Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWat is nou een echte verslaving?

Wat is nou een echte verslaving?

16 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
B
BiertjeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Exceptional Insight zei:
Dat je echt wel zonder kunt, als je zou willen.
Klik om te vergroten...
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dat je echt wel zonder kunt, als je zou willen.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#3
als je drugs nodig hebt om te moeten functioneren in het dagelijks leven .... in de breedste zin des woord. Het gevoel is voor iedereen anders, maar wel allemaal negatief
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#4
Het woord zegt het al, als je gedrag en doen en laten helemaal (en negatief) bepaald worden door je goedje, kan wiet zijn, kan heroine zijn. Kan alles zijn... Der is niet echt een lijn die aangeeft "hier ben je verslaafd" en "hier niet" ofzo.
L
LiesetteLid
01-01-2024, 00:00
#5
jawel, als de leefkwaliteit daalt, je sociale netwerk vervalt, en je baan weg is omdat je liever aan de GHB zit ..... dan ben je verslaafd.
Als je ondanks dat er niets vervalt toch iedere dag een pakje peuken oprookt dan ben je verslaafd.
en het voelt soms alsof je een gebroken been hebt maar geen morfine krijgt of dat je verplicht op te kleine schoenen moet lopen.
Of dat je al 2 weken niet hebt gegeten en iemand legt een vers bord warm eten neer voor je neus.

de gevoelens van een verslaving zijn erg lastig te typen net zoals hoe LSD voelt .....

become a junky and tell us your story !!
A
ArizonaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Hoe een verslaving voelt, verschilt per persoon, maar je kan heel simpel stellen:
Als je leven door een middel of gedrag beheerst wordt kan je spreken van verslaving.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#7
De Mosselman zei:
Weet je nog toen je voor het eerst verliefd werd?




























Zo voelt het dus niet.
Klik om te vergroten...
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#8
Flameon zei:
als je drugs nodig hebt om te moeten functioneren in het dagelijks leven .... in de breedste zin des woord. Het gevoel is voor iedereen anders, maar wel allemaal negatief
Klik om te vergroten...

Er zijn zat mensen met een verslaving die niet functioneren in het dagelijks leven. Vaak juist omwille van die verslaving. Die definitie gaat niet echt op dus. :)
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#9
Volgens mij kun je niet het hele begrip "verslaving" met een defenitie omschrijven.
s
sethLid
01-01-2024, 00:00
#10
verslaving is nee denken en toch doen.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#11
seth zei:
verslaving is nee denken en toch doen.
Klik om te vergroten...
Erg mooi verwoord :grin:
s
sethLid
01-01-2024, 00:00
#12
Flameon zei:
seth zei:
verslaving is nee denken en toch doen.
Klik om te vergroten...
Erg mooi verwoord :grin:
Klik om te vergroten...

Heb al mijn hoofd zitten breken, over hoe je dit nu juist kunt uitleggen en het lukt me echt niet. Dit komt ergens nog het meest in de buurt.
n
neboeLid
01-01-2024, 00:00
#13
dat je nooit meer zonder kan
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#14
Zeer zeker, ik zal hem onthouden voor op het werk .... om het op een simpele manier uit te leggen
s
sebatianLid
01-01-2024, 00:00
#15
fcuk it, maakt niet uit drug/alcohol komt eerst, totale destructie en denken dat je gelijk hebt en iedereen maf is
Om te zijn dat je denkt wat je nodig hebt en niet zonder kan
Je wordt gek zonder, het is je vriend je buddy your everything waarom zou die verlaten dan moet je echt goed gek wezen
N
NasicaLid
01-01-2024, 00:00
#16
Denk dat een betere omschrijving is dat je een middel nodig hebt om je normaal te voelen.
Begin van gebruik-periode is iid in een roes, Daarna heb je het puur en alleen nodig om stabiel/normaal te zijn, zoals je je voelde voor je gebruik.
m
michael1992Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Kan iemand mij uitleggen hoe een echte verslaving voelt? Is het gewoon heel veel zin hebben in ...?
Ik heb ook vaak erg zin in XTC & Wiet en af en toe in 2cb. Maar dit zie ik niet als een verslaving ofzo. Ik doe dit ook niet zo vaak. Maar kan toch wel zeggen dat ik er vaak mee bezig ben en of zin in heb.

Is het verschil dan dat bij een junk de drang te sterk is dat hij het elke keer dan ook echt gebruikt?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."