkte trouwens ook reuze mee, ze verschillen zeker wat maar niet zoveel als de smartshops beweren. Nu heb ik al een paar jaar geen truffels meer gekocht, dus wellicht is de situatie nu wat anders. Maar ik was vorige keer niet onder de indruk van 15g hollandia in ieder geval, integendeel ik vond het vergelijkbaar met 15g mexicana/tampenensis/Atlantis. Voor mij als ervaren tripper is dat er zeer milde trip.
Je kunt er sowieso vanuit gaan dat er bakje hooguit een gemiddelde dosering is. Ondanks dat ze graag op hun website zetten dat er bakje van de sterkste soort ook een sterke trip oplevert, kunnen ze zich niet permitteren om echt hoge dosissen te verkopen.
Persoonlijk zou ik gewoon een van de goedkopere soorten kopen en dan de dosering verhogen als je een sterkere trip wilt, dat is de goedkoopste optie met hetzelfde resultaat.
maakt zeker wel verschil :P maar de verschillen zijn niet gigantisch.Ik heb begrepen dat het soort niet veel uitmaakt. Verschil tussen soorten en de verschil in sterkte is vooral verkooppraat. De dosis maakt wel uit.
Oke. Ik heb (nog) nooit truffels of paddo’s gehad. Dus weet er alleen van wat ik er over lees/hoor.maakt zeker wel verschil :P maar de verschillen zijn niet gigantisch.
Toch ga ik voor 7,5 gram Tampanensis tzt ipv 15 gram. Noem mij een schtijbak maar ik ben altijd erg voorzichtig met iets nieuws. Kan een 2e keer altijd meer nemen.Gemiddeld genomen wordt 15 gram als een 'normale' portie gezien.
Dan heb je dus een leuke maar niet al te heftige trip, en deze hoeveelheid (of net iets minder) wordt aangeraden voor beginners. gevorderden kiezen vaak voor een wat hogere dosering, 20, 30 of zelfs 40 of 45 (mijn hoogste dosering ooit) gram.
als je je dosering eenmaal bepaald hebt, wel alles in korte tijd tot je nemen, bij paddo's/truffels is bijpakken niet zo effectief.
Voorlopig zit het er toch niet in hoor. Dus kijk tzt wel. Hele portie sowieso niet als 1e keer.@ schijtbak ()
Voorzichtigheid is altijd goed, maar van 7,5 gram ga je nauwelijks wat merken. Dan zou ik 10 gram doen om mee te beginnen.
Dat verschillende soorten truffels verschillende effecten zouden hebben, zoals dat de een meer visueel is, de ander meer filosofisch, etc is sowieso echt pure marketing. Allemaal bevatten ze dezelfde stoffen, dus effecten zijn enkel afhankelijk van de dosering psilo.Sorry dat ik stoor @Psychedelibee , maar jij weet hier zoveel van. Wat is wijsheid in dit geval van Katze?
Ik weet te weinig je over doseringen te adviseren Katze.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."