Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMijn vader verslaafd?

Mijn vader verslaafd?

38 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#1
Die medicijnen die hij neemt zijn sowieso al redelijk verslavend zeker die pam dus is de kans groot dat hij er inderdaad verslaafd aan is.
L
LynLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hallo ik weet niet echt waar ik dit moet neerzetten.

Ik had eigenlijk een vraag.
Mijn stiefvader heeft heel lang een hernia gehad, waar hij veel medicijnen voor moest nemen.

nu (5 jaar later) is hij van die hernia af maar hij slikt nog steeds heel erg veel pillen waar onder diazepam, cetirizine en tramadol. (geen kennis van medicijnen)

ik weet dat je van sommige medicijnen af moet kicken maar 5 jaar lang lijkt mij een beetje heel erg lang.

is hij verslaafd?
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ja.
L
LynLid
01-01-2024, 00:00
#4
dat is duidelijk
L
LynLid
01-01-2024, 00:00
#5
okay ja dat hoorde ik ook al vandaar dat ik het vroeg...

hij is ook best wel agressief de laatste tijd ik weet niet of dat er mee te maken heeft?
L
LynLid
01-01-2024, 00:00
#6
nou ik heb het idee dat hij agressief wordt als hij het niet neemt, maar ik ben niet altijd thuis dus ik weet niet altijd wanneer hij slikt.
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#7
Lyn zei:
okay ja dat hoorde ik ook al vandaar dat ik het vroeg...

hij is ook best wel agressief de laatste tijd ik weet niet of dat er mee te maken heeft?
Klik om te vergroten...
Dat weet ik niet, maar is hij agressief als hij ze neemt of als hij ze niet neemt?
Het is logisch dat hij dat is als hij ze niet neemt omdat hij er verslaafd aan is natuurlijk.
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#8
Lyn zei:
nou ik heb het idee dat hij agressief wordt als hij het niet neemt, maar ik ben niet altijd thuis dus ik weet niet altijd wanneer hij slikt.
Klik om te vergroten...
Dan is het wel heel duidelijk dat hij verslaafd is. Ik weet niet in hoeverre dat je hem daarover kunt aanspreken natuurlijk maar ik zou het toch overwegen.

Voor de rest zal ik mijn expertise moeten delegeren naar andere leden van dit forum die ervaring hebben met dit soort drugs. Ikzelf heb het nog nooit gebruikt dus die andere personen zullen daar beter in zijn om je te kunnen vertellen hoe het juist in elkaar zit.

Veel succes iig!
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#9
Lyn zei:
nou ik kan eigenlijk helemaal niet goed met hem praten en ook niet zo goed met hem overweg...

maar we leven toch met ze allen in 1 huis dus ik ben wel van mening dat het belangrijk is.
toen hij te horen kreeg dat ik aan het experimenteren was werd hij echt heel erg kwaad.

maar in ieder geval bedankt
Klik om te vergroten...

Zo typisch en hypocriet van hem om kwaad te worden als hij zelf drugs neemt. :rolleyes:
Misschien moet je het er eens met je moeder over hebben, zij zal het waarschijnlijk beter kunnen overbrengen en zo hou je jezelf er eigenlijk een beetje buiten.
L
LynLid
01-01-2024, 00:00
#10
ja...
het probleem is alleen dat me moeder niet erg sterk in haar schoenen staat :(

maarjah... het is een lastige situatie maar over een paar manden ben ik het huis uit dus dat scheeld wel weer...
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#11
Lyn zei:
ja...
het probleem is alleen dat me moeder niet erg sterk in haar schoenen staat :(

maarjah... het is een lastige situatie maar over een paar manden ben ik het huis uit dus dat scheeld wel weer...
Klik om te vergroten...
Laat hem dan maar z'n gang gaan, hij zal wel eens keihard met zijn kop tegen de muur lopen.
L
LynLid
01-01-2024, 00:00
#12
dat hoop ik wel
W
WinehouseLid
01-01-2024, 00:00
#13
Waarschijnlijk is hij geestelijk verslaafd en sowieso lichamelijk, want 5 jaar diazepam en sterke pijnstillers is niet mis.
Hij zou moeten afbouwen en heeft daar professionele hulp voor nodig.
P
PammerLid
01-01-2024, 00:00
#14
Jongens. Vergeet niet dat hij aan hernia leed. De kans dat hij chronische pijn hiervan heeft opgelopen. (Is dat zo Lyn? Want familie van mij hebben dit door een ernstige hernia).
En met chronische pijn kan je niet zomaar rondlopen en heb je degelijk deze medicijnen nog nodig...
W
WinehouseLid
01-01-2024, 00:00
#15
Een hernia kan geopereerd worden, er valt daarna te leven met minder sterke pijnstillers.
e
endorLid
01-01-2024, 00:00
#16
Mijn vader nam ook tramadol en zat ook met een hernia.
Maar nu woont hij hier nietmeer , terwijl het flesje tramadol hier nog ligt.

Over hernia.. mijn vader heeft meerdere operaties begaan , en nog steeds heeft hij veel pijn.
Dus je leeft niet altijd beter na zo'n operaties.
A
AgustinLid
01-01-2024, 00:00
#17
Lyn zei:
Hallo ik weet niet echt waar ik dit moet neerzetten.

Ik had eigenlijk een vraag.
Mijn stiefvader heeft heel lang een hernia gehad, waar hij veel medicijnen voor moest nemen.

nu (5 jaar later) is hij van die hernia af maar hij slikt nog steeds heel erg veel pillen waar onder diazepam, cetirizine en tramadol. (geen kennis van medicijnen)

ik weet dat je van sommige medicijnen af moet kicken maar 5 jaar lang lijkt mij een beetje heel erg lang.

is hij verslaafd?
Klik om te vergroten...

Als hij er al vijf jaar van zijn hernia af is, hoe blijft hij dan die medicijnen krijgen?
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#18
Lynn maakt zich vooral zorgen om haar moeder, dat is wel duidelijk... Dat zal ook blijven als je uit huis bent??? Praat goed met je moeder hierover, zoals al gezegd...

Ps, Curtis: Je bent een aanwinst voor dit forum! Hoop nog veel meer posts hier van je te lezen!
L
LynLid
01-01-2024, 00:00
#19
Pammer zei:
Jongens. Vergeet niet dat hij aan hernia leed. De kans dat hij chronische pijn hiervan heeft opgelopen. (Is dat zo Lyn? Want familie van mij hebben dit door een ernstige hernia).
En met chronische pijn kan je niet zomaar rondlopen en heb je degelijk deze medicijnen nog nodig...
Klik om te vergroten...

hij klaagt nooit over pijn en klust veel... ik kan niet voor hem voelen maar het lijkt er op dat hij geen pijn heeft
L
LynLid
01-01-2024, 00:00
#20
Agustin zei:
Lyn zei:
Hallo ik weet niet echt waar ik dit moet neerzetten.

Ik had eigenlijk een vraag.
Mijn stiefvader heeft heel lang een hernia gehad, waar hij veel medicijnen voor moest nemen.

nu (5 jaar later) is hij van die hernia af maar hij slikt nog steeds heel erg veel pillen waar onder diazepam, cetirizine en tramadol. (geen kennis van medicijnen)

ik weet dat je van sommige medicijnen af moet kicken maar 5 jaar lang lijkt mij een beetje heel erg lang.

is hij verslaafd?
Klik om te vergroten...

Als hij er al vijf jaar van zijn hernia af is, hoe blijft hij dan die medicijnen krijgen?
Klik om te vergroten...

geen idee,
maar we hebben ook een invalide parkeerkaart en die wouden we ook terug sturen omdat we die niet meer nodig hadden maar toen werd er ook gezegd nee dat kan niet want het is chronisch bij u.... misschien dat de huisarts er ook zo over denkt?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."