Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTruffels microdoseren voor zelfontwikkeling, creativiteit en minderen met alcohol - paar vragen

Truffels microdoseren voor zelfontwikkeling, creativiteit en minderen met alcohol - paar vragen

42 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
W
Waterkan01Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Hi allemaal,

Ik heb zojuist (eindelijk!) mijn eerste voorraad microdosing truffels besteld. Ik wil dit al heel lang doen, maar had altijd het gevoel dat ik mentaal niet helemaal op de juiste plek zat - moeilijk jaar achter de rug met een burn-out, het overlijden van een vriend en een lange relatie die stukliep. Inmiddels zit ik weer lekker in m'n vel. Voel me fit en positief en ik heb het gevoel dat ik er klaar voor ben om te gaan experimenteren. Ik hoop dat de truffels mijn zelfontwikkelingsproces (waar ik sinds mijn burn-out mee bezig ben) een extra impuls gaan geven en ze mijn creativiteit een boost geven, zodat ik dat weer kan gebruiken voor mijn onderneming. Ook wil ik een tijdje stoppen met alcohol, en daar kan ik wel wat ondersteuning bij gebruiken.

Nu heb ik een aantal vragen:

- Ik ben meerdere keren niet lekker gegaan op (hard)drugs omdat ik niet makkelijk de controle verlies. Zo heb ik laatst paddo's geprobeerd, maar die bleken totaal niet aan mij besteed omdat ik het dissociatieve gevoel dat erbij komt kijken erg beangstigend vond. En toen ik een keer teveel xtc had genomen, ben ik extreem bad gegaan (kan het bijna wel een traumatische ervaring noemen). Wel heeft een mindere trip voor mij altijd te maken met de setting: alle keren dat ik niet lekker ging, was er veel drukte om me heen met veel mensen/muziek/prikkels. Dat is voor mij geen fijne combinatie met drugs. Wanneer ik xtc bijv. thuis gebruik, ga ik juist héérlijk. Ik vraag me af: wat kan ik op dit gebied verwachten van microdosing? Zorgt dit ook voor dissociatie of is de dosis daar veel te klein voor? En stel dat ik op een drukke plek kom, zou een microdosering dan misschien niet ook een angstig gevoel aanwakkeren?

- Ik heb op meerdere plekken gelezen dat microdosing kan helpen bij het minderen of stoppen met alcohol. Dit zou natuurlijk geweldig zijn. Alleen voelt het ook een beetje dubbel: is dit niet gewoon het vervangen van het ene middel door het andere? Stel dat microdoseren bijvoorbeeld op feestjes of festivals heel erg bevalt, loop ik dan niet het risico dat ik op den duur niet meer kan uitgaan zonder het effect van microdosing (geestelijke verslaving dus)?

- Ik heb begrepen dat je je met microdosing aan een bepaald protocol houdt, waarbij je na een aantal weken een pauze inlast of er helemaal mee stopt. Is het dan zo dat je tijdens die pauze profijt blijft hebben van wat je tijdens de voorgaande weken hebt gevoeld en geleerd? Of vlakt dat gevoel na stoppen weer compleet af, waarna je weer opnieuw moet beginnen om dezelfde effecten te bereiken? Dat laatste zou mij niet zo lekker zitten, want feitelijk leun je dan toch op een drug/middel/medicijn om je beter te voelen.

- Welke begindosis raden jullie (mij) aan? Ik zie namelijk dat de begindoses nogal verschillen, de een begint met een 0.1 gram en de ander met een een hele gram.

Dank voor het lezen en reageren!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#2
Om maar even een begin te maken met een paar van je vragen:
Waterkan01 zei:
Wel heeft een mindere trip voor mij altijd te maken met de setting: alle keren dat ik niet lekker ging, was er veel drukte om me heen met veel mensen/muziek/prikkels. Dat is voor mij geen fijne combinatie met drugs. Wanneer ik xtc bijv. thuis gebruik, ga ik juist héérlijk. Ik vraag me af: wat kan ik op dit gebied verwachten van microdosing?
Klik om te vergroten...
Mijn ervaring is dat microdosing je gevoeliger maakt voor prikkels. Dus misschien een keertje uitproberen op een niet al te drukke dag?
Waterkan01 zei:
Ik heb begrepen dat je je met microdosing aan een bepaald protocol houdt, waarbij je na een aantal weken een pauze inlast of er helemaal mee stopt.
Klik om te vergroten...
Je weet wel dat je na elke microdosis een “pauze” neemt van een aantal dagen?
W
Waterkan01Lid
01-01-2024, 00:00
#3
OtherShore zei:
Om maar even een begin te maken met een paar van je vragen:

Mijn ervaring is dat microdosing je gevoeliger maakt voor prikkels. Dus misschien een keertje uitproberen op een niet al te drukke dag?

Je weet wel dat je na elke microdosis een “pauze” neemt van een aantal dagen?
Klik om te vergroten...

Hmm, ja, ben sowieso van plan de truffels uit te proberen op een vrije dag. Dan kan ik zelf een beetje experimenteren wat goed voelt en wat niet.

Wist ik! Als het goed is wordt er een uitgebreide handleiding bijgeleverd, maar was even benieuwd naar de ervaringen/adviezen hier.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dit gaat misschien wat zweverig klinken, maar misschien heb je er wat aan. Je schrijft:
Waterkan01 zei:
Ik hoop dat de truffels mijn zelfontwikkelingsproces (waar ik sinds mijn burn-out mee bezig ben) een extra impuls gaan geven en ze mijn creativiteit een boost geven, zodat ik dat weer kan gebruiken voor mijn onderneming. Ook wil ik een tijdje stoppen met alcohol, en daar kan ik wel wat ondersteuning bij gebruiken.
Klik om te vergroten...
Het klinkt alsof je nogal bezig bent met waar je heen wilt en wat je wilt bereiken. En je hoopt natuurlijk dat microdoseren een middel kan zijn om je doelen te bereiken. Maar ben je niet teveel bezig met de toekomst en te weinig met het hier en nu?

Voor een optimale ervaring met tripmiddelen is het vaak belangrijk om een open, ontvankelijke houding aan te nemen, en de trip (of een mini versie daarvan) over je heen te laten komen, zonder krampachtige pogingen om bij te sturen of in controle te blijven. Dan komt die zelfactualisatie vanzelf, in het hier en nu, omdat alle rijkdom al aanwezig is in dit moment.

Maar als zelfactualisatie iets van de toekomst blijft — iets te bereiken maar nog niet bereikt — dan ga je nooit die volmaking vinden die je zoekt. En dan versterken tripmiddelen alleen die fundamentele onzekerheid, dat gevoel dat er nog steeds iets ontbreekt. Een recept voor slechte ervaringen natuurlijk. Dit geldt vooral voor “normale” doseringen, maar ook voor microdoseren.

Belangrijk dus om je voor en tijdens een trip zoveel mogelijk te ontspannen en een stukje berusting te zoeken in jezelf en de wereld om je heen. Dat is makkelijker gezegd dan gedaan, maar paddo’s kunnen je hier soms wel bij helpen, want ze kunnen je laten zien dat oude patronen niet helpen bij het vinden van het ware geluk.

Okay, best wel zweverig dit, maar misschien raakt het een snaar.
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#5
OtherShore zei:
het hier en nu, omdat alle rijkdom al aanwezig is in dit moment.
Klik om te vergroten...
Hier word ik nou blij van 😍
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#6
Waterkan01 zei:
Hi allemaal,

Ik heb zojuist (eindelijk!) mijn eerste voorraad microdosing truffels besteld. Ik wil dit al heel lang doen, maar had altijd het gevoel dat ik mentaal niet helemaal op de juiste plek zat - moeilijk jaar achter de rug met een burn-out, het overlijden van een vriend en een lange relatie die stukliep. Inmiddels zit ik weer lekker in m'n vel. Voel me fit en positief en ik heb het gevoel dat ik er klaar voor ben om te gaan experimenteren. Ik hoop dat de truffels mijn zelfontwikkelingsproces (waar ik sinds mijn burn-out mee bezig ben) een extra impuls gaan geven en ze mijn creativiteit een boost geven, zodat ik dat weer kan gebruiken voor mijn onderneming. Ook wil ik een tijdje stoppen met alcohol, en daar kan ik wel wat ondersteuning bij gebruiken.
Klik om te vergroten...
Goed dat je actief bezig bent met jezelf :)

Waterkan01 zei:
Nu heb ik een aantal vragen:

- Ik ben meerdere keren niet lekker gegaan op (hard)drugs omdat ik niet makkelijk de controle verlies. Zo heb ik laatst paddo's geprobeerd, maar die bleken totaal niet aan mij besteed omdat ik het dissociatieve gevoel dat erbij komt kijken erg beangstigend vond. En toen ik een keer teveel xtc had genomen, ben ik extreem bad gegaan (kan het bijna wel een traumatische ervaring noemen). Wel heeft een mindere trip voor mij altijd te maken met de setting: alle keren dat ik niet lekker ging, was er veel drukte om me heen met veel mensen/muziek/prikkels. Dat is voor mij geen fijne combinatie met drugs. Wanneer ik xtc bijv. thuis gebruik, ga ik juist héérlijk. Ik vraag me af: wat kan ik op dit gebied verwachten van microdosing? Zorgt dit ook voor dissociatie of is de dosis daar veel te klein voor? En stel dat ik op een drukke plek kom, zou een microdosering dan misschien niet ook een angstig gevoel aanwakkeren?
Klik om te vergroten...
Ik heb (helaas) niet zo'n simpel antwoord.

Ik heb redelijk wat geëxperimenteerd met microdosing, zowel met LSD als met truffels en vooral met die laatste verschilden de ervaringen vaak nogal van elkaar in sterkte en soort ervaring. Nu is dit verschil tussen ervaringen met psychelica (LSD dus ook) sowieso wel wat de aard van deze groep middelen, omdat ze zo hevig leunen op (mind)set en setting. Maar met truffels komt daar nog eens bovenop dat het een natuurproduct betreft waarvan de hoeveelheid psychoactieve stof (psilocybine) heel erg kan verschillen per brokje truffel van hetzelfde gewicht.

Persoonlijk heb ik dagen gehad dat truffels microdoseren (ik deed dat met 1 gram) erg fijn was: het gaf een hele lichte warme blijheid, kleuren waren mooier, ik dacht dieper na over dingen. Eigenlijk vergelijkbaar met een echte trip, maar dan een hele lichte vorm daarvan. Maar ik heb ook momenten gehad dat ik me al niet zo lekker in mijn vel voelde zitten (mindset was dus niet goed) en dat de truffels me daar toen ook niet uithielpen maar aanwezig waren als een vervelende bodyload en geregeld zelfs mijn niet zo fijne gevoelens versterkten.

Waterkan01 zei:
- Ik heb op meerdere plekken gelezen dat microdosing kan helpen bij het minderen of stoppen met alcohol. Dit zou natuurlijk geweldig zijn. Alleen voelt het ook een beetje dubbel: is dit niet gewoon het vervangen van het ene middel door het andere? Stel dat microdoseren bijvoorbeeld op feestjes of festivals heel erg bevalt, loop ik dan niet het risico dat ik op den duur niet meer kan uitgaan zonder het effect van microdosing (geestelijke verslaving dus)?
Klik om te vergroten...
Je kunt aan alles geestelijk verslaafd raken, maar psilocybine is toch wel écht wat anders dan een downer met roes zoals alcohol. Ten eerste is er al het feit van tolerantie: je kunt (zoals je ook weet lees ik hieronder) niet elke dag gaan microdosen. Maar daarnaast zal psilocybine je ook meer sturen naar nadenken over wat goed voor jezelf is. Het kan je zelfs de inzichten gaan geven: nu even een tijdje niet meer gebruiken. Zoals gezegd: in principe kun je aan alles geestelijk verslaafd raken (als vlucht van nuchterheid zeg maar), maar dit zijn wel bijna echt twee uitersten qua middelen en ik zou hier niet over inzitten als ik jou was.

Waterkan01 zei:
- Ik heb begrepen dat je je met microdosing aan een bepaald protocol houdt, waarbij je na een aantal weken een pauze inlast of er helemaal mee stopt. Is het dan zo dat je tijdens die pauze profijt blijft hebben van wat je tijdens de voorgaande weken hebt gevoeld en geleerd? Of vlakt dat gevoel na stoppen weer compleet af, waarna je weer opnieuw moet beginnen om dezelfde effecten te bereiken? Dat laatste zou mij niet zo lekker zitten, want feitelijk leun je dan toch op een drug/middel/medicijn om je beter te voelen.
Klik om te vergroten...
Dat hangt helemaal af van hoe jij je geleerde inzichten integreert in je leven.

Ik heb wel met mensen getript op truffels (echt trippen, niet microdosen toen), die gewoon álle drugs als recreatief zagen, inclusief eigenlijk geneeskrachtige planten zoals bijvoorbeeld truffels, paddo's, ayahuasca. Voor zo iemand is het gewoon de zoveelste ontsnapping van het echte leven. Dus het kan wel, dat iemand er op die manier niets aan heeft. Je moet toch tenminste wel enige intentie hebben om beter te worden. Maar dat zie ik eigenlijk zo wel aan je berichten hier, dat jij dat wel hebt.

Waterkan01 zei:
- Welke begindosis raden jullie (mij) aan? Ik zie namelijk dat de begindoses nogal verschillen, de een begint met een 0.1 gram en de ander met een een hele gram.
Klik om te vergroten...
0,1 gram lijkt mij wel héél micro. Ik vermoed dat je daar helemaal niks aan zult hebben. Maar je kunt eventueel wel lager dan een gram beginnen en dan opbouwen, om toch voorzichtig te zijn.


En wat @OtherShore ook al zei:

Ga ook nuchter al bezig met zoveel mogelijk in het moment te zijn. Het voelt vaak wat contra-instinctief (is dat een woord?), omdat in het hier en nu ook onze gevoelens zijn. Daarom is het vaak ook zo verleidelijk om niet alleen te ontsnappen in substanties, maar ook in tijd (denken aan het verleden of de toekomst). Als mens hebben we zo de mogelijkheid om minder scherp/duidelijk de emoties die in ons zitten te voelen, door onze aandacht op iets anders te vestigen. Maar er is geen ontkomen aan: we zullen allemaal onze emoties moeten voelen, want die zitten op de plek waar wij zelf zijn: hier en nu. Om maar even verder in te gaan op het zweverige (moet mijn titel ook eer aan blijven doen):

Onze emoties zijn als een soort lagen. Door niet (proberen) te ontsnappen in verleden en toekomst, blijf je waar je al bent: hier en nu. Het is niet dat jij dan door die lagen heen gaat, maar andersom: de lagen gaan door jou heen. Jij: dat wat "onder" de lagen alreeds in vrede, in liefde is. We zijn alreeds dat en daar wat we zoeken, maar emoties kunnen het laten lijken dat hier en nu niet goed is. Er is een beetje moed nodig om al die lagen emoties die in ons zitten door ons heen te laten gaan en alles te voelen.

En dat kun je dus nuchter doen, maar dus ook zeker met behulp van bijvoorbeeld deze middelen. Wees je er alleen bewust van dat het geen magische middelen zijn die je sowieso beter zullen laten voelen. Je moet er soort van leren mee samen te werken, door de juiste mindset te hebben en weten waar en wanneer je het moet doen. Maar dat leer je gaandeweg als je ermee experimenteert.
W
Waterkan01Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik verbaas me er altijd weer over hoe behulpzaam mensen hier zijn ❤️

Snap volledig wat jullie bedoelen. 'Zelfontwikkeling' klinkt inderdaad al snel alsof je naar een eindpunt toewerkt, wat suggereert dat je op dit moment niet goed bent zoals je bent. Sinds mijn burn-out probeer ik zelfontwikkeling daarom in een ander kader te bekijken, ik zie het letterlijk als 'ont-wikkeling', dus de dingen simpeler maken. Meer genieten in het nu, mezelf accepteren met al mijn gebreken in plaats van ze te willen aanpakken, stressfactoren uit mijn leven verwijderen, emoties toelaten zoals Mindless zegt (ik ben sinds mijn burn-out echt een jankerd geworden en daar ben ik heel blij mee, want ik kropte altijd alles op). Ik probeer eigenlijk alle negatieve en onnodige ballast overhoop te gooien zodat ik weer puur en mens kan zijn. Dáárom spreekt microdosing met truffels me zo aan: afgaande op ervaringsverhalen helpen truffels die puurheid die we allemaal in ons dragen weer te herkennen, die in de loop van het leven door trauma's en ervaringen zo ondergesneeuwd is geraakt.
M
MK-ULTRALid
01-01-2024, 00:00
#8
Je bent al goed geholpen met bovenstaande berichten, als aanvulling daarop nog wat praktische zaken; om een betrouwbaarder effect te kunnen krijgen met een natuurproduct als truffels, raad ik aan een grotere hoeveelheid te kopen, deze te drogen (dunne plakjes snijden en op keukenpapier, dagelijks verversen, 4-5 dagen en klaar) en vervolgens te vermalen met bv. een koffiebonen maler. Nu heb je een mix van alle truffels en is het effect "voorspelbaarder", voor de interval van dagen waarop je gaat microdoseren persoonlijk voorkeur, probeer bv eerst de meest gebruikte protocollen. De eerste is 1 dag microdoseren en dan 2 dagen niet. Dit cyclusje herhaal je. De andere is 4-5 dagen wel, 3-2 dagen niet. De laatste bevalt mij beter. Om het maximale uit je experiment te halen kan je een dagboekje bijhouden om te zien hoe je je op en na de doseringsdagen voelt. Succes!
W
Waterkan01Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Empower Eachother zei:
Je bent al goed geholpen met bovenstaande berichten, als aanvulling daarop nog wat praktische zaken; om een betrouwbaarder effect te kunnen krijgen met een natuurproduct als truffels, raad ik aan een grotere hoeveelheid te kopen, deze te drogen (dunne plakjes snijden en op keukenpapier, dagelijks verversen, 4-5 dagen en klaar) en vervolgens te vermalen met bv. een koffiebonen maler. Nu heb je een mix van alle truffels en is het effect "voorspelbaarder", voor de interval van dagen waarop je gaat microdoseren persoonlijk voorkeur, probeer bv eerst de meest gebruikte protocollen. De eerste is 1 dag microdoseren en dan 2 dagen niet. Dit cyclusje herhaal je. De andere is 4-5 dagen wel, 3-2 dagen niet. De laatste bevalt mij beter. Om het maximale uit je experiment te halen kan je een dagboekje bijhouden om te zien hoe je je op en na de doseringsdagen voelt. Succes!
Klik om te vergroten...
Dankjewel, handige tips! Waarom bevalt het tweede protocol jou beter? Ik heb dat iemand op YouTube ook al horen zeggen, maar diegene lichtte dat verder niet toe.
M
MK-ULTRALid
01-01-2024, 00:00
#10
Graag gedaan. Ben dan langer achter elkaar in de andere staat, voor mijn gevoel hou ik dan meer vast van wat ik dan leer. Deed de laatste keer een periode van ongeveer 3 maanden met die interval. Vind het doorgaans ook prettig om te microdosen, sommigen zullen zeggen dat je teveel neemt als je het goed merkt, in dat geval noem ik het minidoseren hehe.
W
Waterkan01Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Hoi allemaal, ik heb een snel vraagje, hoop dat er mensen actief zijn hier.

Eergister heb ik mijn eerste microdosis genomen van 0.2 g. Echt wel weinig dus. Ik heb niet het idee dat ik er iets van heb gevoeld, wel was ik in een goede stemming en kon ik een werktaak erg snel afmaken. Maar kan ook toeval zijn geweest.

Vandaag moest ik weer werken vanaf ‘s ochtends vroeg (5 uur), ben nu doodop. Net geprobeerd te dutten maar lukte niet (gek genoeg kan ik overdag nooit slapen). Nu heb ik vanavond een feest waarop ik niet wil drinken. Maar in deze vermoeide staat wordt het ook een uitdaging vrees ik. Ik vraag me daarom af wat een microdosis in dit geval voor me zou doen. Misschien haalt het de scherpe randjes er vanaf, waardoor ik alsnog een leuke connectie kan hebben met mensen en niet de neiging krijg om te gaan drinken.

Slim of stom idee? (Uiteraard sla ik morgen dan over als microdose dag)
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#12
Waterkan01 zei:
Ik vraag me daarom af wat een microdosis in dit geval voor me zou doen.
Klik om te vergroten...
Je hebt eergisteren (dus donderdag) een microdosis genomen van 0,2 gram truffels? En je overweegt vandaag weer een dosis te nemen? Waarschijnlijk heeft dat niet veel zin, want twee dagen overslaan is vanuit tolerantie overwegingen toch echt het minimum.

Verder geef je aan dat je al doodop bent. Hoewel je van LSD meestal energie krijgt, is dat bij truffels vaak niet zo. Dus in die zin lijkt het me ook niet de juiste oplossing.

Ik heb het gevoel dat je een microdosis truffels ziet als mogelijke vervanger voor alcohol. Klopt dat?
M
MK-ULTRALid
01-01-2024, 00:00
#13
OtherShore zei:
Je hebt eergisteren (dus donderdag) een microdosis genomen van 0,2 gram truffels? En je overweegt vandaag weer een dosis te nemen? Waarschijnlijk heeft dat niet veel zin, want twee dagen overslaan is vanuit tolerantie overwegingen toch echt het minimum.

Verder geef je aan dat je al doodop bent. Hoewel je van LSD meestal energie krijgt, is dat bij truffels vaak niet zo. Dus in die zin lijkt het me ook niet de juiste oplossing.

Ik heb het gevoel dat je een microdosis truffels ziet als mogelijke vervanger voor alcohol. Klopt dat?
Klik om te vergroten...
2 dagen overslaan is niet eens nodig bij een boel mensen, ik deed 4-5 dagen op, 3-2 af. Werkte prima, merkte de laatste dag van de cyclus amper dat het effect minder was.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#14
Waterkan01 zei:
Eergister heb ik mijn eerste microdosis genomen van 0.2 g. Echt wel weinig dus. Ik heb niet het idee dat ik er iets van heb gevoeld, wel was ik in een goede stemming en kon ik een werktaak erg snel afmaken. Maar kan ook toeval zijn geweest.
Klik om te vergroten...
Dit kán toeval (of placebo) zijn, maar strikt gezien is dat ook het effect van een echte microdosering: niet écht voelen dat er een drug in je werkt, maar wel "gewoon" een goede dag met goede stemming en focus hebben.

Persoonlijk verkies ik om net wat boven een "officiële" microdosering te gaan zitten, zodat ik het middel dus wel (subtiel) voel werken met merkbare effecten (zelfs subtiel visueel).

Waterkan01 zei:
Vandaag moest ik weer werken vanaf ‘s ochtends vroeg (5 uur), ben nu doodop. Net geprobeerd te dutten maar lukte niet (gek genoeg kan ik overdag nooit slapen). Nu heb ik vanavond een feest waarop ik niet wil drinken. Maar in deze vermoeide staat wordt het ook een uitdaging vrees ik. Ik vraag me daarom af wat een microdosis in dit geval voor me zou doen. Misschien haalt het de scherpe randjes er vanaf, waardoor ik alsnog een leuke connectie kan hebben met mensen en niet de neiging krijg om te gaan drinken.

Slim of stom idee? (Uiteraard sla ik morgen dan over als microdose dag)
Klik om te vergroten...
Stom zou ik nou ook weer niet zeggen, maar ik zou het niet doen omdat psychedelica nou eenmaal vaak versterken wat er al is. Ben je neerslachtig: word je neerslachtiger. Ben je vrolijk, word je vrolijker. Enzovoorts.

En ja, wat @OtherShore zegt: je zult nu tolerantie in je lichaam hebben dus nog meer nodig hebben. Ga je daarmee experimenteren (hoger doseren) in een sociale setting: geen aanrader met psychedelica, zeker niet als je al niet te bekend bent met het middel en daarnaast al wat problemen hebt met nuchter socializen. (als ik het zo lees?)
J
JohnGaltLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik vermoed dat je met het oprakelen van de emoties juist bereikt wat microdosing je kan bieden!

Die 0,2-0,3 gr, is dat vers of droog? Indien vers vind ik het zelf een hele lage dosering, gebruikelijker is 1 gram.
Zelf heb ik microdosing ook ingezet om het nodige te verwerken, maar ik deed dit dan wel op dagen dat ik er ook echt bij stil kon staan. Ik wist namelijk dat er emoties zouden kunnen vrijkomen. Dus een tip kan zien om dit wel door te zetten, maar wel op de juiste momenten.
W
Waterkan01Lid
01-01-2024, 00:00
#16
OtherShore zei:
Het klinkt alsof microdoseren met truffels best wel wat los heeft gemaakt @Waterkan01 en dat is ergens wel goed, maar lastig als je probeert te functioneren. Microdoseren wordt nogal eens onderschat (maar daar hebben we het al over gehad geloof ik).

Een kleine toevoeging nog hierbij:

Pas op dat je niet teveel gaat focussen op activiteiten. Maak ook tijd om alleen te zijn en bij jezelf te blijven en vooral om te voelen. Dat zou je tijdens meditatie ook moeten doen, maar als je er teveel een project van maakt kun je dat uit het oog verliezen. Ik weet dat je dat al weet maar even een extra herinnering om ruimte te maken voor voelen 🤗
Klik om te vergroten...
Dankje voor de reminder! Ben me er inderdaad bewust van, maar het blijft soms een uitdaging om het ook daadwerkelijk toe te passen. Maar ben denk ik goed op weg.
W
Waterkan01Lid
01-01-2024, 00:00
#17
JohnGalt zei:
Ik vermoed dat je met het oprakelen van de emoties juist bereikt wat microdosing je kan bieden!

Die 0,2-0,3 gr, is dat vers of droog? Indien vers vind ik het zelf een hele lage dosering, gebruikelijker is 1 gram.
Zelf heb ik microdosing ook ingezet om het nodige te verwerken, maar ik deed dit dan wel op dagen dat ik er ook echt bij stil kon staan. Ik wist namelijk dat er emoties zouden kunnen vrijkomen. Dus een tip kan zien om dit wel door te zetten, maar wel op de juiste momenten.
Klik om te vergroten...
Vers inderdaad, tijdens mijn laatste ‘sessies’ zat ik op 0,6-0,7 gram.

Ja dat zou ook een optie zijn, dat ik het ga plannen op de dagen dat het uitkomt. Hoe vaak deed jij dit dan bijvoorbeeld? En wat ging je op die dagen doen? En merkte je naast de emoties ook positieve effecten van de truffels?

Ik wacht er sowieso nog ff mee, maar toch even benieuwd naar jouw ervaring.
J
JohnGaltLid
01-01-2024, 00:00
#18
Waterkan01 zei:
Vers inderdaad, tijdens mijn laatste ‘sessies’ zat ik op 0,6-0,7 gram.

Ja dat zou ook een optie zijn, dat ik het ga plannen op de dagen dat het uitkomt. Hoe vaak deed jij dit dan bijvoorbeeld? En wat ging je op die dagen doen? En merkte je naast de emoties ook positieve effecten van de truffels?

Ik wacht er sowieso nog ff mee, maar toch even benieuwd naar jouw ervaring.
Klik om te vergroten...
Ik deed dit toen in een periode dat ik niet full-time aan het werk was. Ik had daardoor genoeg tijd om aan mijzelf te besteden. Ik volgde vooral het protocol 1 dag nemen, dan twee dagen niet.
Ik merkte ook zeker de positieve effecten, ik kwam lekkerder in mijn vel te zitten, genoot meer van muziek en kleur en lichtinval.
W
Waterkan01Lid
01-01-2024, 00:00
#19
JohnGalt zei:
Ik deed dit toen in een periode dat ik niet full-time aan het werk was. Ik had daardoor genoeg tijd om aan mijzelf te besteden. Ik volgde vooral het protocol 1 dag nemen, dan twee dagen niet.
Ik merkte ook zeker de positieve effecten, ik kwam lekkerder in mijn vel te zitten, genoot meer van muziek en kleur en lichtinval.
Klik om te vergroten...
Tof! En dit bereikte je met 1 gram?

Ik heb zelf nog geen bewuste positieve effecten gemerkt. Waarschijnlijk ook omdat ze ondergesneeuwd raakten door m'n emoties (of omdat mijn dosis te laag was?). Maar ben er wel heel benieuwd naar.
J
JohnGaltLid
01-01-2024, 00:00
#20
Waterkan01 zei:
Tof! En dit bereikte je met 1 gram?

Ik heb zelf nog geen bewuste positieve effecten gemerkt. Waarschijnlijk ook omdat ze ondergesneeuwd raakten door m'n emoties (of omdat mijn dosis te laag was?). Maar ben er wel heel benieuwd naar.
Klik om te vergroten...
Yes, dat is voor mij de juiste dosis!
Maar ik gebruik(te) het ook om mijn emoties op te zoeken, echt te doorleven om ze zo op te lossen.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."