Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVraagje bad trip

Vraagje bad trip

9 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
J
JaneLid
01-01-2024, 00:00
#1
Wat een mooie, leerzame reactie. Dankjewel! Wat ik uit mijn trip heb gehaald is dat ik nu nog meer dan eerst besef dat alleen ikzelf verantwoordelijk ben voor m’n eigen geluk. Ik heb inmiddels wat stapjes gezet waar ik blij van wordt.
F
Foxy MethoxyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dit klinkt als een ’prima’ truffel trip. Zulke dingen kunnen truffels met je doen, ze versterken je emoties. Wellicht heb je onderliggend een sombere emotie waar je niet zo bewust van was?
J
JaneLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hoi, ik heb een vraagje. Vorige week voor de eerste keer truffels gebruikt, 10 gram. Goede setting, ik had er zin in. Vriend na een kwartier al aan het trippen, vrolijk en zag de mooiste kleuren. Ik werd moe, had het heel koud en voelde me somber. Na een uur lag ik te huilen dat m’n leven zinloos was. Zag een beetje visuele effecten maar niks speciaals. Heb ik teveel/te weinig genomen? Na 4 uur zakte het sombere gevoel weg maar vond het ontzettend jammer dat dit gebeurde. Waar kan dit aan liggen?
J
JaneLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dankjewel voor je bericht. Ja, ik ben niet zo blij met m’n huidige werk, begint me op te breken, en zoek iets anders. Wellicht dat dat ook meegespeeld heeft.
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Jane zei:
Dankjewel voor je bericht. Ja, ik ben niet zo blij met m’n huidige werk, begint me op te breken, en zoek iets anders. Wellicht dat dat ook meegespeeld heeft.
Klik om te vergroten...

Truffels versterken je emoties en kunnen dingen/gevoelens naar boven halen waarvan je zelf nog niet wist dat ze er op die manier waren.

10 gram is een prima dosis voor de eerste keer. Koud hebben herken ik ook, maar dan vooral aan het begin als het begint in te werken. Als je somber wordt, dan is het heel makkelijk om daarin te blijven hangen tijdens het trippen. Voor een volgende keer is het altijd handig om voor zo’n moment een afleiding achter de hand te hebben of iets te gaan doen. Film kijken, wandelen, muziek luisteren etc.. Bijna altijd zal het dan lukken om uit dat negatieve spiraal te komen.
J
JaneLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dankjewel voor je reactie. Inmiddels een paar weekjes verder en binnenkort toch maar weer eens proberen. En ik denk inderdaad dat je gelijk hebt, afleiding zoeken zal waarschijnlijk goed helpen.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#7
Psychedelica zijn inderdaad geen kunstmatige 'feel good' stofjes. Emoties komen veel heftiger binnen en je bekijkt het leven ineens van allerlei andere invalshoeken. Soms kan dat heel plezierige gevoelens geven, maar soms is het ook gek, of eng, of confronterend.

Daarom is het ook verstandig om voor de trip te reflecteren op hoe het de afgelopen tijd met je gaat. Als je veel last hebt van twijfels, verdriet, zwaarmoedigheid, boosheid, of andere vervelende gevoelens, dan kun je beter de psychedelica even laten liggen. Ik vind het een goede gewoonte om bereid te zijn tot op het allerlaatste moment voordat je het tripmiddel inneemt nog zoiets te zeggen als 'ik doe het toch maar even niet'.

Zulke kritische zelfreflectie helpt vervelende ervaringen voorkomen.

Daarnaast helpt het om een nieuwsgierige en accepterende houding aan te nemen, ook voor ongewenste gevoelens. Als ineens het hele leven zinloos voelt: hoe kom je dan tot die conclusie, en is dat iets wat je eigenlijk al langer voelt in het leven?
Op zo'n manier kun je onprettige gevoelens tijdens een trip omtoveren in een mooi leermoment over jezelf en het leven. En dat is precies wat psychedelica te bieden hebben :wink:
J
JohnGaltLid
01-01-2024, 00:00
#8
Dat vind ik het mooie aan truffels. Je krijgt een boodschap mee die je moet horen, niet wat je wil horen. Ik heb nu twee trips gedaan, elk met een intentie. Elke keer goed in mijn vel. De tweede keer kreeg de trip een hele andere wending waar ik twee dingen leerde: 1. Je moet je angsten onder ogen zien om ze op te lossen en 2. een oud trauma wat weer zichtbaar werd en blijkbaar nog onvoldoende verwerkt was/is. Dit laatste is iets waar ik nu verder onderzoek naar aan het doen ben.
Daarnaast was het ook gewoon erg gaaf :wink:
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#9
Neo-Shulginist zei:
Ik vind het een goede gewoonte om bereid te zijn tot op het allerlaatste moment voordat je het tripmiddel inneemt nog zoiets te zeggen als 'ik doe het toch maar even niet'.
Klik om te vergroten...
Dit is wat mij betreft een gouden regel! Ongeacht wat je gepland hebt, hoe lang je er al naar toe leeft of hoeveel zin je er in hebt… als 1 van de deelnemers zegt liever niet te trippen dan doen we dat niet. Dan chillen we met een jointje, drinken een biertje of nemen een bommetje.

Psychedelica bewaren we voor als we ons allemaal goed genoeg voelen. Wat “goed genoeg” is kan iedereen het beste zelf bepalen. Voor mij persoonlijk ligt de lat voor me “goed genoeg voelen” een stuk lager bij een bescheiden dosis 2-cb dan voor een stevige dosis psilocybine of lsd.
B
BoymanLid
01-01-2024, 00:00
#10
Neo-Shulginist zei:
Psychedelica zijn inderdaad geen kunstmatige 'feel good' stofjes. Emoties komen veel heftiger binnen en je bekijkt het leven ineens van allerlei andere invalshoeken. Soms kan dat heel plezierige gevoelens geven, maar soms is het ook gek, of eng, of confronterend.

Daarom is het ook verstandig om voor de trip te reflecteren op hoe het de afgelopen tijd met je gaat. Als je veel last hebt van twijfels, verdriet, zwaarmoedigheid, boosheid, of andere vervelende gevoelens, dan kun je beter de psychedelica even laten liggen. Ik vind het een goede gewoonte om bereid te zijn tot op het allerlaatste moment voordat je het tripmiddel inneemt nog zoiets te zeggen als 'ik doe het toch maar even niet'.

Zulke kritische zelfreflectie helpt vervelende ervaringen voorkomen.

Daarnaast helpt het om een nieuwsgierige en accepterende houding aan te nemen, ook voor ongewenste gevoelens. Als ineens het hele leven zinloos voelt: hoe kom je dan tot die conclusie, en is dat iets wat je eigenlijk al langer voelt in het leven?
Op zo'n manier kun je onprettige gevoelens tijdens een trip omtoveren in een mooi leermoment over jezelf en het leven. En dat is precies wat psychedelica te bieden hebben :wink:
Klik om te vergroten...
Geweldige reactie! Als ik je een gold award kon geven, had ik het gedaan :) Zeker wat Eik ook beaamt: wij hebben ook afgesproken dat iedereen die mee gaat trippen, tot aan de seconde voor het innemen een veto mag uitspreken en dan no hard feelings.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."