#1
Hi allemaal,
Ik heb zojuist (eindelijk!) mijn eerste voorraad microdosing truffels besteld. Ik wil dit al heel lang doen, maar had altijd het gevoel dat ik mentaal niet helemaal op de juiste plek zat - moeilijk jaar achter de rug met een burn-out, het overlijden van een vriend en een lange relatie die stukliep. Inmiddels zit ik weer lekker in m'n vel. Voel me fit en positief en ik heb het gevoel dat ik er klaar voor ben om te gaan experimenteren. Ik hoop dat de truffels mijn zelfontwikkelingsproces (waar ik sinds mijn burn-out mee bezig ben) een extra impuls gaan geven en ze mijn creativiteit een boost geven, zodat ik dat weer kan gebruiken voor mijn onderneming. Ook wil ik een tijdje stoppen met alcohol, en daar kan ik wel wat ondersteuning bij gebruiken.
Nu heb ik een aantal vragen:
- Ik ben meerdere keren niet lekker gegaan op (hard)drugs omdat ik niet makkelijk de controle verlies. Zo heb ik laatst paddo's geprobeerd, maar die bleken totaal niet aan mij besteed omdat ik het dissociatieve gevoel dat erbij komt kijken erg beangstigend vond. En toen ik een keer teveel xtc had genomen, ben ik extreem bad gegaan (kan het bijna wel een traumatische ervaring noemen). Wel heeft een mindere trip voor mij altijd te maken met de setting: alle keren dat ik niet lekker ging, was er veel drukte om me heen met veel mensen/muziek/prikkels. Dat is voor mij geen fijne combinatie met drugs. Wanneer ik xtc bijv. thuis gebruik, ga ik juist héérlijk. Ik vraag me af: wat kan ik op dit gebied verwachten van microdosing? Zorgt dit ook voor dissociatie of is de dosis daar veel te klein voor? En stel dat ik op een drukke plek kom, zou een microdosering dan misschien niet ook een angstig gevoel aanwakkeren?
- Ik heb op meerdere plekken gelezen dat microdosing kan helpen bij het minderen of stoppen met alcohol. Dit zou natuurlijk geweldig zijn. Alleen voelt het ook een beetje dubbel: is dit niet gewoon het vervangen van het ene middel door het andere? Stel dat microdoseren bijvoorbeeld op feestjes of festivals heel erg bevalt, loop ik dan niet het risico dat ik op den duur niet meer kan uitgaan zonder het effect van microdosing (geestelijke verslaving dus)?
- Ik heb begrepen dat je je met microdosing aan een bepaald protocol houdt, waarbij je na een aantal weken een pauze inlast of er helemaal mee stopt. Is het dan zo dat je tijdens die pauze profijt blijft hebben van wat je tijdens de voorgaande weken hebt gevoeld en geleerd? Of vlakt dat gevoel na stoppen weer compleet af, waarna je weer opnieuw moet beginnen om dezelfde effecten te bereiken? Dat laatste zou mij niet zo lekker zitten, want feitelijk leun je dan toch op een drug/middel/medicijn om je beter te voelen.
- Welke begindosis raden jullie (mij) aan? Ik zie namelijk dat de begindoses nogal verschillen, de een begint met een 0.1 gram en de ander met een een hele gram.
Dank voor het lezen en reageren!
Ik heb zojuist (eindelijk!) mijn eerste voorraad microdosing truffels besteld. Ik wil dit al heel lang doen, maar had altijd het gevoel dat ik mentaal niet helemaal op de juiste plek zat - moeilijk jaar achter de rug met een burn-out, het overlijden van een vriend en een lange relatie die stukliep. Inmiddels zit ik weer lekker in m'n vel. Voel me fit en positief en ik heb het gevoel dat ik er klaar voor ben om te gaan experimenteren. Ik hoop dat de truffels mijn zelfontwikkelingsproces (waar ik sinds mijn burn-out mee bezig ben) een extra impuls gaan geven en ze mijn creativiteit een boost geven, zodat ik dat weer kan gebruiken voor mijn onderneming. Ook wil ik een tijdje stoppen met alcohol, en daar kan ik wel wat ondersteuning bij gebruiken.
Nu heb ik een aantal vragen:
- Ik ben meerdere keren niet lekker gegaan op (hard)drugs omdat ik niet makkelijk de controle verlies. Zo heb ik laatst paddo's geprobeerd, maar die bleken totaal niet aan mij besteed omdat ik het dissociatieve gevoel dat erbij komt kijken erg beangstigend vond. En toen ik een keer teveel xtc had genomen, ben ik extreem bad gegaan (kan het bijna wel een traumatische ervaring noemen). Wel heeft een mindere trip voor mij altijd te maken met de setting: alle keren dat ik niet lekker ging, was er veel drukte om me heen met veel mensen/muziek/prikkels. Dat is voor mij geen fijne combinatie met drugs. Wanneer ik xtc bijv. thuis gebruik, ga ik juist héérlijk. Ik vraag me af: wat kan ik op dit gebied verwachten van microdosing? Zorgt dit ook voor dissociatie of is de dosis daar veel te klein voor? En stel dat ik op een drukke plek kom, zou een microdosering dan misschien niet ook een angstig gevoel aanwakkeren?
- Ik heb op meerdere plekken gelezen dat microdosing kan helpen bij het minderen of stoppen met alcohol. Dit zou natuurlijk geweldig zijn. Alleen voelt het ook een beetje dubbel: is dit niet gewoon het vervangen van het ene middel door het andere? Stel dat microdoseren bijvoorbeeld op feestjes of festivals heel erg bevalt, loop ik dan niet het risico dat ik op den duur niet meer kan uitgaan zonder het effect van microdosing (geestelijke verslaving dus)?
- Ik heb begrepen dat je je met microdosing aan een bepaald protocol houdt, waarbij je na een aantal weken een pauze inlast of er helemaal mee stopt. Is het dan zo dat je tijdens die pauze profijt blijft hebben van wat je tijdens de voorgaande weken hebt gevoeld en geleerd? Of vlakt dat gevoel na stoppen weer compleet af, waarna je weer opnieuw moet beginnen om dezelfde effecten te bereiken? Dat laatste zou mij niet zo lekker zitten, want feitelijk leun je dan toch op een drug/middel/medicijn om je beter te voelen.
- Welke begindosis raden jullie (mij) aan? Ik zie namelijk dat de begindoses nogal verschillen, de een begint met een 0.1 gram en de ander met een een hele gram.
Dank voor het lezen en reageren!